Het Bezemtopic
dinsdag 21 april 2009 om 15:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
dinsdag 4 augustus 2009 om 16:57
Hm, mijn lijstje schiet niet zo heel erg op vandaag... Maar ik heb wel een paar hele fijne pumps in de uitverkoop gescored vanmiddag!
Ik ben ook gewoon té moe van een paar té korte nachten, dus misschien moet ik het vandaag verder ook maar opgeven en nog ff een dutje doen.
@Jonnax, ik heb vandaag ook pas om 14u gedouchet, heerlijk is dat soms. Vooral als je vooraf de badkamer hebt gepoetst!
- declaraties mei en juni afhandelen
- badkamer poetsen (errrrug lang niet gebeurd...)
- balkon opruimen, plantjes verpotten enzo
- administratie (stond al vaker op mijn lijstje... )
- paar belangrijke formulieren invullen
- nog minstens 2x zwemmen (gisteren 1e x gedaan, vanochtend ging het echt niet want dat moet vóór half 9!)
- fotoboek vakantie maken (er mogen ook leuke dingen op een lijstje toch??)
- paar vrienden mailen/schrijven
- logeerkamer opruimen (nog 3 verhuisdozen)
- naar opticien (gisteren viel glas ineens uit mijn bril)
- nog maar één was wegwerken (een in de masjien, één al aan de lijn)
- woonkamer beetje opkuisen
Nou ja, toch weer een paar dingen weg kunnen strepen! En in de tussentijd ook nog een lekkere pastasalade gemaakt. Morgen komt er onverwacht een logée, dus ik weet zeker dat ik morgen de logeerkamer beter op ga ruimen dan ik anders gedaan had, dat is ook een lekker gevoel. En vanavond ga ik lekker bij vriendlief aan het fotoboek werken. De vakantie was trouwens heerlijk, dat wordt vanavond lekker nagenieten!
Ik ben ook gewoon té moe van een paar té korte nachten, dus misschien moet ik het vandaag verder ook maar opgeven en nog ff een dutje doen.
@Jonnax, ik heb vandaag ook pas om 14u gedouchet, heerlijk is dat soms. Vooral als je vooraf de badkamer hebt gepoetst!
- declaraties mei en juni afhandelen
- badkamer poetsen (errrrug lang niet gebeurd...)
- balkon opruimen, plantjes verpotten enzo
- administratie (stond al vaker op mijn lijstje... )
- paar belangrijke formulieren invullen
- nog minstens 2x zwemmen (gisteren 1e x gedaan, vanochtend ging het echt niet want dat moet vóór half 9!)
- fotoboek vakantie maken (er mogen ook leuke dingen op een lijstje toch??)
- paar vrienden mailen/schrijven
- logeerkamer opruimen (nog 3 verhuisdozen)
- naar opticien (gisteren viel glas ineens uit mijn bril)
- nog maar één was wegwerken (een in de masjien, één al aan de lijn)
- woonkamer beetje opkuisen
Nou ja, toch weer een paar dingen weg kunnen strepen! En in de tussentijd ook nog een lekkere pastasalade gemaakt. Morgen komt er onverwacht een logée, dus ik weet zeker dat ik morgen de logeerkamer beter op ga ruimen dan ik anders gedaan had, dat is ook een lekker gevoel. En vanavond ga ik lekker bij vriendlief aan het fotoboek werken. De vakantie was trouwens heerlijk, dat wordt vanavond lekker nagenieten!
dinsdag 4 augustus 2009 om 17:18
Zo, al een paar dagen niet veel gedaan, behalve dan het hoognodige. Het is me weer veel te warm aan het worden en daar hou ik absoluut niet van. Dan komt er echt niets meer uit mijn handen.
Afgelopen weekend de kat van mijn zusje in huis genomen. Beestje liep steeds weg en aangezien ze varen, liggen ze niet steeds op dezelfde plek als waar de kat van boord af is gestapt. Lief dier is het, erg aanhankelijk en wonder boven wonder gaat het heel goed met onze kat.
Tot nu toe iedere dag een uur gewandeld, sta ook iedere dag op met een 'jippie' gevoel omdat ik weer kan gaan wandelen die dag. Vanavond als de kinderen in bed liggen ga ik weer. En het werpt zijn vruchten af, inmiddels al 3 kilo kwijt! Natuurlijk zal het meeste vocht zijn, maar ik ben er wel heel blij mee!
Verder even een voor iedereen die het nodig heeft en een voor alle anderen. Morgenavond kom ik wat uitgebreider op iedereen reageren, morgen overdag eerst werken en daarna wandelen.
Afgelopen weekend de kat van mijn zusje in huis genomen. Beestje liep steeds weg en aangezien ze varen, liggen ze niet steeds op dezelfde plek als waar de kat van boord af is gestapt. Lief dier is het, erg aanhankelijk en wonder boven wonder gaat het heel goed met onze kat.
Tot nu toe iedere dag een uur gewandeld, sta ook iedere dag op met een 'jippie' gevoel omdat ik weer kan gaan wandelen die dag. Vanavond als de kinderen in bed liggen ga ik weer. En het werpt zijn vruchten af, inmiddels al 3 kilo kwijt! Natuurlijk zal het meeste vocht zijn, maar ik ben er wel heel blij mee!
Verder even een voor iedereen die het nodig heeft en een voor alle anderen. Morgenavond kom ik wat uitgebreider op iedereen reageren, morgen overdag eerst werken en daarna wandelen.

dinsdag 4 augustus 2009 om 17:55
- administratie opruimen
- wassen, drogen, opruimen (veul) vijfde lading draait
- poetsen
- studeerkamer leeg zien te krijgen
- muren schuren en schilderen
- spullen naar berging
- spullen naar berging schoonbroer
- spullen naar vuilnisstort
- bedje voor baby regelen opa en oma kijken op de rommelmarkt
- naar postkantoor
- veel weggooien
- hotels/huisjes boeken voor vakantie we hebben een aanvraag, nu afwachten of ze nog plek hebben
- even langs reisbureau
- droger laten maken de monteur komt maandag
- gordijnen kopen voor voormalige studeerkamer
- haar verven
- pincode creditcard zoeken
- vissenkom verschonen
- kledingkast uitruimen en vooral wat weggooien
- naar dierenarts voor (duur ) voer voor Poes P.
- kleding herstellen en knopen aannaaien etc.
- wassen, drogen, opruimen (veul) vijfde lading draait
- poetsen
- studeerkamer leeg zien te krijgen
- muren schuren en schilderen
- spullen naar berging
- spullen naar berging schoonbroer
- spullen naar vuilnisstort
- bedje voor baby regelen opa en oma kijken op de rommelmarkt
- naar postkantoor
- veel weggooien
- hotels/huisjes boeken voor vakantie we hebben een aanvraag, nu afwachten of ze nog plek hebben
- even langs reisbureau
- droger laten maken de monteur komt maandag
- gordijnen kopen voor voormalige studeerkamer
- haar verven
- pincode creditcard zoeken
- vissenkom verschonen
- kledingkast uitruimen en vooral wat weggooien
- naar dierenarts voor (duur ) voer voor Poes P.
- kleding herstellen en knopen aannaaien etc.
dinsdag 4 augustus 2009 om 22:18
Ik denk het Fus. Ze is zo stil. Bij aan het komen denk ik.
Pips lekker hoor een avondje alleen.
Oh Its verstoppertje spelen bij V&D wat een goede verstopplekken heb je daar.
Bor waarom draai je je matrassen? Heb ik nog nooit gedaan. Ik heb een matras van 1.80 daar sleep ik me een bult op.
Rainz vaart je zus? Wat leuk. Komt ze ook in Limburg? Wat goed dat je al drie kilo kwijt bent. Daar blijf ik nu op steken.
Oh dat is ook niet opwekkend. Excuzes.
Jonna lekker zeg dat je kleine zoon morgen weer een dag hebt. Ik zie nu ook steeds dat toetje voor me en dan hoor ik hem schateren. Heerlijk.
Tammetuk volgens mij was je vakantie te gek?
Miss M van dat lijstje zou ik ook de kriebels krijgen. Gelukkig wordt er wel steeds weggestreept.
Fus, mijn rug doet nog steeds kraken dus ik ga morgen toch maar een afspraak maken.
Pips lekker hoor een avondje alleen.
Oh Its verstoppertje spelen bij V&D wat een goede verstopplekken heb je daar.
Bor waarom draai je je matrassen? Heb ik nog nooit gedaan. Ik heb een matras van 1.80 daar sleep ik me een bult op.
Rainz vaart je zus? Wat leuk. Komt ze ook in Limburg? Wat goed dat je al drie kilo kwijt bent. Daar blijf ik nu op steken.
Oh dat is ook niet opwekkend. Excuzes.
Jonna lekker zeg dat je kleine zoon morgen weer een dag hebt. Ik zie nu ook steeds dat toetje voor me en dan hoor ik hem schateren. Heerlijk.
Tammetuk volgens mij was je vakantie te gek?
Miss M van dat lijstje zou ik ook de kriebels krijgen. Gelukkig wordt er wel steeds weggestreept.
Fus, mijn rug doet nog steeds kraken dus ik ga morgen toch maar een afspraak maken.
dinsdag 4 augustus 2009 om 22:24
dinsdag 4 augustus 2009 om 22:38
Mamz, ik wens je een hele fijne en gezellige dag morgen!
Even iets van Jonna lenen, Geniet!
Van mijn lijst is niet veel terecht gekomen, ik zou werken, en niet snoepen.
Ik heb gewerkt, en hard.
Maar ook gesnoept, veel!
Er kwam eerst een, soon te be ex collega langs met tompoucen, daarna ging ik bij vriendin eten en die had een voor, hoofd, en nagerecht te eten.
En ga daar dan maar eens nee tegen zeggen.
Morgen doe ik weer een poging,
- Hout voor terras sjouwen.
- Naar ouders fietsen, zo'n 30 km totaal.
- Niet snoepen.
- Boodschappen doen.
- Iets aan het huishouden én de was doen.
- Nagels op laten vullen.
Even iets van Jonna lenen, Geniet!
Van mijn lijst is niet veel terecht gekomen, ik zou werken, en niet snoepen.
Ik heb gewerkt, en hard.
Maar ook gesnoept, veel!
Er kwam eerst een, soon te be ex collega langs met tompoucen, daarna ging ik bij vriendin eten en die had een voor, hoofd, en nagerecht te eten.
En ga daar dan maar eens nee tegen zeggen.
Morgen doe ik weer een poging,
- Hout voor terras sjouwen.
- Naar ouders fietsen, zo'n 30 km totaal.
- Niet snoepen.
- Boodschappen doen.
- Iets aan het huishouden én de was doen.
- Nagels op laten vullen.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
dinsdag 4 augustus 2009 om 22:57
Heerlijk Mamz, geniet er lekker van! En leuk ook dat je met Muis een fijne dag kunt hebben.
Nikki, tompoezen zijn zo lekker Jij fietst altijd wel veel he?
Zoeb, doe dat idd dan maar. Ruggen horen eht gewoon te doen!
Pips, lekker!
Ik ben te moe om te slapen. Maar ik ga toch maar gewoon lekker liggen nu. Trusten
Nikki, tompoezen zijn zo lekker Jij fietst altijd wel veel he?
Zoeb, doe dat idd dan maar. Ruggen horen eht gewoon te doen!
Pips, lekker!
Ik ben te moe om te slapen. Maar ik ga toch maar gewoon lekker liggen nu. Trusten
woensdag 5 augustus 2009 om 07:41
Moggû,
Ik ben ook vrij vroeg vandaag, had best nog in mijn bed kunnen liggen..........................................................
Maar ik ben al bezig geweest deze vroege morgen, ik heb de was draaien, drogen en hangen én het huishouden opgeruimd!
Nu douchen en wachten op de mensen van het hout. Ik hoop dat ze opschieten.
Fuss, ik 'moet' wel veel fietsen want ik heb geen rijbewijs!
En voor de metro vind ik het weer te mooi.
Ik ben ook vrij vroeg vandaag, had best nog in mijn bed kunnen liggen..........................................................
Maar ik ben al bezig geweest deze vroege morgen, ik heb de was draaien, drogen en hangen én het huishouden opgeruimd!
Nu douchen en wachten op de mensen van het hout. Ik hoop dat ze opschieten.
Fuss, ik 'moet' wel veel fietsen want ik heb geen rijbewijs!
En voor de metro vind ik het weer te mooi.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
woensdag 5 augustus 2009 om 08:09
Moggûh!
Pips en Zoeb, akelige vroege vogelaars!
Sterkte met het plafond Fus. En ontbijt ze
Straks lekker oppassen. Van de week waren we de jongste van man ophalen van Schiphol. Lekker even snuffelen in de winkels.....kijk je dus niet voor jezelf he? Leuke cadeautjes gekocht voor grotebroer en kleinezoon!
Geniet!
Pips en Zoeb, akelige vroege vogelaars!
Sterkte met het plafond Fus. En ontbijt ze
Straks lekker oppassen. Van de week waren we de jongste van man ophalen van Schiphol. Lekker even snuffelen in de winkels.....kijk je dus niet voor jezelf he? Leuke cadeautjes gekocht voor grotebroer en kleinezoon!
Geniet!
woensdag 5 augustus 2009 om 08:37
Jonna ik ben gaan werken om 8 uur, dus dan moet ik wel vroeg op. Ik werk nog steeds maar anderhalf uur per dag dus dat is te doen.
Hoewel ik toch weer gigantisch pijn in mijn rug heb. 'k Ben er vorige week doorheen gegaan tijdens het dweilen. En kon niet meer rechtop. Straks even een afspraak maken bij de HA, ik ga er toch maar mee naar de dokter want ik hoor knak en een pijnscheut en daarna trekt de pijn weer langzaam weg. Gisteren dacht ik dat het beter ging. Maar later kwam het toch weer terug.Het lijkt wel of er iets is verschoven.
Jaja dat krijg je als je een ouwe doos aan het worden bent.
Hoewel ik toch weer gigantisch pijn in mijn rug heb. 'k Ben er vorige week doorheen gegaan tijdens het dweilen. En kon niet meer rechtop. Straks even een afspraak maken bij de HA, ik ga er toch maar mee naar de dokter want ik hoor knak en een pijnscheut en daarna trekt de pijn weer langzaam weg. Gisteren dacht ik dat het beter ging. Maar later kwam het toch weer terug.Het lijkt wel of er iets is verschoven.
Jaja dat krijg je als je een ouwe doos aan het worden bent.