Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Zoebie, een hele dikke knuffel voor jou wat een opluchting!

Boro: leuke dingen doen zouden ze verplicht moeten stellen, net als (af en toe) tijd voor jezelf nemen, zodat je weer op kunt laden.

Is het een vriendin waar je energie van krijgt, die vanavond langs komt? Dan zou ik haar zeker laten komen.
Nou ik weer een uurtje of wat verder ben, nog steeds hardstikke blij natuurlijk, gaat er wel van alles door mijn hoofd. De patholoog heeft het weefsel meerdere keren onderzocht en niets kwaadaardigs gevonden. Maar wat heeft ie dan wel gezien. Misschien een goedaardige tumor. Dat mocht de verpleegkundige van de mamacare natuurlijk niet zeggen. Ik bedoel te zeggen dat de eerste uitslagen van die puncties niet goed waren. Hoe kan dat eigenlijk. Ik zit toch nog steeds met een heleboel vragen. Maar het maakt allemaal niet meer zoveel uit. Er zit natuurlijk wel iets. Maar wat? Ik hoor het maandag allemaal wel. Ben nog steeds super opgelucht.

Oei verkeerde topic. Wou dit op mijn eigen topic zetten.
Oooooh Zoebie, wat een geweldig nieuws!!!! Ik zit hier gewoon helemaal te trillen, wat een opluchting zeg... Pff...

Ik kan me voorstellen dat je nu nog wel een heleboel vragen hebt, en dat je onzeker bent over wat het dan wel is, maar wat heerlijk dat je nu gewoon kunt genieten dit weekend, blij kunt zijn, niet in die spanning zit. Ik hoop voor je dat het prachtig weer wordt (ook al moet ik zelf aan de studie en hoopte ik dat juist niet), je hebt het verdiend!!!

Pff, wat een stress deze week, en wat fijn dat dat dan zo ineens van je af kan vallen hè... Wat zeiden je kinderen?

(Grappig hoe ik me nu bedenk dat jij gaat genieten van dit weekend. Zouden we allemaal niet altijd zo moeten genieten, alsof je net heel goed nieuws hebt gekregen? Of doen we dat niet, omdat het domweg niet vol te houden is? Heb je er echt iets slechts voor nodig, om iets goeds te zien? Yin en yang?)

Boro, goed dat je er over kunt praten!! Wandelen is heerlijk, dat kan zoveel rust en ruimte in je hoofd geven. Wat vond je "vroeger" leuk om te doen? Is het een idee om oude hobby's weer op te pakken?

Nou, ik ga maar weer eens aan het werk. Zit op stage, en dit mag natuurlijk helemaal niet! :D
Ik haal ze, Fuss. Brengen zou inderdaad geen optie zijn.

Zoebie, bijna niet te geloven maar zoals je al schreef dat de gedachte dat alle dokters het mis hadden niet uit je hoofd wilde.. voorgevoel?

Mjin konijn -op schoot- doet behoorlijk vals. Bijterig. Moet liefde voorstellen maar die liefde doet pijn.

Verder ben ik nu tussen werk en zwembad en wordt er dus wederom niet gebezemd.

Ik vind Fusszoon ook heel knap. Durfde het nog niet aan met mijn muis en die is al zes.
Zoebie, ik zou haast een rondedansje door de kamer doen , als ik neit een beetje misselijk was. Gefeliciteerd lieverd, nu kun je toch wat rustiger het weekend in.

ik zit hier de uren om te kijken tot ik 12 weken zwanger ben. Nou ok, tot de echo na 7 weken eerst maar. da's nog twee en een beetje week.
Zoebie, fijn dat er niets kwaadaardigs is aangetroffen, gefeliciteerd meid!

Heb alweer druk gebezemd vandaag, vanmorgen de hele bovenverdieping gepoetst, vanmiddag boodschappen gedaan en de hele benedenverdieping gepoetst, dus we kunnen weer schoon het weekend in. Vanavond alleen nog even naar de kapper (lastminute afspraak) en dan is het weekend!
Zoebie !

Wat een bijzonder goed nieuws ! (f)

*steekt vreugde wierookje aan *
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Whoeha! Zoebie!!!

Ik zit hier met kippevel en trillende vingers te typen!

Wat een waanzinnig nieuws!

Even een kaarsje aansteken hoor, ik ben zo terug...
Woehaaaa!!!

Ik kan me niet voorstellen hoe opgelucht jullie nu moeten zijn Zoeb.

Ik ben echt zo enorm blij voor je!!!

Dit maakt mijn hele dag goed.

Eigenlijk best leuk gewinkeld, niet overdreven veel gekocht, maar lekker ingeslagen bij Action en Wibra enzo.

Onderweg terrasje genomen, broodje gegeten. Niks mis mee. Alleen belde zus met onderweg met een update over het loeder en daar werd ik niet echt happy van.

Tjonge jonge, wat een geweldig nieuws!

Ik doe even een vreugdedansje:

Wanneer krijg je antwoord op al die vragen die je hebt Zoebie?

Nu even wat te eten verzinnen. Manlief belde net, heeft geen zin in pizza, dus ik moet wat kokkerellen.

Laterrrr! (f)
Zoebie wat een super nieuws!En wat fijn dat je niet het hele weekend in spanning hoeft te zitten.

Hier is gebezemd door nicht en vriendin,kan bijna niks door schouder.

Raar hoor om zo toe te zitten kijken terwijl zij al het werk doen.

Heb wel eindelijk weer eens tijd om een boek te lezen..ook fijn!

Fijn weekend!!
Zoebie, wat een goed nieuws! Goed zo!

Boro, heb ik iets gemist? Jij aan de AD?

Ik ben weer een beetje aan het bezemen. Gister keuken echt heel netjes gemaakt, vandaag weer (en 6 miljoen mieren vermoord, dat ook)

En:

gewerkt

Jom opgehaald van creche

weer gewerkt, maar nu thuis

MK opgehaald van school

gekookt.

En zodirect:

boodschappen doen

was vouwen

strijken.

Morgen:

happen maken

huis aan kant

mijn verjaardagsfeestje vieren. Ik word maandag 34
Aagrrgh Tila! Mieren!

Da's echt zo erg vies!

Zijn die beesten alweer actief dan?

Geteverdegetverdegetverderrie.

Indrukwekkend lijstje Tila. Chapeau!

Morgen ga ik:

Wassen, drogen, hangen,vouwen en opruimen.

Stofzuigen

lavendelplantjes planten.

Ik ben net terug van een mini-opreden met kleintje.

Jullie raden misschien wel van wie (wil het hier niet zeggen ivm anonimiteit.) maar foto's volgen op de bezemhyve.

Jaahaaa! We hebben foto's!
c/p van Kasteel;

Heb net op geheel dieronvriendelijke manier een hele batterij mieren uitgeroeid. Die hadden we al wel binnen (gek he, met die kruimelende kinderen), maar kwamen nu met al hun vriendjes op het maatbekertje van Joms antibiotica af. Dat vonden ze kennelijk net zo lekker als Jom. Maar aangezien ik niet verantwoordelijk wil zien voor antibioticaresistente mieren danwel bacterien, èn ik niet kan garanderen dat ze hun kuur afmaken heb ik ze maar om zeep geholpen.

Was goor. Ik denk dat het er wel 100 waren, in kolonne van de tuindeur naar - en op - het aanrecht. Ieuw!

Dus ja, er zijn alweer mieren. Blerk! En de appie had alleen maar milieuvriendelijke zooi, en ik wil Gewoon Echt Gif om de boel miervrij te krijgen. Misschoien morgen nog even zoeken.

Van lijstje:

En zodirect:

boodschappen doen ikke

was vouwen Lief

strijken. Lief e ik samen, in estafette. Om het half uur afwisselen. Ik denk niet dat het afkomt, maar we zijn een eind.

Stofzuigen Lief

Ik ben vandaag serieus bezig geweest met het zoeken naar de hyve, ik kon em niet meer vinden! zo geheim zijn we!
Tila, als je op je eigen hyves links boven op 'home' klikt kom je in jouw overzichtspagina. Helemaal onderin staan jouw Hyves en daar staat de Bezemhyves tussen.

Man en ik zijn vanavond naar de film geweest. Angels and Demons. Indrukwekkend en zeker beter dan het boek, het was iets geloofwaardiger. Leuk detail is dat we de eerste week van juni naar Italië gaan. Eerst een paar dagen naar Toscane, daarna gaan we richting Rome. Alle mooie plekken zijn vanavond langs geweest in de film.

GL, nog iets van je loeder gehoord? En er staan nog geen foto's op de bezem hyves? Mijn tweede naam is Aag!
Mogge meissies. 'k Heb redelijk geslapen zonder pil. Maar het maalt nog wel. Het is zo iets raars na die heftige dagen om een beetje rust te krijgen. Gaat niet zo een twee drie.Er zit toch nog wel wat spanning wat het dan wel is. Manlief wil er even niet meer over praten maar is zoooo blij. Gisteren zijn de kinderen allemaal nog even geweest. Die waren ook zo opgelucht. Ja logisch.

Ik ga straks flink bezemen. 't Is er niet zo van gekomen de laatste week en er komt vanmiddag een vriendin uit het westen op bezoek. Eerst boodschappen doen want ik kan toch niets als manlief nog op bed ligt. Heb ik die maar gedaan.

Leuk een bezemhyves, mag ik die ook gaan zoeken?

Dus:

Boodschappen doen

Pan soep maken

Opruimen

Keuken

De rest beneden bezemen en dweilen.

Bedden opmaken

En dan gezellig kleppen over vroegah
Goedemorgen

Zoebie, wat een fijn nieuws! Maar hoe kan dat nou? Ik ben heel blij voor je maar ook wat voorzichtig. Mag wel he?

Tila, killerbaby Mieren zijn vies! Ik had ze laatst in mijn klas, en die is op de eerste verdieping

Goldie, foto''s?

Rainz, hoe is je haar geworden? Genoten bij de kapper?

Oh, lekker slim, ik had bekijk bericht gedaan en nu kan ik niet meer lezen wat jullie hebben geschreven Dus sorry wie ik nu vergeet

We gaan zo nog een keertje naar een huis kijken. Heel misschien kan het doorgaan. Spannend! Enige nadeel is dat schoneVader dus binnen een half uur op de stoep staat en het huis is niet, ik herhaal níet-bezemproof na een week met dagen van meer dan 12 uur van huis. Hoe het dan tóch rommelig kan worden snap ik dan ook weer niet

Dus nog even aan de slag. Er zit al wel een was in, eentje over de verwarming en eentje droog in de droger!

Fijne dag allemaal!
Jonna, leuk, naar de film! Vakantie klinkt goed!

Coebergh, au! Beterschap! Fijn at je goede hulp hebt. Nog boekentips nodig?

Boro, . Heb elders even gelezen (ook Aag hier hoor ) en ik vind je een kanjer. Goed op jezelf passen hoor! (f)

Hizzel, waar loop je stage? Als wat?

Nu écht ruimen hier! Doeiiii
Goedemorgen allemaal!

Vandaag:

- wassen, drogen en opruimen eerste was staat aan

- bed verschonen

- naar de bibliotheek

- boodschappen doen

- spullen naar berging

- post afhandelen

- internetbankieren (de belastingdienst heeft gestort )

- opruimen
Mogguh!

Lees straks ff bij hoor!

Etos

Vestje terugbrengen

Boodschappen

Spinnen

Koken

Wasjes draaien
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Goedemorgen,

Laat die boekentips maar komen,ik houd van romans,historische verhalen en gewoon lekkere leesbare boeken.

Vriendin kwam langs met Kluun,maar de heb ik weggelegd,wat een eikel,het enige leuke was dat je plekjes uit Breda zo voor je ziet.

Ik moet vandaag wel wat wassen draaien,maar dat doet het machien he...

Ik heb ook hyves,maar kan nergens bezemhyves vinden...Zouden jullie het goed vinden als ik daar bij kwam??

Morgen met oudste naar High School Musical en dan lekker samen ergens wat eten,heb er nu al zin in!!Toen ze net geboren was had ik daar al visioenen over,met dochter op stap,en nu gaat het eindelijk gebeuren!haha!

Voor allemaal fijn weekend,hier schijnt de zon!!
Vandaag:

- wassen, drogen en opruimen eerste was staat aan

- bed verschonen

- naar de bibliotheek

- boodschappen doen

- spullen naar berging

- post afhandelen

- internetbankieren (de belastingdienst heeft gestort )

- opruimen *zucht, wat een onbegonnen werk*
Max Havelaar al gelezen?

Jane Eyre? Ik bedoel recent, niet als zestienjarige.

Verder Jurassic Parc onlangs herlezen.

De schrijver Peter Blauner -met name zijn boek Crack- is, mits eenmalig, best te doen.

Verrassend is Infinite Riches van Ben Okri.

Ik moet dus even niet lezen. Dan komt er van bezemen niets want moet dat boek uit. Of natuurlijk leestijd per dag instellen, dat kan ook.

Vandaag:

kadootje halen voor 'n jarige

gras oprapen dat ik zaterdag gemaaid heb

afwassen

was draaien

boodschappen

gezonde maaltijd op tafel zetten

kinderen aan hun opruimtaken zetten
quote:fussie schreef op 16 mei 2009 @ 09:51:

Goedemorgen

Zoebie, wat een fijn nieuws! Maar hoe kan dat nou? Ik ben heel blij voor je maar ook wat voorzichtig. Mag wel he?

Ik voel mezelf zo'n zeikerd. Want ik ben ook ongerust. Na de halleluha stemming van gisteren kan ik het niet meer kwijtraken.

Snap er niks van. Ze zeggen toch niet zomaar dat je borstkanker hebt. Je zit toch niet zomaar in een oncologenbespreking. Alleen het idee al. Ik moet verdikkeme niet zeuren, maar het zeurt wel. Ben er gewoon onzeker van. Manlief wil niet over mijn gevoelens praten. Snap het wel maar toch zit ik ermee. Misschien is het wel een reactie van de spannende afgelopen dagen. Ken mezelf effe niet meer. Zo ben ik helemaal niet. Och dat gezeur van mezelf. Het is toch niks. Ik heb geen kanker, wat wil ik dan nog meer. Maar toch....

Zoebie, het is hartstikke logisch dat je nog steeds ongerust bent. Je hebt alleen maar telefonisch nieuws gekregen dat niet strookt met eerdere verwachtingen. En het enige rationele waarmee je jezelf kunt troosten is dat de uitslag lang op zich liet wachten -betekent, er gebeurde niks of weinig in de kweek- en dat mensen je niet met zulk goed nieuws bellen als ze het niet zeker weten.

Tuurlijk ben je bang dat ze een fout hebben gemaakt. Dat ze de verkeerde persoon hebben gebeld of zo, of de verkeerde uitslagen voor zich hadden. Pas maandag, als je die mensen ziet, als je hen met jouw papieren voor zich ziet, als ze uitleggen wat ze dan wel hebben gezien, kun je je wat geruster voelen.

Sta je zelf toe bang te zijn, daar is niets geks aan. En gun jezelf daarnaast het vertrouwen, dat ze je echt niet zulk geruststellend nieuws geven, als dat niet terecht is.

Heb je wel de ruimte in huis om echt heel erg intens te janken, alle narigheid eruit?
Zoebie... Wat een emoties in een paar dagen. Ik heb nooit met het bijltje gehakt, dus alles wat ik nu zeg om je op te beuren zou gebakken lucht zijn... gebaseerd op horen zeggen, verhalen, boeken.

Rationeel zou ik zeggen; juist in jouw geval heeft de arts keer op keer (misschien wel vaker dan 'normaal' ) gecontroleerd of, datgene wat ze voor kanker aanzagen, echt geen kanker is. Juist om eventuele vergissingen uit te sluiten. Theoretisch gezien zou je op de arts kunnen vertrouwen.. Maar goed... Wat ik al zei... rationeel... Ik denk aan je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven