Het Bezemtopic
dinsdag 21 april 2009 om 15:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
donderdag 21 mei 2009 om 00:21
Ik ben een muts. (Maar dat wist ik al) De hele avond visite gehad en die gingen om pas 11 uur. Begin ik nog aan die appeltaart. Doe ik even dacht ik. Jaja, had ik gedacht. Stond echt pas om 12 uur in de oven en nu ben ik verplicht om nog een uur wakker te blijven.
ik moest echt alles bij mekaar zoeken. Heb al in geen jaren gebakken. Oven stond vol met plastick maar geen bakvormen. Uiteindelijk eentje gevonden ergens achteraan op een plank in de kelder. Die moet ik toch echt eens op gaan ruimen. De andere bakvorm is spoorloos. Balen want ik wilde 2 taarten in 1 keer bakken. Nouja er staat er in ieder geval eentje in. Nu maar hopen dat ie lukt anders baal ik nog meer.
ik moest echt alles bij mekaar zoeken. Heb al in geen jaren gebakken. Oven stond vol met plastick maar geen bakvormen. Uiteindelijk eentje gevonden ergens achteraan op een plank in de kelder. Die moet ik toch echt eens op gaan ruimen. De andere bakvorm is spoorloos. Balen want ik wilde 2 taarten in 1 keer bakken. Nouja er staat er in ieder geval eentje in. Nu maar hopen dat ie lukt anders baal ik nog meer.
donderdag 21 mei 2009 om 08:08
donderdag 21 mei 2009 om 08:21
Ach, en het is vast wel ergens koopzondag met een supermarkt die open is, of zo'n grote benzinepomp met van alles. Of buren die wel iets hebben?
Appeltaart wel gelukt Zoebie?
Goldie, Xaloy ken ik idd wel Dacht al dat je daarheen zou gaan. Hopelijk lukt het! Veel plezier!
Hier gaat er ingepakt worden voor het weekend. We gaan kamperen. Wel 25 kilomter verderop
We willen om 10 uur weg dus ik ga eens beginnen!
Appeltaart wel gelukt Zoebie?
Goldie, Xaloy ken ik idd wel Dacht al dat je daarheen zou gaan. Hopelijk lukt het! Veel plezier!
Hier gaat er ingepakt worden voor het weekend. We gaan kamperen. Wel 25 kilomter verderop
We willen om 10 uur weg dus ik ga eens beginnen!
donderdag 21 mei 2009 om 08:27
Ik was dus niet de enige die het was vergeten
Gelukkig had onze melkboer nog broodjes enzo. Toch handig hoor een melkboer aan huis.
Ik moet vandaag bezemen:
Keuken opruimen. (De troep van de appeltaart. Help waarom maak ik er altijd zo'n bende van).
Kamer en keuken stofzuigen en dweilen.
Wasje draaien en drogen
Nog een appeltaart voor de buurtjes bakken (Kan ik beter eerst doen voor ik de keuken poets)
En verder genieten van het zonneke en van de boot.
Oh ja en zo te zien is de appeltaart gelukt. Heb nog niet geproeft
Gelukkig had onze melkboer nog broodjes enzo. Toch handig hoor een melkboer aan huis.
Ik moet vandaag bezemen:
Keuken opruimen. (De troep van de appeltaart. Help waarom maak ik er altijd zo'n bende van).
Kamer en keuken stofzuigen en dweilen.
Wasje draaien en drogen
Nog een appeltaart voor de buurtjes bakken (Kan ik beter eerst doen voor ik de keuken poets)
En verder genieten van het zonneke en van de boot.
Oh ja en zo te zien is de appeltaart gelukt. Heb nog niet geproeft
zoebie wijzigde dit bericht op 21-05-2009 08:28
Reden: appeltaartresultaat vergeten
Reden: appeltaartresultaat vergeten
% gewijzigd
donderdag 21 mei 2009 om 08:40
Hai meiden,
Boro heeft het wel eens vaker geroepen, dat jullie zo goed kunnen helpen om lijstjes af te strepen
Vandaar dat ik eens mee kom posten hier. Ik ben ook vergeten boodschappen te doen gisteren.... kuch.
Ik wil in 2 dagen het heeeeele huis spik en span hebben. Vandaag voor al de was (die al weken op het logeerbed ligt) wegwerken.
Denk dat ik wel 4 wasmachines aan was moet wassen
Heel veel was opvouwen
Stofzuigen
Stoffen
Dweilen
Badkamer doen
Bed verschonen
Nog 1 bakkie koffie en dan ga ik muziek aan knallen en aan de bak.
Boro heeft het wel eens vaker geroepen, dat jullie zo goed kunnen helpen om lijstjes af te strepen
Vandaar dat ik eens mee kom posten hier. Ik ben ook vergeten boodschappen te doen gisteren.... kuch.
Ik wil in 2 dagen het heeeeele huis spik en span hebben. Vandaag voor al de was (die al weken op het logeerbed ligt) wegwerken.
Denk dat ik wel 4 wasmachines aan was moet wassen
Heel veel was opvouwen
Stofzuigen
Stoffen
Dweilen
Badkamer doen
Bed verschonen
Nog 1 bakkie koffie en dan ga ik muziek aan knallen en aan de bak.
donderdag 21 mei 2009 om 08:48
donderdag 21 mei 2009 om 09:01
Mogguh. Ik ga zo lekker niks doen vandaag!
Misschien een wasje draaien
Misschien de kast herinrichten..
Maar misschien ook niet
Wel
Rondje meer lopen
Uitgebreid douchen en tuttelen met masker
lekker aanlummelen met Lief
Eerst koffie
pilous ben je al boven?
Misschien een wasje draaien
Misschien de kast herinrichten..
Maar misschien ook niet
Wel
Rondje meer lopen
Uitgebreid douchen en tuttelen met masker
lekker aanlummelen met Lief
Eerst koffie
pilous ben je al boven?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
donderdag 21 mei 2009 om 09:05
zo, ik kom mijn 1e lijstje door geven.
* was opnieuw draaien ( )
* afwassen
* wc inspuiten, gisteren mannelijk bezoek gehad, blijkbaar had ie moeite met de pot te raken, het meurt naar pies :puke:
* gang opruimen.
Zo , als ik dit gedaan heb mag ik weer een kwartiertje forummen \ koffie drinken
Tot straks
* was opnieuw draaien ( )
* afwassen
* wc inspuiten, gisteren mannelijk bezoek gehad, blijkbaar had ie moeite met de pot te raken, het meurt naar pies :puke:
* gang opruimen.
Zo , als ik dit gedaan heb mag ik weer een kwartiertje forummen \ koffie drinken
Tot straks
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
donderdag 21 mei 2009 om 09:10
Whaaaa die foto.... Grandioos.
Boro erg hoor dat mannen niet kunnen richten. Ze piesen altijd naast de pot.
Sinds manlief chemo heeft moet ie zittend plassen. Ik geloof dat ie dat daarna maar moet blijven doen.
Ik kan niet aan een tweede appeltaart beginnen. Krijg de andere niet van het bakblik af. Dus die moet eerst op.,Jeeeee wat een goeie smoes zeg.
Boro erg hoor dat mannen niet kunnen richten. Ze piesen altijd naast de pot.
Sinds manlief chemo heeft moet ie zittend plassen. Ik geloof dat ie dat daarna maar moet blijven doen.
Ik kan niet aan een tweede appeltaart beginnen. Krijg de andere niet van het bakblik af. Dus die moet eerst op.,Jeeeee wat een goeie smoes zeg.
donderdag 21 mei 2009 om 09:15
Mogu Dames,
Ik werd hier gewekt door de fanfare....om 6 uur...nu is ukkie meestal wel rond 7 uur wakker maar 6 uur vond ik wel erg vroeg!!
Resultaat is dat ukkie en ik al gedoucht zijn en dat wasmachine en vaatwasser draaien...
Vriend moet vandaag werken,ik ga vanmiddag met kinderen naar verjaardag....zometeen even naar T op kerkhof..
Gl..oppas kunnen regelen?Het BJL avontuur was voor mijn TomTom tijdperk...tegenwoordig rijd ik overal zo naartoe..
Zoebie..smul ze van de taart!
Ik had voor vanavond BBQ gepland,maar voorlopig is het hiet hartstikke bewolkt...dus ik ga duimen voor
Ik werd hier gewekt door de fanfare....om 6 uur...nu is ukkie meestal wel rond 7 uur wakker maar 6 uur vond ik wel erg vroeg!!
Resultaat is dat ukkie en ik al gedoucht zijn en dat wasmachine en vaatwasser draaien...
Vriend moet vandaag werken,ik ga vanmiddag met kinderen naar verjaardag....zometeen even naar T op kerkhof..
Gl..oppas kunnen regelen?Het BJL avontuur was voor mijn TomTom tijdperk...tegenwoordig rijd ik overal zo naartoe..
Zoebie..smul ze van de taart!
Ik had voor vanavond BBQ gepland,maar voorlopig is het hiet hartstikke bewolkt...dus ik ga duimen voor
donderdag 21 mei 2009 om 09:18
donderdag 21 mei 2009 om 09:34
Goedemorgen dames!
ik heb gelukkig een man die wel zittend plast, scheelt idd een heleboel spetters naast de pot. Zoon wordt uiteraard ook geleerd dat hij zittend moet plassen. Heb het destijds op dezelfde manier opgelost als Coebergh, of je gaat zitten, of je poetst zelf de wc! Hij heeft een paar keer de wc gepoetst, tot ik hem er iedere keer op wees dat ook de muren en de vloer bij het poetsen hoort en toen ging hij opeens zitten!
Vandaag valt er weinig te bezemen, de vloer is nog redelijk schoon omdat we gisteren overdag niet thuis waren. Er ligt alleen een was die gedaan moet worden, maar dat kan evt ook morgen.
Fijne dag allemaal!
ik heb gelukkig een man die wel zittend plast, scheelt idd een heleboel spetters naast de pot. Zoon wordt uiteraard ook geleerd dat hij zittend moet plassen. Heb het destijds op dezelfde manier opgelost als Coebergh, of je gaat zitten, of je poetst zelf de wc! Hij heeft een paar keer de wc gepoetst, tot ik hem er iedere keer op wees dat ook de muren en de vloer bij het poetsen hoort en toen ging hij opeens zitten!
Vandaag valt er weinig te bezemen, de vloer is nog redelijk schoon omdat we gisteren overdag niet thuis waren. Er ligt alleen een was die gedaan moet worden, maar dat kan evt ook morgen.
Fijne dag allemaal!
donderdag 21 mei 2009 om 10:18
Ik weet niet hoe Mr Nilsson piest Ik weet wel dat wanneer Neef en consorten geweest zijn de plee echt vies is. Tegenwoordig maken de mannen de boel keurig netjes (volgens hun maatstaven dan ) schoon als ze zijn geweest.
O, 's ochtends als ie slaperig is dan gaat ie zitten hoor ik net. Anders 'saust ie de boel onder' zegt ie
O, 's ochtends als ie slaperig is dan gaat ie zitten hoor ik net. Anders 'saust ie de boel onder' zegt ie
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.