Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Hedt wordt nog enger: alle was is weggeruimd (op 1 broek en 2 bh's na, die zijn nog niet droog)

Het ouwe-lullen-blokkie-om gaat niet door Mr Nilsson gaat koken, ik ga straks ff mijn spullen voor morgen klaarleggen.

Morgen:

Werken

Fitness

Spinning voor zaterdag afzeggen

Zaterdag

Nagels

Rondje meer

Boodschappen

I-pod bijwerken

Kijken naar een goede sporttas

Zondag

Spinnen

Fitness

(ik ednk ik schrijf het maar alvast op )
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik schrik gewoon van mezelf; heb net ook al de spullen van het avondeten opgeruimd
Je werkt aanstekelijk Pips, ik heb net ook nog maar een wasje in de machine gedaan.

Thanks Pips
*voelt voorzichtig aan het voorhoofd van Pips*

Zoebie, het is en blijft geweldig, een kleinezoon in ons geval. We zijn vanavond (weer) even geweest en zei nog tegen dochter en schonezoon; 'Ik heb nooit kunnen bedenken dat ik zo hebberig wordt van kleinezoon'. Dat gun ik echt iedereen! Gewoon even je zonen flink aansporen joh!

GL
Thanks Jonna.

Het was mijn dag niet geloof ik.

Oma zijn lijkt me echt bijzonder. Dat je kind een kind krijgt...
Pips gaat het verder wel goed? Wat heb jij veel gedaan en dan op een zondag.

Gold kop op meid. Het komt goed.

Jonna, ja ik zit al soms te vissen, maar niks hoor. Ze genieten nog even van de vrijheid.
Ploesepoes, welkom.

Goldie, het zou fijn zijn als oudste zich nog bedenkt over haar rol in dit verhaal en jullie uitje alsnog door kan gaan.

Fuss, ik hoop dat het kamperen je goed gaat doen.

Ik ben doooodmoe maar mijn koters weigeren te slapen, er is een loge en dat betekent wakker blijven.
Jonna, voor mij voelde het gister niet als zondag Vandaag weer aan het werk dus voor mij geen lang weekend gevoel.

Voordeel is wel dat ik het weekend heel weinig hoef te doen.

Mr Nilsson zal ws wel de grote boodschappen doen vandaag en mss doet ie de badkamer nog dan heb ik het weekend helemaal een vakantiegevoel.

Nog iets geks; ik heb geeneens spierpijn van het hardlopen.....Ik word nog eens echt sportief.
Moggûh!

Pips, das apart. De meeste mensen zijn vrij op de dag na hemelvaart. Heb zowaar een beetje (klein beetje maar hoor ) medelijden met je.......

Hardlopen schiet er hier zwaar bij in. Man had een kleine blessure aan zijn kuit en nu dat weer over is ben ik zwaar verkouden aan het worden. Komt goed.......

Zoeb, mijn dochter en schoonzoon kwamen totaal onverwachts met de mededeling dat ze zwanger was. En dat is eigenlijk ook het mooiste, de verrassing is dan echt compleet.

En inderdaad GL, dat is wat me het meest heeft verbaasd, mijn kind krijgt/heeft een kind.

Voor het bezemen:

* foto bewerken! (moet af vandaag)

* het hele huis door, het is een zooitje.

Geniet!
Jonna, moet er toch nog vaak aan denken hoe een wondertje dat kleinekind van jou toch is. Mijn moeder zei altijd dat een dochter die een kind krijgt toch anders/spannender is, dan als een zoon pappa gaat worden. En daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Helaas zal ik dat nooit weten. Mijn zoons en schoondochters (hoe noem je die eigenlijk als ze samenwonen en nog niet zijn getrouwd) zijn zo lief geweest de afgelopen weken. Maar ik heb toch mijn meiske erg gemist. En ik ben dan ook geen gemakkelijke schoonmoeder voor hen, want ze willen aan alle kanten helpen, maar zolang ik dat nog zelf kan doe ik het ook zelf.

Komt omdat mijn moeder van 85 zo'n klager is. Terwijl die alles heeft. 14 kinderen en kleinkinderen in haar buurt. Ik ben de enige die verder weg woont. 't Is nooit goed bij haar. Een leuk appartement. Ieder weekend wordt ze gehaald door broers en zussen om ergens gezellig door te brengen. Ze heeft wel wat gesukkeld maar ze kan weer alles en is verder gezond. En toen mijn jongste broertje de manage van mijn vader overnam kochten 2 broers een appartement voor haar boven een winkelcentrum wat heel gezellig was. En nog klagen. Nee hoor zo wil ik absoluut niet worden.

Sjonge wat ben ik nu aan het klagen. Ieuw
Goedemorgen

Even lekker kort

*was ophangen

*was opvouwen

*afwas opruimen

Daarna kom ik even kletsen .
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Jonna, zo apartt is het niet hoor om vandaag te werken. Ik denk dat heel veel mensen zwaar verontwaardigd zouden zijn als de helpdesk van hun provider gesloten was.

De AH is ook gewoon open toch?

Zoeb, accepteer die hulp! Je (schoon)kids weten heus wel dat jij geen klager bent. En het siert je dat je hen niet zo wilt belasten zoals jouw moeder bij jullie doet.

Tegelijkertijd; je maakt het hen ook heel moeilijk als je geen hulp toelaat. Dat is ook heel belastend voor knderen, als je ziet dat je ouders hulp nodig hebben maar die niet kunnen / willen accpeteren. Niks zo erg als machteloos naar de pijn en het verdriet van je ouders kijken en zelfs nog niet eens iets praktisch mogen doen.

Meid, al doen ze maar je boodschappen of laat hen een keer meegaan naar de chemo met je man. Gun ze dat nou

Meiden, Wat een boel schrijfsels.. Ik lees vanavond bij op en reageer op jullie.. ben nu druk

* bult was opvouwen

* Inkopen doen voor o.a. grote-mensen feestje van oudste

* slingers ophangen voor grote mensen feestje

* taart bestellen

* Kado's inpakken (behalve het konijn )

* Haar in de verf zetten

* vader sms'en dat meisje blij is met haar Dora-pop

* Storing oven/magnetron aan Siemens doorgeven

* huis opruimen en feestklaar maken

* Site Jonna bekijken

wat heb ik al gedaan:

* bedden opgemaakt

* deel opgeruimd ivm nieuwe schoonmaakster (hoera!!!)

* deel was opvouwen

* vaatwasser uitgeruimd en alvast hetgeen vies is erin gezet
Vandaag ga ik wat meer actie ondernemen dan gisteren (nogal makkelijk: alles wat ik doe is al meer actie dan wat ik gisteren heb gedaan )

- vuilniszak vervangen

- wassen, drogen en opruimen

- naar dierenarts (voor voer, niet voor beestje zelf gelukkig)

- shoppen voor zomerjas

- boodschappen doen

- uitzoeken naar welke film ik vanavond wil

- vaatwasser inruimen en indien vol laten draaien
Oh maar dat bedoel ik HPL. Als ik echt hulp nodig heb vraag ik het ook wel en dan vliegen ze. Om bijvoorbeeld de motor van manlief uit de schuur te halen. Hij kan niet rijden nu, maar wel poetsen en er wat aan rommelen. En straks moet het megagrote zwembad in de tuin opgezet worden en dan helpen ze ook.Ik vraag ze ook wel, maar alleen als het echt heel echt nodig is. Niet om bv effe huis te poetsen ofzo.
En gelijk heb je Zoebie. Ze helpen je vast en zeker graag met liefde!

zo, en of jij druk bent Druif!

Proficiat met de verjaardag van je dochter!

Werk ze Pips!

Nog mensen die 'gewoon' aan het werk zijn?

Het weer ziet er beter uit dan gisteren, al hoop ik dat de wind straks wat gaat liggen.

Mooie tuin, maar we hebben eigenlijk geen enkel hoekje waar we in weg kunnen kruipen. Zwembadwater is al 27 graden, dus dat is wel aangenaam, maar erg koud als je er dan uitkomt...

To do:

Was in de droger, vouwen en hangen.

Broodjes afbakken

Diep ademhalen en 'normaal' proberen doen tegen dochter.

Verder weet ik het niet. Ik denk dat we er een paar uurtjes tussenuit gaan, een eindje rijden met het speelgoed.

Manlief is nu al weg voor een klein rondje met kleintje.

En ik heb al getennist.

Nu eerst koffie!
Zoeb lieverd, juist die dingen die misschien niet heel erg nodig zijn, zjn juist 'fijn' om te doen. Als je alleen maar bij uitzondering kan helpen dan voel je je zo machteloos.
Gold je klinkt beter als/dan gisteren.

Leuk feestje Druifje? Klinkt gezellig.

Jongens het vakantiegeld is binnen. Wat heerlijk na al die zuinige maandjes. 'k Ga vast en zeker de stad effe in strakkies. Het meeste is al op de spaarrekening gezet, maar ik ga er ook effe heerlijk van genieten.

Moet nog effe een en ander doen.

Was ophangen

Manlief helpen

Keuken opruimen

Naar de Gamma voor manlief

Naar de boot voor manlief

Naar de stad voor Zoeblief
Ik voel me tot nu toe ook beter Zoeb.

Droger staat aan, was hangt.
Pips zo heb ik het nog nooit bekeken. Ga er effe over nadenken. Ze willen id zo graag. Misschien moet ik het eens uit een ander perspectief gaan bekijken. Ben er altijd wat terughoudend mee "want ze hebben al een drukke baan denk ik dan maar". En ik vind het al heerlijk en gezellig dat ze vaak komen.
Heb manlief onder de douche gezet. Moet nu nog even wachten tot ie klaar is. Het schiet vandaag op de ene of de andere manier niet op.

Naja de was hangt buiten. Heb wel even op buienradar gekeken want het kijkt af en toe donker hier. Maar 't blijft droog dus de gok maar gewaagd.
Tuurlijk komen ze vaak. Jullie zijn hun ouders Gokje, als ze er zijn hoevaak vragen ze dan 'kan ik iets doen' ? Of hoevaak zeggen ze 'laat mij maar'? Vaak denk ik?

Helpen (al zijn het maar stomme dingen als de planten water geven) geeft het gevoel nodig te zijn. Geeft het gevoel dat je niet zo machteloos bent.

En dat ben je hoor, als je ziet dat het niet goed gaat met je ouders
Pips, wat ben je toch een ongelofelijke lieverd! Zo....ik heb gezegd

Zit even uit te puffen, zweet blank tussen mijn borsten. Alles gepoetst! Man heeft de badkamer gedaan en het ruikt heerlijk frips in huize Jonna.

Ondertussen aan het mopperen op het UWV. Man en ik wonen hier een jaar en kregen een maand geleden eentelefoontje van een (aardige) dame van de afdeling bezwaar; waarom ik niet reageerde op brieven van het UWV? Huh? Ik heb nooit brieven gehad hier! Blijkt dat ze nog steeds post, aangetekend en wel, naar het oude adres hebben gestuurd. Terwijl het UWV afnemer is van de GBA (gemeentelijke basis administratie) en automatisch! bericht krijgt als er veranderingen zijn. En nu moet ik gaan aantonen waarom ik niet reageerde. Schiet mij maar lek!

En man zit te grijnzen! Die zit in zijn hoofd al een brief op te stellen
Middag Dames,

Wat zijn jullie allemaal druk bezig geweest,goed hoor!en helemaal een dikke pluim voor HPl...jezus wat een lijst heb je afgewerkt(niet de vriendjes van vroeger he)

Gl..begrijp dat het dus niet doorgaat,even weg met man,jammer hoor!

Jonna,toen mijn ouders opa en oma werden waren ze nog vrij jong(42-45)en mijn vader zei altijd,als die kleine maar geen opa tegen me zegt,eerste woordje wat dochter zei was..OPA.heb hem nog nooit zo zien stralen.Nu onderneemt mijn vader veel met mijn kinderen,iets waar hij vroeger nooit tijd voor had,hard werken want er moest brood op de plank komen.

Heb mijn brief aan woningbouw klaar,maar ga zometeen eerst even met buren zelf praten.Ik laat ze de brief lezen en wil daar graag wat afspraken over maken.Ik snap best dat het in hun cultuur normaal is dat ze met z'n 15en tegelijk komen logeren,maar dan wil ik wel dat ze voortaan rekening met mij houden.Heb me net trouwens een bult gelachen...(en me afgerild)er hangen kippen aan de waslijn....lekker in het zonnetje...brrrrr!!!
En het UWV...hoor echt van zoveel mensen dat ze daar problemen mee hebben.Volgens hen zou ik 3 jaar geleden een ziektewetuitkering hebben gehad.Nee dus toen werkte ik gewoon nog in het ziekenhuis,ik moest daar bezwaar tegen indienen en vervolgens heb ik nu al 4 maanden niks gehoord...toch maar weer eens achteraan gaan.Maar vind het niet normaal dat wij als burgers hun fouten moeten oplossen,kost zoveel tijd en energie..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven