Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Mogu Dames,

Gisterochtend had zoon voetbaltoernooi,daarna zijn we lekker gaan zwemmen(en mama achter ukkie aan...)

Vandaag komt vriend thuis,heb hem wel gemist hoor!

Ik heb voor vanmiddag een klein feestje georganiseerd,er komen aantal vrienden met kinderen.Iedereen brengt iets lekkers mee voor de BBQ,dus dat word gezellig..

Zometeen zwembad vullen voor kinderen en een beetje opruimen.

Wens iedereen een mooie dag!
Pips een uur is lang.. Knap hoor. Ga je vandaag dat record verbreken?

Hizzel het is een breed kanaal dat loopt van Den Bosch tot in Belgie. Daar kun je geen hek omzetten. Mijn zoon woont er vlakbij. Er is tegenover hem een park dat aan het kanaal grenst. Dat kindje (van 3 ) is het park ingeschoten en het kanaal ingeduikeld. Hoe het kan dat de vader het zo snel wist en zijn kind uit het water heeft gehaald weet ik niet. Zal zoon straks eens bellen hoe het met het kindje gaat.
Nog steeds geen berichtje van Allis. Meis hoe is het?
Goedemorgen dames!

Zoebie, wat akelig, maar goed dat ze hem nog op tijd uit het water hebben kunnen vissen!

Pips, knap van je, dat doe ik je echt niet na.

Vandaag 3 taarten versieren, ik hoop dat ik genoeg poedersuiker heb want ik ben vergeten wat bij te kopen. Anders even wat familie rondbellen of die nog wat hebben.

Gisteren de 3 taarten al gebakken, een collega van man met zijn vrouw op visite gehad 's morgens en 's middags bij een andere collega van man gaan barbecueen.
Mogguh,

Heb je geen staafmixer oid Rainz? Zo maak je van kristalsuiker zelf poedersuiker?

Nog geen nieuws van Allis?

Geen nieuws is goed nieuws hoop ik dan maar...

Soooweee Pips, da's knap! Wat een conditie zeg!

Ben je ook nog steeds aan het afvallen?

Jonna, fijne vakantie in Italie! (staat ook nog op mijn lijstje)

Ik ben al aan het wassen. Bed afgehaald, machine draait nu zijn eerste keer.

Ik denk dat het er zo'n 4 gaan worden vandaag.

Stofzuigen moet gebeuren.

Verder nog geen plannen behalve dan genieten van mijn 'vrije dag', morgen word ik weer op de kermis verwacht.

Fijne dag lieve maisjes!
Ja staafmixer heb ik wel, dat is een goed idee Goldie! Ga eens kijken of me dat lukt.
Een ongeluk is zo gebeurd zie je maar. zo'n klein kindje ontsnapt even aan de aandacht van zijn ouders en hoppatee....

Hopelijk redt ie het en houdt ie er niks aan over...
*voelt zich trots dat ze als keukenkneusje een echte keukenprinses een tip kan geven*
Pff Zoeb,wat een akelig verhaal..

Merkte het gister aan het water,je kan ze geen minuut alleen laten...en dan zie je toch nog papa's en mama's lekker zonnen terwijl de kleintjes alleen in het water zitten...

Nicht was met me mee dus we hebben elkaar afgewisseld,zij een uur in zon en ik bij kinderen,en daarna andersom.

Over het aanzoek:vriend is niet zo romantisch..en ik heb altijd gezegd dat hij wel met iets heeeeeel origineels moet komen...nog een paar uurtjes dan is ie er weer...

Zwembad is vol,tuin netjes geveegd en toch maar aan het wassen...anders verdwijnt die berg nooit!!

Nu even met nicht naar kerkhof
Goedemorgen

Ja, eng is dat soms he, met kinderen en water. Hoe is het nu met dat kindje Zoebie?

Leuk Goldie, weer mee op de kermis. Sta je ook wel eens hier?

Pips, goed bezig

Hier ook mount everwash. En een goudvis die niets meer door de raampjes ziet. En nog veel meer te doen. Grrrr. Zometeen maar een rustig rondje door het huis maken.

We zijn lekker kinderloos, dus hebben de tijd aan onszelf hier. Was lang geleden, was al bijna vergeten hoe lekker dat kan zijn.

Gisteren de hele dag bij vrienden geweest. Lekker buiten gezeten, de mannen in een riviertje gezwommen, bbq-en. Simpel leven is mooi.
Dat is het zeker Fuss.

Er zijn van die momenten, Koester die!

Nope, wij zijn nogal van het regionale, dus mij ga je in B op de kermis niet zien.

Eerste was is klaar, zit in de droger. Twee ronde draait.

Wij zijn ook kinderloos, maar kleintje wordt zo weer thuisgebracht van een slaapfeestje.

Dan is het weer gedaan met de stilte.

Lekker lunchen en waarschijnlijk een duik in het zwembad.

Nikkinuts? Waar zit jij meid?

Bezem je niet meer mee?
Hier hoeft vandaag niet veel te gebeuren, na al het gebezem van gisteren.

Vanmiddag heb ik het huis voor mij alleen, James gaat de stad in, daar is een festivalletje. Ik ga niet mee, heb geen zin in die drukte.

Morgen bbq-en bij vrienden, even lekker in de tuin hangen.

Heerlijk, dit weer!
*steekt weer een kaarsje op voor Allis in de hoop dat alles nog goed gaat*
Nik is op vakantie GL

Heb heerlijk een rondje meer gewandeld, lekker ouwe lullen tempo. Daarna samen met Mr Nilsson ontbeten en nu weer lekker het terras op. Boek erbij, heb Het spel van de engel gekocht, van Zafon.

Pakt me net zo als De schaduw van de wind.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ja, maar Coebergh, dit is toch heel origineel? Hoe vaak komt het nou voor dat je via de telefoon ten huwelijk gevraagd wordt?

Goldie, het is gelukt met de staafmixer, dank je wel! Dat zijn dan van die dingen waar ik op zo'n momenten helemaal niet aan denk! 2 taarten zijn inmiddels al bijna helemaal klaar, daar hoeven alleen nog wat roosjes opgezet te worden. De derde moet ik nog aan beginnen, maar nu eerst even een kopje koffie.
Graag gedaan Rainz!

Foto's weer als ze klaar zijn he?

Oeps, Nikki op vakantie? Al lang dan toch wel?

Ha ha, Coebergh, wees blij met zo'n aanzoek! Ik ben niet eens ten huwelijk gevraagd...wij gingen gewoon trouwen. Klaar.

In augustus al weer 20 jaar geleden....
Moet je nagaan Zoon belt of ik nog iets meer had gehoord van het kindje. Nee hoor, ook alleen maar wat ik op het lokale nieuws zag.Het is trouwens een meisje, dat wist mijn zoon gisteren niet of het om het jongetje of het meisje ging. Hij was niet thuis toen het gebeurde. Maar hij zag het jongetje rondrijden op zijn skelter. Hoop dat hij goed in de gaten wordt gehouden.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, we gaan Europa in
Voetbalgekte Fuss?

Derde was draait.

Huis is gestofzuigd.

Nu ga ik een dutje doen.
Zo, taart nummer 3 is op de roosjes na ook af, nu wederom eerst een kop koffie en dan aan de roosjes beginnen. Foto's komen uiteraard weer op mijn hyves te staan.
Huh Zoeb, het is een meisje, maar hij zag het jongetje rondrijden op zijn skelter? Bedoel je het broertje?

Rainz, knap hoor van al die lekkere taarten! Het lijkt me heerlijk om zo goed te kunnen bakken. Ik kom niet verder dan appeltaart (die altijd wel errug lekker is moet ik zeggen!), en brownies (water en boter toevoegen en klaar!).

Goldie, dat dutje heb je toch wel in de zon gedaan hè? Ik heb net heerlijk liggen dommelen, en nu is de zon weg uit te tuin en zit ik binnen even uit te puffen. Heb ergens vandaag een spier verrekt in mijn nek, doet pijn! :(

Vanavond eet ik bladerdeegflapjes met spinazie, paprika, champignons, feta en spekjes. Ik kan nu al niet wachten!!!
Hizzel, het is niet zo moeilijk, als je een recept kunt lezen, kun je ook taarten bakken. En het versieren an sich is een kwestie van oefenen. Je wil mijn allereerste taart niet zien, op het moment zelf vond ik hem prachtig, mijn eerste creatie, maar als ik nu terugkijk, zie ik alleen maar vouwen en bobbels.

Vervelend trouwens van je nek, doe maar rutig aan.
He lekker taart. Krijg er zin in. Zeker in de taarten van Rainz.. Mmmm.

Ik ben een beetje onduidelijk. Buurkindjes zijn een jongetje en een meisje. 5 en 3 jaar. Gisteren was niet duidelijk om wie het ging. Het jochie of het meiske. En niemand kon het zeggen omdat iedereen op afstand werd gehouden. Zoon zag het jochie weer skelteren vanmorgen. Dus moet het het 3 jarig meisje zijn wat bijna is verdronken. IK snap het niet. Dat het jochie gewoon weer over straat gaat met het water dicht in de buurt. Daarom hoop ik dat het jochie nu in de gaten wordt gehouden. Niet dat hij ook nog het water in rijdt. Wij hebben vroeger op een sluis gewoond en de hele tuin helemaal afgezet. Zodat de kinderen niet naar het water konden.

Vanmorgen veel gedaan.

Gestoft, gezuigd en gedweild.

Onkruid tussen de tegels in de tuin gewied.

Visite gehad

Vanmiddag even bij jongste zoon geweest

Verder niets gedaan. Alleen wat gelezen. tv gekeken en in slaap gedut. Heerlijke zondag.
Hier ook een uurtje getukt, lekker in mijn eigen bedje.

Rondje meer gewandeld (ouwe besjes tempo, kolere wat heb ik een spierpijn), beetje aan gelummeld.

Straks lekker eten, nu nog ff niksen.

Oja, leuk gesprek met mijn moedertje.Haar ouders waren faliekant tegen het huwelijk van mijn pa en ma. (1956 heb ik het over) Mijn moeder was al een soort van verbannen van huis omdat ze een dochtertje had van een man die al getrouwd was. Ze moest van Twente verhuizen naar Z. Holland waar ze bij een boer als huishoudster ging weken.

Daar ontmoette ze pa. Zij katholiek met kind, hij protestante weduwnaar met 2 kids. Verliefd en pragmatisch allebei

Anyway, die 2 zijn na 3 weken al gaan samenwonen (ik wist dat het heel snel was gegaan maar niet zo snel ).En na een klein jaar getrouwd. En een klein jaar later kwam hun 1e gezamenlijke kind.

En wat ik me nu altijd heb afgevraagd is of ze nu gewacht hebben met sex tot ze getrouwd waren. Ik wist het antwoord eigenlijk al, maar ik heb het vandaag toch maar eens gevraagd.

'Nee natuurlijk, ben jij gek?' zei ze 'We sliepen toch in 1 bed dan kan je toch niet van elkaar afblijven?'

Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Haha, lachen Pips!! Om dat zo te horen van je moeder, lijkt me toch best bijzonder

Ben jij een kind van je beide ouders (raar geformuleerd, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel)?

Ik ben een beetje ontgoocheld... Ik ben altijd voor Federer met tennis, en had gehoopt dat hij dit jaar Roland Garros eens zou winnen, en dus Nadal zou verslaan in de finale. Maar nu ligt Nadal er al uit!!! Heb hem net verslagen zien worden door Soderling...

Gek, ik wilde niet dat hij zou winnen, maar dat hij er nu al uit ligt vind ik toch ook jammer. Voor het toernooi ook, want het is nu minder spannend. (Hoewel we nu moeten gaan vrezen voor Soderling natuurlijk!!)

Nou, ik ga in bad, hmmm!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven