Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Rainz..dat word vast een heel leuk feestje!!Ik duim voor goed weer voor jullie.

Hoi Rozigst...heb je dat allemaal met die warmte gedaan??knap hoor,vind het een indrukwekkend lijstje!

Zoeb voor straks alvast .
Zoebie, wat fijn dat hij nu klaar is!

Thuis niet gebezemd. Op werk wel: een veel te warm vlierinkje volledig opgeruimd uitgemest etc, en het is nu prachtig. En ik was doorweekt van het zweet very charming

Rozigst, goed zo! En nou je alles zo lekker op z'n plek hebt, is het veel makkelijker bij te houden en ben je er niet zoveel tijd meer aan kwijt
Proost Zoebie!

Ik heb dat inderdaad allemaal met de warmte gedaan, en het was ook om te stikken hier boven... Maar lekker de deur open, raam wagewijd open, deur beneden open, en de ventilator aan.. Dan was het eigenlijk nog net niet te doen, haha..

Gistermiddag 2 planken opgehangen, eentje moet ik nog ophangen, de tassen en sjaals hingen al aan de muur..

Gisteravond het kastje leeggeruimd, en toen besloten vandaag de opberg boxen te gaan kopen. Toen ik uit mijn werk kwam was het me eigenlijk te warm om nog naar het centrum te rijden, maar later die middag toch maar gegaan..

Ik denk dat ik morgen of overmorgen een schop nodig heb!

Oude fotoboeken van ex, een kapotte lamp, een overleden laptop, en nog wat zooi die eigenlijk niet in de kliko kan/mag, moet ik naar het stort brengen (heet dat overal zo? milieustraat heet het! )

Alleen daar ben ik zo'n ramp in Weet niet wat ik tegen die lui moet zeggen, en denk, ach, kan net zo goed in de kliko

En morgen de dode plant wegkieperen! En bed verschonen.. Rotklus
Het fornuis staat nu vrij schoon, binnen, en aangesloten. Helemaal zonder sterke man (wel met een bako van buren een eindje verder op straat).

Jammerdepammer is er 1 pitje niegoed. Nu dusMP of de tweedehandsboeren afscharrelen op zoek naar het passende pitje.
Das mooi k u t !!

Mijn ouders gaan vanacht op vakantie, dus dan ook fornuizen poetsen ( waarom knoei ik ALTIJD met koken? ) stofzuigen, dweilen, planten water geven ( Uhooh! Komt niet goed! Daarom is mijn plant ook dood ) Boodschappen doen, plee's poetsen..

Joepie! (Nouja, sta er niet om te springen, maar wel ff lekker, zonder ouders :-D )
Op Zoeb, en Zoebman!

Fijn Zoeb!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Pfoe, wij hebben gisteren twee stroomstoringen gehad.

Gelukkig duurden ze niet zo lang, ik hoef niets uit de diepvries weg te gooien, maar mijn internet-modem is nu wel overleden

Met wat prutsen krijg ik hem wel aan de gang, maar hij maakt rare geluidjes en er kwamen gisteren vonken uit. Ik durf hem dus niet meer te gebruiken... Nu maar hopen dat er morgen al een nieuwe komt!

Vandaag nog een dagje zweten, dan door het onweer naar huis fietsen, en dan heb ik vanavond een barbeque

En voor het weekend heb ik ook alleen maar buiten-activiteiten gepland staan, dus hopelijk valt het mee met de regen!

Zoebie: het zit er op!

Vandaag:

- opruimen

- stofzuigen! Door de warmte is de kat al z'n haar aan het verliezen, en dat dwarrelt nu allemaal door het huis!

- toetje voor de bbq verzinnen en regelen
Jeetje onze kat is ook zo vreselijk aan het verharen. Hij heeft op alle tuinstoelen gezeten. De kussens zitten vol. Ben er net met een borstel overheen gegaan. Ik had nooit gedacht dat die ouwe kat van ons nog zo speels was, maar ik nam gisteren wat kattenspeeltjes mee van de action en hij is er gisteren de hele dag mee bezig geweest. Ondanks de warmte, Gek beest, maar leuk om te zien.

Gelukkig dat de stroomstoring niet te lang duurde. Maar je diepvries kan wel even zonder stroom hoor. Als je hem maar dicht laat. Ik zit ook altijd te stressen om die stomme diepvries als de stroom hier uitvalt. Verder wel gezellig met kaarsjes en zonder tv.

JIPPIE Het zit er echt op. Ik heb gisteren de fles leeg gedronken. Manlief een glas ik de rest!!!

Manlief had al gedroomt dat ie helemaal klaar was en dat alles goed was. Het was een tegenvaller toen hij wakker werd en die giga stoma weer voelde. Och ja we zijn er nog lang niet.
Mogguh!

MissM, vonken? Zou ik inderdaad ook maar niet meer gebruiken, dat ding.

Rainz, wat heb jij nog een jonge moeder joh!

Zoeb, ik heb gisteren wel twee wijntjes op jullie gedronken.

Geeft niks he?
Oeps, te snel verzonden...

Nee Zoeb, julllie zijn er nog niet, maar wel een eind op weg hoor!

Jonna, de grens is hier 4 km vandaan, dus is niet echt een omweg. De weg naar pleegmams (ik noem haar Mutti) is die vervelende 80 km weg.

Het was een heerlijke dag!

Lekker samen gekletst, in de kar duwende het dorp in geweest. Terrasje gepikt, uitverkoopjes gescoord.

Ik kreeg ook nog een prachtige Marlies Deckers die haar niet meer paste, maar mij als gegoten zat en waar ik natuurlijk helemaal blij mee was.

Afgesproken dat ik toch wat meer bij haar langs ga komen.

Zij heeft nu zelf ook aangegeven zich niet (meer) in te houden als ze hulp van me wil. Ik laat kleintje overblijven op school en kom een dag naar haar toe als ze me nodig heeft.

Kleintje had zich ondanks de warmte prima geamuseerd in de Efteling. Gelukkig niet verbrand, maar wel heel erg moe.

Ik verwacht eigenlijk een telefoontje van de juf of ik haar kan komen halen, want ze was echt NIET fit vanmorgen...

Rozigst, welkom.

Tjeetje wat een werk voor op zo'n hete dag!

Chapeau hoor!

to do hier vandaag:

Stofzuigen (Ik word werkelijk gek van de verharende beesten hier in huis.

Voor wie interesse heeft: Ik heb een hele lieve, harige Golden Retriever in de aanbieding...)

Zwembad stofzuigen (noemen wij hier 'sharken', want dat apparaat heeft zo)

Wassen, drogen blablabla...

Eerst koffie!
anoniem_7250 wijzigde dit bericht op 03-07-2009 10:33
Reden: wegstrepen
% gewijzigd
Gold hoe oud is Mutti?

Ik tank ook vaker in Belgie hoor scheelt veel te veel nu de benzine weer duurder aan het worden is. 't Is hier ook maar 8 km vandaan.

We hebben alle positieve energie van al jullie wijntjes en andere pepdrankjes wel gevoeld. Want we hebben best wel lang buiten gezeten en een paar leuke (geen nare dus) discussies gehad. Dat mis je toch wel als je die stomme tv aan hebt. Dat leidt altijd af. Of zou het door de wijn zijn gekomen??

Ik stofzuig ook steeds het zwembad. Want als je het niet bijhoudt ben je zo maar een paar uur bezig. Nooit gehoord dat het Sharken heet. Heb je ook zo'n last van al die kleine vliegjes die erin drijven Gold? Ik heb gisteren wel vijf hommels van de verdinkingsdood gered, Zo mooi om te zien als je ze eruit vist en op een droog plekje zet hoe ze zich met hun voorpootjes gaan zitten wassen. Gek genoeg vind ik er nooit geen verdronken hommel in. Op de een of andere manier komen ze er denk ik zonder mijn hulp ook wel uit. Maar het idee dat ik ze gered heb klinkt beter
Meiden ik heb even iets neergezet op de B-H. (Goh dat klinkt gek)

Bij het onderwerp "Hoe groot is" Ik zit nogal met een dilemma.
Mutti is 58, Zoeb.

We hebben zo'n robot om de bodem te zuigen, en dat ding heet zo.

zo ziet ie er uit.

Doet dus alles automatisch, maar je moet het ding er wel in en uit halen en het filter uitspoelen.

Ik heb gisteren een motje 'gered' wat lag te spartelen.

Ik skip even naar de BH.
Mamzelle...wat voor fornuis is het?Heb hier namelijk een bakje met allerlei pitten dus misschien kan ik je wel helpen.

Boodschappen zijn binnen.Ukkie is al vanaf 3.00u vannacht wakker,er werd hier in de buurt vuurwerk afgestoken dus ik heb er al een dag opzitten...hopelijk pik ik vanmiddag nog een uurtje slaap mee.Oudste en middelste zijn zwemmen vandaag met school,vind dat toch altijd een klein beetje eng...loslaten heet dat geloof ik...

Hebben jullie ook zo'n kookprobleem,pasta,bbq komt mijn neus uit..Ze eten hier slecht met dit weer en moeders wil toch dat ze hun groenten binnenkrijgen...voor vanavond maar eens even op de eetpijler kijken voor inspiratie.

Ik lees starks even op de bh..
Ik blijf ontroerd hier! Wat zijn er toch hele lieve mensen! Zo, dat gezegd hebbende:

Heb net oudste van man op trein gezet. Gisteravond heerlijk op ons dakterras gezeten mét wijn en geweldige gesprekken gehad. Ik ben een bevoorrecht mens!

Vanavond komt mijn kroost hier eten, dus er moet het een en ander gebeuren.

En dan komt het 'probleem' eten. Want inderdaad Coebergh de inspiratie is op. Ik verzin wel wat, waarschijnlijk salades, stokbrood en kleine hapjes.

GL, dat valt inderdaad mee, maar 4 kilometer. Fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad!

Zoeb, wat moet het een super gevoel zijn dat de chemo's voorbij zijn! Hoe nu verder? Wat zijn de toekomst plannen? Staan er vervolg behandelingen op het programma? In welke vorm dan ook?

Coebergh, ben je bij de tandarts geweest? En?

Loslaten, tja..... toen mijn oudste de deur uitging zei ik tegen haar: meid, ik heb mijn taak erop zitten, nu mag jij. Maar zo werkt het niet helemaal! Ik heb haar zo ontzettend gemist! Hing iedere dag aan de telefoon. Het is iedere keer weer opnieuw loslaten, en dat blijft....zelfs als ze zelf kinderen hebben.
MissM, hoe is het met jou? Raar hoe een forum je bezig kan houden. Ik vraag me al een paar dagen af hoe het met je is. Geniet je van je zwangerschap of maken de zorgen dat er iets zou kunnen zijn met het kindje dat je er niet van kan genieten?

Mijn telefoontje heeft kuren en kan er maar geen afscheid van nemen. Ik heb inmiddels een andere in huis, maar ik kan me er nog steeds niet toe zetten om die in gebruik te nemen.
Jonna Manlief blijft voorlopig onder controle van de oncoloog. We moeten daar de 26e weer naar toe. De darmfoto is voor de chirurg en voor de oncoloog. Dat wordt natuurlijk wel weer even spannend. Het vervelende van uitzaaiingen naar de lymfeklieren is dat men niet met zekerheid kan zeggen of de kanker al verder is of dat het met het weghalen van de lymfeklieren genoeg en op tijd is geweest. We gaan nu zowiezo een onzekere tijd in. Is de chemo afdoende geweest of toch niet.

We kunnen alleen maar afwachten. Als de darmfoto goed is wil dat dus eigenlijk nog niets zeggen.
Blijft dus toch spannend (niet het goed woord) Zoeb...?

Oudste en ik zijn net even bij Xenos geweest om klamboes te halen. Kleintje had er al een dus die was veilig voor de mugjes, maar oudste en wijzelf niet.

Gisteravond werden we weer door zo'n k*tbeest lastig gevallen, dat is nu afgelopen.

Meteen gestofzuigd onder het bed (Daar kon ik niet omheen nu ik dat moest vertrekken... ) en het bed verschoond.

Wasmachine draait.

Allis, ik vraag me ook af hoe het met jullie is...
Oja Coebergh, wat goed dat het dieet je lijkt te bevallen!

Ik hoop dat het ook bij jou werkt... Ik vond het iig goed vol te houden, best wel veel eetmomenten op een dag.
en (f) voor zoebie !
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Terug van tandarts...hij heeft nog maar eens zitten wroeten in wortelkanaal..nu zonder vulling naar huis en als ik dan dit weekend geen pijn meer heb mag ik maandag terug om te vullen..Ik heb bocasan gehaald om te spoelen,dit moet buiten goed poetsen voldoende zijn.

GL..of het door het dieet komt of doordat ik sowieso niet zoveel eet met dit weer maar....2.4 kilo eraf...ben helemaal blij!

Vandaag eten we griekse pasta met salade en tzaziki.Ik wil ook nog proberen om fetamousse te maken maar die is al 2 keer mislukt(en dat vind ik zo zonde van die lekkere feta)

Verder heb ik van boven naar beneden gestofzuigd,beneden gedweild en 2 wassen gedraaid.Het hoognodige ligt bijna weer gestreken in de kast.
Lekker weertje he? Bij ons is het nog steeds droog, heerlijk.

Wij eten vanavond frittata, omelet met restje pasta. Ik doe er tomaten door, een uitje, knof en heeeel veel basilicum.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Jonna, het gaat allemaal wel.

Ik maak me best wel behoorlijk zorgen, of het kind wel goed is, en of het kind het eigenlijk nog wel doet omdat ik niks voel bewegen...

Ik probeer dus maar niet te googlen en me niet gek te maken, maar wat zal ik blij zijn als we die echo hebbengehad!

Hier ook nog steeds geen druppel en stralende zon
Jah, dat dacht ik al! 4 x nog wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven