Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
goedemorgen

druifje wat een drukke week ga jij krijgen, doe je een beetje rustig aan

Mamz jammer dat je het niet hebt durven zeggen maar dat komt nog wel

Zoebie wat een goed nieuws op deze ochtend

Mijn lijstje voor vandaag

- Woonkamer opruimen

- Draadjes uitzoeken (allemaal technische dingen) en er een goede manier van opbergen voor bedenken

- slaapkamer opruimen

- vaatwasser in en uitruimen

Maar nu eerst ontbijten
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Zoeb, ik heb er over heen gelezen. Sorry. Wat een goed nieuws.
Goedemorgen allemaal! Ben vanaf zaterdagmiddag niet meer thuis geweest dus ik loop achter Ga eerst eens kijken of ik een beetje bij kan lezen. Tot later!
Goedemorgen!

Druif, ik ben natuurlijk al heul lang uit de kleintjes en kleinezoon is nog lang niet zover, maar hoezo gebruiksaanwijzingen van de glijbaan? Zijn die er dan? En in een kindvriendelijk park als de Julianatoren?

Enneuh....heb je hulp nodig bel je dan?

Isme, ik zie je achter een berg wollen draadjes. Allemaal even lang en allemaal netjes gerangschikt op kleur.

Ziet er wel vrolijk uit

Zoeb, das goed nieuws! Zou het dan toch 'alleen maar' een bloeduitstorting zijn?

Rainz, hoe is het? Lekker door kunnen waaien gisteravond?

Fussie, bezige bij! Hoe is het met je bil?

Mijn lijstje:

* mount everest was weg werken

* stofzuigen

* vaatwasser uit- en inruimen

* slaapkamer poetsen

* waar ik nog meer tegen aan ga lopen

Geniet!
Oh ja, Itsme, de Hoge Veluwe is mooi! We wonen er lekker dichtbij, rijden er af en toe langs. Ben er ooit met een vriendin geweest, lekker gewandeld. Ik zou er vaker heen moeten gaan.
En Gelfling
Mijn lijstje is zeker niet vergeten (en niet af), maar het komt nu neer op het leeg maken van de studeerkamer. Als dat niet gebeurd kan ik ook niet gaan schuren, schilderen, etc.

Helaas heeft James er niet veel haast mee om mij mee te helpen

Maar ik ga dadelijk eens wat dozen vullen, eens kijken hoe hij dan reageert...

Als het goed is is over een uurtje de monteur hier voor de droger. Nu maar hopen dat het geen dure grap gaat worden.
Hoe was het trouwens bij de tandarts MissM? Viel het mee?
Jonna, ik denk dat je een kokosmatje moet gebruiken voor het glijden, omdat je anders veel te snel met je voeten de glijbaan raakt. Man denkt dat niet. De vraag ligt inmiddels bij de Julianatoren.
Oei Druifje dat klinkt niet erg duidelijk. Wel of geen matje zou toch heel erg duidelijk bij de ingang van de glijbaan moeten staan.

Mamz ik had echt verkeerd gelezen van je moeder. Excuzee.

Jammer dat je het niet hebt gedurft.

Ik moet inderdaad de 24e voor die echo. Ik wacht nog even af en als ie nog kleiner wordt bel ik de mamacare dat het allemaal niet meer nodig is.

- Woonkamer opruimen

- Draadjes uitzoeken (allemaal technische dingen) en er een goede manier van opbergen voor bedenken oftewel alles op de werkkamer van itsman dumpen

- slaapkamer opruimen

Zo, ik ben een beetje bijgelezen.

Allereerst sterkte voor Druifje! Zo sneu een kind met vakantie in het gips.. en dan sta je er ook nog voor een groot deel alleen voor. Da's niet niks.

Zoebie wat fijn dat je dagje door is gegaan en dat je het leuk gehad hebt! Heb erg moeten lachen om je verhaal o.a. omdat ik Rotterdam best goed ken en ik wel beeld heb bij louche garages en de wereld-reis die je hebt moeten afleggen. Het belangrijkste is in ieder geval dat je het naar je zin hebt gehad, dat heb je wel verdient!

Mijn weekend was op zich heel leuk, behalve dan dat ik heel veel last had van hoofdpijn en dat de boel toch een beetje verknalde. En dat was jammer want op zich had ik een leuke verjaardag maar door zo'n wazig hoofd.. nou ja.. pech en volgende keer beter.

Mamz vroeg het geloof ik maar ik heb idd best veel last van hoofdpijn, bij periodes gaat het heel goed maar nu weer even minder. Volgens mij heeft het ook wel te maken met spanning ofzo hoewel ik vaak echt niet kan bedenken wat de aanleiding dan is. In ieder geval gaat het gelukkig nu ook soms wekenlang goed, er zit dus wel verbetering in.

Nu maar weer een paar pillen erin mikken en kijken of ik me nog een beetje op mn werk kan concentreren.

Fijne dag allemaal!!

- Woonkamer opruimen

- Draadjes uitzoeken (allemaal technische dingen) en er een goede manier van opbergen voor bedenken oftewel alles op de werkkamer van itsman dumpen

- slaapkamer opruimen

en dan nu aan het werk
Ooh meiden,ik heb vriend eruit gezet!

Heb het gevoel dat ik toch alles alleen moet doen.Ukkie is nu 2 jaar en hij is er werkelijk nog nooit uitgegaan als hij wakker was.Gister heeft meneer halve dag op zijn bed gelegen en vandaag weer.Dat mag ie dus mooi ergens anders doen.Ik ben zo kwaad geworden en kreeg toen ook nog eens allerlei verwijten naar mijn hoofd dat ik er even klaar mee ben.Heb hem gezegd dat ie maar naar de kamer in B moet.

Kan hij daar eens nadenken,kan hem hier iig even niet meer zien.
Da's nogal wat ineens Coebergh

Tenminste, voor mij dan hoor, denk dat jij zelf er wel al langer 'last' van hebt he?

voor je

Mocht je er even uit willen, dan staat de deur hier altijd open hoor.

Wat me eraan herinnert: volgende week een keertje afspreken bij mij in de speeltuin Mamz en Coebergh? Zoon is er dan wel niet, maar soit

* spijbelt nog even verder van het inpakken *
Lief Fuss!Dank je wel!

Ik heb het probleem al een paar keer aangekaart en telkens belooft hij beterschap.Wat er dus niet komt!Dus moet hij daar maar eens over na gaan denken.

Lijkt voor mij alsof hij wel de leuke dingen van ons gezin wilt maar de rest niet.En bij mij is het alles of niets...

Ging er hier even hard aan toe,gelukkig zijn de kinderen er niet.

Het zal ook wel weer goed komen maar nu even niet!!

Afspreken in speeltuin lijkt mij een goed idee!

Volgende week kan ik volgens mij iedere dag wel behalve maandag.

Poetst wel lekker als ik boos ben!!!
Zo Coebergh da's een stap! Dapper hoor. Maar gelijk heb je.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Kom dan gerust ook even bij mij poetsen Nee, geintje

Goed van je om duidelijk te zijn. Denk je dat hij hierna wel gaat leren? Of is het einde oefening?

Vinden de kinderen het niet gek, dat hij er dan opeens niet meer is?

* einde spijbelen, tijd om het matras op te tillen en de spullen daaronder bij elkaar te zoeken *
Ik hoop dat ie gaat leren.Einde oefening nog niet,houden echt wel van elkaar maar zo gaat het niet dus daar zal een oplossing voor moeten komen.Misschien net als voor geboorte van ukkie latten.

Kinderen zijn er tot 20.00u vanavond niet.Bovendien is hij er wel vaker een paar dagen niet (werk)dus dat valt niet op,haha!
Drukke tijd gehad, zieke Terror, A thuis, doorwaakte nachten. Maar na een middagje slapen ben ik weer alive and kicking. En kom ik jullie lastig vallen

Ik ga bij lezen, eerst couhberg een dikke ik las in de gauwigheid dat je vriend weg is.

Tot straks lieve bezempjes
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Heftig, Coebergh, ik hoop dat vriend voldoende inziet dat jij ook wat van hem nodig hebt (mannen en borden voor kop, wordt lastig).

Wat mij betreft kunnen we meeten op woensdagmiddag of vrijdag. Deze week dan, volgende week ben ik weg.

Gelfling, ik heb zelf spanningsgerelateerde hoofdpijn, eigenlijk triggert het erg vaak migraine, heb hiervoor wel oefeningen gehad van een psychosomatisch werkende fysiotherapeute. Ontspannings/aardingsoefeningen. Mss is dat iets voor jou?

Druifje, op zich best een prestatie van dochter dat ze ruzie weet te maken als ze geen kant op kan... Knuffel voor jullie

Vandaag:

-Begonnen met de derde tigste Wereldoorlog met zoon. Stelde niets voor, achteraf. Hij wou nog twee minuten tv kijken en Middelste had de tv uitgezet. Oen dat 'ie is om dan nog niet even met woorden aan te geven wat er aan de hand is :(

-Hulpverlening over de vloer gehad. Oudste gaat woensdag aan de slag met een thermometer, of stoplicht, de kleintjes gaan vandaag aan de slag met een gedragskaart. En er wordt dus serieus hard gewerkt aan een hulpverleningsplan voor Oudste! Ook Muis is lastiger om mee te werken dan doorsnee, dacht hulpverleenster (eens).

Ik ga aan de slag met het benoemen van de frustratie van Oudste als ik die zie en suggesties bespreken om af te koelen.

-Samen boodschappen gedaan, met plan vooraf, ging prima.

-Gegeten en pauze genomen (want ook weer hoofdpijn).

Nu koffie en daarna eens kijken hoe de kleintjes het rooien. Ze zijn centjes aan het verdienen met liedjes voor de winkeldeur.
Bord voor zijn kop??Een hele schutting!!

Beneden is alles lekker schoon,aardappels geschild,soepje gemaakt en nu ga ik naar boven.Badkamer poetsen met harde muziek

Deze week word voor mij lastig Mamz.Kinderen hebben allerlei afspraken met vriendjes..of ik moet zonder kinderen komen...
Tjeempie, Coebergh wat heftig! Maar vast en zeker niet zonder reden... soms werkt het gewoon niet en misschien is latten inderdaad nog een oplossing voor jullie?

Hoe dan ook, sterkte ermee!!
Deze week is voor mij ook lastig. Te druk wegens deadline van verhuis. Volgende week zijn de mannen weg, dus dan is het bij mij rustiger.

Er staan intussen weer wat dozen klaar om meegenomen te worden. Nu eens goed stofzuigen waar het bed stond, dan het bed ontmantelen en het matras weer op de plaats delict.

Dan Zoon halen bij BSO en eten koken in het nieuwe huis.
Wow Coebergh, dat hakt er in zeg! Maar soms kan zo'n rigoreuze stap juist voor veel verbetering zorgen, dus sterkte de komende tijd.

Ik denk dat ik de komende tijd niet zo heel druk zal zijn op het forum, want ga vanaf morgen weer fulltime aan het werk op nieuwe plek. Opleiding én vakantie gehad, dus de komende weken zal er niet veel energie over blijven om te bezemen 's avonds (wil ik ook helemaal niet, haha), maar ik zal hopelijk wel af en toe nog op het forum komen, dat is té leuk!

Dag allemaal voor nu!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven