Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Nee, ik ga het huishouden niet doen hoor, daar verandert niets in. Maar ik moet wel enorm veel kleine dingen regelen en doen steeds, die objectief gezien niet veel moeite kosten.

Dat is zo opgestapeld, dat ik het niet overzie. Vandaar een dringende noodzaak tot bezemen.
Goldie, ik ben ernstig ziek en steeds verder gehandicapt, dus ik kan het huishouden niet meer doen. Man doet én.. én. Een meer dan volle voltijdsbaan en het hele huishouden.
He, Boekske, gezellig

1609, ik herkende het aan je zin over het meubilair terugzetten. Volgens mij is er maar één baan waarbij je zelf het meubilair weer goed moet zetten na een vakantie

Mamz, stukje voor stukje dan maar he? En het hoeft niet perfect hoor!

Lijstje van vandaag is klaar. Zal morgen nog een foto van de slaapkamermuur plaatsen op de bh. Ben er erg blij mee, het loopt van wit naar helderblauw. Niet in rechte lijnen meer gesluierd.

Lijstje morgen

- kijken voor deurbeslag

- naar de blokker voor diverse dingen

- zolder schilderen en stofzuigen (vooral stofzuigen )

- inpakken in het oude huis

Trusten voor wie nu nog leest en goedemorgen voor wie het pas morgen leest
Goedemorgen,

Livre, gezellig dat je er weer bent.

Zusenzo, da's niet best, volgens mij moet je doen wat je nu doet.

Fuss, succes met stofzuigen dan maar hè.

Ik ga vandaag alleen maar werken, van 9.00 tot 21.00. Ik verder weinig op het progamma.

Maar ik hoop dat Sportman,

- De was doet.

- De keuken gaat opruimen.

- Verder gaat met de vloer buiten.

Ik denk wel dat hij dat gaat doen, vanochtend ging hij om 6.00 uur de deur al uit voor een duurloop van 30 km, anders had 'ie geen tijd.................................................

Nu weer opschieten, fijne dag iedereen!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Goedemorgen!

Nikki, zijn jullie al uit het plafond?

Vandaag naar het hoge noorden. Dus geen lijstje.

Geniet!
Goedemorgen

vandaag werken met daar een lange bezemlijst dus vandaag even niets thuis
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Goedemorgen kindjes
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Vandaag :

Routine beneden en boven

Wassen ( Want de manden raken weer voller )

Week menu maken

Boodschappen

:-)
Boro en Mamzelle: wat hebben jullie mooie adviezen gegeven in het 'Buks' topic. Ik heb het gelezen en jullie bijdragen zijn goed, onderbouwend, zonder waardeoordeel.

Gezellig Jonna, doe haar de groeten.

Livre, welkom terug.

Mijn lijstje voor vandaag:

* Bed afbreken, want morgenochtend komt ons nieuwe

* Wassen en was opvouwen

Nu eerst wat eten...
Dank je druif, hoewel ik vannacht dacht dat ik toch wat hard was geweest. Mijn veer gaat dan ook in de bips van mamzelle
Het kwam op mij niet hard over, voel je niet schuldig.
Tut is Terror aan het voorlezen uit de kinderbijbel. "De Zondvloed"
Morning! Gisteren inderdaad vroeg naar bed met boek. Dat had ik overigens net zo goed niet mee kunnen nemen want ik viel binnen 10 minuten in slaap en werd wakker van een harde bonk toen boek op de grond viel ļ Toen heb ik het licht maar uitgedaan en ben verder gaan slapen. Duss.. redelijk uitgerust aan de dag begonnen vandaag.

Zusenzo wat een ongelofelijk moeilijke situatie met je vriendin, kan me voorstellen dat je iets wilt doen maar dat is best lastig met dit soort dingen. Iemand anders zei het al maar misschien nog een keer naar de huisarts en dat er dan iemand met haar meegaat bijvoorbeeld? Ze heeft in ieder geval wel een of andere vorm van hulp nodig lijkt me.. Eigenlijk idioot dat een crisisdienst dus niet voor dit soort dingen in actie komt.

Ik zie dat sommigen van jullie lekker opschieten met de lijstjes. Gisteren heb ik thuis eindelijk eens gewoon de keuken opgeruimd na het eten. Vaatwasser uit en inruimen, fornuis schoongemaakt en aanrecht gesopt en ja.. dat geeft toch wel een heel lekker gevoel (vooral toen ik vanmorgen beneden kwam). Normaalgesproken ren ik of na het eten meteen de deur weer uit voor t een of ander of.. ik ben gewoon domweg te lui.

Misschien moet ik dit maar eens als routine invoeren, net als Borodini met haar routines.

Nu weer verder met takenlijst op werk!!

Gaat het leren al beter HPL???
Mijn routine's zijn vrij simpel.

Ik pak een lege fles glasex en vul die met allesreiniger en water. Dan pak ik zo'n microvezel doekje, en ga ik in elke ruimte in huis 10 minuten opruimen en stoffen. ( Dus ik stof in de huiskamer de grote dingen af, ik doe de wc, ruim de keuken op, de slaapkamers ) als je dat elke dag ( of om de dag als je werkt ) doet blijft je huis er netjes uitzien.

En naast de routine probeer ik dan elke dag 1 groot ding schoon te maken, dus bijv. de huiskamer, alles goed afnemen, alle losse dingetjes opruimen enz. Zodat ook alles redelijk schoonblijft.

Omdat wij met zijn 5en zijn zijn er een paar dingen die elke dag goed gedaan moeten worden zoals de wc ( met 3 kinderen geen overbodige luxe om die goed schoon te houden ) en stofzuigen.

Die routine's hebben me echt goed geholpen om mijn huis op orde en onverwachte visite proof te krijgen. Vooral beneden natuurlijk, boven schiet het er wel eens bij in :-)
Oh, en als ik het een tijdje druk heb gehad , en het huis een zooitje is, geef ik mezelf 1 week om de routine's weer in te bouwen, en gaat het vanzelf weer stukken beter.

Uiteindelijk is mijn gezin gewoon een rommel gezin, alle 5
Goedemorgen!

Vandaag in elk geval de hond uit de kennel halen, want dat is zo afgesproken.

Verder een belangrijk telefoontje plegen en kijken ik of de puinhoop op mijn bureau iets overzichtelijker kan maken.

Nu eerst de hond op gaan halen, jongste Boekje is er al helemaal klaar voor.
Mogu Dames,was net aan een heel verhaal begonnen maar dat verdween op mysterieuze wijze...

Livre..welkom!Hoop dat je hier de stok achter de deur vind.

Boro..hoe gaat het met kids?Nadat ukkie ab gehad heeft gaat het hier weer lekker!!

Gelfling..ik val ook standaard in slaap met boek.Om vervolgens midden in nacht wakker te worden van het licht..

Gold..jammer dat je niet over 2 weken naar Texel gaat.Hadden we daar een bakkie kunnen drinken!!

Zus..lastige situatie!En wat een lachertje die crisidienst..

Hopelijk gaat het snel wat beter.

Hier gaat het zijn gangetje..heb een enorme aanval van opruimerigheid die al een aantal dagen duurt.Ben alle kasten aan het leeghalen en uitzoeken.

Ruimt ook goed op in mijn hoofd!

Vandaag dus

verder met uitzoeken en weggooien

boodschappen doen

vanavond komt vriend hier en ga ik naar vriendin

Fijne dag allemaal!!
Mamz..wanneer vertrekken jullie??en heb je daar nog hulp voor nodig?
-toiletten

-badkamers

-stofzuigen

-stoffen

-dweilen

-wassen draaien

-de was die al 4 dagen naast mijn bed zielig ligt te zijn moet ik inmiddels in zijn strijken en dan opvouwen

-mijn bed verschonen

Nu de rest nog
Goedemorgen!

Hey Livre, weer terug op het oude nest dus. Succes met het op orde krijgen van je bureau.

Zusenzo, heb je je vriendin nog gesproken? Wat een lange lijst heb je zeg!

Gelfling, heerlijk met een boek naar bed. Nadeel is dat ik dan niet ga slapen omdat ik m'n boek uit wil lezen..

Coebergh, dat herken ik. Hier ook druk bezig met uitzoeken en weggooien. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd.

Voor vandaag:

-verder met uitzoeken, opruimen en weggooien

-aannemer bellen

-uitzoeken waarom nieuwe buitenlamp 't niet doet

-hond van vriendin ophalen

-vaatwasser uitruimen

-tuin beetje op orde maken (hoezo onderhoudsvrij?, echnie!)

-vanavond uit eten

Wens jullie allemaal een fijne dag!
Mogguh maisjes!

De post leverde vanmorgen een pakketje af: De jurk is MOOI! Ik ben er werkelijk enorm blij mee!! En hij past ook best redelijk, dus er gaat geen naaimasjien aan te pas komen hoor.

Lieve Zoeb, heel hartelijk bedankt!

Het is stil aan jou kant trouwens. Alles goed?

Oh, mijn zus stapt binnen. Later meer dus.
Goeiemorgen!

Druifje, waardeoordeelvrij is sinds vanochtend niet meer helemaal van toepassing. Ik vraag me niet eens af of ik hard of zacht ben geweest, erger me godsgruwelijk aan het van zich afschrijven van TO.

Vandaag de crisishulp afgesloten. De crisis is nog niet bedwongen, maar er staat dus vervolghulp op het programma, direct na de vakantie, en Oudste krijgt psychomotore therapie, maar dat kan nog wel een heel veel maanden duren.

Ondertussen moet ik met tig veren in mijn reet vertrouwen in mezelf hebben de komende week..

Coebergh, we zijn inmiddels gewend aan op vakantie gaan met de trein en zo. Fietsen mee gaat niet (want een bus tussen Leeuwarden en Holwerd) en dus gaan we met de trolleys en een grote rugzak. En dat hebben we in mei al geoefend.

Wel reuze bedankt voor het aanbod!

Nu: naar werk. Nog even een laatste bakkie pleur.
Kreeg overigens bezoek van de politie, woningbouw en nog iemand via de achterpoort! Wie van jullie sluit de achterpoort bij gewoonte af en wie niet?
Wij hebben de poort altijd op slot zitten :-)

Ik ken heel veel mensen die dat niet doen. Niet handig.
Ik vind op slot dus niet handig. Nog even afgezien van dat het niet kan. Wij leven achterom, kinderen gaan langs achterom naar buiten, blablabla laat maar.

Ik krijg net een telefoontje van DA; Friet heeft een bobbel in zijn buik, ze proberen nu te behandelen alsof het een verstopping is, maar er is dus kans op een slechte afloop :(

Morgenochtend meer. Hij blijft daar in goede handen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven