Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Hallo allemaal! Iedereen is weer lekker bezig geweest vandaag, niet allemaal met bezemen maar toch..

HPL, spannend dat je rij-examen er aan zit te komen! Het boek klinkt er goed trouwens, ik ben gek op lezen dus ik zet em op mijn lijstje voor de bibliotheek. Altijd fijn, nieuwe leestips.

1609, ik hoop dat het vandaag een beetje gaat met je vriendin. En eigenlijk hoop ik nog harder dat opeens haar kwartje valt en dat ze besluit weg te gaan. Dat zou het mooiste zijn natuurlijk. Het is in ieder geval wel heel fijn dat ze jou heeft, in dit soort situaties is steun heel erg belangrijk.

Goldie, wat ben jij lekker aan t shoppen zeg. Klinkt goed allemaal! Ik ben niet zo'n shopper maar als je goed kan slagen vind ik het stiekem ook wel leuk.

Jonna, leuk zo'n nieuwe bank.

Toevallig zijn wij vandaag voor een nieuwe bank gaan kijken. Op zich wel een mooie gezien... maar het heeft meteen een soort van domino-effect.. Als een nieuwe bank dan.. moet er ook iets met de verlichting veranderen (we hebben nu een staande lamp die dan niet kan blijven) en eigelijk zouden we dan ook een andere salontafel moeten en.. en..

Tot nu toe wordt de knoop dus maar steeds niet doorgehakt.

Wel vandaag een boekenkast gekocht, boodschappen gedaan, een lekke band gehad met de auto en een uur op de wegenwacht gewacht en weer gewassen..

Ben nu echt MOE! Vriend is lekker aan het koken en eigenlijk zouden we nog naar de film maar of ik daar nog puf voor heb???

Morgen boekenkast in elkaar zetten en indelen, dat vind ik leuk!!

Ben benieuwd of we nu echt genoeg ruimte hebben of dat we er later nog een kast bij moeten kopen..

Fijne avond iedereen!!
Ha Gelf leuk een nieuwe boekenkast. Ik moet er eigenlijk ook een bij. Ik heb er al een in de kamer staan die uitpuilt en ik heb ook nog een paar echt royale boekenrekken op de slaapkamer, maar je weet hoe het gaat. Ik ben nogal een leesfreak en kan niets weggooien of wegdoen. Dus puilt hier alles uit van de boeken. Manlief wordt er soms gek van want ik heb er geen plek meer voor en nu is mijn verzameling verder gegaan op de vensterbank van de slaapkamer. Nou ja als het donker wordt (omdat de stapel het raam blokkeert) ga ik maar weer eens op zoek naar planken of een kast bij. Denk nu opeens dat er op de logeer kamer een kastje leeg staat. Daar kan ik nu verder stapelen.
Zwaait even

en ik zie jullie maandag wel weer, kinderen naar school, ik weer aan het werk, heerlijk.
Shit, ik weet wel dat jullie allemaal slapen maar ik moet gewoon even m'n verhaal kwijt...

Vriendin heeft de hele dag gepraat en geprobeerd dingen op een rijtje te krijgen. Lukte helaas niet, ze werd alleen maar steeds onrustiger en de behoefte om hem te spreken zodat het weer goedgemaakt kon worden werd al groter.

Om een lang verhaal kort te maken; ze belde hem net, hij nam op en hing direct weer op en nu is ze weg..In blinde paniek vertrokken. Nog 3.5 uur rijden en dan staat ze bij hem op de stoep zodat ze, ja, wat eigenlijk??

Ik snap het niet, waar hoopt ze op? Wat wil ze met deze 'wanhoopsdaad' bereiken?

En ik heb echt, echt op haar ingepraat maar op dit soort momenten is ze zo ver weg en moet ik haar laten gaan.

Verdomme! De zoveelste keer dat ik machteloos toe moet kijken. En ik kan alleen maar janken want ik ken het eindresultaat al...
Jezus 1609 wat vervelend. Je snapt niet waarom ze niet verstandig is. En dat ze midden in de nacht weg is gegaan is ook k*t voor je. Jij hebt gedaan wat je kon. Ze moet het nu zelf in gaan zien. Jammer dat het alweer zo gaat. Maar ik ga ervan uit dat ze terug komt. Stom van haar om weg te rijden als vriend haar niet eens te woord staat.

Ja wat moet ik hier nu verder op zeggen.

Ze heeft gewoon geluk dat ze jou als vriendin heeft. Je bent een kanjer en je kunt niets doen. Het ligt nu aan haar. Machteloos gevoel geeft dat lijkt me. Van slapen zal wel niet veel komen.

Ik hoop dat ze je laat weten dat ze goed is aangekomen.

Veel sterkte meis. Moeilijk hoor.

Liefs Zoeb.
Zoebie, wat fijn dat je nog gereageerd hebt!

Slapen is niet gelukt maar da's niet erg, totaal ondergeschikt aan waar zij doorheen gaat. Ze zit in een hel nu.

We hebben vannacht tijdens haar autorit veel ge-sms't en ik heb haar net een poos gesproken. Hij was razend en zij was helemaal de weg kwijt. Ze wil niet meer, kan niet meer, is op.

Zei dat ze niet meer wilde leven.

Gelukkig kon ik haar nu wel bereiken. Heb haar er uiteindelijk van kunnen overtuigen daar weer weg te gaan en ze is nu weer onderweg hiernaartoe.

Daar ben ik blij om want dan kan ik handelen, wezenlijk iets doen zeg maar.

Morgen maar eens met 'r naar de apotheek en kijken of er weer iets te regelen valt qua medicatie.

Ik ga even naar bed.

Fijne dag alvast voor wie dit leest
1609..Ik wil er best met je over praten maar niet hier(ivm herkenning)Als we hier vriendjes worden dan kan ik je mijn mailadres sturen.Echt waar,je vriendin moet zelf zien dat het niet normaal is,eerder zal zij niet weggaan.Bij mij gaf de doorslag dat dochter het een en ander heeft gezien en daar over praatte.Toen pas kon ik de knoop doorhakken.Achteraf neem ik het mezelf kwalijk dat ik nog zo lang ben gebleven.Praat met haar,laat haar boos worden,verdrietig zijn,weten dat ze altijd bij je terecht kan.

Veel sterkte,ook voor je vriendin!

Vandaag:

Feestje bij ouders,zijn 35 jaar getrouwd.

tassen oudste 2 inpakken,die gaan morgen op vakantie.

Gister nog even de stad ingeweest,lijst gekocht voor foto voor ouders,en nieuwe koffiekan.En een verjaardag van dochter van vriendin gehad,erg gezellig!!

Ik heb van fotograaf nog een kleinere uitvergroting gehad,Nu komt er vandaag ook een oudtante die altijd als een oma voor mij geweest is dus heb ik voor haar ook een mooie lijst gekocht en krijgt zij vandaag ook een klein kadootje!Kan me daar nu al op verheugen omdat ik weet dat ik ze daar heel blij mee maak!!Zo leuk om met zoiets kleins mensen blij te maken!!

Vannacht is vriend weer hier blijven slapen,was erg fijn om samen in slaap te vallen en wakker te worden!
Mogguh!

1609, je vriendin mag haar handen dichtknijpen met jou. En verder wat Coebergh zegt. En een hele dikke voor jullie allebei.

Vandaag

sportschool

ff bij m'n ouders langs

beginnen met de was weg te werken

Morgen en overmorgen lekker vrij!! Mr N moet morgen naar het ziekenhuis voor De Ingreep, ik ben lekker thuis om 'm te vertroetelen. Heb nu al met hem te doen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Goedemorgen meisjes!

Ik hoop echt dat je nog wat geslapen hebt 1609. En verder eens met Coebergh!

Coebergh, gefeliciteerd met je ouders! Leuek cadeautje voor je oudtante. En je klinkt lief wat betreft vriend. Fijn!

Een hele fijne dag vandaag!

Ik heb helemaal niets kunnen scoren voor mezelf gisteren. Wel een paar mooie handdoeken en die waren niet eens afgeprijsd.

Dochter heeft wel leuke dingen gekocht.

Vnadaag staat er niets op het lijstje, misschien dat man en ik nog naar een recreatieplas hier in de buurt gaan. En verder komt het zoals het komt.

Geniet!
Goedemorgen!

1609, wat een nacht zeg. Je bent goud waard voor je vriendin.

Vandaag lekker een beetje luieren met mijn mannen.
Goedemorgen!

Ik denk dat je vriendin zich geen betere kan wensen 1609.

Wat een nacht zeg, ik hoop dat je kan 'door dringen' bij haar.

Ik heb vandaag weinig op het progamma,

- Huis opruimen.

- Nagels lakken.

- Verjaardag van vriendin.

- Uit eten met 'oude' collega's.

Ik ga maar eens beginnen met opruimen, alleen want Sportman zit op de fiets richting Zeeland.

Die zie ik vanmiddag wel weer.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Wat zijn jullie allemaal lief!

Ik heb niet geslapen, maar dat geeft niet. Belangrijkste is dat ze veilig is aangekomen (pas rond 9.00 ze was ook nog verkeerd gereden). Het eerste uur kon ze alleen maar huilen en nu slaapt ze gelukkig.

Ik ga zo even bellen, wat dingen regelen en kijken wie van m'n vrienden morgen bij haar kan blijven als ik moet werken.

Coebergh, dankjewel. Ik stuur je een vriendenuitnodiging en verder zal ik doen wat je schrijft. Je hebt gelijk, ze zal het zelf moeten inzien.

Sorry dat ik verder niet op jullie reageer en bedankt voor jullie reacties. Jullie zijn lief!
Fijn dat ze weer veilig terug is. Ik hoop dat je zelf ook nog wat rust kriigt!
Mogguh maisjes...

Oh, ik heb alweer zo vreselijk lang uitgeslapen!

Tjonge wat waren jullie nog laat!

Ik zat op de chat tot 1 uur en dat vond ik al belachelijk laat van mezelf.

Tjonge 1609, je vriendin heeft het natuurlijk erg moeilijk, maar ze boft maar met iemand zoals jij.

Maar wat Coebergh zegt over weggaan bij die man: ze moet het zelf zien en willen!

Jonna, ik ben benieuwd naar je nieuwe bank!

Gelfling, het zoeken op zich is al leuk vind ik. En ach af en toe moet een mens eens van interieur veranderen he?

Mijn manlief denkt daar anders over dus hier in huis verandert er altijd maar weinig.

Ik ben de lampen hier spuugzat, maat ze waren 12 jaar geleden zo duur dat ze echt nog niet weg mogen!

En ik ben alleen een shopper in de Sale hoor. Dan kan ik inderdaad helemaal los gaan. Ik kick op koopjes. (gisteren had ik een bloes voor 7 euro en eetje voor 10 en een shirt voor 5 euro, Mooi spul!)

Voor de rest kan ik me goed beheersen. Als ik nu van de nieuwe collectie bekijk dan bedenk ik me dat ik het over 4 maanden misschien voor de helft kan kopen. Soms heb ik pech maar ook heb ik vaak mazzel.

Het enige wat er nog wel perse moet komen zijn nieuwe schoenen voor de meiden.

Vandaag:

Stofzuigen

Bedden afhalen

Wassen, drogen, vouwen..bla bla bla..

Stofzuigen

Naar het ambachtelijk weekend fietsen, oude ambachten bekijken (plan van manlief)

NIET snoepen (ik ga goehoed!)

Een bbq bij familie (da's dan weer minder maar ik ga heel goed oppassen wat ik eet)

Tot later meisjes! Fijne dag
Misschien begint ze het nu een beetje in te zien 1609.

Ik hoop het tenminste.

'k Heb nu boven al gestoft en opgeruimd

Beneden ook alles klaar.

Nu nog de badkamer en wat wasjes.

Mijn ramen worden een obsessie.

Morgen toch maar doen.

Morgen wil ik een diepvrieskast leegmaken. Nu we nog maar met zijn tweeën zijn is een kist wel genoeg.

Wat doen jullie met diepvriesdingen die weg kunnen?

Kun je die in de container gooien?

Geen flauw idee.
Ik ben er eventjes!Moest even een was in de droger doen,zitten wat spullen van oudste in die mee moeten.

Hebben vanmiddag heerlijk gebruncht met de familie,was warempel gezellig!

Daarna zijn we naar mijn ouders thuis gegaan waar mannen NAC hebben gekeken en de vrouwen lekker buiten in de tuin,kinderen nog even in het zwembad.

Nu gaan we zometeen lekker naar de griek waar we lekker de tuin tot ons domein mogen rekenen.Om 18.00u komen er nog wat goede vrienden van mijn ouders.Al heb ik eigenlijk geen honger meer na de brunch...

Kado waren ze erg blij mee.Oudtante moest er van huilen...zo blij was ze ermee..lief mensje!!

1609..als het goed is heb je mail!!

Zoeb...wat ik niet meer gebruik gooi ik pas weg als kliko leeggemaakt word.Gooi het er bevroren in en tegen tijd dat het ontdooit is kliko weer leeg.Anders krijg je weer maaien en ander ongedierte in je kliko.En dat nou niet het allerplezantste werkje he..kliko schoonmaken..brrr!!

Fijne avond lieverds!!
Ja ik was ook van plan die diepvries leeg te maken en dan uit te zoeken en alles wat weg kan dinsdagochtend in de container te gooien. Dan wordt ie meteen daarna geleegd. Met die hitte van volgende week, moet het er echt niet te lang inzitten. (En ik denk nu aan Boro's post)

Dus dat wordt morgen diepvries schoonmaken en alles even terug doen tot de vuilniswagen komt. Fijn. Kan dat ouwe ding de deur uit.
Waar zit iedereen toch? 't Is hier al de hele dag zooooo rustig.

Zitten we allemaal te genieten van het mooie weer zeker.

Nou mijn lijstje ging vandaag goed.

Boven klaar

Beneden klaar

Was klaar'

Boeken uit de slaapkamer opgeruimd

Morgen

Ramen

Diepvries

Kelder
k was overal en nergens vandaag

Morgen

Zwemmen

Keuken opruimen

Laatste beetje was wegwerken

Mr Nilsson vertroetelen
Och arme Mr. Nilsson. Ik zou zeggen wens hem sterkte, maar ik denk zomaar dat hij niet weet dat wij het weten.
Goedemorgen!

Pip, heel veel sterkte vandaag!

Ixsje is er weer!

Geniet!
Mogguh.

Ach gossie, hij is bloednerveus
Mogge

Ach jeetje. Pips. Veel sterkte jij.

Jonna fijn dat Ixsje er weer is. Geniet.

Ik ga werken. Tot strakkies.

Liefs Zoeb.
Was zit er al in

Bedden zijn al opgemaakt

Tassen zijn al gepakt

Straks,

Stofzuigen

Stoffen

Badkamers (boromanier)

Toiletten (boromanier)

Was opvouwen

Dames succes vandaag!
Zus werk ze, (je moest toch weer gaan werken vandaag?)

alles weer in een normaal ritme kan ook lekker zijn.

Hier in het zuiden hebben ze nog 2 weken zomervakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven