Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Jaaaa online spelletjes. Link link.....
het kan alleen als je op facebook zit (die andere vorm van hyves). Ik heb daar een nep profiel aangemaakt haha
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Even een egopost van mij want ik weet niet wat ik moet doen....zal proberen het kort samen te vatten;

een vriendin van me heeft een 'vriend', echt een l*l van een vent maar zij houdt van hem. Sinds een paar dagen zit hij weer in zo'n 'ik haat je' modus (een terugkerend patroon) en ze sms'te me gisterenavond dat hij haar heeft geslagen en ik maak ik me zooon zorgen, slaan is nl nog maar een kleinigheid vergeleken bij waar hij allemaal toe in staat is.

Normaal gesproken lukt het me wel om haar ervan te overtuigen weg te gaan (ze wonen niet samen). Ze komt dan altijd even een paar dagen bij mij om bij te komen waarna ze helaas wel altijd weer steevast teruggaat naar hem.

Nadat ik haar vanmiddag lang aan de telefoon had was ze ook zo ver dat ze durfde maar nu sms'te ze net dat ze nog steeds bij hem is! Ze durft niet, is bang dat ze niet meer terug mag komen als ze gaat... Wat nu?? (Want ik weet dat dit alleen maar erger wordt, zo verloopt het altijd en dan moet ze uiteindelijk in blinde paniek 's nachts nog naar me toe rijden, is ook eng)

Pfff, weet t gewoon even niet meer.
Oh lieffie toch! Wat moeilijk voor je! Maar, en je voelt hem al aankomen, zorg dat ze bij hem weggaat! Dit gaat echt van kwaad tot erger. Ze wonen niet samen zeg je, waar woont ze wel? Op zichzelf of bij haar ouders?

Praat op haar in en maak het visueel nog zwaarder en erger voor haar. Laat haar zien wat haar toekomst is als ze bij hem blijft. Want dat niet goed gaat op den duur is zo klaar als een klontje.

Sterkte!
Jemig 1609 at is heftig! Ik snap je bezorgdheid. En verer wat Jonna zegt.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ze woont op zichzelf.

Ik praat ook wel op haar in en soms landt het even, duurt alleen nooit lang en dan begint de twijfel weer. Dan MOET ze hem bellen en als hij dan vriendelijk doet dan wil ze zo ontzettend graag geloven dat het vanaf nu beter zal gaan...

Dan is ze zo blij en vertrekt weer vol goede moed naar hem. Alleen al het zien van haar hoop doet me zo'n verdriet...
En als je boos op haar wordt? Ze gaat haar 'ondergang' tegemoet en het wordt steeds moeilijker voor haar om bij hem weg te gaan.

Ze is, als ik jou zo hoor, bang om alleen te zijn. Ik kan alleen maar zeggen dat je er voor haar bent en dat is al heel wat waard.
Zo, daar ben ik weer. Uitstapje met oma was erg leuk, ze geniet zo enorm van zulke eigenlijk heel eenvoudige dingen, super om te zien. Uiteindelijk kostte het me wel bijna de hele dag terwijl ik erop had gerekend weer op tijd terug te zijn maar ach... moet maar kunnen!

1609 wat een ontzettend moeilijke situatie, ik kan me zorgen heel goed voorstellen maar veel meer dan met haar praten kun je niet doen. Het moet uiteindelijk haar beslissing zijn om weg te gaan.. maar ja, ik snap dat je haar het liefst NU mee naar huis zou willen nemen...

Fussie door jouw posts van de laatste tijd zie ik iemand voor me met bergen energie die constant in de weer is met van alles en nog wat. Misschien niet helemaal de werkelijk maar wel grappig dat het voor mij zo lijkt ik zou het compliment maar lekker in mn zak steken als ik jou was.

Iemand gaf me deze week een voorzichtig schopje en.. het heeft geholpen, ik ben inderdaad begonnen met mn 10-minuten gebeuren. Het resultaat is nog ver te zoeken maar dat komt omdat ik het dan stiekem toch meteen weer 'groot' wil aanpakken.

Mijn nieuwe battle-plan is in ieder geval dat zoveel mogelijk spullen in huis (het liefst natuurlijk alles) een vaste plek krijgen. Ik hoop dat dat het opruimen wat makkelijker gaat maken. Nu loop ik soms alleen maar rondjes met spullen en verplaats ik de rommel alleen maar van A naar B, dat schiet niet echt op.

Ik hoop dus dit weekend voor al mijn spullen een 'huis' te vinden

En eigenlijk zou ik het liefst ook nog ff een boekenkast halen want ik heb nu stapels boeken die gewoon nergens meer heen kunnen.

Kortom, plannen genoeg weer!! (nu nog waarmaken)

Ben nu vast een wasje aan t draaien en ga zo nog ff bed verschonen.

Daarna maar eens ff gezellig doen met vriend, die zit nu maar in zn uppie beneden.

Jullie nog leuke weekend-plannen??
Sjonge.. wat een lap tekst zal me de volgende keer een beetje inhouden..
Ben je gek meid! Leuk juist om te lezen! Je niet inhouden hoor!

Leuk voor jou en oma dat het zo'n geslaagde dag was! Ik hoop dat ik straks ook zo met Ixsje leuke dingen mag gaan doen!
Jonna, boos worden vind ik sowieso heel erg moeilijk.

Ik heb als 'wanhoopspoging' weleens gedaan alsof ik boos was maar het eindresultaat is dan alleen dat ik haar extra belast. Als ik boos word heeft ze namelijk niemand meer.

Zal straks nog 's kijken of ik contact met haar kan krijgen, dat vind ik ook zo rot, moet altijd afwachten omdat 'hij' niet mag weten dat ze me spreekt/sms't. Ben dan altijd bang dat het in de tussentijd gigantisch misgaat.

Dankjulliewel voor het lezen en meedenken!
ff m'n egomodus uitzetten

Leuk Gelfling, dat je zo samen met je oma hebt kunnen genieten!

En gewoon genieten van het feit dat je een start hebt gemaakt met het 10-minutengebeuren! Resultaat volgt vanzelf wel, als ik jou was zou ik gewoon 1 van de vele plannen proberen waar te maken dit weekend.
Oei 1609, daar krijg ik helemaal kippenvel van! Hij mag niet weten dat....... Poeh!

Laat haar eens een paar topics op het forum lezen. Er staan genoeg verhalen over dit onderwerp.

We hebben een hele mooie bank gekocht via marktplaats! Duurt nog even voor we die kunnen gaan halen, want de mensen wachten op hun nieuwe meubelen. Maar de bank is mooi!!
Jeetje 1609 moeilijk hoor. En jammer dat ze niet inziet dat een toekomst met hem niet goed gaat komen. Maar zo gaat het natuurlijk vaak. Met mooie praatjes alles weer goedmaken en ondertussen gaat het van kwaad tot erger.

Ik weet verder ook niet wat je zou kunnen doen. Alleen als je merkt dat ze echt mishandeld gaat worden misschien een met haar HA overleggen. Veel sterkte. Is echt moeilijk.

Jonna leuk he zo'n leuke aankoop via MP. Doe ik vaker en daar heb je dan zo'n goed gevoel over. Ben benieuwd naar de bank.

Gelfling leuk dat je zo met je oma op stap kan. Zeker als ze er zo van geniet.

En het begin is er. Iedere keer 10 minuten is ook al beginnen.

Ook succes.

Mijn lijst is finaal de mist in gegaan, maar ik heb wel zoons kamer helemaal schoon en gepoetst (Ehhh op de ramen na, maar die doe ik morgen nog) en er is nu een leuke logeerkamer van gemaakt. Laat die logees maar komen nu.

Mijn auto staat nu wel vol met verhuisdozen die ik nog naar zoon moet brengen. En ik moest hard remmen voor een stel eenden dus ik voelde de dozen al in mijn nek.

Morgen afleveren.
Wat leuk Jonna! Welke stijl is het?
Ik ken een heel eng verhaal over dingen in de auto en hard moeten remmen....zal ik maar niet vertellen he?

Een beetje koloniaal 1609. Donkerbruin leer en gecombineerd met een ribstof, donkerrood. Met hele mooie pootjes! Zodra we hem hebben zal ik een foto plaatsen.
quote:JonnaX schreef op 21 augustus 2009 @ 22:06:

Ik ken een heel eng verhaal over dingen in de auto en hard moeten remmen....zal ik maar niet vertellen he?

Ehhh nee doe maar niet
Is het een eng verhaal met een goede afloop? Dan wil ik het wel horen!

Oh meiden ik ben zo opgelucht, ze belde net dat ze toch naar met toe komt. Ze zit daar dus nog wel maar de kans is wel groot dat ze het nu ook daadwerkelijk doet.. Duimen jullie met me mee?
Oh fijn 1609. We duimen mee.
Nou dat duimen heeft geholpen ze zit in de auto, onderweg naar hier.

Ik ga nog even proberen te slapen want over 3.5 uur is ze er en meestal komt er dan van slapen niet veel meer.

Welterusten allemaal!
Gelukkig. Maar 3 1/2 uur rijden is niet mis zeg. Moet ze van de andere kant van het land komen?
Ajo altezaam!

1609, hoe is het nu met je vriendin?

Jonna, nieuwe meubels zijn altijd leuk

Gelfling, fijn dat je dag met oma zo leuk was!

Straks rijles, ik wil eerst de tussentijdse toets gaan doen, dus dat gaan we bespreken vandaag.

Naar de sportschool

Eten voor vanavond verzinnen, want Broer en Schoonzus komen gezellig eten! Ik denk aan roti.

En ff een paar uurtjes tutten als Mr N naar het voetbal is vnmi

Boek uitlezen (De waterspuwer, kent iemand 'm?)

Fijne dag!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Mogu Dames...

Kopers auto zijn gister geweest,wel een uur later maar voorruit maar.Vandaag hoor ik of ze auto kopen.Ik hoop het zo,kunnen wij nog mooi de andere halen voor de vakantie!

Gols..mijn excuses dus dat ik er gister niet was.Hoop dat je het leuk gehad hebt.

1609..wil hier niet teveel uitweiden.Veel meer als er gewoon zijn voor je vriendin kun je niet doen denk ik..ik ben ook eerst 3 keer teruggegaan naar ex voordat het daadwerkelijk tot me doordrong dat ik daar echt weg moest..Ik heb heel lang gehoopt dat zijn buien wel over zouden gaan,als hij dan weer lief en aardig was dacht ik ..zie je wel,hij is niet kwaad,hij houdt wel van me...enz..Maar het gaat NIET over!!Ze moet het echt zelf beseffen.Ik heb veel gehad aan contact met stichting huiselijk geweld.Misschien een tip voor je vriendin...Sterkte en wat fijn dat jij haar vriendin bent!!

Jonna..ik heb ook al 2 keer via MP een bank gekocht.Laatste is een rode loungebank(die je kunt uitklappen tot 2 pers.bed)voor een belachelijk lage prijs.Ben er nog iedere dag blij mee!!

Vandaag:

koffers kinderen inpakken

lijst halen voor foto ouders

naar verjaardag

wassen

Fijne dag!!

Foto's op BH!!
Goedemorgen!

Ik ga voor je duimen Coebergh! Dat ie verkocht mag worden!

Fijn, 1609 dat je vriendin naar je toe komt. Maar wat een eind rijden zeg!

Vandaag ga ik shoppen met dochter. De laatste uitverkoopjes. En ik houd niet eens van uitverkoopjes

Gisteravond trouwens met een stel Viva dames zitten quizzen, was leuk! Voor wie ook eens wil spelen tegen Viva, hier is de link! De meespeel link staat rechts.

Ga nu naar de BH!

Geniet!
Coebergh, wat schattig! Wel een beetje zielig, wat een regen! Allemaal verzopen katjes

(zit er nu ook een meisje bij?!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven