Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Taarten zijn mooi geworden. Was alleen mijn camera vergeten, dus kon ter plekke geen foto's maken. Ik heb wel gevraagd of ze voor het aansnijden wat foto's willen maken en me die willen toesturen, zodat ik ze toch kan toevoegen aan mijn hyves. Nu dus afwachten wanneer ik ze krijg.

Vanmiddag onverwachts visite gekregen en omdat de zondag voor ons altijd een beetje rommeldag is (rustig aan doen, niet stofzuigen, dweilen, opruimen, etc) was het niet bepaald opgeruimd. Gauw gauw nog even wat weggeruimd terwijl ik aan het koffie zetten was en toen kon het er weer mee door. Bleek dat ze wel gebeld hadden dat ze eraan kwamen, maar dat man geen zin had gehad om de telefoon op te nemen.
Mamz, jammer van de konijntjes, maar wel begrijpelijk voor de mini-baasjes.

Wij zijn ook aan het kijken voor een nieuw koffiezetapparaaat. Ik heb mijn zinnen gezet op een Kitchen-aid (vind hem er leuk retro uitzien en past bij mijn mixer), man is het daar niet zo mee eens omdat hij schijnbaar niet al te best uit de testen komt. Hij wil direct een mega-dure, hij had er een gezien van over de 1000 euro die hij wel leuk vond.
zo mijn lijstje voor vandaag is af, de laatste was zit in de machine en die gooi ik straks mooi in de droger. Morgen mag ik weer werken dus vanavond doe ik lekker niets meer
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Wat is het hier druk geweest.

Gold poezenpoep is echt erg. Kat hier heeft het eens ooit een keer gedaan en ik ben bijna over mijn nek gegaan. Het was ook nog eens mijn eigen schuld. Hij had zitten mauwen aan de deur, maar ik had er geen aandacht voor. Arm beestje. Was ook niet boos. Jawel op mezelf.

En als man Mexicaanse griep had, had ie al lang koorts gehad. Zowiezo bij elke griep.

Aanstellers zijn het hoor die mannen.

Mamz wat jammer dat de konijntjes nu niet komen. Op zoek naar anderen dus. Kan me de teleurstelling van de kinderen wel voorstellen. Hadden die mensen dat niet eerder kunnen bedenken?

Rainz zo;n dure koffiemachine. Wauw zeg. Vind je dat niet zonde van je geld? Ik heb al zo lang na moeten denken over de dure tv en jij hebt het dan over een koffiemachine.

Lekker Its een rustig avondje.

Jonna leuk dat je er ook weer even was.

Dank jullie wel voor de hugs. Het wordt inderdaad zwaar op deze manier. Ook voor manlief. Die zit er veel te veel en komt veel te weinig aan zijn rust toe. Het is niet anders natuurlijk en ik zou ook niet willen dat hij niet ging. Maar iedere dag dat het langer duurt, wordt het zwaarder. Vannacht natuurlijk weer een slapeloze nacht. Manlief wil zijn slaapmiddel niet innemen vannacht, maar hij heeft zijn rust harder nodig dan ik, dus de keuze is niet moeilijk. Ik blijf alert. Maar ’t is vermoeiend. Het menske is op, ik zie haar ogen en weet genoeg en ze voelt zo ijskoud aan, akelig gewoonweg. Ik durf niet meer te zeggen dat het vast en zeker vannacht gaat gebeuren. Ik weet het zelf niet eens meer.
Ik heb verschillende posts zitten uitpoepen vanavond die niet zijn geregistreerd.

Ben aan een zak chips toe. Helaas nog geen optie: er zijn twee heren wakker hier.

Mijn huis ziet er nu opeens veel ruimer uit!
Zoebie, de nacht goed door gekomen?

Ik heb verschrikkelijke pijn in mijn rug
Alweer goed gegaan. NIet te geloven.

Ik ga werken en dan de rest van de week maar weer vrij vragen.

't Is niet te doen anders.

Lastig Miss M pijn in de rug. Hoe komt het?
Ik heb mijn werk gebeld en nog een weekje vrij erachteraan genomen. Ik ga nog even naar bed denk ik. Ben kapot.
Mogguh! Zoeb je hebt gelijk dat je er nog een week achteraan plakt. Er zijn belangrijkere dingen.

MissM, pijn in je rug vanwege de zwangerschap= Is James al met de Boze Buurman gaan praten?

Heb het hele weekend amper iets gedaan, lekker 2 dagen helemaal vermorst, zalig!

Vandaag druk, ondanks vakantie

Straks naar mijn werkgever om iets door te spreken over een training die ik evt ga geven

Direct daarna rijles

Sporten

Lekker eten koken. Nog geen idee wat
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Moggû,

Waardeloos zo'n rug MissM. Hoe is het in de buurt?

Zoeb, schoonmoeder is écht een taaie, ik zou zeker nog even terug gaan.

Nog chips gegeten Mamz?

Ik ga vandaag werken, boodschappen doen en koken, keuken soppen, en de was moet weer eens gedaan worden.

En misschien ga ik een stukje lopen vanavond.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Mogguh maisjes, jaja ik ben er vroeg bij!

To do:

Dekens in de auto leggen

Hond inladen en naar de kapper brengen

Onderweg persoon ophalen en ergens afzetten

Daar zelf ook blijven hangen voor koffie tot hand weer klaar is

Naar huis om voor zieke man te zorgen (ja hij blijft toch maar een dagje thuis)

Nu eerst werk bellen dat ie dus niet komt.

Gisteravond op terras gezeten met 'vriendin'. Na een paar wijntjes zei ze dat ze me aantrekkelijk vind...

Later meer.....

Zwaai!
Mogu Dames,

Wil vandaag veel doen:

wassen,wassen,strijken,vouwen

vaatwasser in en uitruimen

boodschappen doen

boven stofzuigen en dweilen

beneden stofzuigen en dweilen

wc poetsen

badkamer poetsen

Ben benieuwd of ik dat allemaal afkrijg vandaag..

Fijne dag en een dikke knuffel
Goedemorgen dames!

Goed gedaan Zoeb, beter nog een week vrij erachteraan plakken dan op je werk zitten met je gedachten ergens anders.

Straks naar het ziekenhuis voor de uitslag van het onderzoek, vanmiddag even stofzuigen en dweilen en met de kinderen naar de kinderboerderij.
Goeiemorgen!

MissM, da's niet leuk, rugpijn.

Zoeb, goed voor jezelf gezorgd!

Fitte lijstjes hier vandaag!

De mijne:

alles in schuur weer op zijn plek gezet

afgewassen

'de formulierenbrigade'

gesprek dat hopelijk tot definitieve diagnose leidt

kinderen van en naar trommel- en dwarsfluitles bussen.
Woehaaa! ik leef nog! er is de laatste tijd zoveel gebeurd dat ik even afstand had genomen van vanalles en nog wat, en dus ook van het forum.

Ik zou eigenlijk niet weten waar ik moet beginnen... Ik heb in juni een tweede miskraam gehad, en dat is zo naar verlopen dat ik even helemaal genoeg had aan mezelf. De communicatie tussen mij en mijn man over dat gevoelige onderwerp was uitermate beroerd, en die periode heeft veel verschillen tussen hem en mij aan het licht gebracht. Hij kon er niet voor mij zijn op het moment dat ik hem het meeste nodig had. Dit is gevolgd door een periode van heel veel ruzie, en uiteindelijk heb ik besloten dat ik niet met hem verder wil. Eerst was hij het daar wel mee eens, maar een paar dagen later sloeg hij helemaal om en wilde hij alles aanpakken, veranderen en oplossen om maar met mij verder te kunnen. Opeens wilde hij wel weer werk zoeken, in therapie, iets doen aan zijn manier van communiceren en aan hoe hij met woede omgaat. Opeens wilde hij wel zeker weten kinderen, en minder extreem met zijn geloof en wereldbeeld omgaan. Maar het kwam voor mij te laat, er is iets gebroken in die periode wat nooit meer goed komt. Voor hem is adt natuurlijk onverteerbaar, en hij kan dus ook slecht accepteren dat het echt over is.

In die periode ben ik wow meer gaan spelen, en hoewel ik er helemaal niet naar op zoek was, ben ik daar iemand tegen gekomen waarmee het ontzettend klikt. Natuurlijk had ik daarbij zo mijn twijfels, internet enzo, en natuurlijk mijn situatie thuis. Maar die weekend ben ik hem gaan opzoeken, in engeland waar hij woont. En alles klopt gewoon... Het is nog steeds neit te bevatten hoezeer hij mij snapt, ik hem snap, we dezelfde wensen en ideeen hebben...

Dus ik sta nu voor een heel nieuw begin, en ik weet niet hoe te beginnen. Ik moet een scheiding regelen, en uit zien te vinden hoe ik een relatie heb met iemand die zo ver weg woont...

Meiden, het voelt heel fijn om toch weer even tegen jullie aan te typen, en er is de komende tijd heel wat te bezemen dus ik zal weer bij jullie aanschuiven! Ik heb het verhaal natuurlijk heel beknopt verteld, maar vraag maar raak. Goldie, bedankt voor het mailen! ik heb jullie ook gemist maar zat even zo in de knoop dat ik een schopje nodig had.
Goedemorgen!

Vervelend MissM, van die rugpijn.

Zoebie, het lijkt me prima dat je afgebeld hebt. Wat een vrouw, je schoonmoeder, en wat slopend voor jullie zeg.

Goldie, spannend berichtje. Heb je al gezoend?

Vandaag begin ik aan een nieuwe studie, en ik heb er enorm veel zin in. Verder een beetje opruimen en natuurlijk taxichauffeuren. Oudste Boek kan terugrijden met vader, dus alleen Jongste hoeft straks gehaald te worden.
O Allis, wat een verhaal. Hoe gaat het nu met je, na al die grote gebeurtenissen en veranderingen? Hoe lang was je getrouwd?

Sterkte met alles wat komen gaat.
Lief ding, ik maak me wel een beetje zorgen om je. Eigenlijk maar een vraag: doe je het rustig aan met je nieuwe liefde? Niet te snel samenwonen dus zodat je een goede kans hebt om erachter te komen wat jij zelf nodig hebt en wat jij verwacht van een man en of hij je dat echt kan bieden.

Soulmates zijn is helaas nog geen garantie voor een gezonde relatie.

Ik vind je wel een hele moedige dame om heel goed te hebben aangezien hoe jullie relatie in elkaar stak en dat die jou geen goed deed, en niet zomaar weer mee te gaan in mooie beloften.

Lekker blijven schrijven, we hebben je allemaal gemist, en ik hoop dat het gewoon echt waar is, dat deze man op jouw pad gekomen is en goed voor je is, en blijft!

voor de miskraam..
Allis wat leuk dat je terug bent. Welkom weer. Wat een verhaal zeg. Er is heel wat met je gebeurt in die paar maanden dat je er niet was. En je klinkt zo verschrikkelijk positief. Opgelucht lijkt het wel.

Ik heb me vaak afgevraagd hoe het met je ging. Fijn dat het beter gaat.
Morning!

Weekend was leuk, zaterdag kwam vriend weer thuis (hij was met vrienden op vakantie geweest om te klimmen), fijn om hem weer te zien.

Ik sta er niet altijd bij stil maar eigenlijk is het inderdaad best bijzonder dat je na 10 jaar weer kriebels krijgt

Grappig Mamz dat je dacht dat ik heel jong ben (ben ik natuurlijk ook, 38 is gewoon hartstikke jong toch???). Ik hoop maar dat dat niet betekent dat ik heel onvolwassen overkom hoewel ik me dat nog wel zou kunnen voorstellen ook.

Allis, ik ken je alleen van toen ik af en toe het Bezemtopic bezocht als meelezer, leuk dat je er weet bent.

Zoebie, wat een heftige dagen hebben jullie. Knap dat je een gedicht gaat schrijven!

Rainz, succes met de uitslag vanmiddag.

Boro, gaat het wel goed met je??

Ik ga aan de slag, jullie ook allemaal succes met bezemen, werken, zieke mannen verzorgen etc.
Meiden,

Ik kan jullie niet bijhouden. Sowieso werk ik op woensdag, donderdag, vrijdag en heb ik op die dagen weinig tijd danwel puf om te reageren. In het weekend kom ik nauwelijks aan forummen toe. Maandag en dinsdag blijven over, maar dan heb ik al weer zoveel gemist... Ik probeer te blijven lezen, maar helaas lukt dat niet altijd.

Sorry hiervoor. Mochten jullie me van de Hyves af willen gooien.. no hard feelings. Ik zou het jammer vinden, want voel wel degelijk betrokkenheid met jullie... kijk maar!
Wat mij betreft dan maar egoposten, Druifje, en alleen reageren op de laatste twee pagina's of zo. Dat zal een last van je afhalen..

Het moet natuurlijk niet zo zijn dat een topic waar je graag komt een loden last wordt. Voel je wat mij betreft welkom om te blijven schrijven hoor!
Allis!! Oh wat fijn om weer wat van je te horen! En meisje toch, waar ben je door heen gegaan? Ben het helemaal met Mamz eens, was ookhet eerste wat door mijn gedachten vloog. Doe rustig aan, geef alles een hele goede plek, ga niet te snel samenwonen, maar ontdek eerst of hij de goede man voor je is. Heel veel sterkte en een stevige

Rainz, sterkte vanmiddag! Had je de link voor de leuke site nog gezien?

Fussie, hoezo was jij nou aan het werk gisteren?

Zoeb, verstandige beslissing!

Gelfling, ik had ook de gedachte dat jij jonger was Je komt dus heerlijk jong over!

Livre, ik begin vandaag ook met een studie. Vanavond voor het eerst sinds jaren weer naar school. Samen met een vriendin/oud-collega die ik ook van de schoolbanken ken dertig jaar geleden.

Leuk, welke studie ga je doen?

GL, vroege vogel! Dat zijn we (niet meer) van je gewend

Ben benieuwd naar het vervolg van de dame.

Mamz, wat jammer van de knijntjes! Ga je nog op zoek naar andere?

Itsme, werk ze vandaag. Ik heb bewondering voor je. Eerst een hele zware vakantieweek en nu weer vol zin aan het werk.

Voor iedereen die ik vergeten ben een

Van bezemen zal niet veel komen vandaag denk ik zo. Ixsje is er (slaapt nu), man is thuis aan het werk.

Straks even voorbereiden op vanavond en vanmiddag een wandeling met Ixsje en dat combineren met boodschappen doen.

Geniet!
Druif, lekker blijven schrijven hier. Je hebt een druk bestaan, een druk gezin. Niemand die je iets kwalijk neemt!
quote:coeberghmetijs schreef op 14 september 2009 @ 08:43:

Mogu Dames,

Wil vandaag veel doen:

wassen,wassen,strijken,vouwen

vaatwasser in en uitruimen

boodschappen doen

boven stofzuigen en dweilen

beneden stofzuigen en dweilen

wc poetsen

badkamer poetsen

Ben benieuwd of ik dat allemaal afkrijg vandaag..

Fijne dag en een dikke knuffel

Lekker hoor dat afstrepen!Mocht van mezelf even forummen onder het genot van een espresso!

Allis,wat Fijn dat je er weer bent!!Wat is er een hoop gebeurd zeg!Goed dat je voor jezelf gekozen hebt!!Hoop dan ook dat het met nieuwe liefde goed blijft gaan,denk eerst aan jezelf.Dus wat Mamz en Jonna zeggen.

Livre,ben heulemaal niet nieuwsgierig,maarre dorpje B bij B?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven