Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Pdd/nos.

Er wordt denk ik wel persoonlijkheidsstoornis NAO met ontwijkende trekken bijgezet.

En dat maakt het zo dubbel.
Want?

NAO staat voor Niet Anders Omschreven, toch?

Kun je zelf iets met de diagnose?

Werk voor vandaag is af

Heb mezelf maar gemotiveerd door er een powerpoint van te maken. Eens kijken of ik morgen de beamer kan gebruiken

Nu lekker in bed!

Bad wordt morgen...
Dat is een pittige diagnose, Mamz, zeker als je er zelf aan twijfelt.

Zo maar eens naar bed, morgen staat al vroeg de alphahulp voor de deur. Voor de tweede keer pas, maar ik ben nu al blij met haar.
Ik heb zelf het idee dat persoonlijkheidsstoornissen en pervasieve ontwikkelingsstoornissen elkaar bijten. En ik weet het gewoon niet. Herken me heel goed in aspecten van persoonlijkheidsstoornissen, en ook in die van het autistisch spectrum. Baal er erg van dat ik gewoon niet weet hoe ik als klein meisje was en dat ik dat van mijn moeder ook alleen maar te weten kom voorzover zij dat wil.

Voor therapie maakt het niet zoveel meer uit. Ik kan aan de slag met emotieregulatie, en ik kan aan de slag met hoe om te gaan met prikkelbaarheid. Voor die dingen heb ik niet perse een diagnose nodig, een diagnose is alleen verdomd handig om wat meer met rust gelaten te worden als dat nodig is.

Hard gewerkt Fuss! Gaat het om uitleggen hoe jullie schooljaar eruit gaat zien? Truste..
Dat is wel een heftige diagnose mamz. Kun je er nu iets mee, nu je dat weet? Of eigenlijk doe je er iets mee. Neurofeedback blijkt goed te helpen. Wel jammer dat je moeder hier niet in meewerkt. Is toch wel belangrijk.

Leuk toch weer nieuwe konijntjes. Hoe vinden de kinderen dat? En zijn ze een beetje over de teleurstelling van de andere beestjes heen?

Fus moet ik je even schoppen. Lijkt me lastig voor de ouders als je niets weet te vertellen.

Met schoonmama is het nog hetzelfde. Alleen dat ze nu opeens weer wat eet en ook weer beetjes drinkt. Maar ze slaapt nog steeds bijna de hele dag. We hadden het gisteren nog over een gezegde van schoonvader; Baby's slapen zich groot en oude mensen slapen zich dood". Gek hé dat je je dan zo'n gezegde opeens weer herinnert? Schoonpapa is er al elf jaar niet meer.

Ik vind het eigenlijk wel lekker dat aanrommelen de hele dag.

Kast in de kamer is opgeruimd en weer ingeruimd. Ik heb twee vuilniszakken rommel weggegooid, een grote doos oud papier 2 winkeltasjes plastic rommel en een hele grote bak met glaswerk wat ik toch niet meer gebruikte en in de kamerkast stond te verstoffen. Het ligt nu aan gruzelementen in de glasbak. Wat een opruiming. Ik doe nu meer dan in normale omstandigheden. Gek eigenlijk. Maar als ik bezig blijf is het beter.

Lijstje dus grotendeels af:

(Had ik een lijstje dan? Ja. Oh ja? Ja net even gauw nagedacht wat ik vandaag allemaal heb gedaan).

2 keukenkastjes

Kamerkast (dubbelop dus)

Kristallen glasservies afgewassen en in de kamerkast gezet die nu toch leeg was.

Kast weer ingeruimd.

Zooi van zoon ook meteen naar zoon gebracht.

Opgeruimd staat netjes.
Jeetje Mamz, dat lijkt me best heftig om te horen te krijgen!

Waarom wordt het dubbel als er een persoonlijkheidsstoornis NAO bijgezet wordt? (Sorry, ik ken die stoornis helemaal niet, weet niet goed wat het inhoudt, ga straks even op zoek)

Allis, wat fijn om weer van je te horen! Ik hoop dat het geluk nu jouw kant op komt, dat het nu afgelopen is met alle pech en ellende. Ik hoop ook dat je hier blijft schrijven, vind het fijn om van je te lezen!

(Goldie, voor jou een knuffel voor het mailen. Wat bent je toch lief en zorgzaam!!)

Oh, en Goldie: nu wordt het wel heel serieus, nu ze echt gezegd heeft dat ze je aantrekkelijk vindt! Dan bedoelt ze er duidelijk wel meer mee, want normaal gesproken zeg je dat niet zomaar tegen iemand. Weet je al wat je nu wilt doen? (Misschien heb je dat wel op de BH gezet, maar daar kan ik niet meer op, dus het kan zijn dat ik soms wat achter de feiten aanloop!)

Zoebie, sterkte voor vannacht!

Gelfling, ik had ook het idee dat je jonger was dan je bent! Toch leuk om te horen, toch?

Ik had een vermoeiende blegh-dag.. Gister vooral eigenlijk, was de hele tijd wat hangerig, en vandaag veel last van hoofdpijn, heel warm hebben (terwijl het niet warm was), en last van mijn rug. Ik denk dat het met die tijd van de maand te maken heeft, het zal dus morgen wel weer over zijn. (Oeioeioei, duikt ondertussen diep weg voor Pippi, ik zie jou echt wel daar bij die blogs hoor meid! Ik probeer niet toe te geven aan PMS maar soms kan ik er niet omheen! Dan overvalt het me, of realiseer ik me achteraf pas waarom ik me zo rot voelde..)

Nu moet ik even een kamer leeghalen, daar wordt morgen laminaat gelegd. Hoera!

Daarna lekker slapen, morgen weer aan het werk!
Oh, ik heb te lang over mijn berichtje gedaan..... :S

Ik snap je Mamz!! Moeilijk, van je moeder. Zijn er geen andere mensen die je nog kennen van vroeger? Huisartsen, leerkrachten, buren?

En zie jij eigenlijk ook dingen van jezelf terug in je kinderen?
Dubbelop. Ook ik had te lang over mijn post gedaan.
Goedemorgen allemaal op deze herfstachtige dag!

Zoebie, de nacht weer goed doorgekomen?

Hier vandaag:

- werken

- boodschappen

- koken voor twee dagen

- stofzuigen

- wassen, drogen, opruimen

- spullen naar berging

- computermannetje nogmaals bellen

- vissenkom verschonen

- kattenbak verschonen
Goedemorgen,

Het is zeker herfstachtig.

Het is aardig aan het waaien en het aan het regenen en ik moet op de fiets naar het werk. Blehhh

Zoeb, hoe was de nacht?

Wat een indrukwekkende lijst had je!

Mamz, wat vreemd dat je moeder je daar niet bij wil helpen.

Ik hoop dat je snel wijzer wordt.

Pittige lijst MissM!

Ik ga vandaag,

-Werken.

-Koken.

-Keuken goed soppen.

-Boodschappen lijst voor het weekend maken.

-Was opruimen, ik heb al 1 wasje weg!!

Fijne dag!

Erik is de Mol en HPL de Lul.
Goetmeurning!!

Zoebie, hoe is het gegaan vannacht? Ik werd vanmorgen wakker en moest gelijk aan je denken...

Het is inderdaad een beetje slecht weer. Niks herfst, gewoon een slechte zomerdag Ik ga dit weekend weg naar Limburg, ik hoop dat het dan van dat heerlijke nazomerweer wordt! De blaadjes aan de bomen mogen best gekleurd zijn (graag zelfs!), maar ik zou dolgraag in het zonnetje zitten met een kop thee. Genieten!

Fijne dag allemaal!
Ik ben helemaal niet thuis in persoonlijkheidsstoornissen etc, maar ik begrijp dat het pittig is Mamz

Zoeb, sterkte voor en met je schoonma.

Hier vandaag

sporten

wassen

lezen

GL sta jij per ongeluk op de kermis in mijn stadje deze week?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Mogguh

Ja, we zijn de nacht weer goed doorgekomen. Ik denk als we het niet meer verwachten. 'k Heb als een blok geslapen.

De zon komt hier langzaam door. Het is nog een beetje mistig, maar achter de mist zit altijd mooi weer. (Zei de optimist). Die herfst hebben we hier gisteren al gehad. Ik heb er genoeg van.

Ja lekker zo'n lijst, vooral als ie afgestreept is. De container is weer bijna geleegd. Vuilniswagen komt eraan. Dan kan ik verder met de kelder. Ik ben gewoon troep van 35 jaar aan het opruimen. Ik moet wel nog de rommel opruimen, want van opruimen krijg ik altijd rommel. Dingetjes die nog een ander plekkie moeten krijgen en die nu nog op tafel liggen.

Komt goed vandaag. Ik maak mijn lijstje wel als ik ermee klaar ben. Er komt bij mij van lijstjes vandaag toch niets. Ik doe wat ik voor me krijg en dat kunnen de gekste dingen zijn.

Als ik maar bezig blijf.
Hizzel Lief dat je meteen aan mij moest denken, maar nee hoor. Oma is er nog steeds en ze eet en drinkt weer. Wel kleine beetjes maar toch....

Het lijkt echt of in Limburg de zon doorkomt. Waar ergens in L ga je naar toe?
Goedemorgen Lady's

Hier ziet het er ook herfstachtig uit!bahbah!Volgende week alvast winterjassen voor kinderen kopen.Als ik naar het ziekenhuis moet komt er dat voorlopig niet van.

Wat zijn jullie allemaal goed bezig met bezemen!

Mijn lijstje voor vandaag:

stofzuigen

strijken

dweilen(gister niet meer gedaan)

Fijne dag!
Goeiemorgen!

Hier is het donker en grijs, echt zo'n dag om lekker uit te slapen. Maar helaas, ik was er al weer uit.

Zo de alphahulp binnenlaten, wat telefoontjes plegen, regelen, studeren en taxi zijn. O, was vouwen ook nog.
Liev ik was onder de indruk van je lijst op de BH. Meid, niet normaal meer. Reageer er later vandaag nog op.

Getver nu de mist optrekt is het hier ook grijs. Bah. Jammer Hizzel. 't Is niet koud, gelukkig dan maar.

Straks wel fijn Prinsjesdag kijken. Vind ik altijd leuk om te zien. (Zei de bijna Hagenees).

Ik vond gisteren bij het opruimen nog een paar mooie foto's. Een van een prachtige vlinder en een van mijn meis. Ze zitten nu samen in een lijstje en het staat prachtig boven mijn nieuwe bureautje.

Oh en mijn broertje belde gisteravond nog dat hij zijn appartementje klaar heeft. Jippieajeeeee. Dat wordt dus nog lekker even naar zee in het najaar. Heerlijk. Ik zie me al met mijn kleine nichtje achter op de fiets naar Hoek van Holland fietsen. Lekker.
Dat is een mooi vooruitzicht Zoeb,nog een paar daagjes weg!Het is jullie zo gegund!!

Ik zit hier gewoon met de lampjes aan...boeh!!Ben in mijn hoofd nog helemaal niet klaar met de zomer!
Allis, dat is niet niks zeg.. wat een verhaal. Doe rustig aan en geniet ervan zou ik zeggen.

Livre, net als Zoebie was ook ik onder de indruk van je verhaal. Goss joh.

Jee, Mamz. Je hebt ook een hoop te verstouwen zeg.

* was draaien

* was opvouwen

* kattenbak verschonen

* met oudste naar de fysio

* Vliegen doodslaan in huis

* bedden verschonen meisjes

* aanmelden voor kraamzorg

Dat was het denk ik. Nu eerst mijn jongste uit bed halen...
Moggûh!

Even een korte post, Ixsje ligt even te slapen in de box.

Druif, vliegen doodslaan in huis!

Livre, ik doe de studie Medisch Secretariaat. Gisteravond voor het eerst weer naar school. Was leuk, interessant, helemaal mijn 'ding'.

En ja hoor, Ixsje is weer wakker

Geniet!
goedemorgen

mamz, wat een diagnose dat is niet niks

zoeb fijn dat je lekker hebt kunnen slapen

ik heb een kort bezemlijstje want vanmiddag mag ik weer werken

- was vouwen

-cavia kooi schoonmaken

- vaatwasser uitruimen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:druifje76 schreef op 15 september 2009 @ 09:19:

* was draaien

* was opvouwen

* kattenbak verschonen

* met oudste naar de fysio

* Vliegen doodslaan in huis

* bedden verschonen meisjes

* aanmelden voor kraamzorg

MissM..als je zwanger bent mag je toch geen kattenbak verschonen ivm toxoplasme?

1e gedeelte strijk is gedaan,mag nu even 10 min forummen en dan weer verder.

Druifje,wij hebben een moestuin met composthoop achter de tuin,dus ook heel veel last van vliegen.Las laatst ergens dat een plastic zakje gevuld met water in de deur opening helpt.Dat werkt wel!!Ondanks horen voor ramen en deuren komen ze toch nog erg graag bij me binnen.Heb dan ook van die smerige vliegnvangers hangen...
It's..had je je rekeningnummer al gestuurd op hyves?kan het niet terugvinden nl.
Welpotverdorie! Ik zie dat mijn lange post van vanochtend door cyberspace is opgegeten :(

Tja, dan alleen een bezemlijstje:

-formulierengedoe

-schoonmaakster komt (die kan lekker aan de slag zonder overal over te struikelen)

-spelletje maken van topohuiswerk

-wvttk (rustig aan, morgen wordt een lange dag)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven