Het grote Napraattopic - 2

11-03-2010 16:52 3005 berichten
quote:Vivamod schreef op 01 februari 2010 @ 14:13:

Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels et moi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan mij kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

- omdat we niet van tevoren kunnen voorspellen of dat 'werkt', willen we dit topic een maand op proef doen. Als dit topic helemaal uit de hand loopt kunnen we op 1 maart dus besluiten 't te sluiten.

grtjs,

NaomiEen aanvulling van mijn kant; Als je een posting plaatst die zo grof-beledigend-provocerend is dat er meerdere rapportages over binnenkomen, wordt het alsnog aangepast. Een waarschuwing volgt er dan echter niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Viva Angel4 schreef op 04 april 2010 @ 16:49:

Voor de napraat discussie,

Het topic is weer terug naar relaties.

Ik vond het beter op psyche passen dan op relaties. Omdat het meer ging om het negeren en daarmee omgaan, dan over de relatie an sich.

Maar Digitalis voelt zich daardoor blijkbaar erg gestigmatiseerd, dus is het topic weer terug.Digi kan veel zeggen, maar niet dat ze hier genegeerd wordt.
quote:DeKenau schreef op 04 april 2010 @ 16:53:

De vaste forummers die haar 'kennen' zouden juist niet moeten meegaan in het spel. Die weten toch immers hoe z'n topic verloopt? Zorg dan ook dat je er geen aandeel in hebt.

Misschien heb je gelijk, hoor.

Als ik dat zeker wist zou ik het ook niet gedaan hebben. Ik heb die afweging gemaakt ( me er niet blind ingestort, zeker niet belust op " he, lekker ; dat wordt vast rellen " ) en besloten wél te reageren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

De vaste forummers die haar 'kennen' zouden juist niet moeten meegaan in het spel. Die weten toch immers hoe z'n topic verloopt? Zorg dan ook dat je er geen aandeel in hebt.

Ik weet niet of ik al tot de vaste forummers behoor maar heb afgelopen zomer heel fijn geforumd met Digi. Das niet sarcastisch, ik heb er veel aan gehad.

Mag ook even gezegd worden.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Volkomen mee oneens, de Kenau. Alhoewel men kan inschatten hoe "zo'n topic" verloopt. Digi is wel een heel leuk mens en waardig om te zijn. Ook in haar rare fratsen. Digi, je bent nog (denk ik) zo ontzettend jong en je weet nog helemaal niet wat het leven je gaat brengen. Ik ga hier niet meer reageren, ik denk dat ik me wel heel erg heb gegeven, mocht je meer van me willen weten, dan kan dat altijd. Heel veel succes in je leven. Ik hoop dat je voor jouw leven kiest.
Ik zeg toch ook nergens dat ze geen leuk mens is of dat je niet fijn met haar kan forummen?
Snap t nu ff niet meer. Negeren het doet zo'n pijn is nu weer verplaatst van psyche naar relatie????
quote:Kleintjecool schreef op 04 april 2010 @ 17:36:

Snap t nu ff niet meer. Negeren het doet zo'n pijn is nu weer verplaatst van psyche naar relatie????Viva Angel4 in "Het grote Napraattopic - 2"

De vaste forummers die haar 'kennen' zouden juist niet moeten meegaan in het spel. Die weten toch immers hoe z'n topic verloopt? Zorg dan ook dat je er geen aandeel in hebt.Ik spreek alleen voor mezelf, maar je kunt ook zo reageren dat je er geen aandeel in hebt. Of het wat uithaalt is een tweede, maar zoals BGB al schrijft: het is wel pasen, je weet het nooit
Dat zeg ik....
quote:DeKenau schreef op 04 april 2010 @ 17:11:

Ik zeg toch ook nergens dat ze geen leuk mens is of dat je niet fijn met haar kan forummen?

Ik weet niet precies wat je bedoelde met je opmerking. Ik las er iets in dat forummers die al een tijdje meedraaien, ervoor kunnen kiezen zich buiten het topic te houden. Ofzo.

Kijk, ik weet ook niet precies wat je bedoelt maar zo las ik het.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik moet eerlijk bekennen dat ik na al die jaren niet meer zo goed weet wat ik met Digi's topics aan moet. Tijdens het lezen voel ik me bijna een ramptoerist die getuige is van een ongeluk in de maak.

Er spat zoveel verdriet en onvermogen vanaf dat ik mijn ogen ervan af moet wenden, omdat het gewoon pijn doet om te lezen dat iemand zo met zichzelf in de knoop zit.

Wat moet ik doen? Troosten of de botte bijl hanteren? Ik weet het eerlijk gezegd niet meer en daarom doe ik maar niets (al voelt dat ook niet goed).

Ik hoop maar dat er iemand in haar nabijheid is die haar weet te bereiken, want zo kan het ook niet verder.
snotver. Ik had een heel verhaal getikt en weg is het topic. Ik hoop dat Dig hier nog gaat meelezen want ik wilde haar het volgende toch meegeven.

Ik heb er eens even over na zitten denken. Ik ben van de botte bijl. Anderen zijn van de lieve postings ( leo, robo en anderen die ik nu even niet bij naam noem omdat ik daar geen zin in heb).

Als Digi haar verhaal op een forum gooit dan kun je in feite verwachten dat er allerhande reacties op komen. Lieve, waardeloze ( daar zal ik geen namen bij noemen), harde, oneerlijke, belachelijke en ga zo maar door.

De boventoon in de harde postings zie ik niet als iemand afzeiken maar iemand op een minder lieve manier proberen te laten inzien dat ze zelf de sleutel heeft tot een beter leven.

Dat dit niet makkelijk is weet ik ook wel. Ik heb ook mijn dingen meegemaakt, en ook mijn ervaringen opgedaan. Die maken mij niet tot wie ik ben maar tot hoe ik mijn keuzes wil maken. Wie ik ben is een gevolg van mijn keuzes. De consequenties van die keuzes zijn soms snoeihard. Oneerlijk en vervelend. Soms gewoon niet leuk. En hoe hard ik ook mijn best wil doen om het af te schuiven op mijn niet zo leuke opvoeding, of nare huwelijk....vanaf mijn volwassen leven was ik er toch echt zelf bij. De situatie waar ik in terecht kom en zal komen is voor 99% afhankelijk van de keuzes die ik maak.

En ik hoop dat Dig hier wat mee kan. Dat ze zal inzien dat zij zelf haar leven bij elkaar kan gaan rapen. Hoe dan ook.

Pook...wederom je verhaal niet gelezen, kennelijk is het niet voor mijn ogen bedoeld
Iris,

Ik weet niet of je nog had gelezen dat ik het lief van je vond, wat je over mij zei. En zo niet, bij deze.

En verder wat Suus zegt, zeg ik zonder haar posting gelezen te hebben.
Am Yisrael Chai!
ghehehehe FV dat is lef hebben
*poef*
Q ik vind je dapper. En je hebt een smakelijke derriere.
Ja hoor FV dat kreeg ik gelukkig net nog mee . Nog even de slijmpot verder open : ik vind dat je enorm gegroeid bent en ik lees je adviezen dan ook graag.

Ik ben zelf inhoudelijk nogal van de botte bijl (à la FV en Suus), maar verpak het meestal iets liever, gewoon omdat ik bang ben dat iemand anders direct in de verdediging schiet en de tekst niet meer goed leest en dat het advies dan geheel verloren gaat.
Als ik vroeger ergens mee zat had ik ouders die soms reageerden zoals jij FV. Nuchter. En achteraf kan ik zeggen dat het relativerend werkt. Dat je jezelf minder zielig gaat vinden. Dat het de kracht gaf om aan te pakken. Dus ik ben het er niet helemaal mee eens dat dit verkeerd is om zo te reageren zoals jij dit hebt gedaan.
Iemand met zo'n complex psychisch ziektebeeld als D heeft geen baat bij al die ( goedbedoelde) adviezen maar eerder bij langdurige intensieve psychische hulp. En een heleboel wilskracht.
Weet iemand eigenlijk waarom het topic uit de lucht ging? We waren toch netjes?
Iris: zie mod topic werk en studie voor uitleg.
Dat zeg ik....
@Iris: Omdat jouw motto gebeurt als Digi een topic opent.
@ Iris, omdat Digi niet post zoals ze gewent zijn van haar. Zoiets was het ongeveer.
Vind ik te ver gaan DeKenau, tenzij jij afgestudeerd psychologe bent en weet waar je het over hebt. Ik vind dat wij als "leken" niet kunnen oordelen over een eventueel ziektebeeld als jij nu schertst.

Misschien heeft D ooit zelf een diagnose geplaatst ofzo, en heb ik dat gemist maar ik vind het te ver gaan om te roepen dat het om een complex psychisch ziektebeeld. Daar zijn wij ( althans niet dat ik weet) niet toe bevoegd om dat soort etiketjes te plakken, en al zouden we daartoe bevoegd zijn vind ik het persoonlijk not done.

Ik ben het met je eens dat het geen kwaad kan dat D hulp zoekt maar een dergelijke opmerking vind ik te ver gaan.
DeKenau, dat ontkent niemand ook, toch, dat Digi gebaat zou zijn bij professionele hulp? Maar ook om díe stap te zetten heb je de wil nodig om je probleem aan te pakken.
Hoewel ik het inhoudelijk met FV eens ben, denk ik dat het in dit geval gewoon niet werkt omdat je haar daarmee echt direct op de kast jaagt. En ik geloof dat dat vandaag ook weer is gebeurd (niet alleen door FV overigens!!!), gezien het verschil tussen de postings van vanmorgen en die van vanavond. Heel jammer. Sinds 'het incident' heb ik me steeds bewust afzijdig gehouden van dit soort topics en tegen beter weten in ga je dan toch weer een keer reageren.
Dat zeg ik....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven