Het is me alweer te heet hoor

25-08-2019 12:44 154 berichten
Achterlijke tempraturen ineens na het herfstachtige weer van de afgelopen weken.
Sjonge jonge. 😒
Als we maar niet weer een hittegolf krijgen straks vreselijk die bipolaire weersveranderingen elke keer.
Some bullshit!

Wat jullie?
RoosOpJeHoed schreef:
25-08-2019 12:59
Haha, bipolair inderdaad! Het schiet van 21 graden regenachtig weer naar 31 graden volle zon, dat vind ik het vervelende eraan.

Maar je mag nooit klagen met dit weer. Met kou mag er steen en been geklaagd worden, maar als je gewoon niet van warmte (en dan bedoel ik 25+ graden) houdt, dan ben je een zeikerd, zucht. :'(
Nou hé.
Mijn omgeving maakt me ook al uit voor zeur.
Daarom dacht ik laat ik hier ff een topic openen en protesteren. IK HEB HET WAAAAAARRRMMMM!! 🥵
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
25-08-2019 13:15
Ik hoop het. Heb 2 weken terug een tekenbeet opgelopen en zag gisteren op die plek een soort blauwe plek met rood er omheen. Dat kan duiden op Lyme. En het rare is dat ik sinds vrijdag last heb van 1 been. Erge kramp/pijn, alsof er een zenuw klem zit ofzo. En de eerste tekenen van Lyme kunnen zich uiten in spierpijn en zenuwontstekingen. Vind het allemaal iets te toevallig dat dat nu tegelijk komt, die pijn in mijn been en die vlek. Hoop dus heel erg dat de AB snel aan slaat en daarmee ook die pijn uit mijn been weg gaat :-[
Dit klinkt niet best. Het is zeker te hopen dat die kuur snel aan slaat dan...
Alle reacties Link kopieren
Hier een winterkind die dit weer echt verschrikkelijk vind

Ik was al heel blij met de temperaturen van de afgelopen dagen tot dit... helaas...

Nog eventjes volhouden en dan kunnen we weer heerlijk genieten van de herfst en winter!

Ofja echt winter kun je het niet meer noemen |-)
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
25-08-2019 12:46
Is het een keer lekker weer, beginnen mensen weer te zeuren.
Geniet ervan, de warmte komt niet echt in huis, 's nachts koelt het wel weer af.
Bij jou misschien niet maar hier wel degelijk. Het is 29.5 graden in mijn huiskamer en 27 graden in mijn slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
25-08-2019 13:15
Nou hé.
Mijn omgeving maakt me ook al uit voor zeur.
Daarom dacht ik laat ik hier ff een topic openen en protesteren. IK HEB HET WAAAAAARRRMMMM!! 🥵
En hier kunnen we lekker zeuren :cheer:

En ook de mensen die zeuren dat we teveel zeuren, houden we het lekker in evenwicht :-D
Whomi schreef:
25-08-2019 13:15
Ik hoop het. Heb 2 weken terug een tekenbeet opgelopen en zag gisteren op die plek een soort blauwe plek met rood er omheen. Dat kan duiden op Lyme. En het rare is dat ik sinds vrijdag last heb van 1 been. Erge kramp/pijn, alsof er een zenuw klem zit ofzo. En de eerste tekenen van Lyme kunnen zich uiten in spierpijn en zenuwontstekingen. Vind het allemaal iets te toevallig dat dat nu tegelijk komt, die pijn in mijn been en die vlek. Hoop dus heel erg dat de AB snel aan slaat en daarmee ook die pijn uit mijn been weg gaat :-[

Jeetje wat een ellende meid.
Mijn moeder waarschuwt mij altijd voor teken. Mag van haar niet eens in de tuin zitten of in de buurt van een boom komen.
Heb je enig idee waar je de tekenbeet hebt opgelopen? Een wandeling door het bos gemaakt? Heb altijd het idee dat de meeste tekenbeet plaatsvinden in bosrijke gebieden namelijk.

Afbeelding
Tja, we mopperen op iets dat we zelf op ons geweten hebben.
RoosOpJeHoed schreef:
25-08-2019 13:21
En hier kunnen we lekker zeuren :cheer:

En ook de mensen die zeuren dat we teveel zeuren, houden we het lekker in evenwicht :-D
Inderdaad. :-D

En onderzoek heeft uitgewezen dat mensen die zeuren gelukkiger zijn dan mensen die niet zeuren.
Wij zijn goed bezig! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
25-08-2019 13:30
Tja, we mopperen op iets dat we zelf op ons geweten hebben.
Ik heb helemaal niets op mijn geweten
granny71 schreef:
25-08-2019 13:33
Ik heb helemaal niets op mijn geweten
Dan ben je een bijzondere uitzondering.
Tintelfris schreef:
25-08-2019 13:25
Jeetje wat een ellende meid.
Mijn moeder waarschuwt mij altijd voor teken. Mag van haar niet eens in de tuin zitten of in de buurt van een boom komen.
Heb je enig idee waar je de tekenbeet hebt opgelopen? Een wandeling door het bos gemaakt? Heb altijd het idee dat de meeste tekenbeet plaatsvinden in bosrijke gebieden namelijk.

Afbeelding
Bedankt :heart:
In de Efteling. Ik heb hem daar ontdekt en verwijderd. Heb altijd een tekenkaart in mijn portemonnee om ze te kunnen verwijderen gelukkig :) zag gisterochtend die plek in mijn knieholte, maar bedacht me ‘s avonds pas dat het de plek was waar die teek had gezeten. Via de HAP de kuur gekregen en zo snel mogelijk begonnen.
Whomi schreef:
25-08-2019 13:37
Bedankt :heart:
In de Efteling. Ik heb hem daar ontdekt en verwijderd. Heb altijd een tekenkaart in mijn portemonnee om ze te kunnen verwijderen gelukkig :) zag gisterochtend die plek in mijn knieholte, maar bedacht me ‘s avonds pas dat het de plek was waar die teek had gezeten. Via de HAP de kuur gekregen en zo snel mogelijk begonnen.
Nou, gelukkig was je er snel bij meestal duurt het ook een paar dagen voordat je iets merkt van zo een kuur.
Heb je het vaker aan de hand gehad aangezien je met een tekenkaart loopt?

Ben blij dat het morgen weer maandag is want op het werk is het een stuk beter uit te houden de airco staat er standaard op standje 10 geloof ik.
En ik kook al bijna nooit maar met dit weer ben ik al helemaal met geen mogelijkheid de keuken in te krijgen. Heb via zo een online maaltijdbezorgservice drie maaltijden besteld. Gezonde prakjes met minimaal 200 gram groenten en het blijft 5 dagen goed in de koeling.
Heb er gisteren al éen op, Marokkaanse stoofschotel met linzen aardappelen, perzik en aubergine.
Ik vind het goed te pruimen en ben een nukkig persoon als het op eten aankomt.
Het was ook nog een actie drie maaltijden voor 12 euro of zoiets, nou voor dat geld ga ik niet in de keuken staan te zwoegen.

Schaamde me wel een beetje.
De bezorger kwam mijn eten bezorgen en volgens mij had hij een oud wijf verwacht.
Doet me ook denken aan tafeltje dekje wat eigenlijk voor oudere mensen is. 😂
Achja!
Gemak dient de mens.
Ik vind eigenlijk dat je moet kiezen tussen zeuren over warm weer of koud weer, niet beide. Zelf ben ik een koud-weerzeikerd, verschrikkelijk vind ik dat. Soms weken zonder zon, alleen maar grijze luchten, en kleumen als je buiten komt. Lekker uitwaaien is ook niet aan mij besteed.
Dus met 30 graden draag ik dat dapper, ook al moet ik ‘s morgens na het douchen eerst een kwartier uitzweten. Ik blijf wel zoveel mogelijk binnen en doe zo min mogelijk. Ik vind het dan wel weer irritant dat het nooit eens normaal kan, of 20 graden en kutweer, of gelijk bloedheet. Vier maanden 23-25 graden en zon lijkt me helemaal ok.
Tintelfris schreef:
25-08-2019 14:24
Nou, gelukkig was je er snel bij meestal duurt het ook een paar dagen voordat je iets merkt van zo een kuur.
Heb je het vaker aan de hand gehad aangezien je met een tekenkaart loopt?
Wij doen aan geocachen, dus dan heb je wel sneller de kans er 1 op te lopen. Vandaar dat ik die kaart altijd bij heb :) mijn man heeft er al 2 gehad en op zomervakantie hadden we er beide 1 op ons lopen, maar die had zich nog niet vast gebeten. Mijn ouders wonen in een vrij beboste omgeving en daar zitten er ook veel. Mijn moeder heeft er bijna standaard wel 1 als ze in het bos hebben gewandeld. Die heeft ook al een paar keer zo’n AB kuur gehad. Echt heel vervelend!
MinkeDeWit schreef:
25-08-2019 14:31
Ik vind eigenlijk dat je moet kiezen tussen zeuren over warm weer of koud weer, niet beide. Zelf ben ik een koud-weerzeikerd, verschrikkelijk vind ik dat. Soms weken zonder zon, alleen maar grijze luchten, en kleumen als je buiten komt. Lekker uitwaaien is ook niet aan mij besteed.
Dus met 30 graden draag ik dat dapper, ook al moet ik ‘s morgens na het douchen eerst een kwartier uitzweten. Ik blijf wel zoveel mogelijk binnen en doe zo min mogelijk. Ik vind het dan wel weer irritant dat het nooit eens normaal kan, of 20 graden en kutweer, of gelijk bloedheet. Vier maanden 23-25 graden en zon lijkt me helemaal ok.
Net wat je zegt ik kan niet tegen extreme tempraturen en dat gaat dan gepaard met het nodige gezeur. Mijn vriend is zo iemand die het niks uitmaakt en zich makkelijk berust in het weer. Hij heeft bijvoorbeeld ook geen favoriete seizoen waar hij naar uitkijkt apart vind ik dat.
Ik beleef de verschillende seizoenen allemaal op een andere manier soms positief soms negatief, maar zeuren zal ik. :mrgreen:
Whomi schreef:
25-08-2019 14:35
Wij doen aan geocachen, dus dan heb je wel sneller de kans er 1 op te lopen. Vandaar dat ik die kaart altijd bij heb :) mijn man heeft er al 2 gehad en op zomervakantie hadden we er beide 1 op ons lopen, maar die had zich nog niet vast gebeten. Mijn ouders wonen in een vrij beboste omgeving en daar zitten er ook veel. Mijn moeder heeft er bijna standaard wel 1 als ze in het bos hebben gewandeld. Die heeft ook al een paar keer zo’n AB kuur gehad. Echt heel vervelend!
Goh het is dus toch oppassen geblazen. Ik hoor het ook steeds vaker dat mensen gebeten worden door een teek. Ben zelf niet zo een avonturier misschien dat ik daarom geen last evan ervaar.
Al klinkt dat geocachen best leuk, kende dat helemaal niet joh!
Hou wel van dingen tot de bodem uitzoeken....codes kraken etc..
Na de coordinaten ontcijferd te hebben zou ik iemand voor mij op pad sturen om de schat boven water te halen uiteraard. 🙃
inmiddels is het hier weer 30 graden binnen... voor de waaier niets doen verveeld wel snel
Ik vind het heerlijk en heb de komende dagen propvol gepland met zomerse activiteiten. De nachten koelen lekker af en vanaf donderdag is het afgelopen met de hitte. Ik vind het wel jammer voor de mensen die weer aan het werk zijn na een verregende vakantie. En voor de mensen die moeite hebben met deze temperaturen om wat voor reden dan ook vind ik het ook oprecht vervelend. Hang on there, dit is vast de laatste keer van dit jaar.
Lopervanhiernaardaar schreef:
25-08-2019 12:46
Is het een keer lekker weer, beginnen mensen weer te zeuren.
Geniet ervan, de warmte komt niet echt in huis, 's nachts koelt het wel weer af.
Dan heb jij geluk..bij ons wordt het met gordijnen dicht, ramen dicht, etc 31 graden binnen. En s'nachts is het rond de 25 graden.

Ik haat dit weer..
nospe schreef:
25-08-2019 16:22
Ik vind het heerlijk en heb de komende dagen propvol gepland met zomerse activiteiten. De nachten koelen lekker af en vanaf donderdag is het afgelopen met de hitte. Ik vind het wel jammer voor de mensen die weer aan het werk zijn na een verregende vakantie. En voor de mensen die moeite hebben met deze temperaturen om wat voor reden dan ook vind ik het ook oprecht vervelend. Hang on there, dit is vast de laatste keer van dit jaar.
Ja ik overleef het uiteindelijk wel hoor. :flag:

Dat onstabiele vind ik ook gewoon irritant.
Ik wil weten waar ik aantoe ben.
Kijken wat September doet mijn laatste sprankje hoop op nog een beetje aangenaam zomers weer voordat we de kou ingaan.
Ik vergeet ook gewoon water te drinken met dit weer...
En is het echt pas vier minuten voor half zes? :yawnee:
Tintelfris schreef:
25-08-2019 15:16
Goh het is dus toch oppassen geblazen. Ik hoor het ook steeds vaker dat mensen gebeten worden door een teek. Ben zelf niet zo een avonturier misschien dat ik daarom geen last evan ervaar.
Al klinkt dat geocachen best leuk, kende dat helemaal niet joh!
Hou wel van dingen tot de bodem uitzoeken....codes kraken etc..
Na de coordinaten ontcijferd te hebben zou ik iemand voor mij op pad sturen om de schat boven water te halen uiteraard. 🙃
:rofl: dat laatste is juist 1 van de leukste dingen! Je komt echt op de meest bijzondere plekken soms :)
Echt zo kut, wanneer wordt het nou herfst? Ik wil serieus emigreren naar een kouder land als het elk jaar dit weer wordt in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen met warme slaapkamers: Er bestaan van die matten, eigenlijk bedoeld voor honden, met een soort gel die koel blijft door gewicht en beweging. Ik heb hem voor de katten maar mijn dochter bietst hem altijd om in bed te leggen, ze slaapt er altijd heerlijk op.

Een simpele kruik vullen met koud water (als je hem niet te vol doet kan ie in de diepvries) werkt ook goed om koel te blijven.

Wij hebben mazzel, ons bed staat naast een groot raam dat we open zetten. Als we een meter konden opschuiven zouden we buiten liggen. Dus hier gewoon een lekker dikke deken, anders is het te koud.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
25-08-2019 12:46
Is het een keer lekker weer, beginnen mensen weer te zeuren.
Geniet ervan, de warmte komt niet echt in huis, 's nachts koelt het wel weer af.
Nee daar heb je gelijk in. Het was maar 31 graden in de woonkamer dankzij 2 grote ventilatoren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven