Het kasteel

13-10-2009 07:25 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_37378 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 08:44
Reden: Tijd voor een kasteel in lentejasje
% gewijzigd
Mail m je wel, snap ineens foto's uploaden in de Kelder niet meer :-S

Bloes veel plezier!!!
Hallooooo!

Iemand koffie?

Ik ben al veel te lang wakker vanwege veel te lang wakkere kindjes. Die overigens vreselijk lief zijn. En groot: Jom doet opeens een poging om poppetjes te tekenen en verkondigde ook nog eens "Ikke niette luier". En rent nu elke 3 minuten naar de wc

En ik zit te kauwen op een sollicitatiebrief. Lief heeft gedreigd me morgen heeeel vroeg uit bed te halen als ik em vandaag niet schrijf
Hier ook een heerlijk zoete ochtend.

Mopsey en ik hebben net kaascroissantjes gebakken, en nu is ze Pippi Langkous aan het tekenen. Vanmiddag gaan we naar de voorstelling van dat meisje met die rode vlechtjes (drie keer raden hoe Mops haar haren nu zitten, ).

Rommelderommelderommel. Laatste weekend van de herfstvakantie, en pas nu kom ik in de vakantiestemming. Toch jammer....
Wat wilde ik nou toch typen?
Leuk Mims, naar Pippi. Veel plezier!

Tila schrijven inderdaad! Als je hem even voor wil leggen, doen he. Wat voor functie?

Darly leuke sjaal .

Hier een ochtend met een rare draai erin. En dat kwam niet door mijn rijden, dat ging goed. . Ik word een hele goede inparkeerder .

Maar toen kwma ik thuis en ond ik een briefje op de mat van die rare buurman die mijn cyperse kater een paar jaar geleden heeft 'overgenomen'. Sinds die vijandige overname negeren we elkaar op straat. Of ik hem even wilde bellen over Cyper. Dus dat deed ik. Een nogal warrig verhaal volgde, maar waar het op neer kwam is dat Cyper heel erg ziek is, waarschijnlijk leverkanker. Cyper woont ondertussen niet meer bij hem maar zit in een pension (??). En nu komt de mevrouw van het pension straks hier langs om uitleg te geven. Mijn achterdocht roept gelijk hij wil natuurlijk geld. Maar mijn vriendelijke kant zegt op zich wel sympathiek dat de buurman laat weten dat Cyper zo ziek is.

Mijn mama komt nu ook deze kant op, dus ik zie wel wat er zo gaat gebeuren.
*zingt heel hard* Drie maal drie is acht wiedewiedewie wil van mij leren! Mops en Mims: veel plezier straks bij Pipi :-)

Brief al af Tila? Heb je al een idee naar wat voor soort bedrijven en functie's je m gaat sturen?

Vaag verhaal Suup. Mijn eerste reactie is ook: geld. Maar ik ben benieuwd....
Ik weet vooralsnog nog maar een vacature

Raar verhaal, Suup. Wel zielig voor cyper...

Voor Brillies: check blog!
En een leuke vacature Tila?

Lieve brillies op je blog

Mims, hoe was Pippie? Mops met vlechten naar bed straks?

Verhaal is er iets helderder op geworden. Cyper is dus ziek, ging overal plassen in huis en is toen tijdelijk in een pension geplaatst. Vanuit daar is dierenarts gebeld en nu is hij in Utrecht bij de faculteit diergeneeskunde. Ik ben maar niet over geld begonnen en heb benadrukt dat buurman wat mij betreft de eienaar van Cyper is, anagezien Cyper daar nu al heel lang woont, dat ik het op prijs stel dat omdat Cyper vroeger bij mij woonde hij me op de hoogte heeft gesteld van de gezond heidstoestand, maar dat ik hem alle beslissingen laat nemen.

Buurman was erg in de war, was bang dat ik een rechtszaak tegen hem zou aanspannen. En is ook duidelijk echt gek op Cypr.

Maar ja Cyper is al zo lang hier weg dat ik me daar al lang bij heb neergelegd. Dat hij er meer naar Utrecht is gegaan vind ik al meer dan ik zelf had gedaan denk ik.
Wat zielig voor Cyper maar inderdaad wel heel erg fijn om te horen dat rare buurman zoveel om m geeft dat ie naar Utrecht is gegaan. Was je geschrokken dat Cyper zo ziek is? En hoe nu verder, houden ze je op de hoogte?

Mims, hoe was het?

Leuke brillies Tila :-) Wat zijn het toch twee ontzettend knappe kinders :-)
Het was zoooo leuk. Geweldige voorstelling voor groot en klein, met een paar verrassende vondsten. Pippi rocks. Jan Kooijman, die 5 stoelen verderop zat, trouwens ook (mjammie).

Zag nog de poster voor een komende voorstelling, waardoor ik visioenen kreeg van een hyperventilerende Anneke Dote. Krijgt ze haar vaardigheden al een beetje onder de knie?

Mag ik trouwens zeggen dat Mops eruit zag om op te vreten met haar vlechten ala Pippi? Het is dat het even een pokkeklus was, anders zou ze iedere dag als Mopsey Langkous naar school gaan, .

Arme Cyper. Wel lief van buurman, dit valt toch wel mee. Ik moet eerlijk zeggen dat, hoewel ik meer dan dol ben op mijn haarballen, ik ook betwijfel of ik zou ver zou gaan om mijn kat weer op te laten lappen. Is dat hard? Hang ik dan toch een prijskaartje aan het welzijn van mijn kat? Mmm, lastig wel... ik zou graag zo'n groot dierenhart hebben maar vrees dat ik dat stiekem toch niet helemaal heb.

Leuke vacature, Tila? Of die vacature waar je het gisteren over had? Die klonk ook leuk...

En inderdaad; wat een knappe brilsmurfjes! Om op een toastje te smeren!

Een roze voetbalsjaal?

~houdt hand op voorhoofd van Darly~

Neuh, niet heet. Valt me mee...

~laat de butler een glaasje bubbels naar de top van de wereld brengen~
Mmmm Jan zeker mjammie.

Verder ook eens wat dierenliefde betreft. Altijd lastig hoe ver te gaan met een dier, maar in hoeverre doe je het dier er een plezier mee. Dat is wat mij betreft het uitgangspunt.

Verder hele fijne avond bij vrienden. Aangenaam aangeschoten. Fijn dat we uurtje meer hebben, al vrees ik dat dochter des huizes daar geen rekening mee houdt (niet meer terug naar huis dus, tis te laat)
Halllllooooo!

Agos, die arme Cyperse kat! Lief van de buurman dat ie zoveel moeite doet, maar ik weet niet of ik dat zelf gedaan zou hebben. Kwaliteit van leven vs portemonnee. (zegt zij, die in de eerste 4 maanden van het leven van Jongste Kat zo'n 1500 gulden heeft uitgegeven om het beest in leven te houden, maar alla, he, waar hebben we het over )

Mopsey langkous Wil ze misschien van de sint iets van artoek op pakjesavond?

Was een lekker weekend. Nichtje kwam om op kinders te passen, kregen we nog een cadeau van ook omdat we zo lief zijn. Slik. en na een heerlijkje indonesische rijsttafel zijn wij gaan kaarten bij vriendin M en haar vent. Vent en ik hebben hartstochtelijk overduidelijk verpletterend gewonnen, dus dat was ook leuk. En veel te laat gaan slapen. En dus heel duf, nu

Maar wel leuk
Mopsey Langkous
Hee Lil! Hoe is ie?

Ik zit vacatures te zoeken. Deprimerend. Ik eindig vast achter de hema-worsten ofzo, met mijn vage cv. Wie zoekt er nou iemand die van alles een beetje kan maar dat niet op een gewoon suf kantoor wil doen en met een leuk team maar wel zelfstandig en in de buurt van UberVinex en 24 uur per week max, voor wel een leuk salaris en als ik nog een beetje mag schrijven zou dat fijn zijn dank u?

Maar goed. M'n CV is ge-update, dus dat kan ik leuk gaan flyeren ofzo.
Vriendinetje heet dat schort, Tila... Mops verzuipt erin,

Maar ik hou hem in gedachte, thanx.

Ik ben aan de knutsel. De ombouw voor de Sint-Maartenlampionnen. En dan kom ik gelijk zo in de najaarsstemming. Sint-Maarten. De deuren langs. Lichtjes buiten. Lichtjes binnen. Mmm, volgens mij is de ergste herfstdip voor mij voorbij.

(overigens kan ik altijd sneller wennen aan wintertijd dan aan zomertijd.. dat is een drama).

Gaat er hier nog iemand naar de forummeet, of moet ik de eer van Het Kasteel in mijn eentje hooghouden?
Ga jij naar de forummeet? Wow! Wat cool!

Ik wil het schort wel inkorten Als ik een dergelijk stofje tegenkom wil ik ook wel proberen of ik em voor je in elkaar kan zetten

Ik herfstdip niet meteen, geloof ik. Heb ernstige moeite met het door-regen-en-wind-fietsen, maar verder vind ik het wel okee. Hoort erbij, en met je laarzen door bergen blaadjes schoppen is erg leuk

Ik heb zowaar de eerste alinea van mijn brief af! NU de rest nog!
Oh, zag vanmiddag trouwens dat Hero's topic nog steeds in de top tien topics staat. Fijn vind ik dat.

Maar toen ik dat topic weer eens opende stond daar een (wel hele begripvolle en lieve) posting van Angel 1, dat het topic meer dan 3000 postings bevatte. Fuck. Dat het topic gesloten zal worden vind ik toch wel.. euh... kut eigenlijk.
Lief van je, Tila.

Inkorten alleen is echter het probleem niet. Als je haar kadettenbillen ziet lijkt het onwaarschijnlijk, maar Mops is nogsteeds een enorm smalletje. Mijn (kleine) handen omspannen haar middel van zij tot zij. Idem voor haar borstkas.

Geweldig als je het zou willen proberen, maar het is geen makkie.

Is het een leuke vacature?
Ik las het. Kan je viva vragen of ze het voor je willen bundelen? Als een bestandje ofzo... ? Ik vind eigenliujk dat ze dat wel moeten kunnen doen, voor een van de meest populaire -hoe wrang dat ook klinkt - topics...

Kan je mops opmeten? Dan kan ik kijken of ik daar een patroon omheen kan tekenen...

Vacature is leuk. Zelfde branche maar grotere club, profigehalte een stuk hoger dan huidige toko... maar is wel maar voor 4 maanden (zw.schapsverlof vervanging. ) Maar hey, it's a start!
Wat je me over de telefoon vertelde, die?

Die klonk wel heel leuk, maar voor jou toch teveel uur?

Weet niet of zoiets kan, denk er wel even over. Kan ik zelf natuurlijk ook doen (emotionele pokkeklus, maar toch..). Is meer het idee, geloof ik. Einde topic. Blergh.
Ja dat snap ik Mims,

Ik twijfel nog over forummeet. Overdag komen mijn vrienden uit het zuiden met de twee kids. En 'savonds heb ik een verjaardagsetentje. Dus ik zou wel kunnen ergens tussen 5 en half 7, maar of dat de moeite is. Maar Mims, kan je wel een slaapplek aanbieden. Krijg je gewoon een sleutel.

Succes met je brief Tila.

Ik had oudgeliefde op bezoek vanmiddag (Darly you know who). . Lekker bijgepraat en gegeten.
Zet koffie neer*

Een nieuwe werkweek is begonnen. Voor degenen die moeten werken, sterkte met het gareel. Voor degenen die niet moeten werken, fijne dag.

Ik heb een lichtpuntje aan het einde van de werkdag ga namelijk naar deze meneer

En misschien gaat hij dit nummer ook wel doen
Mogge!

Brief is af. BNog wat schaven en doen, en dan komt het wel goed, geloof ik.

En verder: Gareel!

Bij gareel hoort koffie. Wie wil?
Ikke! Mijn gareel bestaat vooralsnog uit Dot uit haar ochtendhumeur peuteren en veel zwemlessen, maar daar heeft een mens ook zéker koffie bij nodig.

Met mij gaat het goed, veel sociaal gebeuren en daardoor vol en dan vergeet ik soms zomaar dingen. Maar wel lekker. Goed thuis. Goed met kindjes, goed met GG. Lijken weer wat meer in evenwicht, ook met alle druksociaal (vooral van mij, maar GG heeft weer wat meer muziek en al bijeen is het dan best een vol program zo). Met behulp van de alom geprezen Lamp laveer ik vooralsnog redelijk langs de herfstdip.

Goed van brief Tila, gewoon doen ook al is het voor 4 mnd, geeft continuiteit en zo en in zelfde branche en alles. Suup, Darly, hoe is het bij jullie met werk? En zweeft M'nas nog immer on top of the world? Bloes alweer thuis?
Och Mims. K*tv*rd*mm* toch.
Zo. Eerste deel Gareel is gedaan. Tijdig, gevoederd, aangekleed en gepoetst meisje op school afgeleverd

Voor nu:

Huishouden

was doen

eten voorbereiden

kind weer van school afhalen

kind even vermaken

naar zwemles brengen

dan Jom een griepprik laten halen

dan meisje weer van zwemles ophalen

eten

badderen

bedderen

klaar!

dot al uit ochtendhumeur? Hoe lang duurt dat, gemiddeld?

Ik had dit weekend opeens een erg zere knie. Stap op de fiets en het is over. Zou mijn knie protesteren van een lullig weekje niet fietsen? Meestal is dat toch andersom?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven