Het leuke aan 30 worden, vertel!

24-05-2014 14:21 29 berichten
Even jullie hulp nodig, vriendin is 30 geworden en hangt een beetje aan het 30ers issue. Nu ga ik haar een kaart geven en wil daar de 30 voordelen van 30 worden in schrijven.. Wie helpt mee met wat (komische)voordelen? Mag ook wel grof/sarcastisch, of gewoon blij, luchtig en leuk.. Heb de magische leeftijd nog niet bereikt (en maak me er ook niet zo druk om) dus ervaring heb ik niet

Dank jullie wel!
Alle reacties Link kopieren
Je bent ineens een jonge 30'er ipv een oude 20'er. Dus aantrekkelijk voor de mooie heren in pak van 40+ die grietjes van 20 echt te jong vinden.

Echt waar ik heb de afgelopen 2 jr meer sjans dan de 5 jr daar voor.
Been there, done that, got the T-shirt.
Dat dertig vergeleken met veertig heel jong is
Hihi wat Apa zegt klopt, ik merk dat in ieder geval ook.

Wat ook wel fijn is is dat je wat rationeler word en wat relaxder, en dat je je om onbenullige dingen wat minder druk gaat maken.

Verder heel erg cliche, ik heb er ook niet heel vaak last van hoor, maar soms heb ik wel een beetje van die typische dertigers-dip-onzekerheden.

Van de andere kant ben ik ook wel trots op wat ik bereikt heb en dat ik nu wel echt bij de 'grote mensen' hoor ...

Ik vind het in ieder geval wel leuk om 30 te zijn.

Sterker nog, ik word over een paar weken alweer 32...

Verder is het ook wel en, maar je voelt er verder niks van en het doet geen pijn ...
Je hoeft minder lang te wachten tot je overlijdt.

De overgang nadert, dus bijna weg met die ongesteldheid!

Het duurt niet lang meer voordat geen vent je meer aankijkt, eindelijk rust!

Je vruchtbaarheid neemt flink af, dat scheelt weer in het zorgen maken over ongewenste zwangerschappen enzo.

Nog even en de 55 plus korting is binnen handbereik!

Het leukste aan dertiger zijn is toch echt wel dat ik mijzelf een stuk leuker vind dan toen ik in de twintig was. Ik ben lang niet zo streng meer voor mezelf en relativeer een stuk gemakkelijker.
+ 1 Veroeska!
quote:marilyn82 schreef op 24 mei 2014 @ 14:58:

Ik vind het in ieder geval wel leuk om 30 te zijn.

Sterker nog, ik word over een paar weken alweer 32...Je slaat 31 over?
Ik ben sinds 3 weken 30 maar ik ontken het nog in alle toonaarden hoor...

Het hielp wel dat er vandaag in de stad een meisje op me afkwam met de vraag 'ha, jij studeert zeker nog?'

Toen ik daarop nee zei keek ze me héél ongelovig aan haha!
Een tegoedbon voor een rollator.
verba volant, scripta manent.
'After 30, a body has a mind of its own.' - Bette Midler
Dat je je wat minder aanstelt over je leeftijd.
The first thirty years of childhood are always the hardest.

Kan ook in het Nederlands natuurlijk, maar dit klinkt gewoon beter.
Ik heb dit wel een op een kaart geschreven voor 30 jarige vriendinnen. Het is van Saskia Noort uit haar boek, de goede kant van de 30 en past volgens mij helemaal bij wat je je vriendin wil zeggen.

Ik denk dat dertig+ de mooiste leeftijd is. Hou eens op met dat gezeur over verval, verpest deze prachtige jaren toch niet met geklaag over rimpels en putten, we zijn prachtig. We hebben nog genoeg energie om te dansen tot we erbij neervallen, maar ook de wijsheid dat we moeten genieten van het moment, we zijn nog mooi genoeg om te sjansen en hebben het zelfvertrouwen om dit ook ongegeneerd te durven doen, zijn nog jong genoeg om mee te kunnen doen aan iedere trend en oud genoeg om dit alles ook weer niet te serieus te nemen.'
Ik vind dit altijd een grappig onderwerp, ik heb helemaal geen moeite met ouder worden tot nu toe. Misschien dat ik na mijn veertigste daar anders over denk, dat kan natuurlijk.

Maar nu, als dertiger, ken ik mezelf beter en weet ik wat ik wil, mijn leven is op orde. En ik zal ook nooit zeggen, oh ik wou dat ik nog 17/20/25 was. Ik vind mijn leven nu veel leuker.
quote:elfje26 schreef op 24 mei 2014 @ 16:48:

Ik vind dit altijd een grappig onderwerp, ik heb helemaal geen moeite met ouder worden tot nu toe. Misschien dat ik na mijn veertigste daar anders over denk, dat kan natuurlijk.

Maar nu, als dertiger, ken ik mezelf beter en weet ik wat ik wil, mijn leven is op orde. En ik zal ook nooit zeggen, oh ik wou dat ik nog 17/20/25 was. Ik vind mijn leven nu veel leuker.

Mee eens.

Ik word komende week 40, en ik ben er eigenlijk heel blij mee.
quote:elfje26 schreef op 24 mei 2014 @ 16:48:

Maar nu, als dertiger, ken ik mezelf beter en weet ik wat ik wil, mijn leven is op orde. En ik zal ook nooit zeggen, oh ik wou dat ik nog 17/20/25 was. Ik vind mijn leven nu veel leuker.Helemaal mee eens. Ik ben 'al' 40+ en ik vind mijn leven nog steeds elke keer leuker worden.
Ik sta als 35+ steviger in mijn schoenen, verder is er weinig veranderd sinds 25+.
Ik vond 30 worden ook helemaal niet leuk. Het einde van een lange jeugd!

Maar 40 worden vond ik dan wel weer heel fijn, ben wijzer geworden, kan beter relativeren, beter mijn grenzen bewaken, geniet veel meer van kleine dingen, ken mezelf beter en maak me minder druk om futiliteiten. Dus dat heeft je vriendin zeker om naar uit te kijken.
quote:Thordis schreef op 24 mei 2014 @ 15:31:

Je hoeft minder lang te wachten tot je overlijdt.

De overgang nadert, dus bijna weg met die ongesteldheid!

Het duurt niet lang meer voordat geen vent je meer aankijkt, eindelijk rust!

Je vruchtbaarheid neemt flink af, dat scheelt weer in het zorgen maken over ongewenste zwangerschappen enzo.

Nog even en de 55 plus korting is binnen handbereik!

hahahahaaaaaaaaaa!
Je hebt de "27 club" overleefd en bent daarmee succesvoller dan Jimi Hendrix, Kurt Cobain en Amy Winehouse!
Dat je 27 wordt geschat terwijl je al 33 bent
Beter dertig worden dan geen dertig worden.....
quote:Trotter schreef op 24 mei 2014 @ 16:01:

[...]

Je slaat 31 over?

juist .

(uuhhmm als ik 32 word, hoe oud denk je nu dan dat ik ben? 14?

)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven