Het nieuwe forum is live! (Mededelingen bugs) - Deel 3

25-06-2017 09:44 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

dit is de plek voor het melden van de bug(s) die bij het nieuwe forum horen. We doen dit om het voor iedereen overzichtelijker te maken. De Community Manager zal in dit topic reageren met updates en het melden van bugs die zijn opgelost.

Een overzicht van de bekende bugs vind je hier: overig/overzichtstopic-bugs-wensen-nieu ... ges/381776
Deze lijst houden we bij. Mocht er een bug tussen staan die nog niet bekend is, meld het dan alsjeblieft!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

update CM 31-05-2017 17:06u:

Beste forummers,

Ik begrijp dat er wat onrust is omtrent het aantal bugs dat nog open staat. We zijn met ons team druk bezig met het oplossen van alle bugs. Het forum is natuurlijk enorm groot, met heel veel verschillende gebruikers. Dit zorgt ervoor dat de bugs niet zo snel op te lossen zijn als dat we allemaal zouden willen. Alle bugs uit overig/overzichtstopic-bugs-wensen-nieu ... ges/381776 zijn in behandeling. Nieuwe bugs kunnen bij mij per mail of op het forum bij de moderators aangegeven worden, deze worden dan ook in behandeling genomen. De wensen nemen we in behandeling zodra alle bugs zijn opgelost. Dankzij jullie alertheid weten we nu precies waar alle pijnpunten zitten, bedankt daarvoor!

Met de laatste update hebben we ervoor gezorgd dat het forum is overgezet naar https, waardoor de website nog strenger beveiligd is. Een poll blijft behouden als je de OP met een poll aanpast en je wordt niet steeds uitgelogd op je telefoon. Forummers met 200 posts in het oude forum kunnen sinds vorige week weer plaatjes plakken en daarnaast kun je sinds vorige week ook weer in een tekstvak zien wat je typt.

Zoals jullie zien worden er dagelijks bugs opgelost. Als je een bug tegenkomt die bij de meeste gebruikers is opgelost maar bij jou nog niet kun je ons het best mailen. Dan kunnen we je namelijk vragen stellen over je forumgebruik (browser e.d.) en zo de bug ook voor jou snel oplossen.

Nogmaals bedankt voor het doorgeven van alle bugs. Hierdoor kunnen wij sneller aan het werk om de bugs op te lossen.

Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,
CM VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik meld helemaal niets per mail.
jeetje, wat een treurnis met de volgorde van berichten. De heleboel wordt door elkaar gegooid. Als je iemand quote dan staat je quote 9 van de 10 keer eerder dan het originele bericht.
En andere berichten komen er in eens tussendoor.
:sherlock: het is een hele puzzel soms
friezinnetje2014 schreef:
25-06-2017 19:14
jeetje, wat een treurnis met de volgorde van berichten. De heleboel wordt door elkaar gegooid. Als je iemand quote dan staat je quote 9 van de 10 keer eerder dan het originele bericht.
En andere berichten komen er in eens tussendoor.
:sherlock: het is een hele puzzel soms
Ik heb mijn post zelfs gewijzigd nog voordat deze geplaatst was. Als voorbeeld: ik plaatste een bericht om 18.35 en wijzigde toen wat. Er kwam dus een melding onder dat her bericht gewijzigd was op 18.34 :facepalm:
yoshe schreef:
25-06-2017 17:05
Melden jullie ook bugs per email?
Met de hoeveelheid mails die de mods kwijtraken?
Geen denken aan :D .
Alle reacties Link kopieren
yoshe schreef:
25-06-2017 17:05
Wat ik zo grappig vind (of eigenlijk om te janken) is dat je alleen nieuwe bugs mag melden op de mail.
Maar wat zijn dan de bekende bugs? Hoe weet ik wat er al bij Viva bekend is?
Of zal ik maar iedere bug die ik tegen kom per email gaan melden? Melden jullie ook bugs per email?
:lightbulb:

Dáárom denken ze dat er geen nieuwe bugs zijn!
Ze krijgen geen mail.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
25-06-2017 23:06
:lightbulb:

Dáárom denken ze dat er geen nieuwe bugs zijn!
Ze krijgen geen mail.
En als ze mails krijgen, belanden die in de Bermuda vivahoek.
Zijn de mods nog wel eens op het forum of hebben zij het maar opgegeven?
yasmijn schreef:
25-06-2017 10:58
Het staat!

Als viva in elkaar stort:

https://schaduwviva.forum2go.nl
.
Wat goed! En snel! En werkend!

Ik mis alleen de roze accenten ;-D
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
25-06-2017 17:08
Ik meld helemaal niets per mail.
Dit. Nog nooit gedaan, en dat ben ik van plan zo te houden. Ik kom hier niet om te mailen, en ook niet om Sanoma's eigen gecreëerde puinhopen te helpen opruimen. Dat doen ze mooi zelf maar.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
stokst@@rtje schreef:
25-06-2017 23:17
Zijn de mods nog wel eens op het forum of hebben zij het maar opgegeven?
Gister hebben ze dit topic nog geopend en er wordt zeer rap van alles gewist op het modtopic, dus ze zijn er zeker wel.
Ergens.
In de Vivabermuda ofzo, mails aan het zoeken.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Als ik in de lijst van topics kijk zie ik wel het aantal reacties, de topicstarter en wanneer het topic is gestart.
Alleen zie ik niet wanneer de laatste reactie is geplaatst en ook niet door wie.
Dat is alleen te zien in topics waar ik al gereageerd heb.
Alle reacties Link kopieren
En nu wilde ik te snel een bericht plaatsen en dat kan dus ook niet, man wat een flauwekul.
Hoe zit dat met het schaduwforum, zal ongetwijfeld een beter alternatief zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn beeld schokt en verspringt vaak.
Per pagina moet ik ongeveer 20 seconden wachten tot hij klaar is met bibberen.
Ik snap niet goed hoe het komt, het is in ieder geval niet omdat er nog grote lappen reclame geladen moeten worden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Autofan schreef:
25-06-2017 23:40
En nu wilde ik te snel een bericht plaatsen en dat kan dus ook niet, man wat een flauwekul.
Hoe zit dat met het schaduwforum, zal ongetwijfeld een beter alternatief zijn.
Daar kun je onbeperkt plaatsen en nieuwe berichten posten.
Alle reacties Link kopieren
Dat schaduwforum is ook van phpBB, net als het VIVA-forum. Hoe kan het nu dat dat wel probleemloos werkt ?

Minder personeel uit India daar ?
Niet geschoten is altijd mis
De naar-benedenknop zit onder de advertentie.

Schaduwforum:
- vooralsnog minder topics en minder gebruikers
- geen advertenties die de boel laten verspringen
Mods, waarom openen jullie dit topic als jullie er helemaal niets mee doen?

Waarom zijn jullie na al deze tijd niet gewoon EERLIJK en TRANSPARANT over het prutswerk dat geleverd is/wordt?

Beseffen jullie niet dat dat echt een hoop zou schelen?

Oh nee, wacht, blijkbaar kan het jullie zelf geen hol schelen wat jullie gebruikers ervan vinden. Want ja, er komen toch genoeg mensen, dus het levert toch genoeg op.

Ik weet het niet hoor. Als ik op mijn werk prutswerk zou leveren zou ik me kut voelen. Maar jullie vinden het wel best.

:pukey:
KeaApline, ik ben het met je eens. Dit forum gaat een wisse dood sterven en dat is zonde. Maar goed, het is niet anders en ik denk dat dit de insteek van Viva is geweest.

Overigens heb ik me al aangemeld voor het schaduwforum! Ik heb er alle vertrouwen in dat het daar goed zal komen. :)
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
25-06-2017 13:10
Breaking nieuws!!!

Ik heb een nieuwste bericht bovenaan' knopje! En hij doet het.
Bij m'n profiel, de instellingen.

Joepie joepie joepie.
Tot mijn spijt heb ik nieuwste-eerst er weer af moeten halen, het was niet te doen. Als ik dan bovenaan de bladzijde kwam blééf hij maar verspringen. Ik moest dan terug naar onder aan de bladzijde om op een andere pagina te komen, bovenaan de bladzijde stond de boel niet lang genoeg stil om op iets te kunnen drukken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik probeerde net twee berichten achter elkaar te plaatsen. Dat tweede bericht duurde een tijdje.............

Als het anti-spam bedoeld is laat dan in de melding zien hoeveel seconden je geduld moet hebben ofzo.
Als Anti-spam lijkt het me sowieso niet heel zinvol want dat eerste bericht was toch al geplaatst. (zonder inloggen kon dat niet lijkt me en beiden geen spam ;) )
Mejuffrouwmuis schreef:
26-06-2017 10:02
KeaApline, ik ben het met je eens. Dit forum gaat een wisse dood sterven en dat is zonde. Maar goed, het is niet anders en ik denk dat dit de insteek van Viva is geweest.

Overigens heb ik me al aangemeld voor het schaduwforum! Ik heb er alle vertrouwen in dat het daar goed zal komen. :)
Ik vrees eigenlijk dat het forum niet doodbloedt, want de SEO hebben ze altijd op orde gehad en het trekt zo toch steeds nieuwe mensen aan. Ik denk dat ze het wel best zo vinden. Het zou véél beter kunnen lopen, veel mensen zullen inderdaad afhaken omdat het forum niet functioneert, maar ik denk dat het voor de inkomsten 'goed genoeg' zal zijn. Dus geen moeite om er wat beters van te maken. Alle forummers die al jaren komen zijn toch niet belangrijk. Als er maar pageviews zijn. :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Sinds een uur of 11 kreeg ik diverse keren een melding dat het forum offline was bij het benaderen van de url. Meer dames last van? Wordt er dan toch gewerkt?
De exacte foutmelding kan ik niet laten zien wat ik kan geen screenshot uploaden.
Alle reacties Link kopieren
present op schaduwforum
Alle reacties Link kopieren
yoshe schreef:
26-06-2017 12:56
Sinds een uur of 11 kreeg ik diverse keren een melding dat het forum offline was bij het benaderen van de url. Meer dames last van? Wordt er dan toch gewerkt?
De exacte foutmelding kan ik niet laten zien wat ik kan geen screenshot uploaden.
Dat heb ik sinds gisteren ook.
Ineens off-line? ! Met melding software Downloaden terwijl mijn verbinding met Internet gewoon actief was.

Heb mezelf maar aangemeld bij het Schaduw forum.
Het Is gewoon meer dan irritant aan het worden.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer gaan we over naar het schaduwdforum?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven