Het nieuwe forum is live! (Mededelingen bugs) - Deel 3

25-06-2017 09:44 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

dit is de plek voor het melden van de bug(s) die bij het nieuwe forum horen. We doen dit om het voor iedereen overzichtelijker te maken. De Community Manager zal in dit topic reageren met updates en het melden van bugs die zijn opgelost.

Een overzicht van de bekende bugs vind je hier: overig/overzichtstopic-bugs-wensen-nieu ... ges/381776
Deze lijst houden we bij. Mocht er een bug tussen staan die nog niet bekend is, meld het dan alsjeblieft!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

update CM 31-05-2017 17:06u:

Beste forummers,

Ik begrijp dat er wat onrust is omtrent het aantal bugs dat nog open staat. We zijn met ons team druk bezig met het oplossen van alle bugs. Het forum is natuurlijk enorm groot, met heel veel verschillende gebruikers. Dit zorgt ervoor dat de bugs niet zo snel op te lossen zijn als dat we allemaal zouden willen. Alle bugs uit overig/overzichtstopic-bugs-wensen-nieu ... ges/381776 zijn in behandeling. Nieuwe bugs kunnen bij mij per mail of op het forum bij de moderators aangegeven worden, deze worden dan ook in behandeling genomen. De wensen nemen we in behandeling zodra alle bugs zijn opgelost. Dankzij jullie alertheid weten we nu precies waar alle pijnpunten zitten, bedankt daarvoor!

Met de laatste update hebben we ervoor gezorgd dat het forum is overgezet naar https, waardoor de website nog strenger beveiligd is. Een poll blijft behouden als je de OP met een poll aanpast en je wordt niet steeds uitgelogd op je telefoon. Forummers met 200 posts in het oude forum kunnen sinds vorige week weer plaatjes plakken en daarnaast kun je sinds vorige week ook weer in een tekstvak zien wat je typt.

Zoals jullie zien worden er dagelijks bugs opgelost. Als je een bug tegenkomt die bij de meeste gebruikers is opgelost maar bij jou nog niet kun je ons het best mailen. Dan kunnen we je namelijk vragen stellen over je forumgebruik (browser e.d.) en zo de bug ook voor jou snel oplossen.

Nogmaals bedankt voor het doorgeven van alle bugs. Hierdoor kunnen wij sneller aan het werk om de bugs op te lossen.

Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,
CM VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
28-06-2017 17:52
Het gaat om de mobiele versie, waarbij je om de paar klicks een pagina grote advertentie van T-mobile te zien krijgt.
Wat ik ook doe, adblocker op mobiel werkt bij mij voor geen meter.

Op de laptop gebruik ik al standaard adblocker om onder andere die smerige plista advertenties weg te krijgen.
Ok, Ik heb een samsung. Hier werk de adblocker perfect op mobiel
Ik gebruikte eerst Opera op Android, waar standaard een adblocker in zit. Tot ineens tóch alle advertenties te zien waren. Alsof ze bij Viva een workaround hadden gevonden. Lekker dan. Ik wil ze best steunen en zonder adblocker forummen, maar wel pas als de advertenties normale formaten hebben en de pagina er niet 20 keer door verspringt. For the time being zijn er genoeg alternatieven gelukkig.
Ik heb een bug die volgens mij nog niet op de lijst staat (maar dat checken jullie zelf wel even, he Mods? ). Als ik, op mobiel, een topic heb geopend vanuit Nieuwe topics of Actieve topics, en na het lezen met de browserknop terugblader, beland ik op het tabje Voor jou. Om weer een ander nieuw of actief topic te openen, moet ik een extra klik verrichten om weer in die lijsten terecht te komen. Mega irritant.

Wanneer worden die lijsten nou eigenlijk eens uitgebreid? Ik begin het nu ook steeds minder leuk te vinden hier. Alle topics openen om te kijken of er nog wat leuks te lezen valt, is steeds vervelender aan het worden. Bovendien is het echt opvallend rustiger op het forum.

Ook bij jullie Mods. Zeer jammer dat de communicatie nagenoeg stilgevallen is.
Alle reacties Link kopieren
Stokstaartje:

Moet je een keer "kut" roepen dan zijn ze er ineens...
TheSky=moreBlue@Malibu
Alle reacties Link kopieren
Zou er een reactie komen als we alle berichten uit dit topic gewoon staffen?

Gewoon met "mods zouden jullie willen reageren"
TheSky=moreBlue@Malibu
Leuk!
Een lijst nieuwe topics met tips hoe je een vals paspoort kan kopen!

Not.

Ik heb echt heimwee naar de tijd dat de lijst van nieuwe topics oneindig was.
Next2UinMalibu schreef:
28-06-2017 20:22
Stokstaartje:

Moet je een keer "kut" roepen dan zijn ze er ineens...
Kut!!



Helpt het al?
Alle reacties Link kopieren
Bier drinken en kut roepen, we zijn dus weer terug in de studententijd ofzo?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Next2UinMalibu schreef:
28-06-2017 20:23
Zou er een reactie komen als we alle berichten uit dit topic gewoon staffen?

Gewoon met "mods zouden jullie willen reageren"


Misschien niet eens zo een gek idee
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
28-06-2017 21:20
Misschien niet eens zo een gek idee
Nou laten we starten! Ik doe er alvast 1
TheSky=moreBlue@Malibu
Alle reacties Link kopieren
Nee toch niet want bug 916622001583001 zorgt ervoor dat je met iphone niet kan staffen omdat het verzendknopje buiten beeld valt :swear: :puh:
TheSky=moreBlue@Malibu
Alle reacties Link kopieren
Vind het echt zo jammer dat er niks veranderd en er algehele radio stilte is.
Alle reacties Link kopieren
Het forum werkt niet vloeiend. Het bevriest regelmatig, vooral, als je tijdens het lezen van berichten, reclame tegenkomt.

Ik snap dat de reclame een bron van inkomsten zijn, maar ofwel ze moeten geen invloed op de werking van het forum hebben, ofwel ze worden niet meer (automatisch) tussen berichten geplaatst.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Is het niet mogelijk om het oude forum weer terug te halen?
Desnoods een paar dagen helemaal geen forum en daarna een goed werkend forum, dan dit gedoe met een bericht over 15 seconden.
Gewoon even een paar dagen offline en die tijd benutten om orde op zaken te stellen, maar dat zal wel teveel gevraagd zijn. :whip:
Alle reacties Link kopieren
Er staat dat inloggen via mobiel dat men niet meer opnieuw hoeft in te loggen? Och erm. ..dus wel! Poging nr 4 en hoera. .maar dan klik ik een onderwerp aan. .laden duurt te lang en hop meldingen vliegen om je oren. .je bent off line? !
En nee Viva, cookies etc zijn allemaal geleegd. .dusse. .
Via gewone PC, na 2 uur op het forum opnieuw inloggen! Serieus?

Vraag mijzelf af..
Jullie bannen en verwijderen bepaalde zaken. .mensen en onderwerpen. .
Zover In jullie dus wel aanwezig dat is mooi.

Maar hebben jullie er nog wel zin an?
Kan mij voorstellen van niet..Een forum wat niet eens meer fatsoenlijk werkt.

Beter het oude forum terug en daar de veranderingen in verwerken. .Wij blij maar jullie ook.

Zo dat ben ik even kwijt
De Plaatjesplak functie doet het niet meer sinds vanmiddag.
Het steeds uitgelogd worden komt vermoedelijk door te strenge beveiligingsinstellingen van dit forum. Standaard wordt in phpBB gecontroleerd op IP-adres en browsertype om te kijken of jij nog wel bent wie je zei dat je was toen je inlogde. Nu hebben sommige mensen - afhankelijk van hun internetaanbieder - een IP-adres wat elke keer anders is én sommige browsers identificeren zich elke keer anders, met als gevolg dat je dus om de haverklap uitgelogd wordt. Dit verklaart ook waarom sommige mensen er wel last van hebben en anderen niet. Het is door de beheerder eenvoudig op te lossen door de beveiligingsinstellingen wat minder streng te zetten. Vermoed ik.
Zie mod topic, de beveiliging rammelt ook volgens mij.
Daar kun je wel eens gelijk in hebben. Https wat dwars ligt met alle functionaliteiten. En heel veel proxy's op dit forum.. Denk dat het lastiger is dan wij vermoeden. Naast dit nieuwe systeem wordt daarnaast ook nog eens door Sanoma gebruik gemaakt van een ICT bedrijf buiten Europa wiens software continu grootschalige maar wel zeer specifieke doelgroepen-metingen/tracking doet. Zoals Google maar dan op core business van Sanoma. Op alle fronten botst het kennelijk.
Lucylucille schreef:
28-06-2017 13:05
Mods, ik gooi hem er hier nog een keer in:
Die gruwelijke T-Mobile advertentie op mobiel, gaat die na 6+ weken nog een keer het veld ruimen, of houden we die ergernis er gewoon lekker in?

En die (1)tjes en (2)tjes in de balk, blijft dat? Hij staat bij mij inmiddels op (17) en aangezien ik niet meer dan 15 topics kan zien waarin ik gereageerd heb is het godsonmogelijk om dat aantal naar beneden te brengen.

Ja precies wat is dit??
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
29-06-2017 22:45
Ja precies wat is dit??
Irritant? >:-(
-bambi- schreef:
29-06-2017 22:43
Daar kun je wel eens gelijk in hebben. Https wat dwars ligt met alle functionaliteiten. En heel veel proxy's op dit forum.. Denk dat het lastiger is dan wij vermoeden. Naast dit nieuwe systeem wordt daarnaast ook nog eens door Sanoma gebruik gemaakt van een ICT bedrijf buiten Europa wiens software continu grootschalige maar wel zeer specifieke doelgroepen-metingen/tracking doet. Zoals Google maar dan op core business van Sanoma. Op alle fronten botst het kennelijk.
Laten ze daar dan open over zijn verdorie.
Angelaatje1970 schreef:
29-06-2017 22:48
Irritant? >:-(

Heeeeeel irritant!
Alle reacties Link kopieren
Next2UinMalibu schreef:
28-06-2017 22:05
Nee toch niet want bug 916622001583001 zorgt ervoor dat je met iphone niet kan staffen omdat het verzendknopje buiten beeld valt :swear: :puh:
Een enter geven, dan zie je de knop wel weer.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
mods,
hoe vinden jullie zelf dat het gaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven