Het nieuwe forum is live! (Mededelingen bugs) - Deel 3

25-06-2017 09:44 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

dit is de plek voor het melden van de bug(s) die bij het nieuwe forum horen. We doen dit om het voor iedereen overzichtelijker te maken. De Community Manager zal in dit topic reageren met updates en het melden van bugs die zijn opgelost.

Een overzicht van de bekende bugs vind je hier: overig/overzichtstopic-bugs-wensen-nieu ... ges/381776
Deze lijst houden we bij. Mocht er een bug tussen staan die nog niet bekend is, meld het dan alsjeblieft!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

update CM 31-05-2017 17:06u:

Beste forummers,

Ik begrijp dat er wat onrust is omtrent het aantal bugs dat nog open staat. We zijn met ons team druk bezig met het oplossen van alle bugs. Het forum is natuurlijk enorm groot, met heel veel verschillende gebruikers. Dit zorgt ervoor dat de bugs niet zo snel op te lossen zijn als dat we allemaal zouden willen. Alle bugs uit overig/overzichtstopic-bugs-wensen-nieu ... ges/381776 zijn in behandeling. Nieuwe bugs kunnen bij mij per mail of op het forum bij de moderators aangegeven worden, deze worden dan ook in behandeling genomen. De wensen nemen we in behandeling zodra alle bugs zijn opgelost. Dankzij jullie alertheid weten we nu precies waar alle pijnpunten zitten, bedankt daarvoor!

Met de laatste update hebben we ervoor gezorgd dat het forum is overgezet naar https, waardoor de website nog strenger beveiligd is. Een poll blijft behouden als je de OP met een poll aanpast en je wordt niet steeds uitgelogd op je telefoon. Forummers met 200 posts in het oude forum kunnen sinds vorige week weer plaatjes plakken en daarnaast kun je sinds vorige week ook weer in een tekstvak zien wat je typt.

Zoals jullie zien worden er dagelijks bugs opgelost. Als je een bug tegenkomt die bij de meeste gebruikers is opgelost maar bij jou nog niet kun je ons het best mailen. Dan kunnen we je namelijk vragen stellen over je forumgebruik (browser e.d.) en zo de bug ook voor jou snel oplossen.

Nogmaals bedankt voor het doorgeven van alle bugs. Hierdoor kunnen wij sneller aan het werk om de bugs op te lossen.

Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,
CM VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik heb het idee dat er gewoon niet meer aan gewerkt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Knuffelheks schreef:
01-07-2017 13:42
Ik heb het idee dat er gewoon niet meer aan gewerkt wordt.
Ik ook niet. Of in elk geval niet erg hard.
Vaag toch, eerst een nieuw forum openen, en vervolgens er geen ruk (of minimaal) meer aan werken.
Had dan het oude forum zo gelaten als er geen geld/middelen/prioriteiten zijn.
Watervrouw333 schreef:
01-07-2017 14:02
Probeer eens of dat vinkje in jouw account effect heeft? Ik heb er geen behoefte aan dus niet uitgetest maar het schijnt te werken. viev kennende wel afhankelijk van welke browser(versie) en welke device je hebt........... :bonk: Alleen met reageren wordt je dan weer naar helemaal onderaan gescrold ofzo..
Dacht eigenlijk dat je dan de volgorde veranderd, dus ipv van oud naar jong, dat je dan van jong naar oud gaat zeg maar. Maar goed, kan het eens proberen idd.

Edit: stond al aan, dat is het dus ook niet.
Grobbekuiken schreef:
01-07-2017 13:38
Oh...nou...dan issie voorgoed verdwenen vrees ik :cry:

En nu we toch aan het zeiken zijn. Waarom blijft 'mijn laatste berichten' lichtgrijs? Zo kan ik er dus niet bij.
Wat ook vreselijk onhandig is is dat je nog steeds niet rechtstreeks naar de laatste reactie in een topic kan. Ik scroll me rot zo.

Ben echt vrij lang weggebleven hier in de hoop dat er na een tijdje wel verbeteringen zouden zijn. Valt dat effe tegen zeg! :twisted:
Probeer eens of dat vinkje in jouw account effect heeft? Ik heb er geen behoefte aan dus niet uitgetest maar het schijnt te werken. viev kennende wel afhankelijk van welke browser(versie) en welke device je hebt........... :bonk: Alleen met reageren wordt je dan weer naar helemaal onderaan gescrold ofzo..
staat al ergens gemeld dat topics van de sportpijler niet verschijnen in 'nieuwe topics' of 'actieve topics'?
Alle reacties Link kopieren
Knuffelheks schreef:
01-07-2017 13:42
Ik heb het idee dat er gewoon niet meer aan gewerkt wordt.
Ik ook niet. Dit topic is ook slechts om het gepeupel een centrale plek te geven om te klagen, er wordt verder niks mee gedaan.

(En zodra er wél bugs worden opgelost ga ik alsnog 'sorry' zeggen).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
01-07-2017 16:33
Ik ook niet. Dit topic is ook slechts om het gepeupel een centrale plek te geven om te klagen, er wordt verder niks mee gedaan.

(En zodra er wél bugs worden opgelost ga ik alsnog 'sorry' zeggen).
Dat was ook zo met dat topic over actueel. Daarbij hebben de mods letterlijk toegegeven dat er niets mee gedaan gaat worden. Ik vermoed ook dat dit topic zo bedoeld is.
Alle reacties Link kopieren
Ik staf een bericht en het resultaat: een waarschuwing..

Bug zeker, @:)/&02@&/0# forum
TheSky=moreBlue@Malibu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sterk het vermoede dat de oude servers niet "slecht" waren maar te duur.

Resultaat: forum versobert naar goedkopere server en ons een worst voorgehouden.
TheSky=moreBlue@Malibu
Alle reacties Link kopieren
Next2UinMalibu schreef:
01-07-2017 16:58
Ik heb sterk het vermoede dat de oude servers niet "slecht" waren maar te duur.

Resultaat: forum versobert naar goedkopere server en ons een worst voorgehouden.
.
.
De servers waren 2 jaar geleden pas vervangen toen alle gele helmen plots tevoorschijn sprongen. Ik geloof toch dat een server een iets langere levensduur heeft dan 2 jaar.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Elke paar dagen kijk ik even naar de opgeloste zaken. Helaas. Ga maar weer wat anders doen. Schijtzooi.
Blijkbaar forummen er nog wel mensen op dagelijkse basis. Bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Goh, we zijn weer een maand verder sinds de DM wederom verdwenen is. De mods zie je sporadisch in het mod/ban topic en that's it.

Sanoma abandoned ship! :flag:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
thee schreef:
01-07-2017 18:33
Elke paar dagen kijk ik even naar de opgeloste zaken. Helaas. Ga maar weer wat anders doen. Schijtzooi.
Blijkbaar forummen er nog wel mensen op dagelijkse basis. Bijzonder.
niet heel bijzonder, ik kan vrij goed op het forum lezen, posten ed. Dat een gequote bericht wel eens eerder staat dan het origineel is wat lastig, maar verder gaat het goed.
Ik zit op laptop in google chrome
hebben we nu ineens een ander lettertype?
thee schreef:
01-07-2017 18:33
Elke paar dagen kijk ik even naar de opgeloste zaken. Helaas. Ga maar weer wat anders doen. Schijtzooi.
Blijkbaar forummen er nog wel mensen op dagelijkse basis. Bijzonder.
Ik ervaar echt niet veel problemen hoor. Ik vind het alleen irritant dat mijn laatste het niet doet.
Ik vraag me nog steeds af hoe het kan dat maanden na de release van het forum de belangrijkste functies van het forum nog steeds niet werken. Bijna niets doet het. Echt, bijna niets.

En het is niet dat het gecompliceerde zaken betreft; alle bugs kunnen opgelost worden door één persoon die snapt hoe je queries op een database moet implementeren.

Bijvoorbeeld: Het sorteren op datum van de output van queries op een database is echt geen rocketscience.

Aangezien geld de wereld doet draaien; het kan bijna niet anders dan dat de advertentie-inkomsten van het forum gestaag dalen doordat het volkomen disfunctioneren van de site het bezoekersaantal heeft doen dalen.

Wat gaat hier mis?

Echt. Wat?

In een wereld waarin letterlijk duizenden Nederlandse (om nog maar niet te spreken over buitenlandse) experts deze problemen zouden kunnen oplossen is het onbegrijpelijk dat een product in deze staat gehandhaafd wordt.

Interne Sanoma-problemen? Incompetente managers?
Alle reacties Link kopieren
Sanoma heeft er gewoonweg een minimaal tot geen financieel belang/voordeel bij om te snel op te lossen.

Het forum is er niet voor de leden, maar als onderdeel van een totaalplaatje/organisatie om geld te verdienen. Dit onderdeel is voorlopig oninteressant om teveel tijd/geld/energie in te steken
er gebeurt niks inderdaad.
ook geen communicatie
boodschap is: hier hebben jullie een rukforum, succes ermee
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
01-07-2017 16:47
Dat was ook zo met dat topic over actueel. Daarbij hebben de mods letterlijk toegegeven dat er niets mee gedaan gaat worden. Ik vermoed ook dat dit topic zo bedoeld is.
Waar hebben de mods toegegeven dat ze er niets mee gaan doen?

Ik heb alleen gelezen dat ze het nog niet besproken hebben.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
friez, ik word sws gek van het continue verspringen van de pagina's als ik OF scroll OF F5 doe. Rare dingen in pb's en het niet kunnen loepen vind ik zelf stom. Vooral bij een lang topic en je even de berichten van de TO achter elkaar wilt lezen.
Verder blijf ik het niet snappen dat de pijlerindeling zo blijft omdat het blijkbaar zelfs al teveel moeite is die alfabetisch te zetten.
Verder het naar laatste kunnen gaan. Vreemd assortiment smileys. Hier laptop en ook GC.
Ik kijk nu per paar dagen even op enkele topics maar echt forummen noem ik het niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Echt forummen is het ook niet. En de mods kunnen wel steeds reageren. Die zijn ook maar ingehuurd om wat dagelijkse standaard dingen te doen.

Wat moeten ze dan steeds hier zeggen?
Het was kut, het is kut, en voorlopig blijft het ook kut.
thee schreef:
01-07-2017 19:51
friez, ik word sws gek van het continue verspringen van de pagina's als ik OF scroll OF F5 doe. Rare dingen in pb's en het niet kunnen loepen vind ik zelf stom. Vooral bij een lang topic en je even de berichten van de TO achter elkaar wilt lezen.
Verder blijf ik het niet snappen dat de pijlerindeling zo blijft omdat het blijkbaar zelfs al teveel moeite is die alfabetisch te zetten.
Verder het naar laatste kunnen gaan. Vreemd assortiment smileys. Hier laptop en ook GC.
Ik kijk nu per paar dagen even op enkele topics maar echt forummen noem ik het niet meer.
ik herken een deel van jou problemen niet. zoals het verspringen van pagina's, rare dingen in pb's. Het niet kunnen loepen werkt bij mij ook niet, maar dat gebruikte ik ook niet veel. Naar laatste gaan mis ik dan wel weer erg. En als je iets post, dat je dan niet naar einde van pagina terugkeert.
Ik heb 3 problemen met het forum.

1) De zoekfunctie werkt bij mij vaak niet. Als ik een resultaat aanklik, dan word ik teruggestuurd naar het forumoverzicht.
2) Ik zie in veel topics dat er iemand gequote wordt en het oorspronkelijke bericht staat dan onder het gequote bericht.
3) Als je een topic aanklikt waar je al op gereageerd hebt, dan word je naar je eerste reactie gestuurd ipv naar de laatste pagina.
anoniem_63cda9ae74248 wijzigde dit bericht op 01-07-2017 23:51
6.36% gewijzigd
En de OP kan nog steeds gequote worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik beschouw het als twee lelijke bugs dat
a) momenteel alleen in dit topic (van de topics waar ik kom) gekozen kan worden tussen Reactie plaatsen en Voorbeeld
b) je na Reactie plaatsen bovenaan staat en daar niet kan zien wat ervan terecht gekomen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven