Het stamcafé III

01-02-2016 07:19 3014 berichten

Welkom in het stamcafé, een old English inn deze keer.

Waar voor- tijdens- en nagepraat kan worden over van alles en nog wat door oudgedienden, middellang aanwezigen en eerstejaars. Maakt niet uit, zolang je maar sfeerverhogend bent.

Hier wordt ouderwets gekeuveld, gedeeld, gelachen en meegeleefd.

Zuigen: alleen stof.

Fitties uitvechten: graag elders.

Kom er in en geniet van good old forumpret!
quote:Lady_Voldemort schreef op 02 februari 2016 @ 19:40:

[...]

Mijnes zou wel met je willen ruilen hoor. Hij moet elke dag twee keer drie kwartier in de taxi en naast het feit dat ie last heeft van wagenziekte zit ie ook nog eens opgescheept met zeven taxigenoten die allemaal zo ook hun bagage hebben maar net weer andere bagage dan hij zakmazegge. Gelukkig heeft ie een tablet, met oortjes, dus dan kan ie in ieder geval misselijk zitten te wezen zonder dat gezeik van zijn reisgenoten al die tijd aan te moeten horen .

Haha ja als ik het soms zo hoor dan is het niet altijd een feestje in die taxi's..

Mijn zoon denkt dat het dagelijks een soort van schoolreisje is in zo'n taxi
quote:Star schreef op 02 februari 2016 @ 19:40:

O sorry, school zeurt.

Beetje overgevoelig vandaag

School zeurt ja .

Ik kan niet voor jouw school spreken natuurlijk, maar bij die van zoon heb ik wel eens het idee dat ze een beetje beledigd zijn dat hun werkwijze niet leidt tot een Wonderbaarlijke Genezing. Hou me te goede hoor, ik ben dolblij dat ie er zit. Als ie in het regulier was gebleven was er niks maar dan ook niks van terecht gekomen, en nu zit ie op zijn elfde op de havo, min of meer op niveau dus. Maar ze zouden gewoon eens wat minder moeten kijken naar wat er niet goed gaat en wat meer naar wat er wel goed gaat. Dat laatste is namelijk best wel veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 02 februari 2016 @ 19:32:

[...]

Die slechte aansluiting lijkt me vrij logisch als je ASS én ADHD hebt, waarom moeten ze daar nog zo'n ding van maken dan. Laat ze zich focussen op het feit dat ze zich staande weet te houden in het regulier onderwijs, dat is echt onwijs knap. Ik word altijd zo moe van dat gemekker. Mijnes zit met ADHD in het speciaal onderwijs, en elke keer weer moet ik horen dat hij zo druk is en zo ongeconcentreerd. Ja duhuh, wat hadden ze anders verwacht. Ik heb het ze wel eens gevraagd, en toen wisten ze het dus niet. Maar wel lekker zeuren om het zeuren.

Mijnes heeft niet eens een etiketje,(het kind waar ik het nu over heb althans, zijn broer wel)en ik moet ook steeds gemekker aanhoren van zijn juf dat hij zo druk is, niet oplet, zich niet concentreert en veel beter moet kunnen presteren dan hij doet. Vervolgens laat ze hem in de pauze voor straf in de klas zitten waardoor hij zijn overmatige energie niet kwijt kan, wat dus weer resulteert in druk gedrag en onoplettendheid in de klas. Vorige week moest hij nablijven omdat hij tijdens de crea-les zijn been in zijn nek legde

En thuis is er niets aan de hand, als hij speelt bij een ander is er niets aan de hand en op zijn sport is hij het meest geconcentreerde, serieuze en hardwerkende kind van zijn groep, zijn trainer is dolblij met 'm. Maar oh, hij is zo druk en vervelend. Gelukkig is hij over een half jaar klaar met de basisschool en zit hij niet meer een hele schooldag vast aan 1 juf. Doe mij alsjeblieft meer mannen in het onderwijs.
quote:MalleBabbe1 schreef op 02 februari 2016 @ 19:45:

[...]

Haha ja als ik het soms zo hoor dan is het niet altijd een feestje in die taxi's..

Mijn zoon denkt dat het dagelijks een soort van schoolreisje is in zo'n taxi Niet echt nee. Ik heb vorig jaar minstens drie chauffeurs nog net niet huilend zien weglopen van de route van mijn zoon. En dan is zoon ook nog eens een maandje of wat niet op school geweest vanwege dat malle ongeluk, dus wie weet heeft ie nog wel een paar huilende chauffeurs gemist. De chauffeur van dit jaar houdt het trouwens al vijf maanden uit, dat mag een wonder heten. Maar die is ook bijzonder rechtlijnig, en zeer flegmatiek. Echt een goeie peer dus .
quote:Lady_Voldemort schreef op 02 februari 2016 @ 19:45:

[...]

School zeurt ja .

Ik kan niet voor jouw school spreken natuurlijk, maar bij die van zoon heb ik wel eens het idee dat ze een beetje beledigd zijn dat hun werkwijze niet leidt tot een Wonderbaarlijke Genezing. Hou me te goede hoor, ik ben dolblij dat ie er zit. Als ie in het regulier was gebleven was er niks maar dan ook niks van terecht gekomen, en nu zit ie op zijn elfde op de havo, min of meer op niveau dus. Maar ze zouden gewoon eens wat minder moeten kijken naar wat er niet goed gaat en wat meer naar wat er wel goed gaat. Dat laatste is namelijk best wel veel.

Maar school heeft niks gezegd over aansluiting trouwens, dat zijn dingen die ik zie en waar ik het moeilijk mee heb. En waarvan ik verwacht dat ze ter sprake gaan komen. School vindt juist dat ze het heel erg goed doet.

Op je elfde op de Havo, da's inderdaad behoorlijk 'wel goed gaan' lijkt me.
Oe doe mij eens een stuk Tony ondertussen?
quote:SaveTheDay schreef op 02 februari 2016 @ 19:41:

Ik heb deze;

[afbeelding]Oh lekker, deel je ook uit?
I like being a mess. It's who I am.
Ik kom net van de overkant, daar hadden ze vanavond adhd cafe.
quote:LaFleurNoire schreef op 02 februari 2016 @ 19:49:

[...]

Mijnes heeft niet eens een etiketje,(het kind waar ik het nu over heb althans, zijn broer wel)en ik moet ook steeds gemekker aanhoren van zijn juf dat hij zo druk is, niet oplet, zich niet concentreert en veel beter moet kunnen presteren dan hij doet. Vervolgens laat ze hem in de pauze voor straf in de klas zitten waardoor hij zijn overmatige energie niet kwijt kan, wat dus weer resulteert in druk gedrag en onoplettendheid in de klas. Vorige week moest hij nablijven omdat hij tijdens de crea-les zijn been in zijn nek legde

En thuis is er niets aan de hand, als hij speelt bij een ander is er niets aan de hand en op zijn sport is hij het meest geconcentreerde, serieuze en hardwerkende kind van zijn groep, zijn trainer is dolblij met 'm. Maar oh, hij is zo druk en vervelend. Gelukkig is hij over een half jaar klaar met de basisschool en zit hij niet meer een hele schooldag vast aan 1 juf. Doe mij alsjeblieft meer mannen in het onderwijs.Hier kan ik me altijd zo aan ergeren. Ook langzame kinderen moeten vaak hun werk afmaken in de pauze. Ben ik ook wel eens voor naar school gegaan om dat uit te leggen. Juf liet dochter ook tussen de middag haar werk afmaken, dus hadden wij als gezin te weinig tijd om te eten, want ik stond met broertjes te wachten. Of ze kwam te laat bij de overblijf, maar moest wel op tijd weer buitenspelen, dus helft van de trommel niet leeg.
quote:Nicotientje schreef op 02 februari 2016 @ 20:02:

Ik kom net van de overkant, daar hadden ze vanavond adhd cafe. Wáár kom jij vandaan?
quote:MalleBabbe1 schreef op 02 februari 2016 @ 20:04:

[...]

Wáár kom jij vandaan?

Een virtueel ADHD cafe.

Die zit aan de overkant dat vandeze virtuele kroeg, naast die tent waar ze de AA meetings doen.
Of ken je t begrip adhdcafe niet ?

Want in dat geval valt mijn kwinkslag natuurlijk compleet in het water.....
quote:MalleBabbe1 schreef op 02 februari 2016 @ 20:04:

[...]

Wáár kom jij vandaan? Van de overkant... stond er toch...
quote:SaveTheDay schreef op 02 februari 2016 @ 17:34:

Een knuffel voor iedereen.

Ik heb veel aan het forum en zo ik lees jullie ook maar soms zou je willen dat je veel meer kon doen dan alleen luisteren en schrijven.

[img]http://www.vetlocator.com/dailypaws/wp- ... up-hug.jpg[/img]

voor Leo en op het plaatje lig jij in het midden en de rest spint heel rustgevend!

STD, ik heb ook veel aan het forum en heb vaak hetzelfde gevoel, dat willen om meer te kunnen doen voor een lieve forummer wiens velletje niet lekker zit.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Oudblond schreef op 02 februari 2016 @ 20:13:

[...]

voor Leo en op het plaatje lig jij in het midden en de rest spint heel rustgevend!

STD, ik heb ook veel aan het forum en heb vaak hetzelfde gevoel, dat willen om meer te kunnen doen voor een lieve forummer wiens velletje niet lekker zit.Zit er al een beetje vooruitgang in met schoonvader Oudblond?
Ik ga mijn bed in met een boek. Ben doodop en wegens teveel logees geen privacy.

Ik lees morgen wel bij in het cafe.
Want dan zit ik rustig op mijn werk.
quote:Solomio schreef op 02 februari 2016 @ 18:25:

[...]

Ja, dat is verdrietig. Leidt ze er zelf erg onder? Sorry voor de terughaalpost, ben nog aan het bijlezen maar heb drie keer mijn bril gepoetst maar 'het' bleek er toch echt te staan
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:yasmijn schreef op 02 februari 2016 @ 20:42:

Want dan zit ik rustig op mijn werk.

Nog 2 weken tot je vakantie?

Ik morgen nog werken en dan vakantie. Wel zin in, ook al ga ik niet naar tropische stranden.

Slaap lekker.
quote:yasmijn schreef op 02 februari 2016 @ 20:42:

Ik ga mijn bed in met een boek. Ben doodop en wegens teveel logees geen privacy.

Ik lees morgen wel bij in het cafe.

Je laat de logees het lekker zelf uit zoeken?

Gelijk heb je.
quote:Oudblond schreef op 02 februari 2016 @ 20:42:

[...]

Sorry voor de terughaalpost, ben nog aan het bijlezen maar heb drie keer mijn bril gepoetst maar 'het' bleek er toch echt te staan

Zo zielig voor Solo dit

quote:AllyMcBeal schreef op 02 februari 2016 @ 20:49:

[...]

Zo zielig voor Solo dit

[afbeelding]Ja, echt sneu
Lijkt me heerlijk, vakantie. Helaas zit het er voorlopig niet in, ze vermoorden me op mijn werk. Ik denk dat ik ergens in het voorjaar een weekje aan de wandel ga, met een tentje en een rugzakje. En dan neem ik zoon mee, die vindt dat vast wel cool.
Volgens de Veronica tv is het morgen Maandag

Ik blijf even in meeleesmodus.
Ik ben carnaval aan het vieren.

Hartstikke leuk, not.

Ach, doe het voor de glimlach van de deelnemers. Die vinden het helemaal geweldig!

Tot straks, ik ga me weer in het feestgedruis gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven