Het stamcafé III

01-02-2016 07:19 3014 berichten

Welkom in het stamcafé, een old English inn deze keer.

Waar voor- tijdens- en nagepraat kan worden over van alles en nog wat door oudgedienden, middellang aanwezigen en eerstejaars. Maakt niet uit, zolang je maar sfeerverhogend bent.

Hier wordt ouderwets gekeuveld, gedeeld, gelachen en meegeleefd.

Zuigen: alleen stof.

Fitties uitvechten: graag elders.

Kom er in en geniet van good old forumpret!
quote:BridgetteDubois schreef op 02 februari 2016 @ 19:03:

Wat een mooie en fijne kroeg is dit toch

Eens.

Heerlijk.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 02 februari 2016 @ 19:02:

[...]

Ja. Ze zal dat niet automatisch oppikken toch? Maar is bekend of ze dat wel kan leren? Ik weet hier weinig van, maar kan me voorstellen dat dat ligt aan hoe erg de ASS en ADHD zijn.Ja dat kan ze wel, al komt er heel veel herhaling bij kijken. Net als dat je bij een peuter tig keer zegt 'en wat zeg je dan?'.
quote:Solomio schreef op 02 februari 2016 @ 19:03:

Star, ik heb je gepb'd.Ik zag het; PB terug.
quote:MalleBabbe1 schreef op 02 februari 2016 @ 19:04:

Montesori,oké ik weet het niet hoor maar zou ze dan op het speciaal onderwijs niet beter op haar plek zijn?Geef me 1 goede reden.
quote:Star schreef op 02 februari 2016 @ 19:07:

[...]

Ja dat kan ze wel, al komt er heel veel herhaling bij kijken. Net als dat je bij een peuter tig keer zegt 'en wat zeg je dan?'.Dat is fijn, dan kan ze toch leren om aansluiting te vinden.
quote:fietsie schreef op 02 februari 2016 @ 19:02:

Mijn eerste dag was erg overweldigend. Ik moest in de spits over de snelweg, en dat doe ik zelden. En dan ook nog over zo'n 'snelwegrotonde'. Dus dat was alvast goed beginnen op de vroege morgen.

Kennismaken met 30 nieuwe kinderen, maar gelukkig ken ik er al een paar bij naam. Mijn eigen kinderen hadden gelukkig gewoon gedan wat er van ze verwacht werd. Dus konden ze op tijd naar sport. Kortom, eerste werkdag was geslaagd!Fijn! Je zal wel moe zijn nu, dus hup op de bank
quote:Pumps_italiaans schreef op 02 februari 2016 @ 19:03:

Beterschap en sterkte voor alles wat het kan gebruiken.

Ik meng me bewust niet. Anderen kunnen dat beter. Succes.Iedere kroeg zou een Pumps moeten hebben!
Alle reacties Link kopieren
Wat moeilijk Star. Kan me voorstellen dat je er buikpijn van hebt van zo'n gesprek.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:fietsie schreef op 02 februari 2016 @ 19:02:

Mijn eerste dag was erg overweldigend. Ik moest in de spits over de snelweg, en dat doe ik zelden. En dan ook nog over zo'n 'snelwegrotonde'. Dus dat was alvast goed beginnen op de vroege morgen.

Kennismaken met 30 nieuwe kinderen, maar gelukkig ken ik er al een paar bij naam. Mijn eigen kinderen hadden gelukkig gewoon gedan wat er van ze verwacht werd. Dus konden ze op tijd naar sport. Kortom, eerste werkdag was geslaagd!geslaagd, dat is het belangrijkste.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
https://www.youtube.com/watch?v=EeH9-YBD60M
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Star schreef op 02 februari 2016 @ 19:08:

[...]

Geef me 1 goede reden.

Minder grote klassen dus meer aandacht etc,de te grote klassen etc waren allemaal redenen waarom mijn zoon met ADHD zich niet staande kon houden op een reguliere school..

Bij mij in de straat zit een montessorischool en ook dat werd mij afgeraden door de kinderpsych die zijn ADHD heeft vastgesteld..
quote:Nicotientje schreef op 02 februari 2016 @ 19:10:

[...]

Iedere kroeg zou een Pumps moeten hebben!Gelukkig heeft Pumps die van ons gevonden!
quote:BridgetteDubois schreef op 02 februari 2016 @ 19:15:

[...]

Gelukkig heeft Pumps die van ons gevonden!
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 02 februari 2016 @ 19:03:

[...]

Fijn Fietsie, nu lekker met je voeten omhoog, relaxen!Dat doe ik ook nu, zit nu half in een beetje weird telefoon gesprek. Dochter spreekt af met haar vriendin die ver weg woont. Vriendin komt van het weekend, dus ze hadden allebei even de telefoon opengezet zodat wij als ouders even mee konden luisteren. Vriendin kan wel met de trein in ons dorp komen maar dat is nogal om, makkelijker is als wij haar op halen van een station in een ander dorp. Moeder van vriendin voelt zich snel bezwaard daarin, maar wil wel graag dat de meiden het goed afspreken. En moeder wilde zeker weten dat wij dat wilden doen.

Een dikke knuffel voor de dochters van Leo en Star en hun super moeders.

En een knuf voor Woll en alle andere liefjes hier die het kunnen gebruiken.
Karaoke? Hier is ie dan.

Maxima en Willem hebben vandaag feest: https://www.youtube.com/watch?v=REElUors1pQ

Ik ga nuttige dingen doen. <<<<<------ Deze geef ik namens Leo aan Tom.

Of deze, dat weet ik nog niet:
quote:MalleBabbe1 schreef op 02 februari 2016 @ 19:14:

[...]

Minder grote klassen dus meer aandacht etc,de te grote klassen etc waren allemaal redenen waarom mijn zoon met ADHD zich niet staande kon houden op een reguliere school..

Bij mij in de straat zit een montessorischool en ook dat werd mij afgeraden door de kinderpsych die zijn ADHD heeft vastgesteld..O nou dat is hier totaal niet aan de orde :-)
quote:Star schreef op 02 februari 2016 @ 18:21:

[...]

Vanwege dingen die ik ongetwijfeld te horen ga krijgen waar ik moeite mee heb, waar ik verdrietig van word (slechte aansluiting in de groep bijvoorbeeld).Die slechte aansluiting lijkt me vrij logisch als je ASS én ADHD hebt, waarom moeten ze daar nog zo'n ding van maken dan. Laat ze zich focussen op het feit dat ze zich staande weet te houden in het regulier onderwijs, dat is echt onwijs knap. Ik word altijd zo moe van dat gemekker. Mijnes zit met ADHD in het speciaal onderwijs, en elke keer weer moet ik horen dat hij zo druk is en zo ongeconcentreerd. Ja duhuh, wat hadden ze anders verwacht. Ik heb het ze wel eens gevraagd, en toen wisten ze het dus niet. Maar wel lekker zeuren om het zeuren.
Het enige wat mijn zoon niet leuk aan het speciaal onderwijs vindt is dat hij de enige in de klas is die niet met de taxi naar school gaat..

Meneer heeft al eens voorgesteld om te gaan verhuizen
Star
I like being a mess. It's who I am.
quote:Lady_Voldemort schreef op 02 februari 2016 @ 19:32:

[...]

Die slechte aansluiting lijkt me vrij logisch als je ASS én ADHD hebt, waarom moeten ze daar nog zo'n ding van maken dan. Laat ze zich focussen op het feit dat ze zich staande weet te houden in het regulier onderwijs, dat is echt onwijs knap. Ik word altijd zo moe van dat gemekker. Mijnes zit met ADHD in het speciaal onderwijs, en elke keer weer moet ik horen dat hij zo druk is en zo ongeconcentreerd. Ja duhuh, wat hadden ze anders verwacht. Ik heb het ze wel eens gevraagd, en toen wisten ze het dus niet. Maar wel lekker zeuren om het zeuren.Ik mekker toch niet?
O sorry, school zeurt.

Beetje overgevoelig vandaag
quote:MalleBabbe1 schreef op 02 februari 2016 @ 19:36:

Het enige wat mijn zoon niet leuk aan het speciaal onderwijs vindt is dat hij de enige in de klas is die niet met de taxi naar school gaat..

Meneer heeft al eens voorgesteld om te gaan verhuizen Mijnes zou wel met je willen ruilen hoor. Hij moet elke dag twee keer drie kwartier in de taxi en naast het feit dat ie last heeft van wagenziekte zit ie ook nog eens opgescheept met zeven taxigenoten die allemaal zo ook hun bagage hebben maar net weer andere bagage dan hij zakmazegge. Gelukkig heeft ie een tablet, met oortjes, dus dan kan ie in ieder geval misselijk zitten te wezen zonder dat gezeik van zijn reisgenoten al die tijd aan te moeten horen .
Bah, kind is al sinds 5 december enorm aan het kwakkelen. En nu net begint ze te huilen bij het plassen. "Plassen doet pijn en een scheetje laten ook" zei ze zelf.

Klinkt als een blaasontsteking. Morgen dus maar even langs de huisarts denk ik.
Ik heb deze;

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven