Het stamcafé III

01-02-2016 07:19 3014 berichten

Welkom in het stamcafé, een old English inn deze keer.

Waar voor- tijdens- en nagepraat kan worden over van alles en nog wat door oudgedienden, middellang aanwezigen en eerstejaars. Maakt niet uit, zolang je maar sfeerverhogend bent.

Hier wordt ouderwets gekeuveld, gedeeld, gelachen en meegeleefd.

Zuigen: alleen stof.

Fitties uitvechten: graag elders.

Kom er in en geniet van good old forumpret!
Alle reacties Link kopieren
quote:BridgetteDubois schreef op 04 februari 2016 @ 19:51:

[...]

Wat heb jij dan als ik vragen mag?

Ja, ik ga deze keer niet weg zonder dat er verder gekeken wordt. Ze heeft nu al zolang buikpijn, t is ook een keer genoeg Ik heb Crohn. Daar wordt je mee geboren, is meestal latent, maar bij mij vanaf dag 1 actief. Ben dus al mijn hele leven met buik en artsen bezig.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Moiren_ schreef op 04 februari 2016 @ 19:54:

[...]

Ik wil ze best helpen hoor, maar ik versta ze nooit.Daarom heb je handen en voeten gekregen
quote:Oudblond schreef op 04 februari 2016 @ 19:55:

[...]

Ik heb Crohn. Daar wordt je mee geboren, is meestal latent, maar bij mij vanaf dag 1 actief. Ben dus al mijn hele leven met buik en artsen bezig.Oh wat naar. Is het wel redelijk onder controle te houden met voeding wel of juist niet nemen?
quote:Oudblond schreef op 04 februari 2016 @ 19:57:

[...]

Daarom heb je handen en voeten gekregen Als je niet normaal om hulp kan vragen houdt het op hoor.
quote:BridgetteDubois schreef op 04 februari 2016 @ 19:57:

[...]

Oh wat naar. Is het wel redelijk onder controle te houden met voeding wel of juist niet nemen?Die lieve stoere mams van me heeft alle doktoren op een bepaald moment aan haar laars gelapt en is met mij haar eigen weg gegaan. Met succes, maar er valt geen pijl op te trekken wat ik wel of niet verdraag. Wat ik door mijn ma heb geleerd is naar mijn lijf luisteren. Zit ik achter een boterham met kaas en voel ik Beh... Niet eten want dat gaat mis. Trek in friet? Doen! 5 frietjes gegeten en beh gevoel? De rest laten staan. En dat met alles. En dus ook in gezelschap, dat vind ik het moeilijkst.
quote:Oudblond schreef op 04 februari 2016 @ 20:01:

[...]

Die lieve stoere mams van me heeft alle doktoren op een bepaald moment aan haar laars gelapt en is met mij haar eigen weg gegaan. Met succes, maar er valt geen pijl op te trekken wat ik wel of niet verdraag. Wat ik door mijn ma heb geleerd is naar mijn lijf luisteren. Zit ik achter een boterham met kaas en voel ik Beh... Niet eten want dat gaat mis. Trek in friet? Doen! 5 frietjes gegeten en beh gevoel? De rest laten staan. En dat met alles. En dus ook in gezelschap, dat vind ik het moeilijkst.

Lijkt me toch lastiger dan als je heel duidelijk weet dat je bepaalde dingen niet kunt verdragen.

Wel knap als je zo naar je lijf kunt luisteren. Dan moet je heel dicht bij je lichaam staan.

En aan dat gezelschap zou ik dus maling hebben. Je kiest er toch niet zelf voor?
quote:BridgetteDubois schreef op 04 februari 2016 @ 20:06:

[...]

Lijkt me toch lastiger dan als je heel duidelijk weet dat je bepaalde dingen niet kunt verdragen.

Wel knap als je zo naar je lijf kunt luisteren. Dan moet je heel dicht bij je lichaam staan.

En aan dat gezelschap zou ik dus maling hebben. Je kiest er toch niet zelf voor?Vertrouwd gezelschap is ook geen probleem, maar feestje, uit eten met mensen die ik niet goed ken, netwerk toestanden, ontbijtsessies e.d. daar leg je niet meteen zoiets op tafel en dat is soms wel moeilijk. Trouwens dat mijn mams de artsen aan de kant zette was omdat in mijn kindertijd Crohn nog niet bekend was en ik alleen maar volgepropt werd met AB die me alleen maar zieker maakte. De diagnose heb ik pas gekregen toen ik 17 was of zo. Gelukkig is de medische wetenschap sinds zoveeeeel verder en hoeven patiënten niet de schade op te lopen die ik heb.
Goedenavond ladies! Ga zo richting trein en naar huis.
quote:Oudblond schreef op 04 februari 2016 @ 20:12:

[...]

Vertrouwd gezelschap is ook geen probleem, maar feestje, uit eten met mensen die ik niet goed ken, netwerk toestanden, ontbijtsessies e.d. daar leg je niet meteen zoiets op tafel en dat is soms wel moeilijk. Trouwens dat mijn mams de artsen aan de kant zette was omdat in mijn kindertijd Crohn nog niet bekend was en ik alleen maar volgepropt werd met AB die me alleen maar zieker maakte. De diagnose heb ik pas gekregen toen ik 17 was of zo. Gelukkig is de medische wetenschap sinds zoveeeeel verder en hoeven patiënten niet de schade op te lopen die ik heb.

Je hebt gelijk, zoiets hang je ook niet gelijk aan de grote klok.

En het is heel naar om als kind alleen maar naar artsen te moeten en smerige medicatie te moeten slikken.

Heb je daar veel schade aan overgehouden?
quote:Peacy schreef op 04 februari 2016 @ 20:15:

Goedenavond ladies! Ga zo richting trein en naar huis.Kedenggedeng....
quote:Oudblond schreef op 04 februari 2016 @ 20:12:

[...]

Vertrouwd gezelschap is ook geen probleem, maar feestje, uit eten met mensen die ik niet goed ken, netwerk toestanden, ontbijtsessies e.d. daar leg je niet meteen zoiets op tafel en dat is soms wel moeilijk. Trouwens dat mijn mams de artsen aan de kant zette was omdat in mijn kindertijd Crohn nog niet bekend was en ik alleen maar volgepropt werd met AB die me alleen maar zieker maakte. De diagnose heb ik pas gekregen toen ik 17 was of zo. Gelukkig is de medische wetenschap sinds zoveeeeel verder en hoeven patiënten niet de schade op te lopen die ik heb.Kan ik me heel goed voorstellen inderdaad!
quote:Oudblond schreef op 04 februari 2016 @ 20:17:

[...]

Kedenggedeng.... Kilometers spoor schieten onder mij door..
Oeh, na deze post nog 12 posts en ik heb 13000 posts onder deze nick geplaatst. Is vast een feestje waard toch?
quote:Peacy schreef op 04 februari 2016 @ 20:23:

Oeh, na deze post nog 12 posts en ik heb 13000 posts onder deze nick geplaatst. Is vast een feestje waard toch?Ik voel een rondje absint aankomen!!!!
quote:Peacy schreef op 04 februari 2016 @ 20:23:

Oeh, na deze post nog 12 posts en ik heb 13000 posts onder deze nick geplaatst. Is vast een feestje waard toch?Tijd voor een nieuwe nick
Mevrouw Dubois, u heeft pb.
quote:BridgetteDubois schreef op 04 februari 2016 @ 20:27:

[...]

Tijd voor een nieuwe nick Nee, teveel moeite
Nu heb ik Guus Meeuwis in mijn hoofd mafklapsters
Ik zit the Island te kijken. Echt te komisch. Het enige wat ze doen is janken om echt alles.
En wie zet er nu een tattoo van een winkelwagentje op zijn arm?
quote:Star schreef op 04 februari 2016 @ 20:50:

Nu heb ik Guus Meeuwis in mijn hoofd mafklapsters Alsjeblieft! Niet mijn schuld!
quote:WD-40 schreef op 04 februari 2016 @ 20:53:

En wie zet er nu een tattoo van een winkelwagentje op zijn arm?Ik kan niet goed tekenen! Maar wil het wel zetten hoor
quote:Peacy schreef op 04 februari 2016 @ 20:54:

[...]

Ik kan niet goed tekenen! Maar wil het wel zetten hoor Bij The Island heeft er eentje een winkelwagentje tattoo op zijn arm.
quote:Star schreef op 04 februari 2016 @ 20:50:

Nu heb ik Guus Meeuwis in mijn hoofd mafklapsters Ik help nog even: dat stuk over die fles wijn ensoooo was ook nog eens grammaticaal ensooo heel slecht....
wel origineel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven