Het stamcafé VI

26-02-2016 20:32 3019 berichten
De zesde editie alweer van onze onvolprezen stamkroeg! Dit keer is het thema, op speciaal verzoek van onze Olle Grieze, Hoog. We bevinden ons in de allerhoogste Irish Pub ter wereld, gevestigd in Namche Bazaar (Nepal) op zo'n 3460 meter boven NAP.

Het uitzicht is trouwens ook niet te versmaden:

Klein stukkie lopen en je zit zomaar op zo'n 8850 meter boven NAP, dat is pas echt Hoog!

Afgezien van de locatie is er in onze kroeg gelukkig nog niks veranderd. Zuigen mag, maar alleen stof. En mocht je de aanvechting krijgen ruzie te maken, open dan lekker een eigen topic of voeg mekaar gezellig toe op FB.

Genoeg geluld, het eerste rondje is van Leo, Star, Yas en ik-zei-de-gek!
quote:Oudblond schreef op 27 februari 2016 @ 22:16:Gecondoleerd, ik zie het nu pas staan.
Oh Oudblond.. ik heb het even gemist..

Gecondoleerd
quote:Oudblond schreef op 27 februari 2016 @ 22:16:

Moeder belt me dat haar broer overleden is vanavond. Ze klinkt rustig, te rustig alsof ze zelf nu ook opgeeft. Ik zit 150 km bij haar vandaan en ze wil niet dat ik nu ga rijden. Man is het met me eens dat ik moet gaan. Schoonvader huilt intussen. Ik heb me even in de badkamer teruggetrokken maar go zo rijden toch?Oh jeetje, lees ik nu pas, nu anderen er iets over zeggen, toch maar even geloept. Sterkte meid.
quote:fietsie schreef op 28 februari 2016 @ 12:14:

[...]

Oh jeetje, lees ik nu pas, nu anderen er iets over zeggen, toch maar even geloept. Sterkte meid.

Ik lees het ook nu pas terug, goed dat je bent gegaan en gecondoleerd.

Hoe gaat het met je moeder?
Oudblond, heel veel sterkte meid!
Sterkte oud blond
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 28 februari 2016 @ 11:32:

Vertelde ik toch dat ik op Facebook een oproep heb gedaan voor en uurtje knuffelen met puppies voor mijn dochter?

Dat bericht is inmiddels 320 keer gedeeld of zo, en wat een lieve reacties zeg, ongelooflijk.

Ik heb twee knuffelnestjes gevonden dus ik ben dolblij!

En ik krijg ook ook hele rare/vieze/belerende reacties trouwens.

Die komen allemaal binnen in dat postvakje van je Facebook waar normaal gesproken (althans bij mij) Nigeriaanse prinsen die me geld willen geven als ik ze mijn bankgegevens even doorgeef, naar liefde hongerende Amerkaanse soldaten en een incidentele gekgeworden forummer die me uitscheldt binnenkomen.

Nu staat dat vakje vol met lieve mensen die hun hond, poes, paard of cavia aanbieden om een uur mee te rollebollen.

En ook wat mensen die met mij willen rollebollen, eventueel met een hond er bij, mensen die een hond willen verkopen én een paar die contact met dieren voor kinderen met Asperger een slecht idee vinden, misschien dat ik mijn dochter beter een gitaar kan geven.....

Genieten!

Ow, ik heb nog een gitaar over. Was zo'n goed idee voor een kind met autisme.

Niet naar luisteren dus.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Eleonora-1 schreef op 28 februari 2016 @ 11:32:

Vertelde ik toch dat ik op Facebook een oproep heb gedaan voor en uurtje knuffelen met puppies voor mijn dochter?

Dat bericht is inmiddels 320 keer gedeeld of zo, en wat een lieve reacties zeg, ongelooflijk.

Ik heb twee knuffelnestjes gevonden dus ik ben dolblij!

En ik krijg ook ook hele rare/vieze/belerende reacties trouwens.

Die komen allemaal binnen in dat postvakje van je Facebook waar normaal gesproken (althans bij mij) Nigeriaanse prinsen die me geld willen geven als ik ze mijn bankgegevens even doorgeef, naar liefde hongerende Amerkaanse soldaten en een incidentele gekgeworden forummer die me uitscheldt binnenkomen.

Nu staat dat vakje vol met lieve mensen die hun hond, poes, paard of cavia aanbieden om een uur mee te rollebollen.

En ook wat mensen die met mij willen rollebollen, eventueel met een hond er bij, mensen die een hond willen verkopen én een paar die contact met dieren voor kinderen met Asperger een slecht idee vinden, misschien dat ik mijn dochter beter een gitaar kan geven.....

Genieten!
quote:Solomio schreef op 28 februari 2016 @ 13:05:

[...]

Ow, ik heb nog een gitaar over. Was zo'n goed idee voor een kind met autisme.

Niet naar luisteren dus.
quote:barbaracartland schreef op 28 februari 2016 @ 10:49:

Hebben jullie weleens iets heel stoms gedaan? Zoiets als klieren met je man in de badkamer en dat hij dan spuit met het scheerschuim en dat jij dan voor de grap een duwtje geeft en dat je dan een waterpomptang nodig hebt omdat de arme ziel tegen de kraan aan gevallen is en het water vrolijk spuit?

Ik voel me zo dom. Het was echt als geklier bedoeld (en om hem terug te pakken voor het scheerschuim).Ja, de vaatwasser voor de muur weggeschoven om erachter eens goed schoon te kunnen maken. Daarna de afvoerslang niet (goed) terug gehangen in de afvoerpijp. Vaatwasser aangezet en na het opstaan van een dutje op de bank, stond ik in het warme -spinazie-afwaswater.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:simbalabimba schreef op 28 februari 2016 @ 13:26:

[...]

Ja, de vaatwasser voor de muur weggeschoven om erachter eens goed schoon te kunnen maken. Daarna de afvoerslang niet (goed) terug gehangen in de afvoerpijp. Vaatwasser aangezet en na het opstaan van een dutje op de bank, stond ik in het warme -spinazie-afwaswater.Volgens mij ging het vooral om het stomme tijdens het klieren met je man.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
Hoe is t oudblond?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Zo, lijstje gemaakt met klachten van de hond voor de dierenarts
quote:Solomio schreef op 28 februari 2016 @ 13:36:

[...]

Volgens mij ging het vooral om het stomme tijdens het klieren met je man.Dan beschouw mijn bericht als niet geplaatst. Ik heb dat - water- akkefietje helemaal alleen gedaan.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

De meest simpele - in één plaatje - weergegeven https://nl.wikipedia.org/wiki/Kip-en-eiprobleem (zie wikipedia)

Kippen komen er alleen in als er een haantje bij is geweest.

Ik heb zin in Pasen.

Er zijn ook al loten voor de maand april gekocht. Die gaan allemaal in een enveloppe en dat wordt op 5 december 2016 geopend.

Een jaar lang alle loten bewaren en alles tegelijk naar de uitbetaling. Van de opbrengst 3 nieuwe loten kopen. Dat is het dan.

Gisteren erg lekker brood gegeten. (Vandaag havermout met 2 stuks fruit. Kaneel en gedroogde zuidvruchten.)

Met rucola mengsel (waarvan er een soort bij zat wat sterk als noot smaakte) op gerookt vlees en een geitenkaas met honing.

Broodje de meergranen met pitten variant. Heerlijke vruchtenthee erbij van lipton. Een apart verpakte variant (van Ikea mee genomen. )

Ik ga de en dat kan het beste als ik rausch (*) gehe.

(*) Nach Drauschen gehen. (Waar is die spellingscontrole als je die echt nodig hebt?

EDIT: OK, Nederlands dan. Ik ga er uit en de zon een zoen geven. Aanbidden is nog te vroeg, maar ga even hernieuwd kennis maken. Ik heb niets gelezen.

Dus iedereen bij deze de support die ze nodig hebben.
Yes! Mijn eerste salaris is gestort, dat gaan we vieren! Gereserveerd in mijn favoriete pizzarestaurant. Vieren we gelijk, het einde van dochters stage. Ze werkt vandaag voor het laatst, en het was niet zo leuk als gehoopt. Waar haar bijbaan heel erg is van de uitstekende service, is haar stagebedrijf meer van de minimale service of nog minder. Dochter kan slecht met alle klachten om gaan, want meestal vindt ze dat de klant gelijk heeft, maar het bedrijf vindt van niet en dochter moet dat dan uitleggen. Verder staat de correcte omgang met personeel daar ook niet heel hoog op het prioriteitenlijstje. Van de week kreeg dochter een uitbrander omdat ze, nota bene op haar vrije middag, telefonisch uren onbereikbaar was. Leidinggevende wilde weten of dochter wist wat de vaste medewerker met klant X had afgesproken. Vaste medewerker had dit namelijk niet vastgelegd en was ook niet bereikbaar op haar vrije dag. Verder was deze week de uitloopweek, als je uren te kort kwam kon je die in deze week inhalen anders had je recht op enkele aaneengesloten vrije dagen voordat school weer begon. Helaas moest dochter nog de hele week werken omdat ze in het begin steeds uren te kort maakte doordat ze dan om 16.00 uur al naar huis was gestuurd. Kortom de werksfeer was er erg gezellig.
quote:Pumps_italiaans schreef op 28 februari 2016 @ 14:19:

De meest simpele - in één plaatje - weergegeven https://nl.wikipedia.org/wiki/Kip-en-eiprobleem (zie wikipedia)

[afbeelding]

Kippen komen er alleen in als er een haantje bij is geweest.

Ik heb zin in Pasen.

Er zijn ook al loten voor de maand april gekocht. Die gaan allemaal in een enveloppe en dat wordt op 5 december 2016 geopend.

Een jaar lang alle loten bewaren en alles tegelijk naar de uitbetaling. Van de opbrengst 3 nieuwe loten kopen. Dat is het dan.

Gisteren erg lekker brood gegeten. (Vandaag havermout met 2 stuks fruit. Kaneel en gedroogde zuidvruchten.)

Met rucola mengsel (waarvan er een soort bij zat wat sterk als noot smaakte) op gerookt vlees en een geitenkaas met honing.

Broodje de meergranen met pitten variant. Heerlijke vruchtenthee erbij van lipton. Een apart verpakte variant (van Ikea mee genomen. )

Ik ga de en dat kan het beste als ik rausch (*) gehe.

(*) Nach Drauschen gehen. (Waar is die spellingscontrole als je die echt nodig hebt? Hoe schattig ik kuikens ook vind, dit wekt bij mij geen tedere gevoelens op. Heb vandaag wel kuikens zitten knutselen voor school.

Niet zo mooi als deze, maar het idee is leuk, voor groep 5 oid, niet voor kleuters helaas. Nog even verder zoeken voor kleuters.
Dubbel en dwars waard te vieren dat ze daar klaar is Fietsie!
Kuikentjes knutselen de herinnering aan mijn pompoenenkuikentje in de eerste klas ( 6 jaar = nu groep 3) is nog kakelvers.

De pompoenen moesten van juf zo vol, wollig als maar kan, dus als je dacht 'nu krijg ik die naald met wol never nooit meer door het gat' moest je toch doorgaan. En nog een keer en nog maar weer. Met warme bezwete handen, in het speelkwartier; en de gele wol werd smoezeliger en plakkeriger.

quote:simbalabimba schreef op 28 februari 2016 @ 14:32:

Kuikentjes knutselen de herinnering aan mijn pompoenenkuikentje in de eerste klas ( 6 jaar = nu groep 3) is nog kakelvers.

De pompoenen moesten van juf zo vol, wollig als maar kan, dus als je dacht 'nu krijg ik die naald met wol never nooit meer door het gat' moest je toch doorgaan. En nog een keer en nog maar weer. Met warme bezwete handen, in het speelkwartier; en de gele wol werd smoezeliger en plakkeriger.

Dan was vooral jouw juf iets te ambitieus en jij echt geen kluns. Pompoenen maken, met naald en cirkelmalletjes is meer geschikt voor groep 6 en hoger.

dit is mogelijk met groep 3, maar nog niet makkelijk.
Je kan ze ook een ei laten kleien en daarna bakken in de oven.

Leuk, al die eieren daarna laten verven en mee naar huis laten nemen.

Wel iedereen een dopje mee laten nemen van thuis.

Uitdaging voor de tiny ones is dat het ei in de dop moet passen.

Prijsje? Zo'n door de juf professioneel in elkaar gezet kuikentje!! (Van die pompoentje. )
Ik kwam als tiener op een katholieke school, en daar deden ze aan palmpasen, en ook nog in de kerk.

En ik maar denken, wtf gaat dit allemaal over?
Lekkere dag verder nog.
quote:WD-40 schreef op 28 februari 2016 @ 15:05:

Ik kwam als tiener op een katholieke school, en daar deden ze aan palmpasen, en ook nog in de kerk.

En ik maar denken, wtf gaat dit allemaal over?Tja, nu is dat makkelijk. Dan googel je even. Op mijn school doen we ook palmpasen, nieuwsbrief ging er uit en inderdaad kwamen er vragen van ongelovige ouders. Google is je beste vriend in deze.
.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 28-02-2016 16:02
Reden: over naar W8
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven