Het stamcafé XIII

09-05-2016 22:12 3003 berichten
Deel dertien van ons heerlijke café!

We zijn op Hawaii!

Zuigen wordt op prijs gesteld, zolang het stof betreft. We houden ruzie en andere ellende graag buiten de deur, verder kan alles en is iedereen, ook nieuwe mensen, meelezers en incidentele bezoekers, van harte welkom.

Met veel hartelijks van Lady Voldemort, Star, Yasmijn en Leo.

quote:Hunniebunnie schreef op 12 mei 2016 @ 16:06:

[...]

Woud der Verwachting.... ook in één ruk uitgelezen. Grappig, heb juist niets met non-fictie, da's meer mijn mans afdeling.Ik lees ook liever non-fictie. Vooral geschiedenis.
Leo! Hoeistie?
quote:Eleonora-1 schreef op 12 mei 2016 @ 16:07:

G'middag allemaal.Bonjour Leo!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 12 mei 2016 @ 16:06:

[...]

Wij nemen op vakantie ons eigen tweepersoonsdekbed mee omdat we die losse dekbedden zo'n ellende vinden. Met de auto dan neem ik aan
Ha die Leo, hoe is het gegaan?
quote:dolfje schreef op 12 mei 2016 @ 16:09:

[...]

Met de auto dan neem ik aan

Nee, als handbagage, nou goed!

Wij gaan inderdaad altijd met de auto op vakantie. Bevalt uitstekend!
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 12 mei 2016 @ 16:10:

[...]

Nee, als handbagage, nou goed!

Wij gaan inderdaad altijd met de auto op vakantie. Bevalt uitstekend!Ik vind de heenweg met de auto altijd wel enigszins leuk, proviand mee etc maar ik haat de terugweg. Om de een of andere reden hebben wij altijd pech met slecht weer en /of files. Zo irritant.
quote:dolfje schreef op 12 mei 2016 @ 16:11:

[...]

Ik vind de heenweg met de auto altijd wel enigszins leuk, proviand mee etc maar ik haat de terugweg. Om de een of andere reden hebben wij altijd pech met slecht weer en /of files. Zo irritant.Voor ons is het laatste deel van de rit (en het eerste deel van de terugweg) een belangrijk onderdeel van ons vakantiegevoel. Nemen we lekker de toeristische route.....dan begint het genieten echt. En effe blazen op de Autobahn is ook altijd lekker.
quote:dolfje schreef op 12 mei 2016 @ 16:11:

[...]

Ik vind de heenweg met de auto altijd wel enigszins leuk, proviand mee etc maar ik haat de terugweg. Om de een of andere reden hebben wij altijd pech met slecht weer en /of files. Zo irritant.Heerlijk! Ik rij altijd alles, vind ik echt heerlijk Je maakt me niet gelukkig dan met een aanhanger achter de auto achteruit de bergop later rijden. Man lees, kinderen lezen of kijken filmpje... Joepie!
quote:Hayek schreef op 12 mei 2016 @ 16:13:

[...]

Voor ons is het laatste deel van de rit (en het eerste deel van de terugweg) een belangrijk onderdeel van ons vakantiegevoel. Nemen we lekker de toeristische route.....dan begint het genieten echt. En effe blazen op de Autobahn is ook altijd lekker. Inderdaad doorblazen. Maar tussen de middag van de autoroute af, D-weggetje op (de N-weg bestaat niet meer) en picknicken op een karrenspoor. Krijg er alweer zin in!
Met een aanhanger rijden vind ik dan weer minder grappig. Die gaan boven de 150 zo slingeren........
quote:Hayek schreef op 12 mei 2016 @ 16:23:

Met een aanhanger rijden vind ik dan weer minder grappig. Die gaan boven de 150 zo slingeren........ Tip: breeeeeede banden
Ik zou niet weten wat ik met een aanhanger zou moeten. Ik blijf liever thuis dan dat ik ga kamperen.
Vandaag zag ik het trouwens bijna fout gaan bij een Duitser die op de snelweg 300 meter voor me reed. Die caravan ging ernstig slingeren, ik ben maar even van het gas gegaan. Hij reed dan ook dik 100......
quote:Hayek schreef op 12 mei 2016 @ 16:25:

Ik zou niet weten wat ik met een aanhanger zou moeten. Ik blijf liever thuis dan dat ik ga kamperen.Man, heerlijk juist, de hele dag en nacht buiten! Maar de dagen van kramperen zijn voorbij. Dat trekt mijn lijf niet meer.
quote:Hayek schreef op 12 mei 2016 @ 16:26:

Vandaag zag ik het trouwens bijna fout gaan bij een Duitser die op de snelweg 300 meter voor me reed. Die caravan ging ernstig slingeren, ik ben maar even van het gas gegaan. Hij reed dan ook dik 100......Was ein Oetlöl war das denn!!
quote:Hunniebunnie schreef op 12 mei 2016 @ 16:29:

[...]

Man, heerlijk juist, de hele dag en nacht buiten! Maar de dagen van kramperen zijn voorbij. Dat trekt mijn lijf niet meer.

Ik heb er niks mee om dag en nacht buiten te zijn. Ik vind het heerlijk om overdag lekker de hort op te zijn, maar ook erg lekker om vervolgens een lekkere bank te hebben om op neer te ploffen, een fijne keuken om te koken (of lekker uit eten), een lekker bad om in bij te komen en bovenal een fijn bed om heerlijk te kunnen slapen.

En een balkon, voor die enkele keer dat ik toch nog even buiten wil zitten.
Des te meer ruimte op de camping

Nee, serieus, ieder zijn ding, toch?

Dit ding gaat er zo van tussen, bij de weg. De wijn roept.

Eh. ik bedoel, de kindertjes roepen.
Ik verlaat het pand. Weekend!
Ik heb ooit met een vouwwagen met klapband gehad. We gaan wel eens met twee auto's op vakantie. Een beetje overdreven en ietwat afwijkend, maar De Vader en ik rijden allebei gewoon beiden heel graag Het was op een Franse tolweg, nèt terwijl ik iemand inhaalde. Ik reed dus best vlot (120, 130 of zo?) en vond mezelf ook wel stoer dat ik het ding veilig aan de kant kreeg.

(minder stoer was dat De Vader door De Zoon via de walky talky op de hoogte werd gebracht en eenmaal bij ons aangekomen meteen de leiding nam bij het verwisselen van de band)
quote:Hunniebunnie schreef op 12 mei 2016 @ 16:29:

[...]

Was ein Oetlöl war das denn!!

Utlöl dan dus. Oe wordt hetzelfde uitgesproken als ö. Sterker nog: het is hetzelfde.

Overigens had ik twee jaar geleden een Nederlandse Utlöl voor me op de Duitse Autobahn. Net de grens over, gaspedaal ging niet dieper.....pleurt die debiel z'n kötopel met z'n kötcaravan effe naar de linkerbaan. Kon ik even van 160 naar 80 remmen. Ik redde het nét. Scheelde geen tien meter.
Bij mij roept ook een drankje
Ik ga het pand ook verlaten. Geen weekend, maar wel lekker naar huis. Ik denk dat de pot vandaag iets ongezonds schaft..........
quote:Hunniebunnie schreef op 12 mei 2016 @ 16:34:

Des te meer ruimte op de camping

Nee, serieus, ieder zijn ding, toch?

Dit ding gaat er zo van tussen, bij de weg. De wijn roept.

Eh. ik bedoel, de kindertjes roepen. Oh ja, als iedereen hetzelfde leuk zou vinden als ik, zouden er mij teveel Nederlanders rondlopen.
Om vast wat misverstanden uit de wereld te helpen: wij haten campings. Onze vouwwagen en tentjes staan 's zomers op een Zuid-Frans weiland. Ons weiland. Wildkamperen dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven