Het stamcafé XV

03-06-2016 18:52 3089 berichten
En alweer een nieuw café, het gaat maar door en het gaat maar door. Dit keer heb ik heel ongeïnspireerd gekozen voor een oer-Hollandse locatie: Egmond aan Zee.

Zuigen graag, maar wel zand dus. Ik word helemaal gek van dat spul. En heel veel lieve groetjes van Leo, Yas, Star-nog-steeds-in-ruste en ikke.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 05 juni 2016 @ 18:03:

[...]

chipito's, maar dan met pindakaassmaak Aha! Dank.
Life is short. Eat dessert first.
quote:GrimbleGrumble schreef op 05 juni 2016 @ 17:42:

[...]

Leuk, als je schoonouders tenminste fijnere exemplaren zijn dan de mijne.

Brood met smeersels is ook fijn - Duits bier vind ik daarentegen niets. Doe mij maar Belgisch.

Wij wisselen Belgische bieren en Duitse af, in de zomer vaak Duitse Weizen bieren en in de winter lekkere Belgische.

En mijn schoonouders zijn de liefste mensen. Ok af en toe erger ik me er best aan maar ik zou ze niet willen missen.
quote:yette schreef op 05 juni 2016 @ 18:03:

Ik ben zo'n drie-vier weken per jaar in Frankrijk, spreek dan veel frans want we kamperen op het land van wijlen mijn 'oma'. Ze had veel land en elke oude wildkampeerder heeft er inmiddels een eigen weilandje. De meesten wonen in de buurt en zijn er veel vaker. Sommigen hebben het huis van de herder en buren geconfisqueerd. Een heerlijke commune. We eten uit de groentetuin

Ook mijn kinderen weigeren ergens anders heen te gaan. Op de heen en terugreis zien we wel eens een echte camping en dat vinden ze afschuwelijk. Ik ben het met ze eens!

Bovendien hou ik van die mensen - en zij van ons. Sinds De -nog lang niet- Vader en ik er als liftende pubers neerstreken.

Maar goed, lezen dus.Klinkt FANTASTISCH Yette!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Fijn Oudblond dat je moeder stabiel is!

En Frans nee niks voor mij, kan wel bier bestellen maar dat kan ik geloof ik wel in elke taal
quote:GrimbleGrumble schreef op 05 juni 2016 @ 18:02:

[...]

Jawel, maar probeer dat maar eens duidelijk te maken aan mijn peuter, die een enorm sterke wil heeft en zelfs een pet op haar hoofd nog niet tolereert.

Ah, dat soort! Wat je zaait, zal je oogten

Ik zette de boel gewoon klaar. Olie, watjes en een theelepeltje. Dan bood ik mijn wijsneuzen aan dat ik ze op verzoek wel wilde helpen. Meestal kwam dat dan na bedtijd.
Berliner Weise vond ik zo onwijs lekker. Jammer dat ik geen ruimte had voor wat flessen -d
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Moirai schreef op 05 juni 2016 @ 18:08:

Berliner Weise vond ik zo onwijs lekker. Jammer dat ik geen ruimte had voor wat flessen -dDaar maken wij ruimte voor! Helaas is het voorraadje wat we vorige week gekocht hadden nu wel op. Over 2 weken maar nieuwe halen.
quote:dolfje schreef op 05 juni 2016 @ 18:13:

[...]

Daar maken wij ruimte voor! Helaas is het voorraadje wat we vorige week gekocht hadden nu wel op. Over 2 weken maar nieuwe halen.

Welke vind jij het lekkerst? De rode of de groene?

Ik de groene.
quote:Moirai schreef op 05 juni 2016 @ 18:08:

Berliner Weise vond ik zo onwijs lekker. Jammer dat ik geen ruimte had voor wat flessen -dMoi mijn zus en man gaan naar Berlijn en ik heb haar al een aantal tips kunnen geven. Maar jij plaatste eerder in de kroeg een aantal andere tips. Weet je nog in welk deel dat was?
quote:Oudblond schreef op 05 juni 2016 @ 18:06:

[...]

Klinkt FANTASTISCH Yette!Is het ook Ik overweeg om een kleiner weiland dan ons huidige te confisqueren en er een krakkemikkige franse caravan neer te zetten. Dan kunnen we er ook eens in het voor- en najaar heen.
quote:Oudblond schreef op 05 juni 2016 @ 17:47:

[...]

Maman is stabiel. Morgen heeft ze haar onderzoek. Mijn lijf heeft even op de rem getrapt dat wil vandaag niet. Dus ik voer niets uit vandaag. Beetje forummen vanuit mijn lekkere bank op het zonnige balkon. Man speelt dj. Prima eigenlijk!

Muggenbult!Spannend Oudblond, ik zal voor je moeder duimen morgen. Nu lekker met de beentjes omhoog dan Oudblond, dat heb je wel verdient.
quote:Moirai schreef op 05 juni 2016 @ 17:25:

[...]

Nou ja, ik ben dan ook een bitch natuurlijk. Ik begrijp je wel.Dat vind ik dan weer fijn.
quote:Oudblond schreef op 05 juni 2016 @ 18:15:

[...]

Moi mijn zus en man gaan naar Berlijn en ik heb haar al een aantal tips kunnen geven. Maar jij plaatste eerder in de kroeg een aantal andere tips. Weet je nog in welk deel dat was?

Nee, geen idee.

Stasigevangenis

Bernauer Strasse

Sachsenhausen

Joods Museum

Herdinksmonument
quote:Moirai schreef op 05 juni 2016 @ 18:14:

[...]

Welke vind jij het lekkerst? De rode of de groene?

Ik de groene.De groene volgens mij. Nu hebben ( hadden dus) van verschillende merken Hefe Weizen, ook erg lekker.
quote:yette schreef op 05 juni 2016 @ 18:16:

[...]

Is het ook Ik overweeg om een kleiner weiland dan ons huidige te confisqueren en er een krakkemikkige franse caravan neer te zetten. Dan kunnen we er ook eens in het voor- en najaar heen.*pakt haar koffers en roept tegen man dat hij op moeten schieten met die cursus Frans die hij al meer dan 20 jaar geleden beloofde te volgen*
quote:Moirai schreef op 05 juni 2016 @ 18:18:

[...]

Nee, geen idee.

Stasigevangenis

Bernauer Strasse

Sachsenhausen

Joods Museum

Herdinksmonumentthx!
quote:Oudblond schreef op 05 juni 2016 @ 18:20:

[...]

thx!

Erg fijn blog:

http://berlijn-blog.nl/mijn-berlijn/
quote:Moirai schreef op 05 juni 2016 @ 18:18:

[...]

Nee, geen idee.

Stasigevangenis

Bernauer Strasse

Sachsenhausen

Joods Museum

Herdinksmonument

Hohenschonhausen is ook heel indrukwekkend!

Fietsen met een gids.

De grote kerkhoven ( staan in 100% boekje dacht ik)

Clarchens Ballhaus

Hackescher hofe

Mauernpark op zondag

Etc etc etc
Goed nieuws Oudblond!
quote:Moirai schreef op 05 juni 2016 @ 18:21:

[...]

Erg fijn blog:

http://berlijn-blog.nl/mijn-berlijn/

Goede tip, wilde ik ook al geven

Oh nog een aanvulling Prater biergarten en de biergarten Schleusenkrug in het park achter het station.
O ja de kerkhoven heb ik ook gehad, maar ik heb een dingetje met begraafplaatsen
Ik ook!
Friederichshein is hip, ik vond het vooral een wijk vol junken en zwervers en was erg blij dat ik naast twee meter man liep.

Een wijk vond ik helemaal geweldig, maar ik weet niet meer hoe die heet.
quote:Oudblond schreef op 05 juni 2016 @ 18:19:

[...]

*pakt haar koffers en roept tegen man dat hij op moeten schieten met die cursus Frans die hij al meer dan 20 jaar geleden beloofde te volgen*Gewoon je mond houden en laten hakkelen, dan leert ie het vanzelf
quote:Moirai schreef op 05 juni 2016 @ 18:27:

Friederichshein is hip, ik vond het vooral een wijk vol junken en zwervers en was erg blij dat ik naast twee meter man liep.

Een wijk vond ik helemaal geweldig, maar ik weet niet meer hoe die heet.Prenzlauerberg? Of Mitte? Of Kreuzberg? Al heb je in Kreuzberg ook een stuk wat niet heel fijn is vonden wij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven