Het Stamcafé XXIV
donderdag 3 november 2016 om 18:24
Oke. Dan sta je in de sportschool, helemaal áf, met 80kg op je nek voor je laatste series squats. Iedereen om je heen (allemaal mannen) is net als jij lekker aan het trainen. Er wordt af en toe wat gekletst maar vooal gewerkt.
En dan komt een huppelkutje het krachthonk binnen gehuppeld, stiert op je af en begint tegen je te tetteren. 'Hehe, eindelijk een vrouw hier vandaag, even gezellig kletsen hoor!'
Dus ik, inmiddels door mn knieën met nog steeds die 80kg op mijn nek, pers eruit 'uuuh ik ben bezig'. 'Ja nouja, ff stoppen tussendoor moet kunnen hoor!'.
Omdat ik er toch gewicht bij moest doen zeg ik vriendelijk 'Joh, als ik bezig ben vind ik het niet prettig als je me stoort. Voor en na mijn workout ben ik van het kletsen, tijdens niet'.
Ojanou, dat begreep ze wel. Om vervolgens door te rebbelen over hoe leuk het hier is en blablabla. Gelukkig zijn sommige kerels minder wat minder subtiel dan ik, vooral mijn maatje die uit Polen komt. Een bonk spier, kale kop, tattoo's, schat van een vent. 'Zij wil niet praten, zij traint' en tegen mij 'doorgaan jij!'
En dan komt een huppelkutje het krachthonk binnen gehuppeld, stiert op je af en begint tegen je te tetteren. 'Hehe, eindelijk een vrouw hier vandaag, even gezellig kletsen hoor!'
Dus ik, inmiddels door mn knieën met nog steeds die 80kg op mijn nek, pers eruit 'uuuh ik ben bezig'. 'Ja nouja, ff stoppen tussendoor moet kunnen hoor!'.
Omdat ik er toch gewicht bij moest doen zeg ik vriendelijk 'Joh, als ik bezig ben vind ik het niet prettig als je me stoort. Voor en na mijn workout ben ik van het kletsen, tijdens niet'.
Ojanou, dat begreep ze wel. Om vervolgens door te rebbelen over hoe leuk het hier is en blablabla. Gelukkig zijn sommige kerels minder wat minder subtiel dan ik, vooral mijn maatje die uit Polen komt. Een bonk spier, kale kop, tattoo's, schat van een vent. 'Zij wil niet praten, zij traint' en tegen mij 'doorgaan jij!'
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
donderdag 3 november 2016 om 19:49
donderdag 3 november 2016 om 19:50
quote:barbaracartland schreef op 03 november 2016 @ 19:46:
[...]
Ik ben nog steeds niet over deel 1 heen, vrees ik. Wat een goede, nare, nare, nare film.
Helemaal eens. Naar, zwart, rauw, hopeloos.
Ik ben erg benieuwd of 2 het kan evenaren.
De aanhang net gezegd dat we 1 gaan kijken, kan-ie mooi mee naar 2
[...]
Ik ben nog steeds niet over deel 1 heen, vrees ik. Wat een goede, nare, nare, nare film.
Helemaal eens. Naar, zwart, rauw, hopeloos.
Ik ben erg benieuwd of 2 het kan evenaren.
De aanhang net gezegd dat we 1 gaan kijken, kan-ie mooi mee naar 2
donderdag 3 november 2016 om 20:11
quote:barbaracartland schreef op 03 november 2016 @ 20:09:
Die scenes met die baby. Ik reed zaterdagmiddag met mijn man in de auto en ik moest er ineens aan denken. Heel vreemd. Heb ik niet met veel films, wel met deze. Ik zag Trainspotting toen ik nog minderjarig was, ik dacht dat ik gehard was en stoer en weet ik wat.
Ik heb heb hem toen ik nog echt jong was uitgezet, trok het niet.
Inmiddels heb ik wel het eea over het leven geleerd.
Ik vond de wanhoop die die film aan alle kanten uitstraalt verpletterend.
Die scenes met die baby. Ik reed zaterdagmiddag met mijn man in de auto en ik moest er ineens aan denken. Heel vreemd. Heb ik niet met veel films, wel met deze. Ik zag Trainspotting toen ik nog minderjarig was, ik dacht dat ik gehard was en stoer en weet ik wat.
Ik heb heb hem toen ik nog echt jong was uitgezet, trok het niet.
Inmiddels heb ik wel het eea over het leven geleerd.
Ik vond de wanhoop die die film aan alle kanten uitstraalt verpletterend.
donderdag 3 november 2016 om 20:14
Ik denk dat, alhoewel "maar een film", iedereen die mekkert dat je wel kunt stoppen met drugs, als je maar wilt, best deze film zou kunnen bekijken.
Voor mijn studie heb ik eens een collegereeks holocaustverfilmingen gevolgd. Was ook al zo opbeurend. Mijn lieve studiegenoot en ik gingen daarna altijd iets leuk en doms doen, om maar weer wat normaler te worden.
Voor mijn studie heb ik eens een collegereeks holocaustverfilmingen gevolgd. Was ook al zo opbeurend. Mijn lieve studiegenoot en ik gingen daarna altijd iets leuk en doms doen, om maar weer wat normaler te worden.