Het Stamcafé XXV

06-11-2016 11:46 3010 berichten
Een jubileumeditie, hoeraaaaa! Eet en drink lekker, heb veel plezier, en de envelopjes mag je inleveren bij Leo (aan het tafeltje bij de deur).

Feestelijke groeten van Leo, Yas, Star en LV
Alle reacties Link kopieren
klinkt helemaal niet belachelijk Puss. Heel vervelend om je zo angstig te voelen. Hoop dat vriend snel reageert. Of dat poes het bewijs levert dat ze de 'eventuele spin' verorbert heeft.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Poes is in elk geval zo waakzaam dat wat er ook onder de bank zit, ze de prooi niet laat gaan. Poes beschermt Puss
Wat het ook was Puss, het is vast banger voor jou dan andersom. Kleine kans dat je het nog tegen komt.
quote:yette schreef op 20 november 2016 @ 18:03:

Wat het ook was Puss, het is vast banger voor jou dan andersom. Kleine kans dat je het nog tegen komt.

Dat weet mijn hoofd ook echt hoor maar mijn fobie niet. Ik ga huilen en in paniek raken en hyperventileren.

Vriend was er net, bank op de kop en overal onder en achter geschenen met de zaklamp maar niet gevonden. Ik zit nu te denken of ik wel of niet naar beneden durf.
Waarschijnlijk heeft Poes de prooi opgegeten Puss. Poes geeft echt wel aan als er nog 'iets' is. Zolang zij niet jaagt, is er niets.
quote:Oudblond schreef op 20 november 2016 @ 18:17:

Waarschijnlijk heeft Poes de prooi opgegeten Puss. Poes geeft echt wel aan als er nog 'iets' is. Zolang zij niet jaagt, is er niets.Je hebt gelijk. Ik heb dat frummel niet voor niks
Lieve vriend heb je, Puss
Helemaal niet raar Puss. Ik vind spinnen ook eng en die grote renners het allerengst. En ze duiken hier altijd op als meneer L een paar dagen weg is, en dan op de eerste avond Maar ik kan mezelf altijd wel overtuigen dat als ze weg zijn, één van de poezen ze heeft opgegeten. Definitief weg dus. Heeft jouw poes vast ook gedaan! Zet m op Puss!
The owls are not what they seem
quote:yette schreef op 20 november 2016 @ 18:24:

Lieve vriend heb je, Puss Ja!
quote:yette schreef op 20 november 2016 @ 18:03:

Wat het ook was Puss, het is vast banger voor jou dan andersom. Kleine kans dat je het nog tegen komt.dat is enger hoor, want dan kan het ergens godweetwaar zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Puss
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 20 november 2016 @ 18:41:

[...]

dat is enger hoor, want dan kan het ergens godweetwaar zijn

Dat had ik nou ook altijd, en op een dag besloot ik ze zelf te vangen zodat ik wist wat ze waren. (Vuilnisbak en morsdood)

Ik had geen keus, spin hing aan draadje boven de wieg.
http://www.rtvnh.nl/nieuw ... list-ontsnapt-aan-de-dood

Best wel stormpje hier.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Ovenschoteltje met zalm, friet en salade.

We zouden uit gaan eten, maar de epilepsie sloeg weer eens toe. Terwijl ik zoons aanvallen met vier (!) doses noodmedicatie na bijna twee uur onder controle kreeg, vloog De Vader naar de super en dook de keuken in.

Tijd om te chillen.
Puss ben je al weer beneden geweest?

Wat rot zeg dat je er zo bang voor bent.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 20 november 2016 @ 18:09:

[...]

Dat weet mijn hoofd ook echt hoor maar mijn fobie niet. Ik ga huilen en in paniek raken en hyperventileren.

Vriend was er net, bank op de kop en overal onder en achter geschenen met de zaklamp maar niet gevonden. Ik zit nu te denken of ik wel of niet naar beneden durf.Ah, wat naar!
Life is short. Eat dessert first.
Puss, is niet stom of raar. Ik raak ook heel erg in paniek van een grote spin.
Goedemorgen.

Ik snap de angst voor spinnen, maar ik snap niet dat je daar niet iets aan doet.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Mogguh.

Ik begrijp dat ook niet, Solo. Zelf ben ik een tijd doodsbang voor honden geweest. Dat beperkte me behoorlijk. Ik ben toen de confrontatie aangegaan, wat hielp. Leuk zal ik ze nooit meer vinden, maar ik steek niet meer over als er een hond tegemoet komt en zit sindsdien ook weer redelijk op mijn gemak op visite bij mensen met honden.

Maar misschien is een spinnenfobie minder beperkend en dus niet echt de moeite om eraan te werken? Zo vaak kom je ze nou ook weer niet tegen.
Ik heb er wel eens over gedacht om er iets aan te doen, er zijn instituten die dit soort fobieën aanpakken. Maar inderdaad, mij beperkt het niet genoeg om ook echt door te zetten. Zo vaak duiken ze nou ook weer niet op. En in de loop der jaren heeft het aangaan van de confrontatie (als je alleen woont en je hebt geen spinnenvangende kat dan moet je iets) ook wel wat geholpen. Mijn eerste reactie is nog steeds mijn benen optrekken als er één over de vloer rent of met een grote boog er omheen lopen als hij op de muur zit. Ik moet mezelf echt dwingen om (met een enorm adrenalinegehalte en een hartslag van hier tot Tokio) het beest dood te meppen met een zwaar tijdschrift oid.

Als ik niet meer naar beneden zou durven bij alleen het vermoeden van een spin zou ik er wellicht wel wat aan gaan doen. Maar dat ben ik, en ik kan me ook voorstellen dat het idee van exposure-therapie net zo beangstigend is.
The owls are not what they seem
Goeiemorgen allemaal.

Gisteren in een rukhet boek Judas van Astrid Holleeder uitgelezen. Fascinerend en blij dat dit zo ver van mijn wereld afstaat!

Eens kijken wat ik vandaag ga lezen
quote:Solomio schreef op 21 november 2016 @ 07:45:

Goedemorgen.

Ik snap de angst voor spinnen, maar ik snap niet dat je daar niet iets aan doet.Ik zou er iets aan doen als het me echt zou beperken. Gelukkig zie je die echt grote spinnen niet zo veel en een kleintje vind ik niet meer eng. Die tussenmaat vind ik wel weer eng, maar durf die wel op te zuigen als man niet in de buurt is.
Ik ben na jaren hondenfobie zelf de confrontatie aangegaan. Inmiddels had ik kinderen en ik merkte dat ze mijn angst begonnen over te nemen, wat ik natuurlijk niet wilde. Geen dure therapie, ik besloot te gaan collecteren

Doodeng was het. Dat je een tuin inloopt en niet weet of er ineens een hond voor het raam springt en begint te blaffen. En àls er dan een hond in huis was, moest ik toch aanbellen met het risico dat ze dat beest meenamen de gang in ... maar het hielp. Na een tijdje ging het zonder me rot te schrikken!

Vervolgens heb ik de hond van mijn zus te logeren gevraagd. Die kende ik al, dus dat was niet zo eng, maar zodra je zo'n beestje uitlaat, kom je wel een heleboel enthousiaste, vreemde honden tegen ... na een paar dagen kon ik steeds relaxeter een praatje maken met hondeneigenaren en uiteindelijk kon ik er zelfs om lachen als ik in de knoop kwam met de riemen!

Maar wat ik al zei, ik ben ze nooit meer leuk gaan vinden.
Jammer alleen dat spinnen niet zo aaibaar zijn en zo.
Mwah, wat aaibaarheid betreft, zie ik niet zoveel verschil tussen een spin en een hond. Hoeft ook niet. Ik kan nu in elk geval weer op mijn gemak in de buurt van een hond zijn zonder voortdurend in de gaten te houden waar dat beest is. Da's mooi zat.

Een zolder opruimen, lijkt me trouwens een nuttige arachnofobie-therapie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven