Het stamcafe XVIII

14-07-2016 20:17 3005 berichten
Okeej, het moest even snel dus we strijken neer op IJsland, daar wilde ik toch al zo graag al een keer heen. Zuigregels zijn bekend neem ik aan.

Lieve groetjes van Leo, Yas, Star en Elvee
Ik heb dit jaar ook de premie voor het hele jaar betaald. Gaf toch 3% extra korting die ik op de spaarrekening niet krijg. En ER van € 885,-

Dat blijft een gok maar gaat al 3 jaar goed.
quote:Star schreef op 28 juli 2016 @ 17:09:

[...]

Mijn vriend probeerde gisteren een vos te vangen. Godezijdank is hij niet gebeten

Waarom wilde hij dat?

En dipje ja, ik mis mijn pap meer dan ik van te voren gedacht had
Ik heb mijn er altijd zo laag mogelijk. Dit jaar gelukkig maar, want ik ga er dik bovenuit komen.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 28 juli 2016 @ 17:14:

[...]

Waarom wilde hij dat?

O wat naar

Vosje was gewond en liep gevaarlijk in de buurt van de snelweg.
Dat is lief van je vriend Star.
Alle reacties Link kopieren
quote:Woll_Stone schreef op 28 juli 2016 @ 17:01:

Maar voor de huisarts hoef je je eigen risico toch niet te gebruiken Hayek, dat zit in de basisverzekering.

Dat het in de basisverzekering zit, heeft er niks mee te maken. De basisverzekering kent een eigen risico van €375 per jaar.

Maar inderdaad, de huisarts is hiervan uitgezonderd, dat gaat niet van je eigen risico af.

Wat ik dus bedoelde te zeggen, is dat ik nog nooit zorg heb gebruikt die ten koste gaat van het eigen risico, maar de eerste de beste keer dat ik het nodig heb, ben ik voor de volle mep aan de beurt.......
Oh dear, how sad, never mind.
Oh ok.
quote:Hayek schreef op 28 juli 2016 @ 17:23:

[...]

Dat het in de basisverzekering zit, heeft er niks mee te maken. De basisverzekering kent een eigen risico van €375 per jaar.

Maar inderdaad, de huisarts is hiervan uitgezonderd, dat gaat niet van je eigen risico af.

Wat ik dus bedoelde te zeggen, is dat ik nog nooit zorg heb gebruikt die ten koste gaat van het eigen risico, maar de eerste de beste keer dat ik het nodig heb, ben ik voor de volle mep aan de beurt.......

€ 385

En ja, zo werkt het zorgstelsel in NL nou eenmaal. De eerste € 385 betaal je zelf. Dus de eerste de beste keer dat je naar de apotheek of het ziekenhuis gaat krijg je de nota.

Niet leuk maar wel logisch toch?
quote:Star schreef op 28 juli 2016 @ 17:19:

[...]

Vosje was gewond en liep gevaarlijk in de buurt van de snelweg.Arm ding
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 28 juli 2016 @ 17:01:

Die no claim was in 2006 en 2007. Je leeft wel een beetje in het verleden Hayek

Kan zijn, maar ik vond het wel prettiger.

Vroeger was zeker niet alles beter, maar dat wel.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 28 juli 2016 @ 17:28:

[...]

€ 385

En ja, zo werkt het zorgstelsel in NL nou eenmaal. De eerste € 385 betaal je zelf. Dus de eerste de beste keer dat je naar de apotheek of het ziekenhuis gaat krijg je de nota.

Niet leuk maar wel logisch toch?

Oh ja, 385.....

Nee, ik vind het niet logisch.
Ik vind het systeem vervelend, maar het is wel goed dat mensen (waaronder ikzelf) bewuster omgaan met de zorg die ze afnemen. Het is wel een rotsysteem voor mensen die veel zorg nodig hebben en weinig geld hebben.

[...]

Waarom wilde hij dat?

En dipje ja, ik mis mijn pap meer dan ik van te voren gedacht had Ah, Boots toch.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Hayek schreef op 28 juli 2016 @ 17:32:

[...]

Oh ja, 385.....

Nee, ik vind het niet logisch.Ik ook niet. En dit zorgt ervoor dat mensen met weinig geld te laat aan de bel trekken. Dat heb ik al een paar keer gehoord, ook van artsen.
Puss
Voor Boots en wie nog meer wil

Ach Puss toch wat rot dat je hem zo mist. Je kan nog zo denken van te voren dat het beter zou zijn voor hem maar je wordt toch nog een keer extra geconfronteerd met het feit dat hij dementerend was en dat je dat zo graag anders had gezien. Misschien juist omdat hij er nu niet meer is heb je meer ruimte om te herinneren hoe hij vroeger was en mis je hem nog meer. Is gewoon een kut ziekte.
Star, even hier een van mij
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
en ook een dikke voor Puss
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:duende12 schreef op 28 juli 2016 @ 18:55:

[...]

Ik ook niet. En dit zorgt ervoor dat mensen met weinig geld te laat aan de bel trekken. Dat heb ik al een paar keer gehoord, ook van artsen.Dat is precies wat ik bedoel ja.

[...]

Waarom wilde hij dat?

Ah bah, Puss
Wat een held is mijn man toch!

-Oh lieverd, X wil nog even langskomen, is toch geen probleem? Maar hij is net gescheiden, en hij kan amper een Chinese afhaalmaaltijd bestellen, anders gewoon een beetje meer koken? Je kan nog makkelijk naar de winkel gaan na het werk-

Doe je dat, is het eten klaar: Oh lieverd, Y stuurt dat hij even langskomt, hij wil die ene leuke CD lenen.

Y komt langs. Eet dan ook weer mee.

Zitten de drie mannen op de bank, valt man in slaap en moet ik zijn vrienden de deur wijzen...

Hoe gemeen ben ik wanneer ik zijn stinkende sokken op dit ogenblik van zijn voeten trek en in zijn mond prop?
quote:Witches schreef op 28 juli 2016 @ 22:37:

-Oh lieverd, X wil nog even langskomen, is toch geen probleem? Maar hij is net gescheiden, en hij kan amper een Chinese afhaalmaaltijd bestellen, anders gewoon een beetje meer koken? Je kan nog makkelijk naar de winkel gaan na het werk-

Doe je dat, is het eten klaar: Oh lieverd, Y stuurt dat hij even langskomt, hij wil die ene leuke CD lenen.

Zitten de drie mannen op de bank, valt man in slaap en moet ik zijn vrienden de deur wijzen...

Hoe gemeen ben ik wanneer ik zijn stinkende sokken op dit ogenblik van zijn voeten trek en in zijn mond prop?Niet gemeen hoor, gewoon doen. Alhoewel ik zou hem wakker geschopt hebben denk ik om zelf zijn vrienden de duer uit te zetten
quote:Witches schreef op 28 juli 2016 @ 22:37:

Hoe gemeen ben ik wanneer ik zijn stinkende sokken op dit ogenblik van zijn voeten trek en in zijn mond prop?Ik vind het nog coulant dat je ze in z'n mond zou willen stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven