Het tweede weggeeftopic

20-07-2012 23:05 3035 berichten
In het kader van de recessie waarin we met zijn allen zitten; misschien kun je wat spullen gebruiken of heb je spullen weg te geven.

Dat kan allemaal hier in het weggeef topic.

Geld vragen voor de spullen die je weg doet mag niet! Indien dit namelijk wel gebeurd zal het topic worden gesloten. Wat wel is toegestaan is het vragen van de verzendkosten.

het eerste weggeef topic

Korte uitleg over hoe je een foto van je pc op het internet kan plaatsen om hem hier te laten zien.

Maak een account aan op bv. mijnalbum.nl (gratis) upload daar de gewenste foto's daarna:

(1. link tijdelijk uit je bericht halen)

2. inloggen op je account

3. Album aanklikken

4. Foto 1 aanklikken, je krijgt nu groot formaat.

5. url kopieren

6 url hier plakken

7 url selecteren en klikken op symbooltje vierde van rechts (foto/schilderijtje) (als je deze overslaat is het gewoon een url, wel zo forumvriendelijk als je veel items zou hebben)

8. 4,5,6,7 eventueel herhalen

9a. bericht bekijken, beoordelen of foto groot uitvalt of niet

9b bericht plaatsen.

Er is een landkaart waar je globaal kan zien waar mensen wonen:

Wil je ook op de kaart mail dan naar: gabysmissie at hotmail punt com
quote:Demissionair schreef op 25 juli 2012 @ 17:37:

[...]

Geef maar gewoon weer door! Wellicht dat iemand anders er blij van wordt. Blij dat je blij bent met de pumps. Ze stonden je ook verdomde goed!THanks Heeft al dat lijnen toch zin gehad: mijn benen terug
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog in de aanbieding een commode en een ledikant van het merk bopita. Nu moet ik wel zeggen dat bij de rand van de commode wat verf weg is doordat je soms met je riem tegen die rand aan staat.

Ledikant heeft hier een daar ook plekjes. (With Wash)

Op te halen regio Efteling
Ik heb een dvd van mc cleod's daughters in de aanbieding, heb m ooit zelf van een lieve forumster gehad maar nu gezien dus misschien kan ik er iemand blij mee maken?

Seizoen 5, deel 1-16

Verder moet ik nog kijken, het is 50 graden op zolder geloof ik
@newnick, heb niet bijgelezen dus weet niet of je zag dat ik familie zou vragen mbt stoelverkleiner. Familie blijkt er al een te hebben.
Ik wil even melden dat Gaby's iPhonehoesje is aangekomen en ik daarmee helemaal in de 7e hemel ben! Heel fijn, super bedankt!!

Het lag dus toch aan Post NL denk ik want als je 'm in het weekend al post en hij komt woensdag pas aan...

En oja, Mayhem ik heb jou gemaild over 'trots en vooroordeel' :-)
Gaby heeft mail.

En ik ga de grote lijnen hier nog eens neer zetten.

Wat bij mij héél erg verkeerd schoot is dat degene die over het geval Mi-Jo eerlijk geweest zijn op het forum, blijkbaar Mi-Jo "op een oneerlijke manier neergezet hebben".

Ik ben één van die mensen geweest.

Maar ik ben wél één van de weinige mensen geweest die dit verhaal open op het forum gegooid heeft. Niet om iemand belachelijk te maken, maar omdat ik niet achter de schermen wil roddelen en stoken.

Want dat is wél wat er nu gebeurt. Als er een relletje is staat iedereen vooraan in de gelederen om alle vunzige details maar via de mail te horen, maar iemand die open is en de boel op het forum plempt, die is niet eerlijk bezig en zou iemand te kijk zetten op het forum.

Als het al te kijk zetten is wat ik gedaan heb, dan doe ik dat liever eerlijk en open op het forum, dan achter de rug van diegene om via de mail. Dan maar een relnicht.

En dat is meteen de reden waarom ik al minder zin heb in dit topic, de laatste dagen.

Het moet en mag niet zo worden dat er hier een vaste kern rondhangt die een blacklist heeft van mensen die toch vooral geen spullen mogen krijgen. Dat er een kliekje rondhangt dat voor iedereen bepaalt wat toch vooral aan wie weggegeven mag worden en wie er niets mag krijgen.

Ik vind absoluut dat negatieve ervaringen gedeeld mogen worden, en ik vind ik echt wel dat niet álles open op het forum moet. Ik heb ook mensen met wie ik buiten het forum mail en met wie ik vast meer frustraties en ook mooie dingen deel. In het geval met de Maria-hanger gisteren ben ik ook bij twee forummers te rade gegaan wat zij er van vonden.

Maar het moet niet zo zijn dat er blacklists in het leven geroepen worden en die via de mail druk gedeeld worden.

Ook niet dat er in grote groep roddelmails doorgestuurd worden.

En ja, ook ik stond oorspronkelijk in de maillijst. En ja, ook ik heb gemaild. Maar ik vind het nu toch echt niet juist dat het op die manier gaat, en ik heb daar echt geen prettig gevoel bij.

Dat het nu wel die kant op gaat, maakt dat mijn plezier in het weggeeftopic al een stuk minder is. En dat vind ik heel jammer, want het is zo'n mooi topic dit.
668, the neighbour of the Beast
Ik denk dat het goed is dat een ieder in z'n achterhoofd houdt dat een topic als dit ook mensen aantrekt die niet net zulke goede bedoelingen hebben als jij zelf.

Het forum kent een historie met verscheidene inzamelingsacties die achteraf schijnbaar ook niet altijd voor iemand waren met een zuiver geweten (en soms ook wel, gelukkig!).

Met die wetenschap in het achterhoofd hoop ik dat iedereen weer blij kan worden van dit topic, verwacht wat minder dat scheelt teleurstellingen.
hey marels,

Blijf alsjeblieft laten we met zijn alle toch ruim in de meerderheid zijn er zijn meer gevers ontvangers waar het goed bij gegaan is

dan dan bij twee of drie onverlaten die het toch niet leren en achter de schermen dus ook messen slijpen want dat is wat ik er uit haal vandaar ik

je dit privé stuur maar ook online ga zetten wanneer ik daar tijd voor heb!

We kunnen toch een mooi topic niet kapot laten maken door twee of drie lui, het valt nog mee er word over gesproken overal (enthousiasme) ik ook) en dan heb je kans dat je nog meer onverlaten aantrekt wat vooralsnog niet zo is.

Het zijn er zoals ik meegekregen heb nu nog drie daar staan zoveel meer mooie lieve dames tegenover!

Ik hooop dat je je bedenkt want samen met mali(die ik ook gemaild heb) mag je ook eerlijk weten zou ik het zo zonde vinden

lig juist vaak om jullie zo dubbel van het lachen Jij met je vogelT hahaha die bijnaampjes allemaaal.

laat ik alleen nog zeggen dat ik jullie leuk vind en dat het een verademing is om een topic mogen te lezen waar zoveel liefdadigheid speelt maar ook lief gedaan word naar elkaar....

hey lieve mali

Ik kan niet het hele verhaal mee krijgen gaat allemaal zo snel maar alsjeblieft laat

je nou niet wegjagen uit dat mooie topic met zijn alle zijn we meer dan de twee of drie onverlaten die er tussen zitten

dat weegt toch niet op tegen al het moois er gebeurd is en nog gebeurd?

Ik lees je graag mag graag keer om je lachen als je scherp bent

maar als er nu sterke schrijvers wegblijven dan is het jammer en dan is het topic gedoemd terwijl dit juist ook

kan blijven bewijzen dat het nog niet zo slecht is allemaal en er mooie vrouwens zijn die hemd en naad weggeven

wat door de meerderheid heel erg gewaardeerd word!!

lieve groet xayrax

Dit heb ik gemaild en open en bloot neergezet hier zodat er een open sfeer blijft!

En ik zou het echt jammer vinden dat deze twee dames en nog vele meerdere weg gaan blijven omdat ze een negatief gevoel krijgen!

Dit was toch een weggeeftopic/ feelgoodtopic?!
Sorry voor slecht interpunctie gebruik maar was snel aan het meelezen en heb gereageerd vanuit mijn hart!

Maar was ook met koken bezig...
Ohhh, Marels, ik heb net echt een mega-lange mail terug getikt. Valt mijn internet uit en is de mail foetsie... Ik ga nog even reageren via de mail, iets korter dan maar!

Als we vanaf nu hier op het forum ons gewoon richten op het weggeven?

En ieder elkaars mening zoveel mogelijk probeert te respecteren (en anders misschien te negeren), kunnen we dan weer wat leven blazen in het topic?

Volgens mij is het doel van iedereen nog steeds hetzelfde: elkaar blij maken met leuke spulletjes!
Juist NIET alleen richten op het weggeven.

Want dan blijft dat gekonkel achter de schermen bestaan.... En juist dat is een onderhuidse puspuist die op den duur toch wel aan de oppervlakte komt en keihard uit elkaar spat.

Om het plastisch uit te drukken, zeg maar
quote:luna30v schreef op 25 juli 2012 @ 17:30:

Ik zeg * groepHUG*Waar, waar?? Kan ik nog meedoen?
Ik hug niet

Luna! Je dvd van Planet Earth is net aangekomen!!

Ik was al bang dat ie niet maar kwam, dat de postbode hem gepikt had (gaan vliegen met Maria ofzo )

En ik heb ook een heeeeeeeeeeeeele gave armband van Rougelove gekregen. Heb hem al aan gehad, ik kan alleen blijkbaar niet tegen het materiaal

De oorbellen had ik kleiner ingeschat, dus ik ben stom geweest... Die zijn voor mij met mijn korte haar echt te groot, maar zoooooo gaaf.

Ik denk dus dat ik ze hier weer aanbied, als het mag van Rougelove?
Oh cool, Planet Earth!

Marels, een topic als dit zonder profiteurs is een utopie. Echt.
quote:Marels schreef op 25 juli 2012 @ 19:32:

Ik hug niet

Luna! Je dvd van Planet Earth is net aangekomen!!

Ik was al bang dat ie niet maar kwam, dat de postbode hem gepikt had (gaan vliegen met Maria ofzo )

En ik heb ook een heeeeeeeeeeeeele gave armband van Rougelove gekregen. Heb hem al aan gehad, ik kan alleen blijkbaar niet tegen het materiaal

De oorbellen had ik kleiner ingeschat, dus ik ben stom geweest... Die zijn voor mij met mijn korte haar echt te groot, maar zoooooo gaaf.

Ik denk dus dat ik ze hier weer aanbied, als het mag van Rougelove?

Wat nou 'ik hug niet'?? Doe ik het lekker toch, lekker puh.

Je had een armband-allergie lees ik? Misschien een idee om er blanke nagellak op te doen. Zo komt het metaal niet in aanraking met je huid.
Tuurlijk Friz.

Daar streef ik ook niet naar.

Op het moment streef ik vooral naar een topic zonder gekonkel achter de schermen, waar men eerlijk en open is op het forum zonder gelijk te gaan rellen. Ofzo.

Belazerd worden kan. Zonde.

Dat je daar van baalt en het wilt delen met bepaalde mensen, kan ook.

Dat daar op het forum niks over gezegd mag worden want dan rel je, maar achter de schermen wel een hele heksenjacht geopend wordt compleet met echte naam en woonplaats van iemand die naar tig willekeurige forummers gemaild wordt, dat kan niet.

Kun je beter open zijn op het forum.

Dát is mijn punt.
Het weggeven is leuk maar het krijgen is ook zo'n wauw dat heb ik toch maar gekregen van iemand die mij niet kent en ik haar niet!

De enthousiaste reactie's lezen nadat iemand iets gekregen heeft maakt het topic juist zo hartverwarmend we blijven toch allemaal kleine kinderen als je iets krijgt word je daar vrolijk van!

En dat zie je bij vele hier als pakketje binnen is ze/ik kunnen niet wachten want ondanks wat je vraagt is het anders als het binnen komt het blijven kado's....
quote:molly74 schreef op 25 juli 2012 @ 19:36:

[...]

Wat nou 'ik hug niet'?? Doe ik het lekker toch, lekker puh.

Je had een armband-allergie lees ik? Misschien een idee om er blanke nagellak op te doen. Zo komt het metaal niet in aanraking met je huid.

Die heb ik niet in huis, en ik kan er echt slecht tegen. Normaal heb ik alleen groene vlekken, van deze krijg ik nogal uitslag. Hij kan echt beter naar een beter huisje.

Maar zonde, want ik vind hem zooooooooo gaaf
quote:Marels schreef op 25 juli 2012 @ 19:28:

Juist NIET alleen richten op het weggeven.

Want dan blijft dat gekonkel achter de schermen bestaan.... En juist dat is een onderhuidse puspuist die op den duur toch wel aan de oppervlakte komt en keihard uit elkaar spat.

Om het plastisch uit te drukken, zeg maar

Maar je begrijpt heus wel wat ik ermee bedoel, dus op de positieve dingen richten...

En wat betreft achter de schermen, ik vraag me af of dat nog wel gebeurd, volgens mij wilde niemand meer achter de schermen mailen en gebeurt dat dus niet. Of ik moet iets niet weten, haha dat kan ook nog natuurlijk.
Nog even nieuws: ik heb ook 's iets weg te geven!!

(mijn peper- en zoutstel en cocktailshaker wil toch niemand)

Ik heb namelijk eenmalig meegedaan met De Vriendenloterij. Had een tientje gewonnen, waarvan ik dus één keer meegespeeld heb. Maar ik heb daarmee ook vier vrijkaartjes van Ponypark Slagharen gekregen (t.w.v. 78 Euro). Wilde er eerst zelf heengaan, maar het is twee uur rijden!

Weet niet of ze naar mij opgestuurd worden of dat ze gemaild worden (dus ik moet nog even afwachten), maar ik geef ze alvast weg.
quote:Marels schreef op 25 juli 2012 @ 19:38:

[...]

Die heb ik niet in huis, en ik kan er echt slecht tegen. Normaal heb ik alleen groene vlekken, van deze krijg ik nogal uitslag. Hij kan echt beter naar een beter huisje.

Maar zonde, want ik vind hem zooooooooo gaaf 'Alleen groene vlekken'.. ieks! Wel zonde inderdaad.
quote:Marels schreef op 25 juli 2012 @ 19:37:

Tuurlijk Friz.

Daar streef ik ook niet naar.

Op het moment streef ik vooral naar een topic zonder gekonkel achter de schermen, waar men eerlijk en open is op het forum zonder gelijk te gaan rellen. Ofzo.

Belazerd worden kan. Zonde.

Dat je daar van baalt en het wilt delen met bepaalde mensen, kan ook.

Dat daar op het forum niks over gezegd mag worden want dan rel je, maar achter de schermen wel een hele heksenjacht geopend wordt compleet met echte naam en woonplaats van iemand die naar tig willekeurige forummers gemaild wordt, dat kan niet.

Kun je beter open zijn op het forum.

Dát is mijn punt.Oh, dan had ik inderdaad een deel niet meegekregen. Ik ben het wat dat betreft met je eens.
quote:Marels schreef op 25 juli 2012 @ 19:37:

Dat daar op het forum niks over gezegd mag worden want dan rel je, Toch wil ik hier nog even heeeeel duidelijk maken dat ik niet degene ben die heeft gezegd dat er wordt gereld. punt
quote:molly74 schreef op 25 juli 2012 @ 19:40:

Nog even nieuws: ik heb ook 's iets weg te geven!!

(mijn peper- en zoutstel en cocktailshaker wil toch niemand)

Ik heb namelijk eenmalig meegedaan met De Vriendenloterij. Had een tientje gewonnen, waarvan ik dus één keer meegespeeld heb. Maar ik heb daarmee ook vier vrijkaartjes van Ponypark Slagharen gekregen (t.w.v. 78 Euro). Wilde er eerst zelf heengaan, maar het is twee uur rijden!

Weet niet of ze naar mij opgestuurd worden of dat ze gemaild worden (dus ik moet nog even afwachten), maar ik geef ze alvast weg.

OOOOOH, tot wanneer zijn ze geldig??

Misschien kan ik er iemand onsterfelijk gelukkig mee maken!!
Een paar dagen geleden heb ik heel leuk bedacht om mee te gaan doen aan het topic en wat boeken en tijdschriften hier neer gezet.

Ik vind dit echt een super topic (super met !!!!!) en zou graag actief zijn, maar voor mij werkt het helaas niet.

Mijn mail is ermee gestopt (geen idee hoe dat kan) en daarnaast wordt er hier zoveel gepost dat ik het niet kan bijhouden.

Ik vind het heel erg jammer, maar ik ben gewoon te weinig online om mee te kunnen doen.

Heel veel plezier allemaal met het ruilen en weggeven!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven