Hoe doen jullie dit?

05-11-2013 08:46 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van het weekend was er een familielid bij mijn ouders op bezoek met zijn gezin. Er is lange tijd geen contact geweest en nu af en toe. Ik was er ook.

Mijn ouders hadden taart en later wijn etc. Op een gegeven moment roept familielid 'zeg vrouw, wil jij nog een glas wijn?'

Vrouw en de rest van ons vonden dit duidelijk ongemakkelijk en niet echt zijn plek, zeker omdat haar glas nog niet eens leeg was. Mijn moeder is toen de fles weer gaan halen.

Toch vond ik het eigenlijk best onbeleefd. Zelfs ik doe dat niet zo bij mijn ouders. Zouden jullie zoiets wel doen? Of zou je er iets van zeggen?

Zou jij dit doen?

Totaal aantal stemmen: 28

Ja, ik voel me snel thuis (11%)
Ja, als het lekker is (4%)
Nee, ik vind dat onbeleefd (64%)
Nee, anders (11%)
Sowieso anders :) (11%)
In een omgeving waar zo op ieder woord wordt gelet en elke zin uitgebreid wordt geanalyseerd zou ik van de zenuwen me waarschijnlijk ook heel onhandig gaan uiten.
quote:catacarax schreef op 05 november 2013 @ 11:53:

[...]

Wat is je punt nou?

Dat ik het onnodig en onbeleefd vond.

En blijkbaar sommige mensen niet en anderen wel. Prima.
quote:Mieomij schreef op 05 november 2013 @ 12:03:

In een omgeving waar zo op ieder woord wordt gelet en elke zin uitgebreid wordt geanalyseerd zou ik van de zenuwen me waarschijnlijk ook heel onhandig gaan uiten.

Dit dus.

Bij ons mogen goede vrienden gewoon drinken uit de koelkast pakken en andersom. Het komt zelfs voor dat ik hun bedien bij hun thuis en zij bij mij. Net hoe het uitkomt.

Bij kennissen hoop ik toch wel dat ze zich zo vrij voelen om gewoon nog een glas drinken te vragen als ik niet goed oplet. Ben zelf namelijk een langzame drinker.

Via je vrouw vragen of zij een glas drinken wil is niet handig/beleefd, maar zoals ik uit je OP opmaak was de situatie al niet helemaal gemakkelijk.
quote:MarianneDavids schreef op 05 november 2013 @ 10:39:

Ik laat de flessen in de keuken staan (omdat ik geen zin heb om de kamer te moeten dweilen), de keuken is open dus iedereen kan makkelijk in- en uitlopen om iets in te schenken maar als er een notoire zuipschuit in het gezelschap is die misschien nog moet rijden maak ik zelf een rondje.Dweilen? Moet jij dweilen nadat er iets ingeschonken is?
Zeg maar Spijker.
Als die relatie allemaal zo gespannen is, heeft hij er misschien maar gewoon even wat uitgefloept omdat hij het ook allemaal niet wist. Misschien voelde hij zelf ook wel aan dat dit niet zo gepast was en anders heeft zijn vrouw het vast wel gezegd.

Niet teveel over nadenken, we zeggen toch allemaal wel eens wat raars, ongepast, enz. Ik ben er tenminste een kei in als het allemaal wat gespannen is! Over mijn ongepaste opmerkingen naar familieleden toe waar ik spanning naar voel kun je echt een boek over schrijven. Als mijn man even een leuk momentje wil hebben, herhaald hij ze even lekker voor me!
Nou, ik laat ook geen flessen op tafel staan. Dat ziet er toch niet uit. En het meeste moet toch in de koelkast. Dat betekent niet dat mensen maar 1 drankje mogen. Ik denk ook niet dat iemand dat ooit zo geïnterpreteerd heeft. :facepalm

Maar het klinkt indd een beetje vreemd Tomaat. Vraag me af wat die man probeerde te bereiken.
Liever elitair dan een pauper!
Ik zet ook de flessen niet op tafel, maar dat komt vooral omdat ik al ruimtegebrek heb zonder flessen op tafel Mensen die hier vaker komen weten de weg en pakken gewoon zelf. En bij andere visite vraag ik regelmatig of ze nog iets willen.

Ik vind die opmerking eerder een beetje lomp, maar dan vooral naar zijn vrouw toe. Als je zo graag nog iets wil drinken, kun je dat toch zelf op een normale, rustige manier vragen? Voor mij zegt dit helemaal niet dat de ouders van TO ongastvrij zijn hoor. Aan de andere kant, zou ik er ook niet zo'n punt van maken. Laat die opmerking gewoon bij degene die hem gemaakt heeft. Het zegt vooral iets over hem denk ik zo.
quote:Tomatensoep schreef op 05 november 2013 @ 12:05:

[...]

Dat ik het onnodig en onbeleefd vond.

En blijkbaar sommige mensen niet en anderen wel. Prima.Joh, maak je niet druk.
quote:Tomatensoep schreef op 05 november 2013 @ 10:49:

[...]

Oh ja inderdaad. Er kan werkelijk geen enkele andere reden zijn.Ja hallo, jij stelt een nonprobleem aan de kaak en ik geef een optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven