Hoe doen jullie dit?
dinsdag 5 november 2013 om 08:46
Van het weekend was er een familielid bij mijn ouders op bezoek met zijn gezin. Er is lange tijd geen contact geweest en nu af en toe. Ik was er ook.
Mijn ouders hadden taart en later wijn etc. Op een gegeven moment roept familielid 'zeg vrouw, wil jij nog een glas wijn?'
Vrouw en de rest van ons vonden dit duidelijk ongemakkelijk en niet echt zijn plek, zeker omdat haar glas nog niet eens leeg was. Mijn moeder is toen de fles weer gaan halen.
Toch vond ik het eigenlijk best onbeleefd. Zelfs ik doe dat niet zo bij mijn ouders. Zouden jullie zoiets wel doen? Of zou je er iets van zeggen?
Mijn ouders hadden taart en later wijn etc. Op een gegeven moment roept familielid 'zeg vrouw, wil jij nog een glas wijn?'
Vrouw en de rest van ons vonden dit duidelijk ongemakkelijk en niet echt zijn plek, zeker omdat haar glas nog niet eens leeg was. Mijn moeder is toen de fles weer gaan halen.
Toch vond ik het eigenlijk best onbeleefd. Zelfs ik doe dat niet zo bij mijn ouders. Zouden jullie zoiets wel doen? Of zou je er iets van zeggen?
dinsdag 5 november 2013 om 09:10
ik heb voor nee, dat vind ik onbeleefd gestemd, maar wil er wel een kanttekening bij plaatsen. Bij een paar mensen die ik al heel lang ken en heel dicht bij mij staan, voel ik me wel vrij genoeg om zelf op te staan en voor iedereen in te schenken als het zo uit komt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 5 november 2013 om 09:19
dinsdag 5 november 2013 om 09:24
dinsdag 5 november 2013 om 09:28
quote:bootje_op_de_golven schreef op 05 november 2013 @ 09:24:
Bij mensen die je niet goed kent is het een beetje raar om te doen, zeker als je glas nog niet eens leeg is. Maar goed, niet iedereen is sociaal even handig moet je maar denken.
Bij goede vrienden loop ik gewoon zelf naar de koelkast. Doen zij ook bij mij.Ah, ik dacht dat het om familie ging en niet vage kennissen. Daar kom ik sowieso nooit thuis, dat nuanceert mijn reactie weer. Familie en vrienden mogen hier gewoon de koelkast leegplunderen. En sommigen daarvan zie ik maar 1x per jaar.
Bij mensen die je niet goed kent is het een beetje raar om te doen, zeker als je glas nog niet eens leeg is. Maar goed, niet iedereen is sociaal even handig moet je maar denken.
Bij goede vrienden loop ik gewoon zelf naar de koelkast. Doen zij ook bij mij.Ah, ik dacht dat het om familie ging en niet vage kennissen. Daar kom ik sowieso nooit thuis, dat nuanceert mijn reactie weer. Familie en vrienden mogen hier gewoon de koelkast leegplunderen. En sommigen daarvan zie ik maar 1x per jaar.
dinsdag 5 november 2013 om 09:34
quote:Cateautje schreef op 05 november 2013 @ 09:11:
Waar stond die fles dan helemaal?
Dit dus.
Stond die fles niet gewoon op tafel zodat iedereen kon nemen zoveel als ie wil?
Ik vind het altijd zo goedkoop als flessen drank meteen weer naar de keuken verdwijnen.
Net zoiets als 1 koekje mogen nemen uit een koektrommel en dat dat ding daarna weer de kast in gaat.
Waar stond die fles dan helemaal?
Dit dus.
Stond die fles niet gewoon op tafel zodat iedereen kon nemen zoveel als ie wil?
Ik vind het altijd zo goedkoop als flessen drank meteen weer naar de keuken verdwijnen.
Net zoiets als 1 koekje mogen nemen uit een koektrommel en dat dat ding daarna weer de kast in gaat.
dinsdag 5 november 2013 om 09:35
Nee, ik zou dit niet doen. Het is best wel een beetje asociaal. Bij mij thuis hoop ik dat iedereen gewoon lekker zelf pakt, maar ik kan me voorstellen dat dat voor andere mensen niet zo werkt. Mijn ouders en andere oudere familieleden zijn dit ook niet gewend, dan moet ik ook altijd opletten of ze nog wel hebben.
Sowieso staan wijn/fris hier eigenlijk altijd op tafel als er bezoek is.
Sowieso staan wijn/fris hier eigenlijk altijd op tafel als er bezoek is.
dinsdag 5 november 2013 om 09:39
Hadden jullie de fles dan weer opgeborgen in de keuken? Eigenlijk vind ik dat onbeleefd. Je zet zo'n fles toch gewoon op tafel. Misschien zat die man zelf al tijden te wachten tot hem nog een drankje werd aangeboden. Inderdaad, dat voorbeeld van 1 koekje uit de trommel en dat de trommel daarna de kast ingaat, wat Caribou zegt.
dinsdag 5 november 2013 om 09:46
Ik vind het onbeleefd. Als ik je moeder was geweest dan was ik wel gewoon die fles gaan halen maar had de desbetreffende vrouw nog wel even zelf gevraagd of ze nog wel een glas wilde.
Als ik die vrouw was geweest had ik heel pinnig richting man gezegd dat mijn glas nog niet leeg was. Ik hou er niet van op deze manier negatief in het middelpunt gezet te worden.
Vrienden hoeven bij mij ook niet ongevraagd in de koelkast te zitten.
Als ik die vrouw was geweest had ik heel pinnig richting man gezegd dat mijn glas nog niet leeg was. Ik hou er niet van op deze manier negatief in het middelpunt gezet te worden.
Vrienden hoeven bij mij ook niet ongevraagd in de koelkast te zitten.