Hoe laat is het? Deel X
woensdag 25 augustus 2010 om 08:17
Gezelligheid kent geen tijd.
De tijd heelt alle wonden.
Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.
Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.
Slecht nieuws komt altijd te vroeg.
Met passen en meten wordt veel tijd versleten.
Opruimen kost minder tijd dan zoeken.
Komt tijd, komt raad.
Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.
De tijd zal het leren.
In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.
Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.
Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
De tijd heelt alle wonden.
Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.
Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.
Slecht nieuws komt altijd te vroeg.
Met passen en meten wordt veel tijd versleten.
Opruimen kost minder tijd dan zoeken.
Komt tijd, komt raad.
Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.
De tijd zal het leren.
In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.
Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.
Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
donderdag 2 september 2010 om 16:35
Ik ben weer thuis uit winkelcentrum. Ik het het gevoel alsof Sinterklaas eraan komt, het is echt van dat novemberweer. Donker en een beetje deprimerend.
Bij de apotheek hadden ze (alweer) geen recept gekregen. Heb de GGZ gebeld en toen hadden ze het wel binnen een half uur in orde. Maar toen moest ik weeeeeeeeeer naar die apotheek. Het duurt er altijd zo lang en ik vind het geen prettige ruimte.
Heb kaas ingeslagen
16.35
Bij de apotheek hadden ze (alweer) geen recept gekregen. Heb de GGZ gebeld en toen hadden ze het wel binnen een half uur in orde. Maar toen moest ik weeeeeeeeeer naar die apotheek. Het duurt er altijd zo lang en ik vind het geen prettige ruimte.
Heb kaas ingeslagen
16.35
donderdag 2 september 2010 om 16:37
quote:Janna_ schreef op 02 september 2010 @ 15:13:
[...]
Of een apart huisnummer, toch? Bijv. 6a, 6b, 6c...
15.13
Ik ben bang dat dat niet het geval is...
Ik twijfel of ik nu alles moet uitzoeken rondom die subsidie, of eerst kijken of het huis wat is. Ben namelijk het hele weekend bezig/weg en heb dan niet echt tijd voor die uitzoekerij.
En de huursubsidie is wel essentieel, als ik dat niet krijg dan gaat het gewoon niet lukken.
16.37
[...]
Of een apart huisnummer, toch? Bijv. 6a, 6b, 6c...
15.13
Ik ben bang dat dat niet het geval is...
Ik twijfel of ik nu alles moet uitzoeken rondom die subsidie, of eerst kijken of het huis wat is. Ben namelijk het hele weekend bezig/weg en heb dan niet echt tijd voor die uitzoekerij.
En de huursubsidie is wel essentieel, als ik dat niet krijg dan gaat het gewoon niet lukken.
16.37
donderdag 2 september 2010 om 16:41
donderdag 2 september 2010 om 16:43
Nem je hebt gelijk. Thanks
Die makelaar trekt zijn handen er vanaf op het moment dat het contract getekend is. Dus het is hun probleem niet als ik over 2 maanden de huur niet meer kan betalen omdat mijn geld op is en ik toch geen huursubsidie krijg.
Misschien moet ik er even een topic over openen. Er zitten hier vast mensen die er meer verstand van hebben.
(even niet nu... moet nog even bijkomen van t winkelen)
16.43
Die makelaar trekt zijn handen er vanaf op het moment dat het contract getekend is. Dus het is hun probleem niet als ik over 2 maanden de huur niet meer kan betalen omdat mijn geld op is en ik toch geen huursubsidie krijg.
Misschien moet ik er even een topic over openen. Er zitten hier vast mensen die er meer verstand van hebben.
(even niet nu... moet nog even bijkomen van t winkelen)
16.43
donderdag 2 september 2010 om 17:00
Ja, erg he. Ik het Ibi ook ontmoet, op de meet in november.
Weet je, als ik haar niet ontmoet had, zou ik misschien het verhaal niet eens geloven. Soms denk je dat iemand niet nóg meer ellende erbij krijgt, dat nu alles wel geweest is, en dan kan het gewoon nog erger.
(en dat is niet lullig bedoeld maar ik kan er gewoon niet bij met mijn verstand)
Weet je, als ik haar niet ontmoet had, zou ik misschien het verhaal niet eens geloven. Soms denk je dat iemand niet nóg meer ellende erbij krijgt, dat nu alles wel geweest is, en dan kan het gewoon nog erger.
(en dat is niet lullig bedoeld maar ik kan er gewoon niet bij met mijn verstand)
donderdag 2 september 2010 om 17:14
Moon, ik vind IBI's verhaal eigenlijk helemaal niet ongeloofwaardig. Dit hoort allemaal een beetje bij leukemie, alhoewel werkelijk alles hen tegen zit. Lullig, maar het komt voor, ze zijn niet de enigen bij wie het zo loopt en dus komt het geen moment in me op dat het niet waar zou kunnen zijn.
Ik snap wel hoe je het bedoelt trouwens hoor. De werkelijkheid is soms gekker dan je zou kunnen bedenken.
Ik snap wel hoe je het bedoelt trouwens hoor. De werkelijkheid is soms gekker dan je zou kunnen bedenken.
donderdag 2 september 2010 om 17:21
donderdag 2 september 2010 om 17:35
Moon, ik kende IBI eigenlijk pas net toen dit allemaal begon, dus daar weet ik niks vanaf, Sorry, dan heb ik je helemaal verkeerd begrepen
buikje! inderdaad, ik was gisteravond heel laat nog op IBI's topic en was toen echt heel bewust aan het denken wat een geluk ik heb dat ik en mijn omgeving allemaal gezond zijn en dat soort dingen.
buikje! inderdaad, ik was gisteravond heel laat nog op IBI's topic en was toen echt heel bewust aan het denken wat een geluk ik heb dat ik en mijn omgeving allemaal gezond zijn en dat soort dingen.
donderdag 2 september 2010 om 17:46
Nou ja met het oog op de fakers die ook van alles uit de kast halen om zielig te zijn... Maar ik geloof dat we elkaar nu wel begrijpen.
Ja inderdaad, tel je zegeningen.
Moet denken dat ik vorig jaar naar Komt een vrouw (de film) was terwijl ik depressief was. Ik moest zo huilen. Het idee: ik ben er nog en ik moet er wat van maken (wat dus even niet lukte)
17.46
Ja inderdaad, tel je zegeningen.
Moet denken dat ik vorig jaar naar Komt een vrouw (de film) was terwijl ik depressief was. Ik moest zo huilen. Het idee: ik ben er nog en ik moet er wat van maken (wat dus even niet lukte)
17.46
donderdag 2 september 2010 om 17:56
quote:Moonlight82 schreef op 02 september 2010 @ 17:46:
17.46
Ja, je gevoel snap ik. Toen mijn gezwellen goedaardig bleken te zijn, had ik dit ook zo erg. Ik heb het overleefd, en nu moet ik er iets van maken.
17.55
17.46
Ja, je gevoel snap ik. Toen mijn gezwellen goedaardig bleken te zijn, had ik dit ook zo erg. Ik heb het overleefd, en nu moet ik er iets van maken.
17.55