Hoe laat is het? Deel XI
vrijdag 3 september 2010 om 21:13
Tijd die komt en gaat
Tijd is verstreken.
Langzaam voorbij getikt, en weer vergeten.
Tijd die niet terugkomt.
Zijn mond heeft stilgehouden, en geluid verstomd
Stilte toch zo luid, doet pijn aan je oren ook als je ze sluit.
Tijd komt niet meer terug. Het is voorbij geslopen in stilte, O zo vlug.
Tijd die wonden heelt, gedachten tot rust brengt, of verveeld.
Tijd gaat als maar vooruit, terug is niet mogelijk.
Stel je vast hieruit.
Tijd moet je leven. De tijd van vandaag, niet de tijd van gister.
Tijd van gister is slechts een herinnering, die heb je beleefd. Die is al geweest. Die beleef je niet opnieuw, en krijg je ook niet terug.
Die tijd is voorbij, maar nog miljoenen te gaan, minuten en uren. Die nog komen gaan.
Die moet je nog beleven. Beleef die tijd dus goed.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
21.13
Tijd is verstreken.
Langzaam voorbij getikt, en weer vergeten.
Tijd die niet terugkomt.
Zijn mond heeft stilgehouden, en geluid verstomd
Stilte toch zo luid, doet pijn aan je oren ook als je ze sluit.
Tijd komt niet meer terug. Het is voorbij geslopen in stilte, O zo vlug.
Tijd die wonden heelt, gedachten tot rust brengt, of verveeld.
Tijd gaat als maar vooruit, terug is niet mogelijk.
Stel je vast hieruit.
Tijd moet je leven. De tijd van vandaag, niet de tijd van gister.
Tijd van gister is slechts een herinnering, die heb je beleefd. Die is al geweest. Die beleef je niet opnieuw, en krijg je ook niet terug.
Die tijd is voorbij, maar nog miljoenen te gaan, minuten en uren. Die nog komen gaan.
Die moet je nog beleven. Beleef die tijd dus goed.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
21.13
maandag 6 september 2010 om 15:04
quote:Verana schreef op 06 september 2010 @ 14:57:
Heb je mail gezien, Moon!
En voor de duidelijkheid: ik ben niet boos of zo hoor, over die naam Kan gebeuren, ik snap ook dat je moe was / bent, en daardoor niet helemaal helder.
14.57
Nee je kwam ook niet boos over. maar ik typte net alweer je echte naam (alleen zag ik het nu zelf) en ik vind gewoon dat het niet nog eens mag gebeuren.
Dus hoop echt dat jullie er alles aan doen om het zsm te laten verdwijnen als ik weer iemands privacy schaad. Al moet je alle engelen mailen (als ik niet online ben)... echt doen. En bellen.
Maar ik hoop dat ik de rest van de week weer helder ben en niet nog eens zo'n fout maak.
15.04
Heb je mail gezien, Moon!
En voor de duidelijkheid: ik ben niet boos of zo hoor, over die naam Kan gebeuren, ik snap ook dat je moe was / bent, en daardoor niet helemaal helder.
14.57
Nee je kwam ook niet boos over. maar ik typte net alweer je echte naam (alleen zag ik het nu zelf) en ik vind gewoon dat het niet nog eens mag gebeuren.
Dus hoop echt dat jullie er alles aan doen om het zsm te laten verdwijnen als ik weer iemands privacy schaad. Al moet je alle engelen mailen (als ik niet online ben)... echt doen. En bellen.
Maar ik hoop dat ik de rest van de week weer helder ben en niet nog eens zo'n fout maak.
15.04
maandag 6 september 2010 om 15:12
maandag 6 september 2010 om 15:12
quote:berbke schreef op 06 september 2010 @ 14:06:
Ja, idd, hartig dus.
Dan moet je je vlees aanbraden, uit de pan nemen , en dan de ajuin aanstoven.
Vlees er terug bij, water erbij, bouillonblokje,laurier peper,muskaatnoot.Dan een uurtje laten stoven op een klein vuurtje, met deksel op de pan.
Als het vlees dreigt droog te stoven beetje ater bijvoegen.
Dan een snee brood met mosterd dik besmeren en op het vlees leggen.
Nog een half uurtje laten stoven. de snede brood verdijnt helemaal en de saus verdikt vanzelf.
Als ze niet dik genoeg is beetje maizena bij doen.
Als je het wat zoeter wil enkele klontjes suiker onder roeren.
14.06
Gevonden! Dank je!!
15.12
Ja, idd, hartig dus.
Dan moet je je vlees aanbraden, uit de pan nemen , en dan de ajuin aanstoven.
Vlees er terug bij, water erbij, bouillonblokje,laurier peper,muskaatnoot.Dan een uurtje laten stoven op een klein vuurtje, met deksel op de pan.
Als het vlees dreigt droog te stoven beetje ater bijvoegen.
Dan een snee brood met mosterd dik besmeren en op het vlees leggen.
Nog een half uurtje laten stoven. de snede brood verdijnt helemaal en de saus verdikt vanzelf.
Als ze niet dik genoeg is beetje maizena bij doen.
Als je het wat zoeter wil enkele klontjes suiker onder roeren.
14.06
Gevonden! Dank je!!
15.12
maandag 6 september 2010 om 15:32
quote:Verana schreef op 06 september 2010 @ 14:04:
Janna, even op de dop duwen en draaien tegelijk. Dan krijg ik hem meestal wel open. Maar het is een rotsluitng inderdaad.
En oppassen dat je het spul niet over je handen krijgt, want het is echt chemische troep waar je brand- of bijtwonden van kunt krijgen.
Ja, ik weet dat het troep is. Anders had ik er allang een lepel ofzo onder gedaan. En dat drukken en draaien lukt niet. Tss!
15.32
Janna, even op de dop duwen en draaien tegelijk. Dan krijg ik hem meestal wel open. Maar het is een rotsluitng inderdaad.
En oppassen dat je het spul niet over je handen krijgt, want het is echt chemische troep waar je brand- of bijtwonden van kunt krijgen.
Ja, ik weet dat het troep is. Anders had ik er allang een lepel ofzo onder gedaan. En dat drukken en draaien lukt niet. Tss!
15.32