Hoe laat is het? Deel XI
vrijdag 3 september 2010 om 21:13
Tijd die komt en gaat
Tijd is verstreken.
Langzaam voorbij getikt, en weer vergeten.
Tijd die niet terugkomt.
Zijn mond heeft stilgehouden, en geluid verstomd
Stilte toch zo luid, doet pijn aan je oren ook als je ze sluit.
Tijd komt niet meer terug. Het is voorbij geslopen in stilte, O zo vlug.
Tijd die wonden heelt, gedachten tot rust brengt, of verveeld.
Tijd gaat als maar vooruit, terug is niet mogelijk.
Stel je vast hieruit.
Tijd moet je leven. De tijd van vandaag, niet de tijd van gister.
Tijd van gister is slechts een herinnering, die heb je beleefd. Die is al geweest. Die beleef je niet opnieuw, en krijg je ook niet terug.
Die tijd is voorbij, maar nog miljoenen te gaan, minuten en uren. Die nog komen gaan.
Die moet je nog beleven. Beleef die tijd dus goed.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
21.13
Tijd is verstreken.
Langzaam voorbij getikt, en weer vergeten.
Tijd die niet terugkomt.
Zijn mond heeft stilgehouden, en geluid verstomd
Stilte toch zo luid, doet pijn aan je oren ook als je ze sluit.
Tijd komt niet meer terug. Het is voorbij geslopen in stilte, O zo vlug.
Tijd die wonden heelt, gedachten tot rust brengt, of verveeld.
Tijd gaat als maar vooruit, terug is niet mogelijk.
Stel je vast hieruit.
Tijd moet je leven. De tijd van vandaag, niet de tijd van gister.
Tijd van gister is slechts een herinnering, die heb je beleefd. Die is al geweest. Die beleef je niet opnieuw, en krijg je ook niet terug.
Die tijd is voorbij, maar nog miljoenen te gaan, minuten en uren. Die nog komen gaan.
Die moet je nog beleven. Beleef die tijd dus goed.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
21.13
maandag 6 september 2010 om 15:37
Leuke laarzen schuddebuik, maar is suede wel handig? Lukt mij nooit om dat netjes te houden.
Frizz: heb je nog een beetje kunnen slapen?
Pff wat een nonreactie van je moeder zeg.
Als ik nog wat voor je kan doen, of als je even wilt kletsen of schelden ofzo mag je me altijd bellen hoor!
Euhm verana, ik was vannacht wakker omdat ik moest overgeven. Ik dacht dat het aan de wijn lag, want die was wel op geloof ik
15.37
maandag 6 september 2010 om 15:50
Ik heb wel ok geslapen hoor. Maar het laatste uur werd ik steeds wakker en kneep ik snel mijn ogen dicht in de hoop dat alles een droom was geweest. Gewoon verder slapen en dan als ik opnieuw wakker zou worden zou het wel anders zijn. Die blauwe lucht en zon passen dan ook helemaal niet bij mijn dag.
Ik heb net wel heul hard gereden op de snelweg, iedereen ingehaald en schijt aan alle boetes. Dat hielp wel.
En dankje Djips, maar ik red me echt wel. Ik wil juist met niemand praten liever...
Ik heb net wel heul hard gereden op de snelweg, iedereen ingehaald en schijt aan alle boetes. Dat hielp wel.
En dankje Djips, maar ik red me echt wel. Ik wil juist met niemand praten liever...
maandag 6 september 2010 om 15:58
quote:frizzy schreef op 06 september 2010 @ 15:45:
Nee ze vroeg niks. Wij kunnen dit gewoon niet, mijn moeder en ik. Heel rot, maar het is niet anders.
Same here.
Sommige dingen hebben we wel leren bespreken, maar andere dingen gaan denk ik nooit lukken.
Als iets gevoelig is en mijn moeder dreigt in de buurt te komen van huilen dan is het helemaal meteen afgelopen. Dat je ook kunt gaan huilen en tijdens het huilen of eventueel later verder kunt gaan met het gesprek, is denk ik nog niet in haar opgekomen.
En wat mannen betreft, mijn moeder heeft geen ervaring met mislukte relaties. Ze heeft jaren lang achter mijn vader aan gezeten en dat is uiteindelijk wat geworden.
En dan heb ik het gevoel: bij sommige dingen heb ik zo veel woorden nodig voordat mijn moeder het een beetje begrijpt en dan nog heb ik niks aan haar advies omdat ze zo anders in elkaar zit. Dan vertel ik liever niks en vraag ik vriendinnen om raad. Eigenlijk.
15.57
Nee ze vroeg niks. Wij kunnen dit gewoon niet, mijn moeder en ik. Heel rot, maar het is niet anders.
Same here.
Sommige dingen hebben we wel leren bespreken, maar andere dingen gaan denk ik nooit lukken.
Als iets gevoelig is en mijn moeder dreigt in de buurt te komen van huilen dan is het helemaal meteen afgelopen. Dat je ook kunt gaan huilen en tijdens het huilen of eventueel later verder kunt gaan met het gesprek, is denk ik nog niet in haar opgekomen.
En wat mannen betreft, mijn moeder heeft geen ervaring met mislukte relaties. Ze heeft jaren lang achter mijn vader aan gezeten en dat is uiteindelijk wat geworden.
En dan heb ik het gevoel: bij sommige dingen heb ik zo veel woorden nodig voordat mijn moeder het een beetje begrijpt en dan nog heb ik niks aan haar advies omdat ze zo anders in elkaar zit. Dan vertel ik liever niks en vraag ik vriendinnen om raad. Eigenlijk.
15.57
maandag 6 september 2010 om 16:00
Ik heb vandaag ook helemaal geen zin in mijn moeder eigenlijk. Ik ben nog zo vol van het weekend en van mijn ontmoeting met jullie. En daarnaast wel bezig met mijn eigen plannen. Maar ik kan mijn moeder er even niet bij hebben.
Ze begon over een telefoontje van haar werk en over haar diensten van deze week maar ik ben heel kortaf geweest. Het kan me gewoon even niet interesseren.
15.59
Ze begon over een telefoontje van haar werk en over haar diensten van deze week maar ik ben heel kortaf geweest. Het kan me gewoon even niet interesseren.
15.59
maandag 6 september 2010 om 16:13
Ik kan en wil me niet (meer) kwetsbaar opstellen bij mijn moeder. Zij weet zich er toch geen raad mee.
Beetje jammer is dat ik toch trek in eten begin te krijgen. Toen mijn ex me verliet kreeg ik geen hap door mijn keel en viel ik binnen een paar weken tijd 8 kilo af. Ik hoopte op weer zoiets. Wellicht wat minder extreem, maar toch. Zucht. Dubbel pech.
Beetje jammer is dat ik toch trek in eten begin te krijgen. Toen mijn ex me verliet kreeg ik geen hap door mijn keel en viel ik binnen een paar weken tijd 8 kilo af. Ik hoopte op weer zoiets. Wellicht wat minder extreem, maar toch. Zucht. Dubbel pech.
maandag 6 september 2010 om 16:23
quote:Moonlight82 schreef op 06 september 2010 @ 16:22:
Janna, kun je er niet mee teruggaan naar de winkel? Als een volwassene zo lang bezig is zo'n fles open te krijgen is ie toch niet goed?
Het feit dat Janna em niet open krijgt wil nog niet zeggen dat geen enkele volwassene em open krijgt natuurlijk.
Janna, kun je er niet mee teruggaan naar de winkel? Als een volwassene zo lang bezig is zo'n fles open te krijgen is ie toch niet goed?
Het feit dat Janna em niet open krijgt wil nog niet zeggen dat geen enkele volwassene em open krijgt natuurlijk.