Hoe lang laat jij jouw kerstboom staan?

30-12-2025 10:43 118 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik laat mijn kerstboom lang staan. Vind het gezellig en mooi licht in de kamer. Minimaal tot Driekoningen (ben niet eens katholiek 😄). Moet er wel bij zeggen dat ik de boom ook laat heb opgezet, ongeveer week voor Kerst.

Bij een vriendin van mij wordt de boom altijd op 1 januari afgetuigd en alle kerstspullen opgeruimd. Die zet de kerstboom echter altijd vroeg neer.

Hoe zit het bij jullie?
Nyx• schreef:
30-12-2025 10:52
Ik ruim hem op als ik er klaar mee ben. Dit jaar is dat vandaag.
Haha hier hetzelfde. Ik had m eind november opgezet en was nu wel weer klaar mee. Vandaag weinig plannen dus mooi daar tijd voor naast wat huishoudelijke klusjes. Alles weer naar zolder.
Staan nog wel aantal winterdecoraties die weer later worden afgewisseld. Heb altijd wel kaarsen of waxinelichtjes staan.

Mijn record is tot midden februari alles laten staan en buiten laten hangen.
Overmorgen, op 1 januari, gaat hij weg. Ik heb dan altijd heel erg behoefte aan een frisse cleane start van het jaar. Daar hoort de boom niet bij. De lampjes blijven wel hangen nog even, die horen voor mij meer bij winter dan bij kerst
Wanneer je de kerstversiering en de kerstboom weg halt is aan een ieder zelf. Als je het zat bent dan haal je het gewoon weg. We zetten daar vaak iets anders voor neer. Dit jaar heb ik zelf kerstversiering gemaakt waar ik erg trots op ben en die gaan we volgend jaar weer neerzetten met de kerstboom erbij. :)
Je pense donc je suis
MadameBijoux schreef:
30-12-2025 16:53
Wanneer je de kerstversiering en de kerstboom weg halt is aan een ieder zelf.
Volgens mij ontkent niemand dat hier hoor. Gewoon een gezellig andijvie-beptopic.
ik voel mij als een kerstboom zonder piek
Lady*Voldemort schreef:
30-12-2025 16:54
Volgens mij ontkent niemand dat hier hoor. Gewoon een gezellig andijvie-beptopic.
Dat begrijp ik. Het is gewoon algemeen bedoeld.
Je pense donc je suis
MadameBijoux schreef:
30-12-2025 16:53
Wanneer je de kerstversiering en de kerstboom weg halt is aan een ieder zelf. Als je het zat bent dan haal je het gewoon weg

Gelukkig maar.
1 januari maakt hij hier plaats voor een grote bos tulpen.
We zetten ook vaak bloemen neer na kerst zoals b.v. rozen,tulpen of chrysanten...maar ook geregeld door het hele jaar heen.
Je pense donc je suis
Lady*Voldemort schreef:
30-12-2025 16:54
Precies, zo is het bedoeld.
MadameBijoux schreef:
30-12-2025 17:23
We zetten ook vaak bloemen neer na kerst zoals b.v. rozen,tulpen of chrysanten...maar ook geregeld door het hele jaar heen.
Ja, doe ik ook. Na opruimen kerstboom zet ik tulpen neer.
Ik zet nooit bloemen neer. Bloemen horen wat mij betreft buiten in de grond, niet binnen in een vaas. Natuurlijk maakte ik een uitzondering voor de veldboeketten waar mijn kinderen regelmatig mee thuis kwamen toen ze nog klein waren :love:
ik voel mij als een kerstboom zonder piek
Het hangt af van wanneer ik 'm in kan leveren, meestal is dat de tweede week van januari.

Van mij mag ie wel al weg maar de kinderen en man laten 'm het liefste het hele jaar staan. De rest van de kerstversiering doe ik deze week in fases opruimen. Alleen het koekhuisje en de gemaakt door dochter blijft nog even staan.
6-1 de deur uit..mooi geweest
1 januari, heb er nu al zin in
Hier is hij gisteren weer opgeruimd. Heerlijk weer de ruimte.
Een hele creatieve juffrouw heeft een aantal jaar geleden met mijn zoon een kerstboom uit een plaat multiplex gezaagd en beschildert. Zijn foto's hangen als kerstballen aan de boom. Ding staat er het hele jaar door en ik krijg zo nu en dan een nieuwe "kerstbal" met een recente foto er op. Gaat vermoedelijk nooit weg. Altijd kerst hier.
Hier stond hij 5 december en afgelopen zaterdag is ie er weer uitgegaan.
Moet wel zeggen dat ik hem ws had laten staan tot 1 januari als we niet 5 januari op vakantie zpuden gaan en nog een aantal drukke dagen voor de boeg hebben.
Geen bloemen, wel vind ik het altijd een goed idee om de oude reclameboodschap "kerstboom eruit, kamerplant erin" te huldigen. Ik heb op zich al genoeg kamerplanten, maar een leuke sansevieria, een ficus, zelfs een kalanchoë, ik heb er wel zin in.
Si abra la puerta hay lobos.
Ik heb geen kerstboom, want dat vind ik lelijke dingen, maar ik heb wel een grote plant met kerstlampjes erin en die haal ik er volgende week weer uit.
Ik ruim hem komende vrijdag of zaterdag op.
Ik denk dit weekend.
Het is het eerste jaar dat ik hem nog niet beu ben. Dus als ik dit weekend geen zin heb kan het zomaar een weekend later worden...
Afgelopen zaterdag. De boom heeft 3 weken gestaan en nu werd hij wel heel droog. Ik vind het heerlijk als de boom staat maar ik vind het ook weer heerlijk als de boom weg is.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Ik ga hem zondag opruimen, dan heb ik er tijd voor. Hij blijft sowieso wel tot na oud & nieuw staan. Vroeger toen we nog een echte hadden, was ik hem soms echt al wel zat dan. Zo’n uitgedroogde boom in de kamer, ook al gaf ik hem genoeg water. Inmiddels een hele mooie nepperd, die ben ik niet zo snel zat. Hij is ook niet super groot, dat scheelt ook. Onze woonkamer is vrij onhandig ingedeeld en de boom kan ik eigenlijk alleen maar kwijt op een plek waar hij best wel in de loop staat. Met een echte maakte ik nog wel eens de inschattingsfout qua breedte 🙈 dan moest je echt moeilijk om dat ding heen lopen. Dat hoeft nu nooit meer gelukkig. En daardoor ben ik hem dus ook niet zo snel zat. Hij blijft er mooi uit zien en is geen sta in de weg, dat scheelt een hoop 😁
Hier lopen de feestdagen door tot Driekoningen dus normaal gesproken blijft de kerstboom tot 6 of 7 januari staan.
Maar dit keer heb ik m vandaag opgeruimd omdat wij morgen vertrekken om in NL oud en nieuw te vieren en pas de 7e terug zijn.
De kerstverlichting buiten ruimen we pas het weekend daarna op.
Hier blijft de boom meestal staan tot eind januari.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven