Hoe lang laat jij jouw kerstboom staan?
dinsdag 30 december 2025 om 10:43
Ik laat mijn kerstboom lang staan. Vind het gezellig en mooi licht in de kamer. Minimaal tot Driekoningen (ben niet eens katholiek
). Moet er wel bij zeggen dat ik de boom ook laat heb opgezet, ongeveer week voor Kerst.
Bij een vriendin van mij wordt de boom altijd op 1 januari afgetuigd en alle kerstspullen opgeruimd. Die zet de kerstboom echter altijd vroeg neer.
Hoe zit het bij jullie?
Bij een vriendin van mij wordt de boom altijd op 1 januari afgetuigd en alle kerstspullen opgeruimd. Die zet de kerstboom echter altijd vroeg neer.
Hoe zit het bij jullie?
dinsdag 30 december 2025 om 16:34
Haha hier hetzelfde. Ik had m eind november opgezet en was nu wel weer klaar mee. Vandaag weinig plannen dus mooi daar tijd voor naast wat huishoudelijke klusjes. Alles weer naar zolder.
Staan nog wel aantal winterdecoraties die weer later worden afgewisseld. Heb altijd wel kaarsen of waxinelichtjes staan.
Mijn record is tot midden februari alles laten staan en buiten laten hangen.
dinsdag 30 december 2025 om 16:36
dinsdag 30 december 2025 om 16:53
Wanneer je de kerstversiering en de kerstboom weg halt is aan een ieder zelf. Als je het zat bent dan haal je het gewoon weg. We zetten daar vaak iets anders voor neer. Dit jaar heb ik zelf kerstversiering gemaakt waar ik erg trots op ben en die gaan we volgend jaar weer neerzetten met de kerstboom erbij.
Je pense donc je suis
dinsdag 30 december 2025 om 16:54
Volgens mij ontkent niemand dat hier hoor. Gewoon een gezellig andijvie-beptopic.MadameBijoux schreef: ↑30-12-2025 16:53Wanneer je de kerstversiering en de kerstboom weg halt is aan een ieder zelf.
ik voel mij als een kerstboom zonder piek
dinsdag 30 december 2025 om 17:01
Dat begrijp ik. Het is gewoon algemeen bedoeld.Lady*Voldemort schreef: ↑30-12-2025 16:54Volgens mij ontkent niemand dat hier hoor. Gewoon een gezellig andijvie-beptopic.
Je pense donc je suis
dinsdag 30 december 2025 om 17:09
MadameBijoux schreef: ↑30-12-2025 16:53Wanneer je de kerstversiering en de kerstboom weg halt is aan een ieder zelf. Als je het zat bent dan haal je het gewoon weg
Gelukkig maar.
dinsdag 30 december 2025 om 17:27
Precies, zo is het bedoeld.Lady*Voldemort schreef: ↑30-12-2025 16:54Volgens mij ontkent niemand dat hier hoor. Gewoon een gezellig andijvie-beptopic.
dinsdag 30 december 2025 om 17:28
Ja, doe ik ook. Na opruimen kerstboom zet ik tulpen neer.MadameBijoux schreef: ↑30-12-2025 17:23We zetten ook vaak bloemen neer na kerst zoals b.v. rozen,tulpen of chrysanten...maar ook geregeld door het hele jaar heen.
dinsdag 30 december 2025 om 17:36
dinsdag 30 december 2025 om 17:37
Het hangt af van wanneer ik 'm in kan leveren, meestal is dat de tweede week van januari.
Van mij mag ie wel al weg maar de kinderen en man laten 'm het liefste het hele jaar staan. De rest van de kerstversiering doe ik deze week in fases opruimen. Alleen het koekhuisje en de gemaakt door dochter blijft nog even staan.
Van mij mag ie wel al weg maar de kinderen en man laten 'm het liefste het hele jaar staan. De rest van de kerstversiering doe ik deze week in fases opruimen. Alleen het koekhuisje en de gemaakt door dochter blijft nog even staan.
dinsdag 30 december 2025 om 18:07
Een hele creatieve juffrouw heeft een aantal jaar geleden met mijn zoon een kerstboom uit een plaat multiplex gezaagd en beschildert. Zijn foto's hangen als kerstballen aan de boom. Ding staat er het hele jaar door en ik krijg zo nu en dan een nieuwe "kerstbal" met een recente foto er op. Gaat vermoedelijk nooit weg. Altijd kerst hier.
dinsdag 30 december 2025 om 19:01
dinsdag 30 december 2025 om 20:46
dinsdag 30 december 2025 om 21:33
Ik ga hem zondag opruimen, dan heb ik er tijd voor. Hij blijft sowieso wel tot na oud & nieuw staan. Vroeger toen we nog een echte hadden, was ik hem soms echt al wel zat dan. Zo’n uitgedroogde boom in de kamer, ook al gaf ik hem genoeg water. Inmiddels een hele mooie nepperd, die ben ik niet zo snel zat. Hij is ook niet super groot, dat scheelt ook. Onze woonkamer is vrij onhandig ingedeeld en de boom kan ik eigenlijk alleen maar kwijt op een plek waar hij best wel in de loop staat. Met een echte maakte ik nog wel eens de inschattingsfout qua breedte
dan moest je echt moeilijk om dat ding heen lopen. Dat hoeft nu nooit meer gelukkig. En daardoor ben ik hem dus ook niet zo snel zat. Hij blijft er mooi uit zien en is geen sta in de weg, dat scheelt een hoop
dinsdag 30 december 2025 om 21:46
Hier lopen de feestdagen door tot Driekoningen dus normaal gesproken blijft de kerstboom tot 6 of 7 januari staan.
Maar dit keer heb ik m vandaag opgeruimd omdat wij morgen vertrekken om in NL oud en nieuw te vieren en pas de 7e terug zijn.
De kerstverlichting buiten ruimen we pas het weekend daarna op.
Maar dit keer heb ik m vandaag opgeruimd omdat wij morgen vertrekken om in NL oud en nieuw te vieren en pas de 7e terug zijn.
De kerstverlichting buiten ruimen we pas het weekend daarna op.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in