Hoe overleef ik... een hittegolf?
zaterdag 27 juni 2015 om 09:09
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet

zaterdag 27 juni 2015 om 09:29
zaterdag 27 juni 2015 om 09:30
quote:viavia2013 schreef op 27 juni 2015 @ 09:20:
Wat een verschrikkelijk vooruitzicht he! Net man gemeld dat ik niet ga koken met dit weer. Op kantoor heb ik gelukkig airco, dus die zal overuren draaien. In mijn auto gelukkig ook airco. Slecht slapen hoort sowieso bij de zomer: het blijft lang licht en het is ook heel vroeg weer licht. Mensen zitten buiten, kinderen krijsen, gillen en met name janken......pfffffffff
Was het maar weer winter!
Wat een verschrikkelijk vooruitzicht he! Net man gemeld dat ik niet ga koken met dit weer. Op kantoor heb ik gelukkig airco, dus die zal overuren draaien. In mijn auto gelukkig ook airco. Slecht slapen hoort sowieso bij de zomer: het blijft lang licht en het is ook heel vroeg weer licht. Mensen zitten buiten, kinderen krijsen, gillen en met name janken......pfffffffff
Was het maar weer winter!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
zaterdag 27 juni 2015 om 09:32
Hittegolf?
Heb net even mijn weer app bekeken en die geeft 2 dagen boven de 30 graden aan.
Das heen hittegolf, dat is op het heetst van de dag een keer roepen, zo dan....best warm
Wat ik verder doe?
Blote voeten, luchtige kleding, veel drinken en heeeeerlijk lange avonden buiten zitten.
Oh en smeren heel veel smeren, maar dat moet ik met 21 graden ook al.
Hardlopen vind ik dan ook niet echt lekker, ik ben niet vooruit te branden, dus maak ik mijn kilometers wel op de racefiets
Dus eigenlijk overleef ik niets
Doe ik gewoon net als anders maar dan een tandje vrolijker.
Ik hou wel van dit weer.
Waar kan ik tekenen dat we dit tot eind oktober houden?
Heb net even mijn weer app bekeken en die geeft 2 dagen boven de 30 graden aan.
Das heen hittegolf, dat is op het heetst van de dag een keer roepen, zo dan....best warm
Wat ik verder doe?
Blote voeten, luchtige kleding, veel drinken en heeeeerlijk lange avonden buiten zitten.
Oh en smeren heel veel smeren, maar dat moet ik met 21 graden ook al.
Hardlopen vind ik dan ook niet echt lekker, ik ben niet vooruit te branden, dus maak ik mijn kilometers wel op de racefiets
Dus eigenlijk overleef ik niets
Doe ik gewoon net als anders maar dan een tandje vrolijker.
Ik hou wel van dit weer.
Waar kan ik tekenen dat we dit tot eind oktober houden?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

zaterdag 27 juni 2015 om 09:39
quote:troelalaaaatje schreef op 27 juni 2015 @ 09:37:
Mensen die geen last hebben van dat warme weer kunnen zich geen enkele voorstelling maken hoe zeer iemand kan opzien tegen dergelijke warme dagen.Mensen die geen last hebben van dat koud weer kunnen zich geen enkele voorstelling maken hoe zeer iemand kan opzien tegen dergelijke koude dagen
Mensen die geen last hebben van dat warme weer kunnen zich geen enkele voorstelling maken hoe zeer iemand kan opzien tegen dergelijke warme dagen.Mensen die geen last hebben van dat koud weer kunnen zich geen enkele voorstelling maken hoe zeer iemand kan opzien tegen dergelijke koude dagen
Geen bijzonderheden

zaterdag 27 juni 2015 om 09:42
quote:yasmijn schreef op 27 juni 2015 @ 09:39:
[...]
Mensen die geen last hebben van dat koud weer kunnen zich geen enkele voorstelling maken hoe zeer iemand kan opzien tegen dergelijke koude dagenEn dit. En ik teken ervoor hoor, maar een paar koude dagen in de winter. Als het hier nou de hele lente en zomer 30 graden zou zijn, had ze een punt. Maar kom op, een weekje warm weer, daar gaat normaal gesproken niemand dood aan.
[...]
Mensen die geen last hebben van dat koud weer kunnen zich geen enkele voorstelling maken hoe zeer iemand kan opzien tegen dergelijke koude dagenEn dit. En ik teken ervoor hoor, maar een paar koude dagen in de winter. Als het hier nou de hele lente en zomer 30 graden zou zijn, had ze een punt. Maar kom op, een weekje warm weer, daar gaat normaal gesproken niemand dood aan.
zaterdag 27 juni 2015 om 09:45
Mensen die geen last hebben van dat warme weer kunnen zich geen enkele voorstelling maken hoe zeer iemand kan opzien tegen dergelijke warme dagen.
Nou, dan doe je even rustig aan en ga je extra vaak in een koud bad zitten of zo. Voor je het weet regent het weer en is het weer 15 graden.
Ik blijf met rotweer (wat jij lekker vindt dan) ook gewoon binnen en zit het uit. En van die dagen hebben we er straks weer een stuk of 200.
Mensen die geen last hebben van dat warme weer kunnen zich geen enkele voorstelling maken hoe zeer iemand kan opzien tegen dergelijke warme dagen.
Nou, dan doe je even rustig aan en ga je extra vaak in een koud bad zitten of zo. Voor je het weet regent het weer en is het weer 15 graden.
Ik blijf met rotweer (wat jij lekker vindt dan) ook gewoon binnen en zit het uit. En van die dagen hebben we er straks weer een stuk of 200.

Mensen die geen last hebben van dat warme weer kunnen zich geen enkele voorstelling maken hoe zeer iemand kan opzien tegen dergelijke warme dagen.Amen! Zoals ik het hier lees, werken de meesten niet.... Tja dan kun je wel een tandje lager met je blote voeten in koud water een ijsje eten....
Mensen die geen last hebben van dat warme weer kunnen zich geen enkele voorstelling maken hoe zeer iemand kan opzien tegen dergelijke warme dagen.Amen! Zoals ik het hier lees, werken de meesten niet.... Tja dan kun je wel een tandje lager met je blote voeten in koud water een ijsje eten....
zaterdag 27 juni 2015 om 09:46
Ja en ik zie op tegen de donkere dagen in december omdat we dan mijn moeder in de gaten moeten houden dat ze niet weer in een depressie zakt.
Zo heeft iedereen wel zijn dagen waar hij tegen op ziet.
Ik ben blij met de vooruitzichten, lekker naar 't zwembad met de kinderen.
Zo heeft iedereen wel zijn dagen waar hij tegen op ziet.
Ik ben blij met de vooruitzichten, lekker naar 't zwembad met de kinderen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

zaterdag 27 juni 2015 om 09:47
quote:pamelacourson schreef op 27 juni 2015 @ 09:45:
[...]
Precies. In de winter, herfst en lente moeten wij het ook 'overleven'
En dat duurt vee en veel langer dan die paar dagen zomerweer.
[...]
Precies. In de winter, herfst en lente moeten wij het ook 'overleven'
En dat duurt vee en veel langer dan die paar dagen zomerweer.
Geen bijzonderheden
zaterdag 27 juni 2015 om 09:48