Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
quote:Solomio schreef op 27 juni 2015 @ 09:56:

[...]

Waar zie jij dat?

Ik moet volgende week zaterdag, 4 juli, naar de andere kant van het land en zie daar nog steeds 32 graden verwacht.Dus dan nu alvast gaan klagen over iets wat waarschijnlijk helemaal niet komt?
quote:valentinamaria schreef op 27 juni 2015 @ 09:59:

[...]

dat duurt nog een week, tegen die tijd mag je blij zijn als het nog 20 graden is.

Vorige week verwachtten ze nog 25 graden, in de loop van de afgelopen week is de verwachting steeds hoger geworden.

Dus ja, ik hoop dat vanaf nu de verwachting weer een week lang naar beneden wordt bijgesteld.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:mary57 schreef op 27 juni 2015 @ 10:01:

[...]

Dus dan nu alvast gaan klagen over iets wat waarschijnlijk helemaal niet komt?Ja, heerlijk.

David Dunning
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 juni 2015 @ 10:01:

[...]

Nee. " Kom, we gaan lekker op vakantie naar ..... * "

* vul koud land in.dat gaat helaas niet....
quote:Sunemom schreef op 27 juni 2015 @ 09:59:

Boven de 30 graden hoeft voor mij persoonlijk niet zo, daar wordt ik toch een stuk minder actief van. Vindt het ergens altijd een beetje zonde als we vakantie hebben. Maar minstens van 1 juli. Tot 1 september boven de 20 graden, zonnig en van dat echte buitenleefweer: heerlijk! Kinderen die zomervakantie hebben die gewoon 6 weken buiten kunnen spelen, kliederen met water en badjes, watergevechten, regelmatig een rondje zwembad. Ja ik hoop zeker op een mooie zomer.De temp die jij noemt zijn van een kaliber dat ze nog te harden zijn voor velen. Boven de 30 vind ik het een ander verhaal.
quote:Solomio schreef op 27 juni 2015 @ 10:01[/message]:

[...]

Vorige week verwachtten ze nog 25 graden, in de loop van de afgelopen week is de verwachting steeds hoger geworden.

Dus ja, ik hoop dat vanaf nu de verwachting weer een week lang naar beneden wordt bijgesteld.

nee, liever niet!

ik moet nog van mijn winterspek af, en ik word pas actief boven de 25 graden.
wij slapen nooit.
Godzijdank eindelijk zomer!
quote:Suze02 schreef op 27 juni 2015 @ 10:05[/message]:

Godzijdank eindelijk zomer!juich nou niet te vroeg.
wij slapen nooit.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 juni 2015 @ 10:01:

[...]

Nee. " Kom, we gaan lekker op vakantie naar ..... * "

* vul koud land in.

Ik verbaas me er wel over dat de meeste mensen die hier klagen over de warmte wel ieder jaar vrijwillig naar nog veel warmere landen op vakantie gaan.

Ja, ik weet het, in al die andere landen is het een andere warmte, droger, of juist vochtiger, of whatever.

David Dunning
Ik ga maar gewoon werken. We hebben airco, dus we kunnen kiezen of we het raam opengooien of dat we de airco aanzetten. Dat is best luxe.
quote:Solomio schreef op 27 juni 2015 @ 10:06:

[...]

Ik verbaas me er wel over dat de meeste mensen die hier klagen over de warmte wel ieder jaar vrijwillig naar nog veel warmere landen op vakantie gaan.

Ja, ik weet het, in al die andere landen is het een andere warmte, droger, of juist vochtiger, of whatever.Juist daarom ga ik altijd naar hele warme tropische landen
Geen bijzonderheden
Gaat vanzelf. Zó erg is het nu ook weer niet om de ventilatorknop wat vaker in te drukken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
wat ik ga doen komende week, nou gewoon overdag werken. in de airco, dus vestje aan.

aan het einde van de dag thuis komen, deuren open gooien, in de hangmat met een drankje en wat eenvoudig eten zoals salades en stokbrood. heerlijk genieten van die zomeravonden!

jammer dat het vandaag nog zo bewolkt is!
The past may be in tatters
But today is all that matters
quote:yasmijn schreef op 27 juni 2015 @ 10:09:

[...]

Juist daarom ga ik altijd naar hele warme tropische landen Ja, jij mag.

David Dunning
Ik hou van zwoele zomers. Enige minpuntje is mijn auto zonder airco, die wordt wel héél warm van binnen. Dus: ramen wagenwijd open en wegwapperen maar.
quote:valentinamaria schreef op 27 juni 2015 @ 10:05:

[...]

juich nou niet te vroeg.Sorry!
quote:gruffalo schreef op 27 juni 2015 @ 10:13:

wat ik ga doen komende week, nou gewoon overdag werken. in de airco, dus vestje aan.

aan het einde van de dag thuis komen, deuren open gooien, in de hangmat met een drankje en wat eenvoudig eten zoals salades en stokbrood. heerlijk genieten van die zomeravonden!

jammer dat het vandaag nog zo bewolkt is!

Jaaa!!!

En rosé met ijs! Tinkelende ijsblokjes in je glas terwijl je buiten in je hangmat hangt en je man zich bezighoudt met de scottelbraai.
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 27 juni 2015 @ 10:19:

[...]

Jaaa!!!

En rosé met ijs! Tinkelende ijsblokjes in je glas terwijl je buiten in je hangmat hangt en je man zich bezighoudt met de scottelbraai.

Tsssssssssss.......... hebben jullie niet eens een Weber?

Fikken moet het! Vlees moet verbrand zijn!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 juni 2015 @ 10:22:

[...]

Tsssssssssss.......... hebben jullie niet eens een Weber?

Fikken moet het! Vlees moet verbrand zijn!Nee, hebben we niet
Geen bijzonderheden
quote:pamelacourson schreef op 27 juni 2015 @ 09:49:

[...]

Als het een maand prachtig weer is en het regent een paar dagen, dan vind ik dat niemand moet zeuren. Maar als het zoals hier bijna nooit warm en droog is, mag je zeker wel klagen over de regen. Mijns inziens hebben de zomerhaters hier niks te klagen, aangezien het de laatste (pak 'em beet) 9 maanden nog nauwelijks boven de 20 graden is geweest.Klagen over het weer is sowieso een vrij infantiele bezigheid. Gaan proberen uit te vechten wie het meewte recht heeft om te mogen klagen is nog een stukje erger.
quote:yasmijn schreef op 27 juni 2015 @ 09:20:

[...]

Nou!

Is het niet vreselijk als je in de zomer maar een paar dagen goed weer hebt.

Hoe moeten we daar toch mee omgaan.

Zullen we de mensen in India maar eens bellen hoe zij dat doen?Ja ik zou Pakistan niet bellen, daar zijn net vele vele mensen overleden door een ECHTE hittegolf.

Wat een aanstellerij zeg. Ga werken in de airco, ga daarna met je airco in je auto naar huis, ga boodschappen doen in een koele supermarkt, ga daarna met je voeten in een teiltje water zitten en ga vooral niet op het internet klagen hoe warm je het wel hebt.
Ik hou van warm weer!

Op mijn werk vind ik het ook lekker (dus geen thuisblijver die rustig aan kan doen ;) ) en ik vind het heerlijk om wat te ondernemen met warm weer! Naar het bos/strand/terras/noem maar op! Heerlijk 2x per dag je zweet er af spoelen onder een lauwe douche! Lekker 2x per dag andere kleding aan! Ijsjes eten samen met kind, lekker naar een van plezier gillend kind in het zwembadje luisteren HEERLIJK!
Wij gaan binnenkort op vakantie naar Nederland en ik heb lange broeken en longsleeves ingepakt want bij 27 graden hebben ze het koud en willen ze warme chocolademelk.
@Viavia, als jouw man het zo benauwd heeft, is hij dan wel onder behandeling bij een beademingsarts? Ik neem aan dat hij een probleem met zijn luchtwegen heeft?
O ja, maar hoe overleef je nu die hittegolf?

Door gewoon te doen wat je altijd doet, maar dan misschien iets rustiger aan. Als ik op de bank ga liggen zweten en roepen dat het zo warm is, wordt mijn humeur er ook niet veel beter op...

Dus als je niet dood neervalt bij enige inspanning bij temperaturen boven de 25 graden, dan gewoon wat gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven