Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Zo'n vaart zal het wel niet lopen met die hittegolf, ik kan gelukkig goed tegen warmte, ook tegen kou. Man wat minder maar dan gaat de airco aan. Buiten slapen is geen optie, nou ja, onder een klamboe, anders zie ik er de volgende dag uit als iemand die de builenpest heeft.
verba volant, scripta manent.
Het enigste nadeel is dat je in Nederland nooit de tijd krijgt om te wennen aan het weer. Afgelopen dinsdag twijfelde ik of ik mijn winterjas aan zou doen op de fiets. En nog geen 2 weken later geven ze 35+ af.
Ik probeer vrij te krijgen.. Heb eigenlijk voor de week na volgende week een weekje staan maar ik wil liever volgende week! Dan heb ik tenminste iets aan het weer, lekker in de zon chillen.

Heb m'n collega al een berichtje gestuurd of hij me kan vervangen en de hr manager of het dan goed is, met een foto van de weersverwachting erbij haha.

Duimen jullie mee dat het lukt?
Internagelaktisch
Nounounou! Wàt een begrip (maarnietheus) voor iemand die warmte slecht kan verdragen. Waarom móeten we warm weer lekker vinden? Er zijn mensen die zich boven de 28 graden echt niet prettig voelen. Longpatienten, hartpatienten (zoals mijn vader) die echt naar adem snakt. En nee, die kan niet meer naar een koel land met vakantie of emigreren. En nee, dat is niet "zeuren".

Laat elkaar toch eens in zijn/haar waarde.
quote:Frizz schreef op 27 juni 2015 @ 10:15:

Ik hou van zwoele zomers. Enige minpuntje is mijn auto zonder airco, die wordt wel héél warm van binnen. Dus: ramen wagenwijd open en wegwapperen maar. Meid, je hebt gewoon 'barko' (Bijna Alle Ramen Kunnen Open)

Tja, "hitte" in Nederland....hoe lang duurt zoiets nou helemaal, een week? Van mij hoeven temperaturen van rond de 30 graden ook niet zo, maar wat doe je er aan? Klagen helpt al helemaal niet.

Op het werk is er airco (waar ik echt niet kapot van ben) en thuis lekker de plafondventilator laten draaien, zonnescherm uit en me vooral niet al te druk maken.
quote:amarna schreef op 27 juni 2015 @ 10:59:

Nounounou! Wàt een begrip (maarnietheus) voor iemand die warmte slecht kan verdragen. Waarom móeten we warm weer lekker vinden? Er zijn mensen die zich boven de 28 graden echt niet prettig voelen. Longpatienten, hartpatienten (zoals mijn vader) die echt naar adem snakt. En nee, die kan niet meer naar een koel land met vakantie of emigreren. En nee, dat is niet "zeuren".

Laat elkaar toch eens in zijn/haar waarde.Dit!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Er zit wel een verschil tussen echt last hebben van het weer, longpatienten idd, of reumapatiënten bij koud weer, en het gewoon niet zo fijn vinden.

Ik word weinig enthousiast van boven de 25 graden de komende weken omdat ik een paar lange wandeltrainingen heb staan en 40 km in 32 graden is niet fijn, mijn auto geen airco heeft en ik op mijn werk behoorlijk aangekleed moet rondlopen en er geen airco is. En na een dag inspanning in hitte ben ik s avonds ziek, ondanks veel drinken, goede bescherming enz. Als ik vrij ben boeit het me niet en als ik werk zeur ik er ook niet over, want het wordt er heus niet anders van.
Mensen die niet tegen hitte kunnen, zijn niet gelijk zomerhaters. Er zijn zat mensen die medisch gezien niet tegen warmte kunnen. Als de temperaturen stijgen, dan neemt ook het aantal extra doden toe (oververhitte ouderen of een zonnesteekje hier en daar). De opa van mijn man dacht ook altijd lekker door te kunnen werken op het land op tropische dagen. Totdat hij op 1 dag z’n petje was vergeten, dat was gelijk zijn laatste dag omdat hij binnen een paar uur overleed aan een zonnesteek.

Ik lees opvallend veel reacties van mensen die in hun auto met airco naar kantoor gaan met airco. Zo heb je natuurlijk geen last van een hittegolf. Alleen heeft niet iedereen die luxe, er zijn genoeg mensen voor wie warme dagen wel een drama zijn (om wat voor reden dan ook). Deze mensen kunnen niet genieten van die paar zomerse dagen die we hebben, terwijl ze dat misschien wel zouden willen.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
quote:Solomio schreef op 27 juni 2015 @ 10:06:

[...]

Ik verbaas me er wel over dat de meeste mensen die hier klagen over de warmte wel ieder jaar vrijwillig naar nog veel warmere landen op vakantie gaan.

Ja, ik weet het, in al die andere landen is het een andere warmte, droger, of juist vochtiger, of whatever.Warm is warm voor mij. Hier of in een ánder land
quote:amarna schreef op 27 juni 2015 @ 10:59:

Laat elkaar toch eens in zijn/haar waarde.Hartpatiënten en zo, dat is een ander verhaal. Maar je hebt het over 28 graden of meer, dat is het hier misschien 10 dagen per jaar. Dus mensen die zich dan niet zo lekker voelen, moeten niet zo zeuren vind ik. Je kan er voor die paar dagen per jaar heus wel wat aan doen, al ga je in een koud bad zitten of extra vaak naar de supermarkt. Als het hier maar 10 dagen per jaar onder de 15 graden zou zijn, zou ik mensen die over koud weer zeuren ook niet begrijpen. Maar helaas is het dat meer dan de helft van het jaar. Dát is mijn punt.
quote:Curley schreef op 27 juni 2015 @ 11:03:

Mensen die niet tegen hitte kunnen, zijn niet gelijk zomerhaters. Er zijn zat mensen die medisch gezien niet tegen warmte kunnen. Als de temperaturen stijgen, dan neemt ook het aantal extra doden toe (oververhitte ouderen of een zonnesteekje hier en daar). De opa van mijn man dacht ook altijd lekker door te kunnen werken op het land op tropische dagen. Totdat hij op 1 dag z’n petje was vergeten, dat was gelijk zijn laatste dag omdat hij binnen een paar uur overleed aan een zonnesteek.

Ik lees opvallend veel reacties van mensen die in hun auto met airco naar kantoor gaan met airco. Zo heb je natuurlijk geen last van een hittegolf. Alleen heeft niet iedereen die luxe, er zijn genoeg mensen voor wie warme dagen wel een drama zijn (om wat voor reden dan ook). Deze mensen kunnen niet genieten van die paar zomerse dagen die we hebben, terwijl ze dat misschien wel zouden willen.Gek genoeg zijn dat vaak niet de mensen die klagen. Het zijn andere mensen die klagen voor de mensen die er last van hebben. Zie reactie van sidroht.
quote:ikbenmeereentje schreef op 27 juni 2015 @ 10:52:

Het enigste nadeel is dat je in Nederland nooit de tijd krijgt om te wennen aan het weer. Afgelopen dinsdag twijfelde ik of ik mijn winterjas aan zou doen op de fiets. En nog geen 2 weken later geven ze 35+ af.We hebben nou eenmaal een onberekenbaar klimaat, helaas want je weet nooit wat je mee moet nemen, zonnebril, plu, kaplaarzen, wel of geen jas maar ik vraag me af of mensen die aan die wisselende seizoenen en het veranderlijke weer gewend zijn het lang volhouden in een land waar het bijna altijd warm en zonnig is. Dan heb ik het niet over de overwinteraars in Spanje of op de Canarische eilanden, die blijven daar niet het hele jaar.
verba volant, scripta manent.
Warm vind ik niet erg. Hoge luchtvochtigheid wel. Ik ben ik Arizona geweest met 45 graden en droge lucht. Dat vond ik veel beter uit te houden dan Florida met 27 graden en klam.
quote:parbleumondieu schreef op 27 juni 2015 @ 09:46:

Mag ik dan wel klagen over de regen?Nee want dat is goed voor de plantjes
quote:pamelacourson schreef op 27 juni 2015 @ 11:09:

[...]

Hartpatiënten en zo, dat is een ander verhaal. Maar je hebt het over 28 graden of meer, dat is het hier misschien 10 dagen per jaar. Dus mensen die zich dan niet zo lekker voelen, moeten niet zo zeuren vind ik. Je kan er voor die paar dagen per jaar heus wel wat aan doen, al ga je in een koud bad zitten of extra vaak naar de supermarkt. Als het hier maar 10 dagen per jaar onder de 15 graden zou zijn, zou ik mensen die over koud weer zeuren ook niet begrijpen. Maar helaas is het dat meer dan de helft van het jaar. Dát is mijn punt.Is goed, jij hebt het zwaarder, jij hebt meer recht van spreken, jeetje, wqt heftig voor je.
Ik houd van de seizoenen.
quote:pamelacourson schreef op 27 juni 2015 @ 11:09:

[...]

Hartpatiënten en zo, dat is een ander verhaal. Maar je hebt het over 28 graden of meer, dat is het hier misschien 10 dagen per jaar. Dus mensen die zich dan niet zo lekker voelen, moeten niet zo zeuren vind ik. Je kan er voor die paar dagen per jaar heus wel wat aan doen, al ga je in een koud bad zitten of extra vaak naar de supermarkt. Als het hier maar 10 dagen per jaar onder de 15 graden zou zijn, zou ik mensen die over koud weer zeuren ook niet begrijpen. Maar helaas is het dat meer dan de helft van het jaar. Dát is mijn punt.

Ik heb het dus wél over hartpatienten. Die dus zélf niet zeuren. ik zeur namens mijn vader, die ik zictbaar naar adem zie en hoor snakken.

Ik vind 30 graden ook minder prettig, maar ik zeur er voor mezelf niet over.

Maar goed, smaken verschillen. Ik houd van alle seizoenen. Kan óók genieten van een fris buitje, storm of sneeuw.
Ik hoop dat mijn passiebloemen uit hun plaat gaan op mijn balkon.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn vader, heeft ivm zijn hart, ook veel last van de hitte.

Daarom gaat hij 's morgens en later op de avond lekker in de tuin zitten. Overdag zit hij binnen met de mobiele airco die hij van ons, zijn kinderen, heeft gekregen, meestal valt de warme periode samen met de Tour. Zo houdt hij 't prima uit. De overige, minimaal, 340 kan hij doen wat hij wil.

En ja, hij hoeft inderdaad met zijn 76e niet meer te werken. Wel altijd gedaan in de bouw, buiten.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:viva-amber schreef op 27 juni 2015 @ 11:18:

Ik hoop dat mijn passiebloemen uit hun plaat gaan op mijn balkon.Wat lief. Kan je naar uitkijken he!
Wat een raar topic is dit geworden. Ik ga vast een bikini bestellen.
Mijn vader (81) kan ook bij koeler weer weinig, maar warmte is echt slecht voor hem. Airco's en ventilatoren helpen helaas niet veel.
Ha, de verwachting voor 4 juli is naar beneden bijgesteld: 31 graden.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik denk dat ik de halve dag ga bikram yoga-en. De rest van de dag ben ik zoveel warmte kwijt dat ik het steevast koud heb op zo'n dag.

Tijdens die lessen heb ik trouwens wel geleerd om gewoon ueber-zenn die warmte te aanvaarden. Het vervelend vinden zorgt er gewoon voor dat je gek wordt.
Is dit topic nu een wedstrijdje wie zijn vader/broer/opa/oom het, het zwaarst heeft geworden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven