Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
quote:Rubber_Ducky schreef op 04 juli 2015 @ 21:35:

Wat een verschil vandaag! Van puffen van de hitte met 35 graden in het oosten naar 22 graden bij thuiskomst in het westen. da willik ook... ik stik hier zowat...
Ik vond die hittegolf wel meevallen eerlijk gezegd. Ik heb gewoon nog onder dekbed geslapen zelfs. En alle dagen gewerkt in een gebouw zonder airco. Ik vond het helemaal niet zo extreem. Smog is wel vervelend.

en verder: wen maar aan dit soort weer. Dat gaat alleen maar erger worden. Klimaatverandering en zo...
Vanmiddag was het 31 graden in huis (buiten veel heter uiteraard). Het was niet te harden en ik wist niet waar ik het zoeken moest, ben op een gegeven moment zelfs met een boek in de gang gaan zitten (daar was het nog het koelste) Nu 26,5 (in huis)!!! Het voelt hemels!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Efteling was goed te doen, lekker rustig. De Baron ben ik te schijterig voor maar vriend vond hem heeeel leuk.
Ik vond het vanavond echt koud! Waarom kunnen de avonden hier niet altijd warm zijn?
Pamela ik had het ook frisjes hoor vanavond. Ik leef helemaal op in het warme weer. Hoop dat het nog ff mooi blijft, ik ga volgende maand trouwen en we willen het grootste deel van de dag buiten doorbrengen.
Vandaag op het strand was het met een lekker briesje heel goed te doen en toen er wat wolkjes kwamen was het niet eens meer echt warm.

Vanavond ook feestje gehad in strandtent en ik vond het zelfs een beetje aan de frisse kant.

Naar mijn idee was het woensdag veel warmer. Toen verbrandde ik mijn voeten op het strand en gaf de auto om 21.30 uur nog 30 graden aan.

Donderdagavond was het fris op het strand.

(strand= Kijkduin)
Ik heb mijn huis alleen verlaten voor de honden, het huishouden s nachts gedaan en verder niks nakkes nada gedaan. Dat ging wel goed. Ik heb weinig ongemak ervaren omdat ik me heb gedragen als een schildpad. Of eigenlijk als een schemerdier, een konijn ofzo, hahaha. Die doen ook helemaal niks nu, overdag.

Maar dat is wel een luxe, besef ik me. Ik kan s nachts mijn huishouden doen omdat we dan wel antikraak maar ook vrijstaand wonen. Ik val er niemand lastig mee. En ik werk natuurlijk niet. Ik heb wel gedacht aan iedereen die moest werken en had veel medelijden. Maar daar houdt de gemiddelde Nederlander ook niet van, van medelijden. Evengoed een knuffel voor iedereen die het zwaar had door de hitte. Jullie zijn troopers! Ik hoop dat het kwik bij 25 wil blijven hangen, volgens mij is daar beter mee te leven en dat vinden de hitteliefhebbers ook niet te koud. Dus eh...zon, tikkie lager graag, hahaha.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:matroesjka_ schreef op 05 juli 2015 @ 01:13:

Pamela ik had het ook frisjes hoor vanavond. Ik leef helemaal op in het warme weer. Hoop dat het nog ff mooi blijft, ik ga volgende maand trouwen en we willen het grootste deel van de dag buiten doorbrengen.

De temperatuurverschillen waren groot las ik.

In het westen soms maar 22oC en in het oosten boven de 30oC.

Het was hier niet te harden zo heet (vlakbij de Duitse grens).

Leuk dat je gaat trouwen!
quote:Cateautje schreef op 04 juli 2015 @ 21:05:

Ik geloof niet meer in het KNMI, ze maken overal een ramp van en naderhand blijkt er niets aan de hand.

Ken je die grap van de twee zonnestraaltjes?

Zegt de 1 tegen de ander ander;

'hee, wat ga jij vandaag doen?'

'Ik ga lol trappen in zuid-Spanje en jij?

'oh .. Op zich niks bijzonders. Ik ga even met een paar vrienden de boel op stelten zetten in Nederland.'
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Zo net thuis van bruiloft en wat was het heet in dat zaaltje! Geen airco,geen ventilator,deuren dicht...

Gezellig was het wel. Nu slapen!
quote:Cateautje schreef op 04 juli 2015 @ 18:34:

[...]

Die kinderen zouden we dan moeten adopteren, want de fabriek is failliet.

Nou mijn glazen bol zei het en die heeft altijd gelijk!

quote:Ik heb wel gedacht aan iedereen die moest werken en had veel medelijden.Gisteren had ik toch liever op m'n werk gezeten dan thuis. Daar is het tenminste heerlijk airco-koel, terwijl het hier binnen boven de 27 was.
Shoot first, ask questions later!
Hier is het tot laat heel erg warm geweest, toen ik naar bed ging rond 2200 ( laat geworden de avond ervoor ) was het buiten nog 33 en binnen 29, 5.

Desalniettemin uitstekend geslapen.
Geen bijzonderheden
Ik houd normaal van zomer weer maar werd helaas al woensdag bevangen door de hitte. Mijn maag speelde op en ik heb 3 dagen boven het toilet gehangen (overgeven) kon ook geen water binnen houden. Ik dacht dat ik gek werd. Sinds gister houd ik weer vocht binnen en crackers.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik houd normaal van zomer weer maar werd helaas al woensdag bevangen door de hitte. Mijn maag speelde op en ik heb 3 dagen boven het toilet gehangen (overgeven) kon ook geen water binnen houden. Ik dacht dat ik gek werd. Sinds gister houd ik weer vocht binnen en crackers.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik kan prima tegen 30+ in Thailand, maar hier in Nederland vind ik het niet te harden. Voordeel daar is dat de dagen veel korter zijn (dus minder uren felle zon) en de avonden zwoel zijn ipv benauwd. En door de airco heb je 'n heerlijk koele hotelkamer.

Voor mij mogen juli/augustus juist de mindere maanden van 't jaar zijn. Heb liever 'n goed voorjaar en goede nazomer. Dan is het bij mooi weer vaak nog begin 20 graden en het is sowieso aangenamer om iets te ondernemen buiten het drukke vakantieseizoen.
Shoot first, ask questions later!
Ik kan er overal ter wereld wel goed tegen.

In de tropen zet ik nooit de airco aan, vreselijk vind ik dat.

Die zwoele avonden zijn zalig inderdaad aldaar.
Geen bijzonderheden
quote:viva-amber schreef op 05 juli 2015 @ 07:14:

Zodat is wel echt super klote voor je geweest dan, vooral omdat drinken nu juist zo belangrijk voor je is. Fijn dat je weer wat binnen kunt houden.

Hier de warmte nog steeds in huis koelt maar niet goed af. Beestjes liggen er ook halfgaar bij, voor hen vind ik het nog het ergste. Het moet noodweer worden volgens he KNMI Nou ik hoop dat het met bakken uit de hemel valt, neem ik meteen mijn douchgelletje mee en ga ik heerlijk buiten douchen en afkoelen!!
Viva-Amber, als je er slecht tegen kunt en maag-darmproblemen krijgt, is extra zout een aanrader.
Geen bijzonderheden
quote:viva-amber schreef op 05 juli 2015 @ 07:14:

Ik houd normaal van zomer weer maar werd helaas al woensdag bevangen door de hitte. Mijn maag speelde op en ik heb 3 dagen boven het toilet gehangen (overgeven) kon ook geen water binnen houden. Ik dacht dat ik gek werd. Sinds gister houd ik weer vocht binnen en crackers.Beterschap
Bedankt. Ja, sinds ik weer wat binnen houd gebruik ik een trucje wat ik in Thailand hebt geleerd bij in de hitte fietsen. Ik eet fruit met een snuf zout, een theelepel suiker en wat peper ivm alle mineralen die ik ben verloren. Ik ben vandaag al weer fitter dan gister maar nog steeds geen 100% en ik eet in tegen stelling tot normaal 2-3 handjes chips per dag. Verder alleen nog brood. Ik heb nog wel hoofdpijn, kijk wazig uit mijn ogen en ben nog een beetje slap. Ik hoop dat e.a. ook weg trekt de komende dagen. Gelukkig voel ik mij niet meer zo rot dat ik niet achter de PC kan en alleen in natte handdoeken kan liggen.
Volgens de weersverwachting wordt het toch nog 30 graden vandaag. Liep om half 8 al met mijn hond buiten, was heerlijk.
Nu is het lekker!
Hoera! In huis is het eindelijk een beetje afgekoeld: van 28 naar 25,5 graden. En goede hoop dat we de temperatuur vanmiddag en vanavond nog verder omlaag kunnen brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven