Hoeveel alcohol kopen?

03-11-2013 17:02 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort houd ik een soort "reünie" voor mijn vriendengroep van vroeger. Als ze allemaal komen zijn we met 14 personen.

Nu mijn "probleem":

Ik wil er geen ordinair zuipfestijn van maken, maar ik wil wel dat we gewoon gezellig een biertje of een wijntje kunnen drinken. Ik heb alleen geen idee hoeveel alcohol ik dan moet/kan kopen zonder dat het uit de hand loopt.

Iemand tips?
Ik denk dat feestjes lopen zoals ze lopen. Persoonlijk zou ik het nogal vreemd vinden als op een feestje de drank opeens op is.
Drank blijft toch lange tijd goed? Ik ben van het type dat gewoon altijd véél te veel koopt, kan je toch ook nog op latere momenten opdrinken. Zet gewoon niet alles onmiddellijk op tafel maar bewaar een deel in een andere kamer, zodat je zelf nog kan beslissen of je extra bijhaalt of niet.
Je kunt toch bedenken hoeveel drank mensen ongv. drinken voordat ze meer dan teut zijn?

Hoe lang spreek je af? Ik zou afgaan op een glas alcohol per uur. Dus als je om 21:00 afspreekt en denkt dat het tot 02:00 gaat duren, zou ik ongeveer 1 fles p.p. wijn en 5 biertjes p.p. rekenen. Geen sterke drank inslaan en vooral ook fris aanbieden.

Worden je vrienden snel dronken, dan ga je op een glas of wat minder zitten. Uit 1 fles wijn komen ongv 5 glazen.
Of iets een zuipfestijn wordt of niet ligt aan de gasten die er zijn, niet aan de voorraad drank die er staat.

Ik heb genoeg in huis om iedere avond katjelam op de bank te belanden, maar dat gebeurt gelukkig toch hoogst zelden!

Weet je hoeveel van de groep er wijn drinken en hoe veel bier? Van hoe laat tot hoe laat is je feestje? Gaan jullie ook samen eten?
Zeg maar Spijker.
Ben het trouwens wel eens met mijn voorgangsters.. Wij hebben hier nog een wijnrek vol van de verjaardag .
quote:Ephina schreef op 03 november 2013 @ 17:06:

Geen sterke drank inslaan en vooral ook fris aanbieden.

Ik heb mensen in mn vriendengroep waarvan ik weet dat ze graag een whisky drinken, of een baco, en eigenlijk nooit wijn of bier. Dan haal ik dat echt wel voor ze in huis (of dat staat hier eigenlijk gewoon wel) want van sterke drank word je heus niet sneller dronken. Ook dat kan je in normale hoeveelheden en tempo drinken.
Zeg maar Spijker.
Ik heb ze al een hele tijd niet gezien, dus nee ik weet niet wie wat drinkt, ik heb alleen een vermoeden.

We gaan met z'n allen films kijken van 20.00 uur tot ?

We eten niet met z'n allen.

quote:Spijk-er schreef op 03 november 2013 @ 17:06:

Of iets een zuipfestijn wordt of niet ligt aan de gasten die er zijn, niet aan de voorraad drank die er staat.

Ik heb genoeg in huis om iedere avond katjelam op de bank te belanden, maar dat gebeurt gelukkig toch hoogst zelden!

Weet je hoeveel van de groep er wijn drinken en hoe veel bier? Van hoe laat tot hoe laat is je feestje? Gaan jullie ook samen eten?
quote:Spijk-er schreef op 03 november 2013 @ 17:08:

[...]

Ik heb mensen in mn vriendengroep waarvan ik weet dat ze graag een whisky drinken, of een baco, en eigenlijk nooit wijn of bier. Dan haal ik dat echt wel voor ze in huis (of dat staat hier eigenlijk gewoon wel) want van sterke drank word je heus niet sneller dronken. Ook dat kan je in normale hoeveelheden en tempo drinken.Ik ben het met je eens hoor. Hier ook een Whisky liefhebber in huis. Maar TO klinkt nogal bang dat mensen dronken gaan worden. Dan zou ik dus bijv. de wodka en rum laten staan. Zeker als mixdrankje. Dat is toch meer van het kaliber "gooi maar achterover" dan een mooie whisky.
Gaan ze weer naar huis met de auto? Dan zijn er een aantal BOB's bij. Verder eens met de vorige posters.
Je kunt natuurlijk genoeg halen, maar een deel daarvan in een kast wegzetten. Als het dan op is en het os nog gezellig, dan 'tover' je nog iets tevoorschijn. Zo niet, dan laat je het lekker staan voor een ander keertje.
Dit vind ik altijd zulke rare vragen. Voor elk feestje koop ik standaard teveel eten en drank in omdat ik t zeer genant zou vinden als iets halverwege de avond op is.

En daarna nog lekker zelf dagen genieten van de overgebleven franse kaasjes etc. en weken of maanden van de drank.
Film kijken op een reünie, waarom? Je spreekt toch af om bij te praten?
Idd, als je mekaar al zolang niet meer gezien hebt lijkt mij gewoon bijpraten wel veel leuker dan naar een filmpje te moeten kijken.
En dan? Als er iemand dronken wordt zeg je dat de drank op is? En dan mag de rest dus ook niks meer?
quote:Ephina schreef op 03 november 2013 @ 17:06:

Ik zou afgaan op een glas alcohol per uur.

Dat is wel erg weinig. Een glas is zo leeg.

Waarschijnlijk zitten er ook wel mensen bij die zelf een fles drank of krat bier meenemen,

Zo ging dat bij ons altijd.

Ik nam bijv. 2 flessen rose mee en een tas vol hapjes.

En is er te weinig dan kan je nog altijd de shoarmaboer bellen.

7,50 voor een fles wijn en 2 euro voor een blik bier.
Bij je lokale drankboer kun je vast wel afspreken overgebleven flessen te retourneren.
Omdat we dat vroeger ook altijd deden. Voor, na en tussendoor kunnen we ook bijkletsen.quote:_lupine_ schreef op 04 november 2013 @ 00:18:

Film kijken op een reünie, waarom? Je spreekt toch af om bij te praten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven