Hoezo "kut" ?

22-06-2008 14:59 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik niet eens een vrouw ben ga ik er toch maar eens een topic over starten want eigenlijk verbaast het me al jaren:

wat is dat toch voor rare gewoonte om alles wat vervelend, rot of negatief is meteen maar als "kut" te bestempelen ? en kan iemand me uitleggen waarom vooral en juist vrouwen dat doen ?

Wat is er zo negatief aan een kut ? Hebben jullie vrouwen zo'n enorme hekel aan je eigen geslachtsdeel ? Of heb je niet eens meer in de gaten wat je eigenlijk zegt omdat iedereen het doet ?

... blaba blablabla en toen voelde ik me toch zó kut !! ...

... ja natuurlijk blablabla, nogal logisch dat je je dan kut voelt ...

...nou ja blabla .. het is ook gewoon haske kut als je .. blabla...

Ik pleit voor het functioneel gebruik van het woord "kut" en dan heb ik er niets op tegen. Lekkere kut, sappige kut, kale of behaarde kut, mag allemaal.

Maar "kut" als je eigenlijk "rot" of "naar" of "vervelend" bedoelt, ik ben er tegen. "kut" is lekker, spannend en geil. In elk geval: positief. Waar zouden we zijn zonder kut ? We zouden niet eens bestaan !
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Zo daar zeg je wat Mamz. Of ik heb ook wel eens "sneetje" gehoord. Vind ik ook al zo vreemd in mijn oren klinken.
quote:mamzelle schreef op 22 juni 2008 @ 22:04:

Noem je hem dan ook, Shine, als je hem haar gebruikt?

Ik geef overigens toe dat ik zo'n puberaal wicht ben die het bij de dokter van onderen noemt en tijdens aktie poesje, of niets noemt.

Haha, ik vind het echt grappig dat er vrouwen zijn die niet eens het beeste bij de naam durven te noemen en zeggen '' Ik heb dáár last'' en dan naar haar vagina wijst. Of zegt dat ze last heeft 'van onderen'.

Ik bedoel, je zegt het toch ook dat je last hebt van je hart, arm, been of teen? Moet er dan zo geheimzinnig worden gedaan over je geslachtsdelen?

Hoe leer je je kinderen dan het te noemen? Je kut en lul? Of gewoon vagina en penis?

Ik heb dat serieus nooit begreoen.
Voorlopig hun piemel. En zij noemen de mijne ook piemel. Wil er nog niet goed in dat ik daar echt anders ben dan hen.

Ik vind het een behoorlijk genante boel als ik bij de dokter ben. Liever iets stoms zeggen dan het schaamrood op mijn kaken.
Als ik bij de dokter zou zijn en last hebben, dan noem ik het gewoon vagina. Zeker ook omdat ik (zoals ik al in eerdere postings heb aangegeven) kut niet te pas en te onpas gebruik. En dan doe ik dat zonder schaamrood op de kaken.
anoniem_773 wijzigde dit bericht op 22-06-2008 22:24
Reden: correctie tiepfaut
% gewijzigd
Een dokter staat echt niet raar te kijken als je zegt dat je last hebt van je vagina

Die is echt wel wat gewend en weet aan het eind van de dag echt niet meer wat wij hebben gezegd.
Ik kende iemand die had een vriendin die noemde haar vagina vroeger (als kind) een taartje.

hihi.
Ik snap het. Maar mijn schaamrood snapt het niet.
Je hebt een kruisje Nijn. Als avatar, voor de duidelijkheid.
KUT= Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Een hele mond vol dus vandaar KUT.
O nee shit. Een táártje?!

quote:mamzelle schreef op 22 juni 2008 @ 22:28:

Ik snap het. Maar mijn schaamrood snapt het niet.
Dat schaamrood blijft rood natuurlijk hahaha. (kwartje valt hahaha) BlondT

Nijn waar is je avatar ja?
Taartje is wel heel erg zeg. Tegenwoordig is Doos ook een ander woord ervoor. Of we daar blij mee moeten zijn...
Ik zie zelf een zestal, Mamz. Het is een mysterie... een avatordrama eigenlijk.

Shi, ja, een taartje. Schattig he? Had ze van dr moeder geleerd (ik heb het dus weer viavia).

Ik leer zelf aan Kleine Nijn dat ze een vagina heeft, ik vind dat namelijk zo koddig klinken uit dat kleine mondje. Dan zit ze te plassen en zegt ze: "mama, er komt een plas uit mijn eh...ganie..vagi...eh hoeheetieookalweer?"

Grote Nijn heeft destijds "piepie" bedacht en dat hebben we altijd zo gelaten.
Een taartje eten krijgt nu ineens een hele andere betekenis nietwaar?

"Schat, heb je zin in een taartje vanavond?"

etc.
Piepie is toch plassen in Duits? Al zul je het vast anders schrijven
"dokter ik heb zo'n last van mijn eeehh ... vagina"

"nou mevrouw da's dan mooi kut !"

Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Sinds ik een dochter heb heb ik me nog eens extra gerealiseerd dat elk woord voor het vrouwelijk geslachtsdeel lelijk en/of suf klinkt. Spleetje? Plassertje? Poes? Doos? Yoni? We houden het hier maar op vagina.

Ik vind kut zo'n beetje de lelijkste van allemaal, het is gewoon een lekkerbekkend scheldwoord. Ik vind het een belediging voor zo'n edel onderdeel van mijn lijf .
Ik ken iemand die wilde heel netjes zeggen dat ze last had " down there " ..... maar eigenlijk niet gewend was aan die " dure naam " voor " nou ja , daar beneden " en zei dat ze last had van haar vaginium .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 juni 2008 @ 00:38:

Ik ken iemand die wilde heel netjes zeggen dat ze last had " down there " ..... maar eigenlijk niet gewend was aan die " dure naam " voor " nou ja , daar beneden " en zei dat ze last had van haar vaginium .Haha, dat had mijn tante kunnen zijn. Die wil ook graag duur doen en zegt de moeilijke woorden dan net verkeerd.
Nou ik ga de komende tijd proberen om 'lul' te zeggen als ik 'kut' bedoel. Klinkt wel leuk: " ach ik voel me gewoon lul vandaag".
wat een lulgeintje

ja zeg dat heb ik dus voor de kat z'n lul gedaan

lullekop

wat een lulzooi

Hahahaha ik ga het woord lul steeds leuker vinden. Das wel vreemd, als ik lul zeg klinkt het veel vriendelijker dan als ik kut zeg. Wat is dat nou weer voor flauwelul... Misschien komt het ook wel door die fles prosecco die naast me staat. Oh lul, ik moet morgen vroeg op...
Hoewel het bij de dokter dan weer verwarrend kan werken: " tsja ik heb een beetje een geirriteerde lul dokter..."
Wilhelmina kutje junior komt van een radioshow van Wim T. Schippers. Was een personage geloof ik.

Kut met peren komt geloof ik van die twee heren (Henk Spaan en die andere) die dat voetbal programma hadden. In een liedje ( "Ja dat is kilo-utrecht-tango.....met peeeeeeren")Of gebruikten ze het alleen maar en bestond de uitdrukking al? Wie het weet mag het zeggen.

Ik denk dat het deels een combinatie van de klank (een harde K en T) is en dat het misschien een taboewoord was of is. Ik noem mijn vagina mijn vagina en als ik iets kut vind, ja dan zeg ik kut. Of kutterdekut

Verder wordt ik altijd een beetje kriegelig van andere benamingen. Zoals flamoes, poesje, fluit of spleetje of voorbips.....dat is toch wel de ergste.

Eignelijk vind ik kut helemaal niet zo erg ook als benaming. erger vind ik als mannen het hebben over zure sloot of zo, of ontplofte egel.
quote:shining schreef op 22 juni 2008 @ 21:49:

[...]

Ja.

Vreemd hè, om gewoon te benoemen hoe het heet?

Ja, maar het heet óók een kut.

Ik heb mijn dochter geleerd dat ze een kutje heeft. Gewoon, makkelijk en zo heet het. Geen moeilijke namen, geen verbloemende namen, gewoon een kutje. Nu m'n dochter 10 is, ben ik wel begonnen met vagina. Is dus meer een volwassen woord. Bij de dokter noem ik het ook zo.

Ik heb wel eens gehoord van iemand, die haar dochter wel leerde vagina te zeggen, zij maakte er Fatima van

(deze heb ik van Bloesem, geloof ik)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven