Hollandsche zuunigheid

31-07-2010 20:24 934 berichten
Ik las zojuist in een ander topic een opmerking van een andere forummer die haar eigen chips mee nam naar de bioscoop. Weer een andere dame vertelde dat ze altijd haar eigen water en snaai meenam omdat ze het in de bios te duur vond.

Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.

Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll

ik ga op stap en ik neem mee

Totaal aantal stemmen: 222

niks, ik koop lekker wat te snaaien op lokatie (49%)
alleen een flesje water (34%)
Een hele koelbox vol tapas en wijn (10%)
ik ga nooit uit (2%)
zelfs als ik uit eten ga neem ik mijn eigen eten mee (4%)
ik ben aan de lijn Geen stemmen
ik weet het niet (0%)
geen mening (1%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Chica34 schreef op 31 juli 2010 @ 22:24:

[...]

Tja kwestie van heel zuunig zijn de rest van het jaar en zelf snaai meenemen naar de bios, zodat je tenminste een goed ticket kan kopen met gratis vliegtuigmeuk
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:miekie1 schreef op 31 juli 2010 @ 22:25:

[...]

Die gebruikte wij vroeger ook altijd (Noord-Holland) meestal als het over de lagere schooltijd ging. Onder de middag ging je ff naar huis.Herken het ook, volgens mij inderdaad Noord Hollands.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 22:26:

[...]

naasten???Ja neem jij je naasten nooit mee naar de bios?
Ghe, onder de middag. Grappig, ik ken alleen tussen de middag.
quote:Star schreef op 31 juli 2010 @ 22:27:

[...]

Ja neem jij je naasten nooit mee naar de bios? Jawel, maar wat boeit mij het of zij last hebben van mijn gekraak? Als ik hen maar niet hoor
quote:miekie1 schreef op 31 juli 2010 @ 22:25:

[...]

Die gebruikte wij vroeger ook altijd (Noord-Holland) meestal als het over de lagere schooltijd ging. Onder de middag ging je ff naar huis.Hier ook iemand uit NH maar wij spraken echt van "tussen de middag".
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

[...]

naasten???De plurk zonder deo die naast je zit te kraken
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 22:27:

[...]

Want?

Dan kan ze haar gasten van een goed ticket voorzien de volgende keer
Duh Kip

Weet je trouwens dat er een prijsverschil zit van bijna 600 euro tussen een BMI ticket naar Londen en een KLM ticket ?

Maar dan krijg je wel een Delfts blauw huisje met drank gratis... Doe me dan maar BMI en een zakkie amandeltjes

Ja, als je business class met eco gaat vergelijken dan loopt het prijsverschil ook hard op! (huisjes zijn excl. voor business).

KLM is duurder dan de prijsvechters, maar als je er goed bovenop zit dan kun je ook KLM voor een zeer betaalbare prijs vliegen. Niet dat KLM nog maar een schim is van wat het jaren geleden was, maar soit.
vandaag ga ik van alles kunnen
quote:Chica34 schreef op 31 juli 2010 @ 22:28:

[...]

Dan kan ze haar gasten van een goed ticket voorzien de volgende keer alle 150? Dan mag ze aardig wat bioscoopbezoekjes afleggen met een droog crackertje van thuis
quote:mylenevalerie schreef op 31 juli 2010 @ 22:28:

[...]

Hier ook iemand uit NH maar wij spraken echt van "tussen de middag".Waar uit NH? Volgens mij is er nl nog een verschil tussen boven of onder Alkmaar
quote:Star schreef op 31 juli 2010 @ 22:26:

[...]

Hier in Noord Holland heet het tussen de middag.Overal in Nederland verder.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

[...]

Hier ook iemand uit NH maar wij spraken echt van "tussen de middag".

Tussen de middag, onder de middag, met de middag, hier doen we niet moeilijk.

Inderdaad ergens in NH, laten we het daar maar op houden.
vandaag ga ik van alles kunnen
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 22:29:

[...]

alle 150? Dan mag ze aardig wat bioscoopbezoekjes afleggen met een droog crackertje van thuis Nou vooruit 150 is wat veel bioscoopjes, alleen haar zussie dan misschien?
quote:Chica34 schreef op 31 juli 2010 @ 22:29:

[...]

Waar uit NH? Volgens mij is er nl nog een verschil tussen boven of onder Alkmaar Da's ook weer waar. Ik zit net boven Alkmaar (HHW). Misschien is 't wel iets West-Fries ofzo? Daarvan zitten er hier nogal wat natuurlijk.
quote:mylenevalerie schreef op 31 juli 2010 @ 22:26:

[...]

Offtopic maar je kan chips en popcorn niet geluidloos eten. En dan doe je zo je best om je naasten niet te storen met het gekraak. Hoe doen jullie dat? Dus niet eten tijdens de film? Beter om een ijsje te nemen?Ik ga naar films met veel actie en geweld: Zoveel volume daar valt niet tegenop te kraken, vreten en bierploppen. Gevoelige meuk en vrouwenfilm kijk ik wel als ie op tv komt.
Wij nemen alleen broodjes en drinken mee als we op vakantie gaan,en elk jaar is het weer raak, manlief is de straat nog maar net uit,of hij heeft al een broodje te pakken.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:Chica34 schreef op 31 juli 2010 @ 22:29:

[...]

Waar uit NH? Volgens mij is er nl nog een verschil tussen boven of onder Alkmaar Dat dan weer "onder" A'maar. Maar "tussen" A'dam en Purmereutel.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
rond de klok van 1 uur dus Roos
quote:roosvrouw schreef op 31 juli 2010 @ 22:29:

[...]

KLM is duurder dan de prijsvechters, maar als je er goed bovenop zit dan kun je ook KLM voor een zeer betaalbare prijs vliegen. Niet dat KLM nog maar een schim is van wat het jaren geleden was, maar soit.Bij KLM zijn ze niet goed bij hun potje. Een vlucht naar Cork geboekt via Aer Lingus is een stuk goedkoper dan via de KLM. En guess what? Je vliegt als je via KLM boekt gewoon in hetzelfde toestel van Aer Lingus. Uitgekookt zooitje.
quote:miekie1 schreef op 31 juli 2010 @ 22:30:

[...]

Da's ook weer waar. Ik zit net boven Alkmaar (HHW). Misschien is 't wel iets West-Fries ofzo? Daarvan zitten er hier nogal wat natuurlijk.Klinkt inderdaad als iets West-Fries. En daar kunnen ze in HHW wat van
quote:mylenevalerie schreef op 31 juli 2010 @ 22:31:

[...]

Dat dan weer "onder" A'maar. Maar "tussen" A'dam en Purmereutel.Idem
Krijg je bij Transavia wel gratis vreet? Ook niet meer zeker.

Oh de goede oude tijden ( toen je nog veilig met Royal Jordaniën Airlines kon vliegen)

Gratis drank, roken, drie stoelen naast me vrij... wel tussen de kerels, vrouwen en kinderen zaten gescheiden voorin, en ik zat achterin ... zucht

[...]

Hier ook iemand uit NH maar wij spraken echt van "tussen de middag".Idem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven