Horrorwoordenboek

27-10-2008 13:23 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Noem het een bizarre hobby, maar ik ben geïnteresseerd in woorden die je kippevel bezorgen en waarvan je haren recht overeind gaan staan. Een woord waarvan de betekenis en de verschrikking in 1 keer duidelijk is, maar waarvan je het bestaan niet kende en eigenlijk niet wilde kennen. Ik trap af met mijn drie beste voorbeelden en omschrijvingen. Vullen jullie aan?

* Campingburen: ev ~buur: personen die elk jaar op dezelfde tijd naar dezelfde camping gaan en daar jaar in jaar uit naast dezelfde personen staan.

* Huispak: mv ~ken: combinatie van een jutezak en een pyjama die ook overdag maar uitsluitend binnenshuis gedragen wordt en waarin een fotomodel nog op Ma Flodder lijkt.

* Siervaas: mv ~vazen: voorwerp dat je niet kan gebruiken voor het doel waar het voor gemaakt is en dat stof staat te verzamelen in je huis.
Mijn zei aan het begin van onze relatie regelmatig. "zullen we een stukje natuur doen?"

Oftewel een bos/strand-wandeling
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Hermans schreef op 11 april 2009 @ 21:09:

[...]

O dat zegt mijn moeder ook altijd! Verschrikkelijk! Zijn we een middagje in de stad, zegt ze aan het eind van de middag: "Zullen we nog even ergens wat gaan gebruiken?" *Ril*ja hoor mam, spuiten of slikken?
Buikhuilen...

(plassen)

ieuw! Volwassen mannen die gaan buikhuilen... Zie je het voor je?
Ohohoh, wat goed dit! Huispak is nog wel de ergste, wat mij betreft.

Oh, en splijtzakje ook trouwens, en vrijen :puke:

Verder helaas even niks zinnigs toe te voegen, maar ik ga erover nadenken.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
quote:vederlicht schreef op 11 april 2009 @ 22:08:

Buikhuilen...

(plassen)

ieuw! Volwassen mannen die gaan buikhuilen... Zie je het voor je?Nou, ik ging spontaan ooghuilen toen ik een meisje in de kroeg hoorde aankondigen dat ze 'even uit haar kut ging kletteren'.
quote:dangeensuus schreef op 11 april 2009 @ 21:28:

[...]

ja hoor mam, spuiten of slikken?

Ja! Dat ga ik voortaan antwoorden!
Bammetjes ipv boterham. Sowieso alle verkleinwoorden vind ik horror en terror.
ook erg: even gezellig een drankje doen...
een vorkje prikken...zeg dan gewoon dan je iets gaat eten.

weet je waar ik ook niet tegen kan...misschien heel raar maar als mensen 'boer zoekt vrouw' 'boer zoekt hoer' noemen.

verder alle managements taal en alles waar 'een stukje' voor staat.

En ook "Ik voel me gekwetst". Voordat GTST intrede deed in mijn jonge leventje had ik er nooit van gehoord.

Oh en tijd in puber was ergerde ik me al enorm aan TMF taal, dat alles 'lekker' was. Een lekker clipje, een lekker nummer. Veronica was toen toen ook 'keihard de lekkerste'. Ik vond het aanstellerij als 15 jarige (maar ik was toen al een oud wijf).

Wijffie trouwens, is nog zo eentje.

Ik vind de uitdrukking "Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig`' ok erg naar. Jakkiebakkie. Net als "ik zeg maar zo ik zeg maar niks".
Ik vind het ook irritsnt dat tweedehands inene vintage is. Alles is vintage als het oud is, en als het vintage is, is het goed.

Het aller aller aler ergste woord hoorde ik iemand op de middelbare school zeggen. Ze had het waarschijnlijk uit de Fancy, maar op een dag droeg ze haar vestje met een schoude bloot, want dat stond lekker 'nocha'. Gat-ver-damme. Noncha, ik kan het bijna mijn toetsenbord niet uit krijgen.
Stappen in plaats van uitgaan kan ik mijn bek ook niet uitkrijgen.

Kameraad was geloof ik al genoemt, maar die ook. Jak.
of chips ipv shit, ook heel erg.
in het kader van "uit de buik huilen" hier een aantal kwootjes van mijn ex man...die kon ook niet zeggen dat ie naar het toilet moest.

Uit mijn lul brullen

Faxen

Een bruine trui breien

De teckel uitlaten

Deze werden dan na een half uurtje steenvast opgevolgd door een uitgebreid verslag omtrend de geur, hoeveelheid, samenstelling en dikte van het eindproduct....

Vreselijk. Mijn huidige partner verteld ook altijd wat ie gaat doen op het toilet. Ik moet even poepen....LIKE I CARE!!!!

Ik wil het niet weten. Too much info.
ik vind afkortingen ove het algemeen ook vreselijk, zowel voor namen als voor dingen. Heb in 5,5 jaar op de universiteit nooit de afkorting 'de unie' uit mijn strot kunnen krijgen.

een bacootje vind ik ook zo erg
Om van te rillen zijn volwassenen die zeggen;

'Ik heb een nieuwe broek gescoord voor maar 60 eutjes'

of

'Ik doe niet aan sport, alleen aan bedsport' en dan zo'n dikke knipoog erbij geven.

Vieze woordjes vind ik; pus, brokkelig, korstje, hageltjes (voor hagelslag) en sneetje.

Noncha is trouwens ook wel heel erg... Haha.
Ja nog een irritante:

vogende ipv van volgende. Of enigste. Hoor ik ook regelmatig.
ik krijg enorme braakneigingen van mensen met een "rugzakje".

Mensen die iets ingrijpends hebben meegemaakt hebben tegenwoordig "een rugzakje" en zijn dus waarschijnlijk zielig en labiel. Tenminste, dat doet t woord mij vermoeden.

Ik ben 24, heb echt het een en ander aan heftige dingen meegemaakt, zoals zoveel van mijn leeftijdsgenoten, maar je hoort mij toch echt niet mekkeren over een rugzakje... dat heet geen rugzakje, dat heet levenservaring Mensch, zoals een ieder heeft..

En ik erger me kapot aan alle drukke/ gevoelige kinderen waar gelijk maar een etiket op gepleurd wordt. Afgezien van de kinderen die écht gediagnostiseerd zijn lopen er ook een hoop rond die gewoon heel druk/ irritant zijn. Maar neeeee, die zijn dan hoogsensitief/ sterrekindje/ een randje/ adhd... asjeblieft.

weet niet meer wie het zei maar inderdaad: vroegah was je gewoon druk en kreeg je minder kleurstof.

Alle woorden van de babypijlert.

Ongie, klussen, hubbie, beeb, NOD, asjeblieft.

Als ik zwanger wil worden wacht ik tot ik een test kan doen, nadat ik geneukt heb met mijn vriend.als we geluk hebben krijgen we dan een kind. praat normaal, je bent geen 5 meer.

Evenals die kindvrouwtjes praat als:

Muh mannetje, muh collegaatje, me autootje en muh dinnetjes.

bwah...

En verder vooral gewoon Nederlandsch praten.

Dus geen bilateraaltje, ad hocje, of andere management brabrabra. daar krijg ik echt jeuk van..

Maar goed, ik ben nou ook eenmaal het typje doe maar normaal da's gek genoeg.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
ja die wilde ik ook vermelden, Hubbie etc.

Ik heb iemand gekend die noemde haar man : pik.

blaaaaah.
Volwassen vrouwen die zeggen dat ze patatjes gaan eten. Net alsof het minder slecht is door er een verkleinwoord van te maken.

Ik heb sowieso een hekel aan verkleinwoorden, brrrrrrr! Mijn moeder vroeg laatst of vriend en ik even met het busje langs konden komen omdat ze een paar spulletjes op moest halen. Ik dacht aan een paar dozen met meuk, maar nee, het waren een bed, een kast, een salontafel en een fauteuil. Grrrr! Zeg dan gewoon spullen!
quote:Margaretha2 schreef op 11 april 2009 @ 00:08:

Nijntje, even héél erg offtopic, maar je hebt me zo aangemoedigd en zoveel peptalk gegeven dat je vast wel wil weten dat ik inmiddels ein-de-lijk een baan heb, precies in mijn vakgebied, heel afwisselend, bij een jong bedrijf wat aan het groeien is. Ze hebben vertrouwen in mij en geven me al vrij grote dingen om te doen, en het is heel afwisselend werk waarbij ik echt de kans heb om op verschillende gebieden ervaring op te doen! Jeejjj!!!

Ben jij inmiddels ook aan de bak?

Marg, wat gaaf! Ik zei het toch: Margaretha for President! Zie je wel dat ik niet voor niets in je geloofde?

Haske gefeliciteerd en veel plezier met je baan.

Ik ben sinds 6 weken ambtenaar bij een hele leuke instelling in een grote stad en doe daar iets communicatiefs. Ben er ook heel blij mee!

Lief van je dat je het me even kwam zeggen.
quote:heejhallo schreef op 12 april 2009 @ 13:39:

een bacootje vind ik ook zo erg

Dat komt omdat het ook niet te zuipen is! Nee, dan een cubaatje. Das pas een caraibische alcoholische versnapering!

Nog meer iri-woorden:

- maten ipv vrienden

- hapje eten ipv vorkje prikken.

Leuk vermaak op Paaszondag

En inderdaad: Smegma, gadverdamme!

Mevrouwtje

Officemanager (Manager in het algemeen vind ik een uitgehold nietszeggend woord)

Interieurverzorgster

Japon

Pantalon

Poepert of Poepie (zowel als koosnaam als als aanduiding voor anus)

Hobby (65+ woord)

Vrijen (Mijn vader noemt een knuffel voor de hond ook vrijen met de hond, jak )

‘Van bil gaan’

Dreumes

Hollen (ipv rennen of hardlopen)

Jeuk!

Verder nog jeuk van het niet kunnen onderscheiden van ‘hun’/’hen’ ‘jou’/’jouw’

Kneuterig:

Dolletjes

‘Dicht bij jezelf blijven’ ‘Wat zegt dat over jezelf?’ (en aanverwante uitspraken)

En ‘Eet smakelijk’ of nóg erger ‘Eet lekker’

(maar dat is ongetwijfeld heel persoonlijk)

Bij de meeste woorden die hier voorbij komen krijg ik overigens vreselijke jeuk!
kids, triggeren, nachecken, duurzaam (-heid), hallootjes, rentmeesterschap, een stukje herbeleving/verwerking/begrip, shock, minima

Brrrr.
Hier al genoemd, maar "rugzakkinderen": Het is dat ik viva lees ( ) anders had ik niet geweten waar de directeur het over had toen Kind op school werd ingeschreven

In dezelfde categorie: cadeauzoon/dochter/moede/vader bleeegh. Noem het toch gewoon wat het is: Stiefzoon/dochter etc. Het zijn de mensen zélf die er een negatieve draai aan geven door er een ander woord voor te verzinnen.

eurie, helleuchjen (hallo op zijn duits?!) een vorkje prikken en verder de verkleinwoordjes als in "we hebben een huisje gekocht en nu gaan we op zoek naar meubeltjes :puke: "

Afschaffen.
ik krijg daar altijd kabouterassociaties bij.

Ik stapte in mijn autootje, want ik ging naar mijn vriendinnetje, samen een kopje thee drinken en een broodje eten, want ze was net terug van een stedentripje, en daar had ze zo'n leuk tasje gekocht!!!

In Madurodam zeker......
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven