Horrorwoordenboek

27-10-2008 13:23 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Noem het een bizarre hobby, maar ik ben geïnteresseerd in woorden die je kippevel bezorgen en waarvan je haren recht overeind gaan staan. Een woord waarvan de betekenis en de verschrikking in 1 keer duidelijk is, maar waarvan je het bestaan niet kende en eigenlijk niet wilde kennen. Ik trap af met mijn drie beste voorbeelden en omschrijvingen. Vullen jullie aan?

* Campingburen: ev ~buur: personen die elk jaar op dezelfde tijd naar dezelfde camping gaan en daar jaar in jaar uit naast dezelfde personen staan.

* Huispak: mv ~ken: combinatie van een jutezak en een pyjama die ook overdag maar uitsluitend binnenshuis gedragen wordt en waarin een fotomodel nog op Ma Flodder lijkt.

* Siervaas: mv ~vazen: voorwerp dat je niet kan gebruiken voor het doel waar het voor gemaakt is en dat stof staat te verzamelen in je huis.
Ja inderdaad. Ooit eens gereageerd op een topic: wat het kostte om een huisje in te richten met meubeltjes. Mijn reactie: niet veel waarschijnlijk, met een huisJE inrichten ben je zo klaar (oid)

Maar dat was nogal flauwe reactie blijkbaar.
Ach, vrijdag nog het topic "hoera ik heb mijn rijbijwijs en ik zoek een leuk dames autootje. "

Ja sorry dan kan je van mij een plaatje met een barbie autooooooootje verwachten...
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ooow ja dat was idd ook tenenkrommend Die gedachte kwam ook meteen bij mij op maar ik dacht, laat ik eens een keer niet bijdehand zijn
Verstandig Schravelot, verstandig!!!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:Schravelvot schreef op 12 april 2009 @ 15:46:

In dezelfde categorie: cadeauzoon/dochter/moede/vader bleeegh. Noem het toch gewoon wat het is: Stiefzoon/dochter etc. Het zijn de mensen zélf die er een negatieve draai aan geven door er een ander woord voor te verzinnen.

.

Bovendien klinkt cadeauzoon net alsof je er altijd heel erg blij mee Moet zijn. En dat ben ik hulst niet altijd.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:borodini schreef op 12 april 2009 @ 17:15:

[...]

Bovendien klinkt cadeauzoon net alsof je er altijd heel erg blij mee Moet zijn. En dat ben ik hulst niet altijd.

Schááám je.

quote:wuiles schreef op 12 april 2009 @ 17:16:

[...]

Schááám je.

Dat doe ik, maar dan krijg ik op mijn flikker van mijn lieve Vriend
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:Daffodil schreef op 28 oktober 2008 @ 03:58:

collegaatje

hangouderen

dotteren

babyboom

klokkenluider

sudoku

downdaten

vechtscheiding

metro(seksueel)Dood aan het collegaatje! Met de toevoeging dat als dit niet-woord uitgesproken wordt door een man, deze zelf ook véél straf zou moeten krijgen. Collegaatje...
quote:dangeensuus schreef op 12 april 2009 @ 08:47:

in het kader van "uit de buik huilen" hier een aantal kwootjes van mijn ex man...die kon ook niet zeggen dat ie naar het toilet moest.

Uit mijn lul brullen

Faxen

Een bruine trui breien

De teckel uitlaten

Een Cubaanse kennis ging eens 'een brief schrijven naar Fidel'.

Vond ik best wel grappig

Heel veel woorden die hier genoemd worden gebruik ik trouwens! De ouderwetse woorden, en ook kameraad, maat, etc. Ik heb de laatste dagen steeds twee keer nagedacht over mijn posts hahaha.
een echte "vader-zoondag"

Moeder die 3 dagen wekrt doet gewoon om de andere dagen ook de afwas/was strijk en huishouden tussendoor, maar pa kan dat niet die moet n vaderzoondag hebben als hij 4 dagen werkt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Papadag: ook zoiets inderdaad.
Nederland

Nederlander

Nederlandse
Kerels die zichzelf met glimmende oogjes op de borst kloppen: "Ik ben een tietenman..", dan wel: "Ik ben een billenman..."

Platvloers en horror.

Nog meer horror:

-Groepswerk

-(Vrien)dinnetjes

-M'n papa en m'n mama (uit de mond van een volwassen kerel

-'Wat een luxe!' roepen bij ieder glas port of ander snoeperijtje

-Snoeperijtje
Ik vind 'anus' ook een horror-woord.

Aambeien

Kerels die elkaar met 'Hee pik!' begroeten

(Moest heel hard lachen om een eerdere post, over een vrouw die dit bij haar man doet)

En als mijn vader of moeder het hebben over werken in huis / de tuin, en wanneer dat 'klaarkomt'.

Zeg dan 'wanneer het af is', of zoiets!!

Studenten van 24 jaar die het hebben over 'huiswerk' en 'school', terwijl ze studeren aan de universiteit.
Papadag, vader-kind-tijd of nog erger: papa past 1 dag per week op.

Donder op zeg! Papa is ook gewoon ouder. Je past op het kind van een ander maar niet op je eigen kind. Moeders passen toch ook niet op, waarom vaders dan wel?

(al moet ik toegeven dat ik m'n hubbiewubbie ook wel eens vraag of hij kan oppassen. Maar hij plaagt mij terug door me steeds te vragen of ik nog moet shoppen.Yep, vaders moeten af en toe op hun kind passen zodat mama kan gaan shoppen met haar dinnetjes toch? Even wat leuke kleertjes en schoentjes passen. Gelukkig heb ik een lekker ruim dames autotje waar ik veel tasjes in kwijt kan.)
Mijn collega past ook een dag in de week op zijn zoon. Als hij dat zegt, vraag ik steevast of hij "daar centjes voor krijgt".

Ik kan persoonlijk niet tegen het woord eeltrasp. Kippenvel en rillingen over mijn rug. Maar helaas heb ik er bijna dagelijks mee te maken, op het werk. (en nee, ik ben geen pedicure)
Heb niet alles gelezen, dus het kan zijn dat een paar van deze jeukwoorden al genoemd zijn:

- Kids

- Implementeren

- "Hoe komt dat bij je binnen?"

- Doedoei!

En een woord waar ik altijd een beetje misselijk van word is ragout. Dan moet ik denken aan die vieze ragoutbakjes uit een kerstpakket!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik vind dat ventje (als in mijn hele kleine vriend) een plek verdient hier, wat gruwelijk!
-
en als aanvulling op de "Hoe komt dat bij je binnen"

de :"hoe ervaar je dat..." (zelfs de wens om zwanger te raken moet je ervaren

Je kwetsbaar opstellen, ook eng , de uitdrukking nog enger dan de uitvoering ervan
quote:Ardberg schreef op 27 oktober 2008 @ 13:23:

* Campingburen: ev ~buur: personen die elk jaar op dezelfde tijd naar dezelfde camping gaan en daar jaar in jaar uit naast dezelfde personen staan.

.Mijn vriend is er zo één.... een campingbuur... hoe gruwelijk. Ik hou heel veel van hem maar ik ben nu 3 keer meegeweest en ik doe het dit jaar niet meer. Hij gaat al 20 jaar naar dezelfde camping. Hoe hou je het vol? Gelukkig heb ik vandaag een bonus van mijn werk gehad. Ik voel Spanje/Griekenland/Italië/Portugal opkomen....
Bijzonder kind voor een kind met gedragsstoornissen of welk etiketje dan ook. Je krijgt langzamerhand het idee dat een normaal kind (wat dat ook mag zijn) een grijze muis is en nauwelijks de moeite waard.

Daaruit voortvloeiend de brusjes. Als term voor ongeboren kindjes niet mijn smaak, maar daar kan ik mee leven. Het wordt pas vreselijk als een brusje het broertje of zusje van een bijzonder kind is. Als brusje van een bijzonder kind ben je kennelijk een halfslachtig wezen dat alleen maar bestaat in relatie tot het speciale kind.
Van 'je innerlijke kind' krijg ik het ook benauwd. Zeker als ik de kleine Asmahan moet gaan vertellen hoe ik haar had willen troosten en wiegen. En dat ik haar altijd zal koesteren, beschermen en liefhebben.
en wat denk je van :Dicht bij jezelf blijven,

en nast dat bijzonder kind heb je dan ook nog de kinderen "met mogelijkheden"

Volgens mij heeft iedereen mogelijkheden, of je ze gebruikt en hoe je ze genruikt is weer een ander verhaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven