Hulp gevraagd bij cadeau

13-12-2015 21:51 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
De feestdagen komen eraan. Ik wil mijn moeder iets speciaals geven. Mijn vader is dit jaar overleden. Het zou dus mooi zijn als 'hij' ergens in het cadeau terugkomt. Zo'n cadeau is altijd persoonlijk maar hebben jullie suggesties?
ai summerville, ik zou graag meedenken maar deze info is erg summier.. je wil graag dat jouw vader terug te vinden is in het cadeau, maar zou je dan bv wat kenmerkende eigenschappen van hem kunnen opschrijven? hobby's, karaktertrekken, liefde voor bep. spullen/apparaten/dieren ed.. en weet je of je moeder het blijst zo zijn met iets wat ze ergens neer zou kunnen zetten om naar te kijken, aantrekken, opspelden..

nog gecondoleerd trouwens, zij verloor haar echtgenoot, jij jouw vader
Een fotocollage van IXXI met foto's van hun samen?
Mijn schoonvader is dit jaar overleden en voor mijn schoonmoeder heb ik een IXXI gemaakt met daarin hun trouwfoto's van meer dan 40 jaar geleden. In een sepia, het heeft een mooie plek gekregen in de slaapkamer.
Een persoonlijk sieraad oid, dus zo'n ketting met een tekst erop die iets betekent. Of zo'n armband

[
ja sieraad, daar dacht ik ook aan!

bv een moderne medaillon, waar foto's in kunnen.

of een bedelarmband met kleine hangertjes waarvan een aantal aan haarzelf, en een aantal aan hem refereren.
Weet niet wat je budget is. Maar was laatst op een bruiloft waar ze zelfs in het handschrift van de bruid iets hebben laten graveren in de ringen.

Wellicht is er iets.in je vaders handschrift dat op een sieraad kan worden gezet.
quote:vruchtgebruik schreef op 13 december 2015 @ 22:07:

Wellicht is er iets.in je vaders handschrift dat op een sieraad kan worden gezet.práchtig idee!!
doet me denken aan een aflevering van 'oud en nieuw', op NPO, waar mensen van afval iets nieuws maken. En was toen een mevrouw die binnenkort ging sterven, en op haar doodskist een door haarzelf handgeschreven levensmotto wilde. werd prachtig, in wit reliëf haar tekst op een wit geschilderde kist. deze koos ze om in begraven te worden..
Ik sprak laatst iemand die haar man was ook overleden. Ze heeft de trouwringen om laten smelten tot een prachtige ring.
Nadat mijn opa overleed hebben we zijn trouwring in die van mijn oma laten verwerken.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Wat een lieve gedachten allemaal. Dat sieraad met handgeschreven tekst spreekt me aan. Eens kijken wat ik met zijn handschrift kan vinden.

Een fotocollage is een ander mooi idee. Maar er staan al heel wat foto's op het dressoir.

Dankjewel voor jullie reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven