Iemand verstand van accordeons?

15-05-2017 11:29 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Voor een vriendin van me wil ik een (tweedehands) accordeon kopen, ik weet dat ze dit instrument graag zou willen leren spelen, in eerste instantie als hobby, dus niet professioneel. Nu is het probleem dat ik zelf totaal geen verstand heb van dit instrument, welke soorten er zijn, waar ik op moet letten etc. Ik weet dat ik me er in zal moeten verdiepen, maar is er iemand die me op weg zou kunnen helpen? Bijvoorbeeld in de keuze tussen knopaccordeon of toetsen? Hoeveelheid rijen? Merk?

Alvast dank!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ooit een toetsaccordeon gekocht. Links knoppen voor de bassen, en rechts een klavier, lijkend op die van een piano, dus met lange zwarte en witte toetsen. Ik heb mijzelf het accordeonspelen aangeleerd. Je hebt kleine soorten accordeons met een beperkt aantal akkoorden en een klein klavierbereik (twee octaven), en hele grote en zware (die worden een 120-basser genoemd). Daar kun je alle akkoorden op spelen. Het klavier heeft een bereik van iets meer dan drie octaven.

Ik weet niet of je alles van hierboven begrijpt, omdat daar wat muzikale termen tussen staan.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven