Ik ben verbannen

09-04-2010 21:50 418 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nu ga vertellen is natuurlijk niet echt gebeurd. Ik heb een grote fantasie. Maar toch..

Stel je eens voor.

Op een avond verveel je je een beetje. Er is niets op TV en in lezen heb je ook geen zin. In een opwelling meld je je aan op het forum van een weekblad. Zoiets als dit, maar toch anders. Je struint een beetje rond en ontdekt dat er op dit forum van het niet bestaande weekblad (het is immers maar een verzonnen verhaal) l veel gezeurd wordt over zaken die je geen f*ck interesseren. Omdat je je nu eenmaal erg verveelt, reageer je zo hier en daar..

Een maand later: Bijna iedere avond log je wel even in op het forum dat ik voor dit verhaal verzonnen heb. Je bent inmiddels stomverbaasd. Je wist niet dat mensen zo zuur konden denken over de wereld om hen heen. Eigenlijk dacht je altijd dat de Nederlandse democratie best goed functioneerde en dat we niets te klagen hebben. Wanneer je de reacties op dit forum leest, ontstaat er opeens een heel ander beeld. Je wist niet dat je leefde in een soort bananenrepubliek, je wist niet dat we bedreigd werden door hordes asielzoekers en moslims die stiekem bezig zijn de macht over te nemen

Weer een maand later (denk erom, het is maar een verhaal):

Inmiddels lees je geen krant meer, je laatste boek ligt onder een laag stof. De zure en xenofobe mensen van dit forum vullen je avonden. Gelukkig zijn er ook medestanders. Leuke en ruimdenkende mensen die net als jij hun best doen om al het uitgestorte braaksel op te ruimen.

Je krijgt een goed idee: je opent een eigen topic en kondigt aan dat hier nu eens alleen plaats zal zijn voor positieve berichten over multicultureel Nederland. Aangezien er wel zeven topics zijn die de negatieve kanten van deze zaak belichten, denk je dat dat toch wel moet kunnen. Helaas is dat een illusie...

Weer een maand later.

Je bent voor altijd verbannen. Op het forum dat natuurlijk niet echt bestaat gaan de foute grapjes, de citaten en verwijzingen naar enge rechtse sites en de angstaanjagende verhalen over mensen van niet westers afkomst door. Iedere dag en iedere avond.

Pffff, wees maar blij dat dit een verzonnen verhaal is!
Floor, hartelijk dank voor de uitleg. Kun je alleen nog uitleggen waar de discussie dan om gaat? Mie is tegen PVV en Geert Wilders en Tjaa is voor?
MILF in the making ;-)
Zoals ik het heb begrepen, wilde Mie een ander geluid laten horen dan alleen maar negatieve ervaringen met allochtonen. Ze ontkende niet dat er problemen zijn, maar wilde laten zien dat er ook heel veel positiefs te melden is
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Maar voor positieve geluiden over allochtonen word je toch niet verbannen?
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 10 april 2010 @ 21:41:

Maar voor positieve geluiden over allochtonen word je toch niet verbannen?

Waren de allochtonen op Libelle boos op haar? Misschien discrimineerde ze positief of zo?

Het blijft een zemelposting, waarom moet je dat hier neerzetten en dan op zo'n manier?
quote:DarkRosePrincess schreef op 10 april 2010 @ 21:41:

Maar voor positieve geluiden over allochtonen word je toch niet verbannen?klopt, alleen kwamen daar een aantal behoorlijk negatieve reacties op en is de boel uiteindelijk geëscaleerd met de permaban als eindresultaat.

klopt het een beetje zo Mie? Ik geef alleen aan wat ik aan de zijlijn heb gelezen hoor
Ik vind het knap dat er mensen zijn die twéé fora kunnen volgen. Bij mij gaat driekwart van dit foum al langs me heen!
ik volg het niet constant hoor, maar dit is begonnen toen we daar waren door bannen hier
[quote: klopt het een beetje zo Mie? Ik geef alleen aan wat ik aan de zijlijn heb gelezen hoor

Ja dank je. Rosanna.

Overigens is dit absoluut geen zielig doen topic. ik ben helemaal niet zielig zonder het Libelle forum. Ik heb er een paar hele leuke vrouwen leren kennen die (inderdaad met wat meer tact en geduld dan ik) doorgaan om de zaken wat te nuanceren.

Dan ben ik maar zuur en humorloos, ik vind de manier waarop sommige mensen hier reageren gewoon niet grappig en (sorry hoor, maar ik kap na vanavond toch met deze discussie hier. Dus alle reacties hierop gaan echt een beetje langs me heen) eigenlijk een beetje dommig.

Wanneer iemand een bepaalde boodschap heeft over een verontrustend verschijnsel ga je toch niet beginnen over blote konten en tieten of uitgebreid zeuren over de vorm waarin de boodschap is gebracht.

Het gaat heus niet alleen om een paar foute grapjes over allochtonen. Niet voor niets stoorde zelfs Anja Meulenbelt zich eraan. Je kunt het niet eens zijn met bepaalde denkbeelden van deze schrijfster/politica (ben ik ook niet) , maar de manier waarop zij werd weggezet.

Zo kan ik talloze voorbeelden gaan noemen, maar daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in. Veel succes verder.
Ik type ook snel met twee tepels, maar het is natuurlijk niet echt gebeurd.
quote:Knofje35 schreef op 10 april 2010 @ 22:14:

Ik type ook snel met twee tepels, maar het is natuurlijk niet echt gebeurd.Bedankt voor deze illustratie bij mijn opmerking ! Ik had het zelf niet beter kunnen bedenken.
Zo, daar ben ik weer.

Ik zou de openingspost beslist geen gezemel noemen want hypothetisch of niet, het raakt beslist een serieus punt wat Mie al heeft beschreven.

En ja Floor, het ging er beslist niet netjes aan toe toen er een bepaalde aanwezige groep op het aldaar het in de smiezen kreeg dat het andere geluid medestanders kreeg.

Het positieve geluid werd geridiculiseerd, afgeknepen en tenslotte in de (ban) val gelokt (waaronder ik zelf).

Het heeft voor mij in ieder geval geen positief gevoel over het "verzonnen"forum achter gelaten. Integendeel zelfs.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:Knofje35 schreef op 10 april 2010 @ 22:14:

Ik type ook snel met twee tepels, maar het is natuurlijk niet echt gebeurd.

Schoevers?

quote:stratego schreef op 10 april 2010 @ 22:20:

Zo, daar ben ik weer.

Ik zou de openingspost beslist geen gezemel noemen want hypothetisch of niet, het raakt beslist een serieus punt wat Mie al heeft beschreven.

En ja Floor, het ging er beslist niet netjes aan toe toen er een bepaalde aanwezige groep op het aldaar het in de smiezen kreeg dat het andere geluid medestanders kreeg.

Het positieve geluid werd geridiculiseerd, afgeknepen en tenslotte in de (ban) val gelokt (waaronder ik zelf).

Het heeft voor mij in ieder geval geen positief gevoel over het "verzonnen"forum achter gelaten. Integendeel zelfs.Maar je hebt toch wel een positief gevoel over Anne Wil??
Anne Wil is my dream come true

Ik mis haar kneuterige avontuurtjes enorm daarbij zal ik er nooit achter komen hoe het haar gelukt is om Bobby zoooo oud te laten worden. Dat is mij nog nooit met een hond gelukt.
Anne Wil deed nooit mee aan de discussies op het forum.

Nouja, één keer, en toen werd ook zij geblokkeerd
quote:stratego schreef op 10 april 2010 @ 22:32:

Anne Wil is my dream come true

Ik mis haar kneuterige avontuurtjes enorm daarbij zal ik er nooit achter komen hoe het haar gelukt is om Bobby zoooo oud te laten worden. Dat is mij nog nooit met een hond gelukt.Ja, en dan die pantykousjes zielig waaiend in de ijskoude kerstboom. Denk dat ik daar maar een topic over ga openen op Actueel.
quote:stratego schreef op 10 april 2010 @ 22:33:

Anne Wil deed nooit mee aan de discussies op het forum.

Nouja, één keer, en toen werd ook zij geblokkeerd En dat is natuurlijk het beste bewijs van een niet goed functionerend forum. tssss Anne Wil!!! Ik word er weer kwaad over.
quote:stratego schreef op 10 april 2010 @ 22:22:

[...]

Schoevers?

Ja, die leraar keek z'n ogen uit, ik ben het nog niet verleerd.

Is AnneWil die uit dat Libelleblad van vroeger of een forummens?

Ga je nou op een ander forum schrijven dat hier dommige mensen zitten die fout reageren op een serieus onderwerp Mie?
Notabene een coryfee van de drakenvlieg

quote:Knofje35 schreef op 10 april 2010 @ 22:40:

[...]

Ja, die leraar keek z'n ogen uit, ik ben het nog niet verleerd.

Is AnneWil die uit dat Libelleblad van vroeger of een forummens?

Ga je nou op een ander forum schrijven dat hier dommige mensen zitten die fout reageren op een serieus onderwerp Mie?Ja hoor. Ik ben nu al actief op het forum van de Belgische Flair. Ze voelen daar echt met me mee.
quote:stratego schreef op 10 april 2010 @ 22:41:

Notabene een coryfee van de drakenvlieg

[afbeelding]eeeuuh... Welke drakenvlieg had je in gedachten bij deze foto? Toch niet mij?
Dat was Anne Will, weet je dat niet meer?
Ik dacht even aan Christine die niet meer kon kijken.

Shit, ik wilde hier niet meer antwoorden.
Ja, je gaat ernstig in de fout door off-topic te reageren in je eigen topic
Mie, eerlijk gezegd vind ik het niet helemaal eerlijk dat je zo reageert. Ik snap wel wat je wil zeggen met je OP, maar dat komt ook doordat ik het een en ander meegekregen heb van de achtergrond. Voor mensen die dat niet hebben, is de OP niet erg duidelijk en daardoor krijg je misschien niet de reacties die je voor ogen had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven