Ik word oud....

29-06-2018 07:59 420 berichten
De laatste tijd komt steeds vaker het besef: ik word oud. :whistle: Nog niet super-oud ofzo, maar het valt me steeds vaker op dat jong-volwassenen de dingen die ik vroeger keek of kende niet meer kennen of op een heel andere manier hebben beleefd.... Wie herkent dit?

Voorbeelden:
* Iemand die niet wist dat Rotterdam The Hague airport vroeger Zestienhoven heette
* Iemand die 6 was toen de Bongo Song een hit was (ik was toen iets van 15 ofzo?)
* Iemand die over de rooie niet kent

Op welke momenten beseffen jullie je opeens dat je oud wordt? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Hey Jim, hey Jiiiim, bring that bottle over here.. en dat lachje van die zanger hèhè

Waarom weet ik dat nog allemaal, maar heb een boodschappenbriefje nodig in de supermarkt. Zal de leeftijd wel zijn.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ja, je kent het liedje nog! Ik moest er spontaan aan denken toen 'k jouw post las over Grandmaster Flash :D
Alle reacties Link kopieren
En vriendin en ik zongen het vaak terwijl we echte zangliedjes nooit samen zongen, blijkbaar heeft rap een lagere drempel.

Nu ik jouw motto lees, hoor ik Nina Hagen met die overslaande stem Unbeschreiblich Weiblich roepen, maar de rest van de tekst, ken ik niet.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

UNBESCHREIBLICH (WEIBLICH) SONGTEXT
Ich war schwanger
Mir ging's zum Kotzen
Ich wollt's nicht haben, musste (musst du) gar nicht erst nach fragen

Ick (Ich) fress Tabletten
Und überhaupt, Mann,
Ich schaff' mir keine kleinen Kinder an

Nein, nein, nein
Warum soll ich meine Pflicht als Frau erfüll'n
Für wen?
Für die?
Für dich?
Für mich?
Ich hab' keine Lust, meine Pflicht zu erfüll'n
Für dich nicht
Für mich nicht
Ich hab' keine Pflicht


Als es vorbei war
Ging's mir zum Kotzen
Jetzt ist es Zeit, endlich mal aufzumotzen
Ick (Ich) fress Tabletten
und überhaupt, Mann
Ich schaff' mir keine kleinen Kinder an

Nein, nein, nein
Warum soll ich meine Pflicht als Frau erfüll'n?
Für wen?
Für die?
Für dich?
Für mich?
Ich hab' keine Lust, meine Pflicht zu erfüll'n
Für dich nicht
Für mich nicht
Ich hab' keine Pflicht

Marlene hatte and're Pläne
Simone Beauvoir sagt: "Gott bewahr!"
Und vor dem ersten Kinderschrei'n
Muss ich mich erst mal selbst befrei'n

Und augenblicklich fühl' ich mich
Unbeschreiblich weiblich

Warum soll ich meine Pflicht als Frau erfüll'n?
Für wen?
Für die?
Für dich?
Für mich?
Ich hab' keine Lust, meine Pflicht zu erfüll'n
Für dich nicht
Für mich nicht
Ich hab' keine Pflicht

Marlene hatte and're Pläne
Simone Beauvoir sagt: "Gott bewahr!"
Und vor dem ersten Kinderschrei'n
Muss ich mich erst mal selbst befrei'n

Und augenblicklich fühl' ich mich
Unbeschreiblich weiblich

https://www.youtube.com/watch?v=ZLqzr29m6E4
Alle reacties Link kopieren
Nu hoor ik het ook weer precies. Toffe tekst trouwens.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Eindelijk een telefoon gevonden die ik snap.
Mijn kleinzoon bekijkt het en legt mij uit, dan het zo`n simpel ding is, dat zelfs een baby er mee kan bellen.
Dan die blik die hij mij geeft, dan voel ik mij oud.
Twee dage later werd de generatiekloof nog groter, ik heb een pendule, voor mij gesneden koek, sleutel voor het opwinden , de andere klok heeft gewichten.
Toen mocht ik medelijdend kijken, gut kind, weet jij niet hoe een klok geluid geef, zal ik je het laten zien ????
Ik had toen twee kleintjes aan de tafel zitten die vol verbazing keken hoe een uurwerk van een klok eruit ziet.
Ik denk dat ik ze maar mee neem naar de Martinitoren, klimmen en uurwerk kijken
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
24-07-2018 22:41
Eindelijk een telefoon gevonden die ik snap.
Mijn kleinzoon bekijkt het en legt mij uit, dan het zo`n simpel ding is, dat zelfs een baby er mee kan bellen.
Dan die blik die hij mij geeft, dan voel ik mij oud.
Twee dage later werd de generatiekloof nog groter, ik heb een pendule, voor mij gesneden koek, sleutel voor het opwinden , de andere klok heeft gewichten.
Toen mocht ik medelijdend kijken, gut kind, weet jij niet hoe een klok geluid geef, zal ik je het laten zien ????
Ik had toen twee kleintjes aan de tafel zitten die vol verbazing keken hoe een uurwerk van een klok eruit ziet.
Ik denk dat ik ze maar mee neem naar de Martinitoren, klimmen en uurwerk kijken
Gebruik je ook nog girokaarten om geld over te schrijven? :mrgreen:

Wel knap dat je dit forum hebt weten te vinden..
Don't follow me. I'm lost too..
BruinHondje schreef:
24-07-2018 21:05
Volgens mij is privacy juist springlevend, dat weet je zelf ook wel als je de media een beetje volgt. De AVG is een monster van wetgeving voor (kleine) ondernemers en geeft consumenten nog meer rechten.

Daar staat tegenover dat inderdaad veel mensen zich weinig zorgen om hun privacy lijken te maken, getuige de vele Nederlanders die van alles op Facebook (ook Instagram en Whatsapp), Google en Tinder in de uitverkoop zetten. Enfin, ik doe daar niet aan mee. Ik heb namelijk dingen te verbergen en wil dat zo houden :sherlock:
Het blijft moeilijk te begrijpen maar deze drieeenheid gebruikt niet alleen wat je plaatst maar álles wat je in je telefoon hebt en doet ...
AVG is een zoethoudertje...
kopjekoffie70 schreef:
24-07-2018 21:36
De "eerste Rap" Grandmaster Flash kan ik nog steeds meezingen. Broken glass everywhere, people pissing on the station cos they just don't care... :P
Eerste rap???
Dat ooit, in een ver verleden, mensen het verschil nog kenden tussen de en het.

Dat computers vroeger snel waren, maar tegenwoordig door al die vastlopende (en godbetert verspringende) scripts en digitale kitsch op de markt tergend irritant langzaam. Zoals nu ik dit 'typ' op mijn mobiel. 'Schraap' is een beter woord.

Dat het droogterecord van 1976 nog onverslagen was.
Alle reacties Link kopieren
Dat de weerman het gisteravond had over het feit dat ouderen zich de hete zomer van 1976 zich nog konden herinneren... ik weet het inderdaad nog als de dag van gisteren...
Alle reacties Link kopieren
Ik 'herontdek' dit topic nu pas weer :)
Wat er in het begin stond (wat ik me zo gauw herinner) vond ik niet zo interessant, dat gezemel over rimpels, en over popmuziek van vroeger enzo. Sorry hoor :P

Net schreef ik in een ander topic iets over de homoseksuele mannen-scene van vóór de AIDS-epidemie, en dacht ik : oei, dat is toch al een hele tijd geleden !
nounou
Alle reacties Link kopieren
BruinHondje schreef:
24-07-2018 23:07
Gebruik je ook nog girokaarten om geld over te schrijven? :mrgreen:

Wel knap dat je dit forum hebt weten te vinden..
Jahoor, gevonden.
:hyper:
Alle reacties Link kopieren
Dat ik op mijn 33e op meerdere plekken al grijze haren heb. Gelukkig nog niet heel opvallend. Dat er geen cassettebandjes meer te koop zijn. Dat je bijna nergens meer ouderwetse speeltoestellen ziet (stalen familieschommel, glijbaan met houten latten). Dat ik niet snap dat kinderen onder de 12 niet zonder mobieltje kunnen en veel binnen zitten. Dat ik niks weet van moderne games. Ik heb me er ook nooit in verdiept. Ken vooral de DOS-games uit mijn tijd: Pacman, Cat, Jazz Jackrabbit, Aladdin, The lion king. Dat mijn nichtjes niet weten wie Linda Roos en Jessica, Vengaboys en Toybox waren.
Alle reacties Link kopieren
Bas37 schreef:
23-07-2018 18:59
Je kan toch lezen als ik van puntjes en komma,s hield was ik wel leraar Nederlands geworden 😂😂😂
Ben je echt 37 of 17? Jouw schrijfstijl is gewoon te treurig voor woorden!
hondenmens schreef:
26-07-2018 12:56
Dat ik op mijn 33e op meerdere plekken al grijze haren heb. Gelukkig nog niet heel opvallend. Dat er geen cassettebandjes meer te koop zijn. Dat je bijna nergens meer ouderwetse speeltoestellen ziet (stalen familieschommel, glijbaan met houten latten). Dat ik niet snap dat kinderen onder de 12 niet zonder mobieltje kunnen en veel binnen zitten. Dat ik niks weet van moderne games. Ik heb me er ook nooit in verdiept. Ken vooral de DOS-games uit mijn tijd: Pacman, Cat, Jazz Jackrabbit, Aladdin, The lion king. Dat mijn nichtjes niet weten wie Linda Roos en Jessica, Vengaboys en Toybox waren.
Toevallig hoorde ik gisteren hoe ooit een kind zich had opengehaald aan zo'n houten glijbaan; die houten latten moesten geschroefd worden en de schroef had boven de lat uitgestoken...moet je je voorstellen hoe akelig je je kunt verwonden als je daaroverheen glijdt.

Daarna hadden ze direct die hele houten glijbaan afgebroken en vervangen voor een metalen.
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
26-07-2018 09:27
Dat computers vroeger snel waren, maar tegenwoordig door al die vastlopende (en godbetert verspringende) scripts en digitale kitsch op de markt tergend irritant langzaam. Zoals nu ik dit 'typ' op mijn mobiel. 'Schraap' is een beter woord.
Met m’n vrij nieuwe pc heb ik nergens last meer van. Kwestie van de juiste hardware, software en internet verbinding installeren en de pc schoon houden.

Vroeger toen computers nog met harde schijven, floppies, bandjes en inbelmodems werkten, juist toen waren ze traag.
Don't follow me. I'm lost too..
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
26-07-2018 12:56
Dat ik op mijn 33e op meerdere plekken al grijze haren heb. Gelukkig nog niet heel opvallend. Dat er geen cassettebandjes meer te koop zijn. Dat je bijna nergens meer ouderwetse speeltoestellen ziet (stalen familieschommel, glijbaan met houten latten). Dat ik niet snap dat kinderen onder de 12 niet zonder mobieltje kunnen en veel binnen zitten. Dat ik niks weet van moderne games. Ik heb me er ook nooit in verdiept. Ken vooral de DOS-games uit mijn tijd: Pacman, Cat, Jazz Jackrabbit, Aladdin, The lion king. Dat mijn nichtjes niet weten wie Linda Roos en Jessica, Vengaboys en Toybox waren.
Je kunt nog wel fotorolletjes, lp’s, cd’s en dvd’s kopen :thumbsup:
Don't follow me. I'm lost too..
Alle reacties Link kopieren
Vandaag met me moeder naar het zwembad, en ik wilde net als haar dat me haar niet nat werd! Vroeger vond ik dat zo stom...ik voelde me even oud

Dat ik me zoon vertelde over mijn eerste tv , die zwart wit beeld had.

En tijdens het wk dacht ik; huh sudden death tijdens de verlening, wanneer hebben ze dat afgeschaft!?

Ik vind het trouwens wel heel leuk om ouder te worden.
Let it be
https://www.viva.nl/stijl-en-update/ber ... es-angels/

2003!!! :woa:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven