In word soms wel eens moe..
donderdag 5 juli 2012 om 21:47
..van al die mensen die hier om advies komen vragen, maar er nooit iets mee doen.
Je zet hier een bericht neer, je vraag om tips en vervolgens zeg je na 4 tot 10 pagina's dat het niet lukt, je er geen zin in hebt of je het gewoonweg niet wil.
Ligt het nou aan mij? Je weet van te voren toch al dat je het niet vervelend genoeg vind om echt actie te ondernemen, dus waarom toch zeuren dat niemand je begrijpt/met je mee denkt etc.
Je zet hier een bericht neer, je vraag om tips en vervolgens zeg je na 4 tot 10 pagina's dat het niet lukt, je er geen zin in hebt of je het gewoonweg niet wil.
Ligt het nou aan mij? Je weet van te voren toch al dat je het niet vervelend genoeg vind om echt actie te ondernemen, dus waarom toch zeuren dat niemand je begrijpt/met je mee denkt etc.
donderdag 5 juli 2012 om 21:57
Tja, als iemand een lapzwans van een vent heeft, kan iedereen wel wat roepen, maar vaak ben je nog emotioneel met elkaar verbonden en ga je echt neit binnen een paar dagen een eind aan maken. Daar is vaak iets meer tijd voor nodig. Soms is een mens gewoon nog niet zover, en okee, sommigen komen nooit zover...
donderdag 5 juli 2012 om 21:59
quote:Iloveholiday schreef op 05 juli 2012 @ 21:57:
Tja, als iemand een lapzwans van een vent heeft, kan iedereen wel wat roepen, maar vaak ben je nog emotioneel met elkaar verbonden en ga je echt neit binnen een paar dagen een eind aan maken. Daar is vaak iets meer tijd voor nodig. Soms is een mens gewoon nog niet zover, en okee, sommigen komen nooit zover...Niet zozeer in relaties, meer met andere problemen.
Tja, als iemand een lapzwans van een vent heeft, kan iedereen wel wat roepen, maar vaak ben je nog emotioneel met elkaar verbonden en ga je echt neit binnen een paar dagen een eind aan maken. Daar is vaak iets meer tijd voor nodig. Soms is een mens gewoon nog niet zover, en okee, sommigen komen nooit zover...Niet zozeer in relaties, meer met andere problemen.
donderdag 5 juli 2012 om 22:00
Ik houd mezelf altijd voor dat de echte situatie veel ingewikkelder is dan het op een forum lijkt. je kan wel een bepaald advies geven, maar als mensen daar nog niet aan toe zijn, of het advies pas niet bij de manier waarop ze in elkaar zitten. Je kan ze moeilijk dwingen.
Bovendien komen mensen op een forum met een bepaalde agenda. Sommige willen echt hulp, anderen zien niet in wat ze fout doen of willen alleen horen dat zij gelijk hebben.
Je krijgt ook heel veel tegenstrijdig advies op een forum. Iedereen denkt er het zijne van en iedereen denkt dat haar manier waarschijnlijk de beste is. Je kan gewoon niet alles tot op de letter opvolgen.
Bovendien komen mensen op een forum met een bepaalde agenda. Sommige willen echt hulp, anderen zien niet in wat ze fout doen of willen alleen horen dat zij gelijk hebben.
Je krijgt ook heel veel tegenstrijdig advies op een forum. Iedereen denkt er het zijne van en iedereen denkt dat haar manier waarschijnlijk de beste is. Je kan gewoon niet alles tot op de letter opvolgen.
donderdag 5 juli 2012 om 22:01
Maar waarom moet iemand perse doen wat hier op het forum wordt gezegd? Vaak gaan mensen een maanden tot jarenlang proces door en beslissingen moeten uit hen zelf komen, niet omdat viva het zegt. Het kan hooguit helpen gedachten op een rijtje te zetten. Daarnaast horen wij vaak maar 1 kant, waardoor adviezen ronduit niet passend zou kunnen blijken.
donderdag 5 juli 2012 om 22:05
quote:rozenstruikje schreef op 05 juli 2012 @ 22:01:
Maar waarom moet iemand perse doen wat hier op het forum wordt gezegd? Vaak gaan mensen een maanden tot jarenlang proces door en beslissingen moeten uit hen zelf komen, niet omdat viva het zegt. Het kan hooguit helpen gedachten op een rijtje te zetten. Daarnaast horen wij vaak maar 1 kant, waardoor adviezen ronduit niet passend zou kunnen blijken.
Ik doel niet zo zeer op relaties. Meer op topics waarin wordt gezegd dat TO even langs de huisarts moet, maar TO het ineens niet meer zo erg vindt.
Een TO die vraagt welke weg het kortst is, maar het niet eens eens kan zijn met Google maps.
Ik doel niet zo zeer op relaties. Meer op topics waarin wordt gezegd dat TO even langs de huisarts moet, maar TO het ineens niet meer zo erg vindt.
Een TO die vraagt welke weg het kortst is, maar het niet eens eens kan zijn met Google maps.
donderdag 5 juli 2012 om 22:44
Ik denk dat velen een bericht posten omdat ze iets willen zeggen. Vaak weten ze in hun onderbewustzijn het antwoord al en nog vaker weten ze het antwoord vlak nadat ze het gepost hebben. De antwoorden zijn soms of vaak correct, maar omdat ze die zelf ook al bedacht hebben zijn ze niet echt dankbaar voor de tijd dat de ander er in steekt.
Zoiets?
Zoiets?
it's a big club and you ain't in it
donderdag 5 juli 2012 om 22:52
quote:dubbelvla schreef op 05 juli 2012 @ 22:05:
[...]
Een TO die vraagt welke weg het kortst is, maar het niet eens eens kan zijn met Google maps.Ik denk dat deze persoon vooral angst heeft. Dat uit zich in erover praten.
[...]
Een TO die vraagt welke weg het kortst is, maar het niet eens eens kan zijn met Google maps.Ik denk dat deze persoon vooral angst heeft. Dat uit zich in erover praten.
it's a big club and you ain't in it
donderdag 5 juli 2012 om 23:06
Of zijn/haar verhaal kwijt willen en hopen op soortgelijke ervaringen. Dat staat dan ook vaak in de OP, maar iedereen die er iets over te melden heeft reageert dan ook logischerwijs. Als de insteek van de OP contact met lotgenoten is, en de TO allemaal advies krijgt, komt dat hierbovengenoemde proces om de hoek denk ik. Het is nogal een stap van zoeken naar lotgenoten (vaak de eerste keer dat een TO het onderwerp bespreekt) om je ervaringen te delen, naar daadwerkelijk het probleem aanpakken.
donderdag 5 juli 2012 om 23:08
Ik weet niet over welke TO of topics dit gaat, maar in z'n algemeenheid word ik juist weleens moe van forummers die denken dat ze briljant zijn en dat hun advies MOET worden opgevolgd. Vaak gaat het dan nota bene ook nog eens om adviezen die óf ronduit kortzichtig zijn, óf zó enorm voor de hand liggend dat je wel op je vingers na kunt tellen dat TO het zelf ook wel bedacht zal hebben. Misschien opent een TO juist wel een topic in de hoop nu eens een heel andere invalshoek te lezen dan wat TO zelf al had bedacht. Vaak gebeurt dat ook in topics, maar vaak ook niet en dan is het jammer maar helaas. En daarnaast kunnen er nog allerlei andere redenen zijn om adviezen niet op te volgen, zoals hierboven ook al staat.
Forummers die dwingend worden in hun adviezen, snappen volgens mij niet helemaal dat ze op een forum zitten, en niet op de stoel van een rechter, politieagent of arts. Het zijn vaak ook forummers met het empathisch vermogen van een punaise, die werkelijk niet lijken te kunnen begrijpen dat elk mens anders is. En dat elk mens dus reden (en recht) heeft om op haar of zijn eigen manier in het leven te staan en met problemen om te gaan. Niemand hoeft zich in het keurslijf te laten dwingen van een reaguurster die meent dat háár manier de enige en de beste is.
Ik heb trouwens geen specifieke forummer voor ogen met deze opmerkingen, het is meer een tendens die ik soms zie en waar ik dan juist weleens moe van word.
Forummers die dwingend worden in hun adviezen, snappen volgens mij niet helemaal dat ze op een forum zitten, en niet op de stoel van een rechter, politieagent of arts. Het zijn vaak ook forummers met het empathisch vermogen van een punaise, die werkelijk niet lijken te kunnen begrijpen dat elk mens anders is. En dat elk mens dus reden (en recht) heeft om op haar of zijn eigen manier in het leven te staan en met problemen om te gaan. Niemand hoeft zich in het keurslijf te laten dwingen van een reaguurster die meent dat háár manier de enige en de beste is.
Ik heb trouwens geen specifieke forummer voor ogen met deze opmerkingen, het is meer een tendens die ik soms zie en waar ik dan juist weleens moe van word.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)