Intens verdrietig, ons katertje overleden.

10-10-2008 16:48 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo verdrietig, ik moet echt even mijn verhaal kwijt. Vanochtend wilde ik naar mijn werk rijden, maar ik ben nog geen 10 meter verder of er gaat een schok door mijn lichaam. In de berm op nog geen 50 meter van ons huis zie ik het levenloze lichaam liggen van een poes, een grijze met witte pootjes. Ik hoop nog tegen beter weten in dat het niet onze lieve kater is. Ik roep heel hard, nee, nee, niet Otje. Ik ben mijn auto uitgerend en zag wat ik eigenlijk al wist. Daar lag onze eens zo levenslustige mannetje levenloos in het gras. Ik heb in tranen mijn man gebeld die net weg was en die is meteen omgekeerd. Ik heb mijn poncho uitgetrokken en die over ons ventje heen gelegd. Toen reed er nog een busje langs met mannen die het leuk vonden om me heel hard uit te lachen terwijl ik daar intens verdrietig naast ons mannetje stond. Gelukkig stopte er twee hele lieve mensen, de vrouw vroeg of ik de poes had aangereden, maar ik ontkende en zei het is mijn poes. Ze heeft Otje in mijn poncho gewikkeld en binnen gebracht, daar heeft ze hem op zijn lievelingskleedje gelegd en toegedekt. Vond dat zo lief van haar, ik kreeg ook nog een knuffel. Toen zag ik dat zijn oogje niet meer goed in het kasje zat en heb hem vervolgens helemaal toegedekt. We besloten dat we hem wilden laten cremeren en hebben de dierenambulance gebeld. Die verbonden ons door met het dierencrematorium en we maakten een afspraak voor elf uur. Vervolgens hebben we hem in een handdoek gedaan en in een kratje gelegd. Gelukkig kwam toen mijn zusje die mee zou gaan naar het crematorium, samen hebben we achterin gezeten met ons mannetje tussen ons in. De mensen bij het crematorium waren echt superlief. Ik vroeg of we hem nog even mochten zien. Ze hadden hem opgebaard in een sfeervolle kamer met bloemen en kaarsen. Hij lag op zijn eigen kleedje en het leek net of hij sliep. Je kon helemaal niet zien dat zijn lijfje beschadigd was. Het was echt ons ventje. We hebben hem nog even geknuffeld en een kus gegeven en gezegd dat we van hem houden en hem vreselijk zullen missen. Ik heb nog gevraagd of zijn lijfje verder nog beschadigd was en ze zei dat ze voelde dat zijn hoofdje stuk was van binnen en dat hij dus waarschijnlijk niet heeft geleden, dat is wel een troost. Over een paar dagen wordt hij apart gecremeerd, ze raden ons af om daarbij te zijn. Zijn dekentje mag dan ook mee. We hebben een mooi kruikje uitgezocht waar zijn as in komt. Het voelt fijn dat we zo goed afscheid hebben kunnen nemen. Toen we net thuis kwamen was het zo leeg, al zijn spulletjes staan er nog en het voelt alsof hij elk moment binnen kan komen lopen, luid miauwend. Ik voel de behoefte om hem te zoeken, terwijl ik weet dat hij er niet meer is. Ik ben er zo van ondersteboven dat ons mannetje maar anderhalf jaar bij ons mocht zijn. Ik zal hem zo missen, de leegte is onbeschrijflijk en hartverscheurend. Rust zacht lief mannetje, we zullen je nooit vergeten.

Ps Ik wil alleen graag mijn ei kwijt en hoop dat er geen reacties komen dat mensen het overdreven vinden etc. Dat mogen mensen vinden, maar daar heb ik nu niets aan. Laat me alsjeblieft in mijn waarde nu ik zo verdrietig ben.
Ik vind het helemaal niet overdreven.

Ik zit hier zelf ook te janken.

Heel veel sterkte. Huisdieren maken zo'n groot deel van je leven uit.
ik begrijp je helemaal! heel veel sterkte.

ik kan me helemaal inleven, dikke *piep* aan mensen die dit zich niet kunnen voorstellen!
Heel veel sterkte!

Ik zou er niet aan moeten denken dat ik mijn katertje zo zou vinden en dan weten dat ie niet meer luid mauwend om zijn eten binnen zou komen.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
ik vind het absoluut niet overdreven..

een huisdier kan als een kind voor je zijn.. en geeft onvoorwaardelijke liefde..

als ik me probeer voorstellen dat mijn hondje overlijdt, wordt ik gek bij de gedachten...

Heel veel sterkte!

Liefs,

L.
Meid wat vreselijk verdrietig! Heel erg veel sterkte
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Ik kan het me zo goed voorstellen dat je verdrietig bent. Ik heb zelf 2 lieverds moeten laten inslapen en zou me ook geen raad weten als zoiets met 1 van onze huidige katten zou gebeuren.

Sterkte!
Agossie.....

Wij hebben ons poezebeest ook in moeten laten slapen woensdag (16, had een tumor aan zijn tong) dus dat is wel anders, maar toch.

Kan je verdriet goed begrijpen!

En wie zich dit niet kan voorstellen....ach. Sommige mensen nemen op jou manier afscheid, anderen doen het anders (zoals wij) en anderen hebben gewoon geen gevoel in hun donder

Lekker niks van aantrekken.

Sterkte!
Heel erg veel sterkte!!!
Oh meisje, wat erg voor je

Dat is echt ongelofelijk klote, zoiets. Het is toch je beestje dat zoveel jaar bij je geleefd heeft, en je gaat toch echt om zo'n beestje geven.

Sterkte.
668, the neighbour of the Beast
Ik kan het echt heel goed begrijpen. Ik heb altijd katten gehad en dan ben ik ook altijd ontzettend verdrietig als ze overlijden. Het zijn net kinderen en ze hebben echt allemaal nog steeds een speciale betekenis voor me.

Heel veel sterkte!
ach boepie, wat ontzettend verdrietig voor jullie!

Moet er niet aan denken mijn jongens te moeten missen...

heel veel sterkte!!!
Vreselijk! Helemaal dat je hem zelf gevonden hebt. Kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent. Moet er niet aan denken dat het met mijn kat zou gebeuren. Je hecht je enorm aan zo'm diertje. Weet er alles van. Heel veel sterkte en stoor je vooral niet aan mensen die het overdreven vinden. Empathisch vermogen is lastig voor sommige mensen. Hun probleem, niet het jouwe. Sterkte!
Och meis, wat vreselijk! Een nachtmerrie die is uitgekomen....

Niks overdreven hoor, je huisdier is als een kind voor je en het is vreselijk als daar iets mee gebeurd.

Heel veel sterkte en toch wel fijn dat jullie het zo mooi hebben kunnen doen.

Wat rot voor je meid, heel veel sterkte!

(f)
Wat een lieve mensen waren dat, die je hielpen!

Veel sterkte.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik denk dat alle mensen die zelf huisdieren hebben begrijpen hoe je je voelt en meeleven.....Heel veel sterkte!! (ooooh en vast ook heeeeel veel mensen die zelf geen huisdieren hebben....)

En hoe erg het ook moet zijn geweest om m zelf zo aan te treffen, je hebt nu in ieder geval afscheid van m kunnen nemen....anders was je misschien nog weken naar hem op zoek geweest.
anoniem_15407 wijzigde dit bericht op 10-10-2008 17:12
Reden: beetje domme uitspraak....
% gewijzigd
*
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
oh, wat zielig zeg! Ik moet er niet aan denken om zo onze lieve kater te vinden. Zit echt met tranen in mijn ogen, wat zielig toch! Gelukkig ben je nog geholpen door die lieve mensen.

Vreselijk als je je beestje moet missen ....heel veel sterkte
de nachtmerrie van iedere kateigenaar denk ik !

heel veel sterkte met verwerken.
Och meissie, wat vreselijk om zo je poezebeest te vinden smorgens

En wat een ***** van een kerels die het nodig vonden je uit te lachen

Gelukkig zijn er ook nog lieve mensen

Goed dat je toch nog op een mooie manier afscheid heb kunnen nemen van Otje

heel veel sterkte meissie...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zit hier (weer/nog steeds) te huilen achter mijn laptop. Ik ben zooo verdrietig, het was inderdaad een volwaardig gezinslid en we houden heel veel van ons ventje. Het was inderdaad altijd mijn ultieme nachtmerrie en kan nu helaas beamen dat het echt zo verschrikkelijk is als ik me had voorgesteld. Maar ben wel dankbaar dat ik zo afscheid van hem heb mogen nemen. Hij was zelfs nog warm... Het is zo onwerkelijk dat ik hier nu alleen zit, zonder warm poezebeest op schoot. Het was inderdaad niet de eerst klap die we gehad hebben afgelopen maanden, maar wel de ergste. Ik wist niet dat ik zoveel tranen had. Voel me ook op de een of andere schuldig dat ik niets heb kunnen doen om hem te redden.
heel veeeeeeeeel sterkte! een kat verliezen is zoooo erg....ik heb zelf mijn pers verloren,...ook doodgereden....heb na een aantal maanden een nieuwe pers uit het asiel gehaald...ook een grijze....misschien voor jou ook een idee....hoewel ik me schuldig voelde heeft een nieuwe kat wel de pijn verzacht...

(k)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven